Speeldag 10: STVV-Standard (zondag 25.10 - 18u15)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6731
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 10: STVV-Standard (zondag 25.10 - 18u15)

Bericht door Jacques »

pat@ schreef: 23 okt 2020, 10:37
voetballiefhebber schreef: 23 okt 2020, 01:59 De hervatting van bepaalde buitenlandse competities vorig seizoen gebeurde ook maar alleen voor het geld. Heel wat clubs zouden failliet gaan als ze er definitief mee stopten. In België was het geld toen net geïncasseerd en was de beslissing om te stoppen een pak eenvoudiger.
Afgelopen maandag was Wouter Vandenhaute te gast in "de tribune". Hij insinueerde dat er ploegen gaan zijn die, als de situatie niet beter werd, tijdens het seizoen de boeken al moeten toedoen.
Hij heeft chance gehad met Doku of zijn clubje was de eerste die de boel kon sluiten :mrgreen:
Overdrijven is een kunst
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 10: STVV-Standard (zondag 25.10 - 18u15)

Bericht door Franz »

BoemBoem schreef: 23 okt 2020, 10:42
pat@ schreef: 23 okt 2020, 10:37
voetballiefhebber schreef: 23 okt 2020, 01:59 De hervatting van bepaalde buitenlandse competities vorig seizoen gebeurde ook maar alleen voor het geld. Heel wat clubs zouden failliet gaan als ze er definitief mee stopten. In België was het geld toen net geïncasseerd en was de beslissing om te stoppen een pak eenvoudiger.
Afgelopen maandag was Wouter Vandenhaute te gast in "de tribune". Hij insinueerde dat er ploegen gaan zijn die, als de situatie niet beter werd, tijdens het seizoen de boeken al moeten toedoen.
Met dat in het vooruitzicht denk ik dat we het enige positieve input van DDM hebben gevonden.
Ik zie ons niet zo snel failliet gaan.
Just! Er zijn vele manieren om zich te redden in 1A, niet failliet gaan is er al zeker één van!
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Dreke
Berichten: 3649
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 10: STVV-Standard (zondag 25.10 - 18u15)

Bericht door Dreke »

BoemBoem schreef: 23 okt 2020, 10:42 Met dat in het vooruitzicht denk ik dat we het enige positieve input van DDM hebben gevonden.
Ik zie ons niet zo snel failliet gaan.
Er is terecht een lawine aan kritiek op DMM de laatste tijd. Maar een voordeel is wel dat wij zo'n schok gemakkelijker zullen aankunnen dan als je in de structuur zit van pakweg YR KV Mechelen. Leven de globalisering! *kuch*
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4168
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 10: STVV-Standard (zondag 25.10 - 18u15)

Bericht door lindoke »

Wie hoopt dat we onszelf gaan redden omdat anderen door corona en het gebrek aan supporters er financieel gaan onderdoor gaan zullen toch bedrogen uitkomen hoor. Dat gaat echt niet gebeuren. Trouwens, op die manier hoeft het van mij niet. Als we sportief de zwakste van de hoop zijn omdat de Japanners een wanbeleid gevoerd hebben moet daar maar de prijs voor betaald worden en dat is degradatie naar 1b. Dat is het eerlijkste en tegelijkertijd verdwijnen ze heel misschien met de noorderzon. Of misschien moeten we zeggen met de "oosterzon".
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
BoemBoem
Berichten: 2965
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 10: STVV-Standard (zondag 25.10 - 18u15)

Bericht door BoemBoem »

lindoke schreef: 23 okt 2020, 13:19 Wie hoopt dat we onszelf gaan redden omdat anderen door corona en het gebrek aan supporters er financieel gaan onderdoor gaan zullen toch bedrogen uitkomen hoor. Dat gaat echt niet gebeuren. Trouwens, op die manier hoeft het van mij niet. Als we sportief de zwakste van de hoop zijn omdat de Japanners een wanbeleid gevoerd hebben moet daar maar de prijs voor betaald worden en dat is degradatie naar 1b. Dat is het eerlijkste en tegelijkertijd verdwijnen ze heel misschien met de noorderzon. Of misschien moeten we zeggen met de "oosterzon".
Waarom zou Anderlecht 30 miljoen schulden mogen maken en toch hun licentie krijgen terwijl andere clubs hemel en aarde verzetten om gezond te worden/blijven?

Sportief moet het ook kloppen, zeker wel.
Maar de één zijn dood is een ander zijn brood, zeker als het in de andere richting zou zijn..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
voetballiefhebber
Berichten: 2694
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 10: STVV-Standard (zondag 25.10 - 18u15)

Bericht door voetballiefhebber »

Vandaag wordt de uitslag van de coronatesten bekendgemaakt.

Steppe trainde deze week nog niet omwille van een kuitblessure die hij opliep tegen Beerschot. Hij wordt wellicht vervangen door Schmidt.

Ex-STVV-coaches geven Kevin Muscat raad voor zijn match van de laatste kans (Het Nieuwsblad)
“Elke trainer maakt dit mee”
Het zwaard van Damocles hangt boven het hoofd van STVV-trainer Kevin Muscat. Het heeft er alle schijn van dat de thuiswedstrijd van zondag tegen Standard de wedstrijd van de laatste kans is voor de Australiër. Hoe pak je zo’n cruciale match aan? Drie ex-STVV-trainers geven hun tips.
PIETER VANLOMMEL EN GUNTER SCHOOFS

Guido Brepoels“Focus op de organisatie”

Voor Guido Brepoels, STVV-coach van 2008 tot 2011 en 2012 tot 2013 en nu aan de slag bij RC Genk Ladies, klinkt de situatie waarin Kevin Muscat is aanbeland herkenbaar. “Elke trainer maakt dit mee.” Brepoels adviseert de Australiër om nu vooral niet te veel te veranderen. “Muscat moet gewoon zijn job doen en de ploeg klaarmaken voor zondag. En trachten een goede organisatie neer te zetten. Alleen is die nu ver te zoeken, kijk naar hoe er tegen Beerschot verdedigd werd.”

Voor de vijf tegengoals in veertig dramatische minuten op het Kiel ziet Brepoels een duidelijke oorzaak. “Ik zag geen spelprincipes. Daarmee bedoel ik: hoe zak je terug? Hoe bouw je het spel op? Wat doe je met lopende spelers als je kaatst? Als die principes er niet zijn, valt de organisatie helemaal weg. Maar krijg je dat op een week opgelost? Ik vrees ervoor.”

Brepoels ziet de toekomst van STVV niet rooskleurig in. “Deze situatie sleept al veel langer aan. Er is geen samenhang in het team. Logisch ook, STVV is een duiventil geworden. Spelers worden aangetrokken op basis van managers en video’s. Dan krijg je miskopen.”

Franky Van der Elst

“Agressief en hoge pressing”

In september 2011 volgde Franky Van der Elst Brepoels op als coach van STVV. Een seizoen later werd hij ontslagen nadat STVV degradeerde. “Ik denk dat dit ultimatum niet meer dan uitstel van executie is voor Muscat. Ik dacht dat zijn ontslag na vorige week een feit zou zijn. Het bestuur heeft wellicht tijd gekocht. Voor Muscat wordt het ook lastig dit nog recht te trekken. Hij moet trachten zijn ploeg te laten voetballen zoals in het begin van het seizoen: agressief en met hoge pressing. Niet evident, want de recente nederlagen hebben op het vertrouwen gewerkt.”

Van der Elst zou twee veranderingen doorvoeren. Inpraten op Suzuki en Colombatto een rij lager schuiven. “Suzuki is de laatste tijd te snel geïrriteerd tijdens de wedstrijd en te veel met randzaken bezig. Hij moet focussen op zijn kerntaak: scoren. Colombatto kan met zijn goede voeten de opbouw verzorgen voor de verdediging. Op de zes komt hij veel beter tot zijn recht.”

Chris O'Loughlin

“Luister naar Delorge”

Chris O’Loughlin trok in drie duels tegen Standard drie keer aan het langste eind met STVV. Toch voelt hij zich niet de man om Muscat een recept voor te schrijven. “Ik heb zelf mijn moeilijke momenten gekend als coach van STVV, ik weet dus wat het is. Die moeilijke momenten maken deel uit van het voetbal”, aldus de Ier, die van 2015 tot 2016 coach was van de Kanaries en nu technisch directeur is bij Union­.

“Muscat zal nu volop analyseren en nog eens analyseren. Wat hij vooral moet aanwakkeren, is die eeuwige titel van giant killer die in de genen zit op Stayen. Ik heb in mijn STVV-tijd ontelbare anekdotes gehoord van Peter Delorge en was zelf getuige van een paar ongelooflijk mooie overwinningen. Muscat moet zijn oor te luisteren leggen bij Delorge. Die traditiegevoelens erin smeren bij de spelers. Als de juiste energie uitstraalt van de groep, kan het allemaal snel keren.”
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6731
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 10: STVV-Standard (zondag 25.10 - 18u15)

Bericht door Jacques »

lindoke schreef: 23 okt 2020, 13:19 Wie hoopt dat we onszelf gaan redden omdat anderen door corona en het gebrek aan supporters er financieel gaan onderdoor gaan zullen toch bedrogen uitkomen hoor. Dat gaat echt niet gebeuren. Trouwens, op die manier hoeft het van mij niet. Als we sportief de zwakste van de hoop zijn omdat de Japanners een wanbeleid gevoerd hebben moet daar maar de prijs voor betaald worden en dat is degradatie naar 1b. Dat is het eerlijkste en tegelijkertijd verdwijnen ze heel misschien met de noorderzon. Of misschien moeten we zeggen met de "oosterzon".
Dat is nu niet bepaald waar ik op zit te hopen. Wie gaat er in deze tijden een voetbalclub overnemen waar nog amper volk over de vloer komt? Daar komt volgens mij alleen maar louche volk op af.
Overdrijven is een kunst
BoemBoem
Berichten: 2965
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 10: STVV-Standard (zondag 25.10 - 18u15)

Bericht door BoemBoem »

Voor de fans,
Mmae is klaar voor zondag!

Hij is naar de kapper geweest...

Nu serieus,
Zoals hier al gelezen denk ik ook dat Muscat zijn dagen geteld zijn, ondanks een goed resultaat op zondag.

De enige reden dat die hier nog loopt is volgens mij dat er gewoon niemand anders is die van vandaag op morgen zijn rol kan overnemen..
Misschien dat ze bij DMM in ieder geval geleed hebben uit het ontslag na Brys? Geen hayen/kostic toestanden maar meteen een deftige vervanger + staff?
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
Antismurf
Berichten: 254
Lid geworden op: 22 jun 2017, 11:08

Re: Speeldag 10: STVV-Standard (zondag 25.10 - 18u15)

Bericht door Antismurf »

Weer 3 coronagevallen bij Standard, waaronder Lestienne. Nog efkes en ze kunnen uitstel aanvragen, die hele coronamiserie en toch de competitie laten doorgaan begint onnozel te worden.
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 10: STVV-Standard (zondag 25.10 - 18u15)

Bericht door vdl »

Franz schreef: 23 okt 2020, 11:22
BoemBoem schreef: 23 okt 2020, 10:42
pat@ schreef: 23 okt 2020, 10:37
voetballiefhebber schreef: 23 okt 2020, 01:59 De hervatting van bepaalde buitenlandse competities vorig seizoen gebeurde ook maar alleen voor het geld. Heel wat clubs zouden failliet gaan als ze er definitief mee stopten. In België was het geld toen net geïncasseerd en was de beslissing om te stoppen een pak eenvoudiger.
Afgelopen maandag was Wouter Vandenhaute te gast in "de tribune". Hij insinueerde dat er ploegen gaan zijn die, als de situatie niet beter werd, tijdens het seizoen de boeken al moeten toedoen.
Met dat in het vooruitzicht denk ik dat we het enige positieve input van DDM hebben gevonden.
Ik zie ons niet zo snel failliet gaan.
Just! Er zijn vele manieren om zich te redden in 1A, niet failliet gaan is er al zeker één van!
Ja winstpremies moeten er niet betaald worden
voetballiefhebber
Berichten: 2694
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 10: STVV-Standard (zondag 25.10 - 18u15)

Bericht door voetballiefhebber »

Antismurf schreef: 24 okt 2020, 18:19 Weer 3 coronagevallen bij Standard, waaronder Lestienne. Nog efkes en ze kunnen uitstel aanvragen, die hele coronamiserie en toch de competitie laten doorgaan begint onnozel te worden.
Als je ziet wie er in de wedstrijdselectie zit. De bankzitters van de Rouches zijn veel sterker dan de basiself van STVV. Hopelijk gaat men zichzelf nog eens overtreffen ... ofwel laten ze zich naar de slachtbank leiden. 0-13, zoals in VVV-Ajax zie ik het toch niet worden.
enrique
Berichten: 2876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 10: STVV-Standard (zondag 25.10 - 18u15)

Bericht door enrique »

16e staan wanneer competitie stilgelegd wordt
Dat kan hun redding zijn
Anders...

Ondertussen Brijs 5e met zijn ploegske
Proficiat
Beerschot 3e
Moet nie vragen wat 1A waard is

Als ik Roland was, zei ik tegen de Japanners, hoepel op
Ga ergens anders spelen met uw degradatieploegske
Ik maak van staaienveld een andere bestemming
Een verhuurder mag huurcontract toch opzeggen :D
Hoe zou dat ineen steken?
Ik denk dat ze op Staaien voetbal moeten blijven spelen
Dacht dat er zo'n overeenkomst was met de stad, maar kan mij vergissen
Van hun huurgeld zal hij ook niet rijk worden
Aan het ziekenhuis kunnen ze toch ook spelen?
Zou dat niet mooi zijn?

STVV-fan wat vindt gij ervan? :D
pat@
Berichten: 1081
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 10: STVV-Standard (zondag 25.10 - 18u15)

Bericht door pat@ »

Het is vandaag misschien een zegen voor het team dat Schmidt onder de lat staat. Steppe is een soort cultfiguur maar ook niet incontournable. Zijn blessure kon niet op een beter moment komen. Op het kiel gaf hij mij geen goede indruk. Ik dacht dat het vorig seizoen hetzelfde was. Schmidt die toen op het juiste tijdstip gekwetst raakte.

De enigste vraag die qua startelf prangend is of Mmaee speelt en Nazon start.
Wat zou van Nakamura zijn? Dat is de man die in 3-5-2 het dichtst in de buurt komt van de 10 positie.
Gaat Muscat terug met een ander systeem komen? Hij mag ook wat meer uit zijn dug out komen om eens fameus van zijn bos te maken. Dat heb ik hem nog niet zien doen.

De grasmat gaat lekker snel zijn, dat moet toch in ons voordeel spelen.
joost
Berichten: 337
Lid geworden op: 05 sep 2018, 15:30

Re: Speeldag 10: STVV-Standard (zondag 25.10 - 18u15)

Bericht door joost »

@ enrique

Ik weet dat de gronden aan het ziekenhuis niet eigendom zijn van STVV of RD.

RD huurde die indertijd van de KCST-scholengroep. Dat weet ik heel zeker.
Ik kende toen de directeur die de verhuur moest onderhandelen.

Ik denk, maar daar ben niet zeker, dat deze gronden eigendom zijn van het bisdom.


16 de of 18de zijn, maakt op dit ogenblik niets uit. Ik dacht dat de helft van de competitie gespeeld moest zijn voor dat er iemand kon zakken of stijgen.
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 10: STVV-Standard (zondag 25.10 - 18u15)

Bericht door toyotacorolla »

Is er een lifestream?
Plaats reactie