Speeldag 10: STVV-Standard (zondag 25.10 - 18u15)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Speeldag 10: STVV-Standard (zondag 25.10 - 18u15)

Bericht door Tompie »

Wedstrijd van de laatste kans voor Muscat.
Standard mist enkele pionnen door corona (o.a. Raskin).
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Speeldag 10: STVV-Standard (zondag 25.10 - 18u15)

Bericht door Henri is de man »

Tompie schreef: 21 okt 2020, 11:11 Wedstrijd van de laatste kans voor Muscat.
Standard mist enkele pionnen door corona (o.a. Raskin).
Ge zijt geneigd om op basis van de prestaties van de vorige speeldag te gokken op minstens 0 - 5
maar STVV heeft al vaak bewezen goed voor de dag te komen in dergelijke "onmogelijke" matchen op eigen terrein
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 10: STVV-Standard (zondag 25.10 - 18u15)

Bericht door lindoke »

Dit gaat hier niet op veel sympathie kunnen rekenen maar eigenlijk zou iedereen tot de laatste man die wedstrijd moeten boycotten. Het is een utopie, ik weet het, maar het zou als signaal richting Japan kunnen tellen.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 10: STVV-Standard (zondag 25.10 - 18u15)

Bericht door Jacques »

Traditioneel ligt Standard ons wel, ongeacht hoe slecht we zijn. Zie ook vorig jaar toen we met een halve kadettenploeg (merci Tateishi en Pinto!) toch konden winnen. Ik acht de kans dan ook reëel dat Muscat zondag de dans ontspringt en mensen verkeerdelijk gaan denken dat de kentering is ingezet en het wel goed zal komen om dan een week later weer keihard in de realiteit te belanden op Moeskroen. Als we er zondag weer niks van bakken, moeten we ons heel veel zorgen maken en geef ik ons 30-40% kans op rechtstreekse degradatie, o.a. door een schrijnend gebrek aan ervaring, leiderschap en mentaliteit in dit soort situaties. Met talent en potentieel, in zoverre dat al aanwezig is, komt ge er dan niet. Ik zie in de basiself niemand die de groep kan bijeenhouden op moeilijke momenten. De meerdere afgangen en onnozele kaarten als het kalf al lang verdronken is, zijn daar een illustratie van. Dan kunt ge niet anders dan de boel radicaal omgooien in de spelersgroep, in de staf en vooral in het beleid (lees: 5-6 mensen aan de deur zetten of naar de B-kern verwijzen) om met een schokeffect het tij te proberen keren. Dat is mijn vrij pessimistische inschatting.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 10: STVV-Standard (zondag 25.10 - 18u15)

Bericht door Jacques »

Toch één min of meer geslaagde actie van een (ex-)STVV'er afgelopen weekend ;)
Afbeelding
Overdrijven is een kunst
Positivo
Berichten: 1855
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 10: STVV-Standard (zondag 25.10 - 18u15)

Bericht door Positivo »

lindoke schreef: 21 okt 2020, 12:43 Dit gaat hier niet op veel sympathie kunnen rekenen maar eigenlijk zou iedereen tot de laatste man die wedstrijd moeten boycotten. Het is een utopie, ik weet het, maar het zou als signaal richting Japan kunnen tellen.
Ik vrees dat ze daar nul komma nul gevoelig voor zijn.

Weet je wat ik me afvraag.
Van wie komen de plannen In Japan om een Europese ploeg over te nemen ?
Komen die van Keiji Kamayama ( baas/eigenaar van Dmm) of van Tateishi/ Pinto . Heeft daar iemand zicht op ? Ik leg uit waarom dit mi belangrijk is .

In het eerste geval heeft Dmm een ceo gezocht om hun plannen waar te maken. In het tweede geval heeft Tateishi een geldschieter gezocht om zijn plannen te financieren.

In het eerste geval mogen we allen hopen op het ontslag van Tateishi/Pinto.
Als dat niet komt bij aanhoudende slechte resultaten , vrees ik dat we met het tweede scenario rekening moeten houden ..... en dan denk ik zo , dat stvv snel in de (verkoop) vitrine gaat staan.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Speeldag 10: STVV-Standard (zondag 25.10 - 18u15)

Bericht door tesneusdoek »

Positivo schreef: 21 okt 2020, 14:37
lindoke schreef: 21 okt 2020, 12:43 Dit gaat hier niet op veel sympathie kunnen rekenen maar eigenlijk zou iedereen tot de laatste man die wedstrijd moeten boycotten. Het is een utopie, ik weet het, maar het zou als signaal richting Japan kunnen tellen.
Ik vrees dat ze daar nul komma nul gevoelig voor zijn.

Weet je wat ik me afvraag.
Van wie komen de plannen In Japan om een Europese ploeg over te nemen ?
Komen die van Keiji Kamayama ( baas/eigenaar van Dmm) of van Tateishi/ Pinto . Heeft daar iemand zicht op ? Ik leg uit waarom dit mi belangrijk is .

In het eerste geval heeft Dmm een ceo gezocht om hun plannen waar te maken. In het tweede geval heeft Tateishi een geldschieter gezocht om zijn plannen te financieren.

In het eerste geval mogen we allen hopen op het ontslag van Tateishi/Pinto.
Als dat niet komt bij aanhoudende slechte resultaten , vrees ik dat we met het tweede scenario rekening moeten houden ..... en dan denk ik zo , dat stvv snel in de (verkoop) vitrine gaat staan.
In dit artikel uit HBVL wordt er enige toelichting gegeven omtrent de redenen voor het overnemen van STVV. Tenzij dit allemaal "ziever in pakskes" is, lijkt het toch om een initiatief vanwege DMM te gaan en niet een loutere projectfinanciering.
https://www.pressreader.com/belgium/het ... 0313044222
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Speeldag 10: STVV-Standard (zondag 25.10 - 18u15)

Bericht door tesneusdoek »

tesneusdoek schreef: 21 okt 2020, 15:16
Positivo schreef: 21 okt 2020, 14:37
lindoke schreef: 21 okt 2020, 12:43 Dit gaat hier niet op veel sympathie kunnen rekenen maar eigenlijk zou iedereen tot de laatste man die wedstrijd moeten boycotten. Het is een utopie, ik weet het, maar het zou als signaal richting Japan kunnen tellen.
Ik vrees dat ze daar nul komma nul gevoelig voor zijn.

Weet je wat ik me afvraag.
Van wie komen de plannen In Japan om een Europese ploeg over te nemen ?
Komen die van Keiji Kamayama ( baas/eigenaar van Dmm) of van Tateishi/ Pinto . Heeft daar iemand zicht op ? Ik leg uit waarom dit mi belangrijk is .

In het eerste geval heeft Dmm een ceo gezocht om hun plannen waar te maken. In het tweede geval heeft Tateishi een geldschieter gezocht om zijn plannen te financieren.

In het eerste geval mogen we allen hopen op het ontslag van Tateishi/Pinto.
Als dat niet komt bij aanhoudende slechte resultaten , vrees ik dat we met het tweede scenario rekening moeten houden ..... en dan denk ik zo , dat stvv snel in de (verkoop) vitrine gaat staan.
In dit artikel uit HBVL wordt er enige toelichting gegeven omtrent de redenen voor het overnemen van STVV. Tenzij dit allemaal "ziever in pakskes" is, lijkt het toch om een initiatief vanwege DMM te gaan en niet een loutere projectfinanciering.
https://www.pressreader.com/belgium/het ... 0313044222
Uit dit artikel (in het Japans) blijkt het om een project te gaan van DMM-kaderlid Yusuke Muranaka die op zijn beurt Tateishi is gaan halen omdat die ervaring had binnen de (Japanse) voetbalwereld. Als je het door de "Google translator" zwiert, is de essentie goed te begrijpen. Hij zocht een project dat als uitdaging kon dienen voor Japanse spelers en directieleden en hen zou toestaan om Europese ervaring op te doen en zo het niveau van het Japanse voetbal wat op te krikken. Tegelijkertijd was het de bedoeling om jonge spelers op te leiden en eventueel aan te kopen met het oog op hun latere verkoop, winst te maken met het hele project en de deur open te doen om (niet voetbal-gerelateerde) zaken te doen met Belgische/Europese bedrijven en DMM ook in Europa bekend te maken. Interessant is dat hij voor België koos omdat er geen beperking is op het aantal buitenlanders dat je mag opstellen (ik veronderstel dat hij bedoelt dat hun nationaliteit niet van belang is zolang ze maar jong genoeg hier zijn om als "home grown" te worden beschouws), omdat de verplaatsingen gemakkelijk ziin, omdat je dichtbij de grote Europese voetbalmogendheden zit en omwille van de talenkennis (naast Nederlands, het Engels en Frans) wat op zijn beurt het ook weer makkelijk maakt om Afrikaanse talenten aan te trekken. Als het erover gaat waarom hij voor STVV koos, zegt hij dat hij naar België afreisde om een andere club over te nemen maar dat de gesprekken met de 85-jarige voorzetter stokten (Lokeren dus) en dat hij per toeval de voorzitter van een andere club leerde kennen ( :Roland: ) toen hij naar een wedstrijd van de Jupiler league ging. Nadien zag hij over welke infrastructuur STVV beschikte en raakte hij het eens met die andere voorzitter ( :Roland: ) om zijn club te kopen.
http://king--gear-com.en.m17n.net/articles/762
Positivo
Berichten: 1855
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 10: STVV-Standard (zondag 25.10 - 18u15)

Bericht door Positivo »

Dat is wel erg interessante kennis.
We kijken met zijn allen naar Yusuke Muranaka ....
Die zal het toch mogen gaan uitleggen bij de grote baas ....
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 10: STVV-Standard (zondag 25.10 - 18u15)

Bericht door pat@ »

Positivo schreef: 21 okt 2020, 16:44 Dat is wel erg interessante kennis.
We kijken met zijn allen naar Yusuke Muranaka ....
Die zal het toch mogen gaan uitleggen bij de grote baas ....
Wat gaan uitleggen?
Dat er extra bekendheid in Europa en Azië bijgekomen is?
Een groenkleurend financieel jaarverslag?
Als je begrijpt wat ik bedoel.
Dat is juist het probleem van de hele saga als je het langs de kant van de eigenaars bekijkt.
Positivo
Berichten: 1855
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 10: STVV-Standard (zondag 25.10 - 18u15)

Bericht door Positivo »

Die groene kleur gaat mi niet lang meer duren.
Dat kan zo maar bloedrood worden.
Als Yusuke Muranaka de eindverantwoordelijke is, moet hij voor een oplossing zorgen .....
Lees : Tateishi en Pinto vervangen. Op voorwaarde natuurlijk dat hij alternatieven vindt.
Ik neem aan dat de resultaten van stvv van kortbij zullen opgevolgd worden in Japan.
Roman
Berichten: 268
Lid geworden op: 17 dec 2019, 12:15
Supporter van: Stvv

Re: Speeldag 10: STVV-Standard (zondag 25.10 - 18u15)

Bericht door Roman »

Jacques schreef: 21 okt 2020, 12:44 Traditioneel ligt Standard ons wel, ongeacht hoe slecht we zijn. Zie ook vorig jaar toen we met een halve kadettenploeg (merci Tateishi en Pinto!) toch konden winnen. Ik acht de kans dan ook reëel dat Muscat zondag de dans ontspringt en mensen verkeerdelijk gaan denken dat de kentering is ingezet en het wel goed zal komen om dan een week later weer keihard in de realiteit te belanden op Moeskroen. Als we er zondag weer niks van bakken, moeten we ons heel veel zorgen maken en geef ik ons 30-40% kans op rechtstreekse degradatie, o.a. door een schrijnend gebrek aan ervaring, leiderschap en mentaliteit in dit soort situaties. Met talent en potentieel, in zoverre dat al aanwezig is, komt ge er dan niet. Ik zie in de basiself niemand die de groep kan bijeenhouden op moeilijke momenten. De meerdere afgangen en onnozele kaarten als het kalf al lang verdronken is, zijn daar een illustratie van. Dan kunt ge niet anders dan de boel radicaal omgooien in de spelersgroep, in de staf en vooral in het beleid (lees: 5-6 mensen aan de deur zetten of naar de B-kern verwijzen) om met een schokeffect het tij te proberen keren. Dat is mijn vrij pessimistische inschatting.
Dat is helemaal niet zo pessimistisch, daarbij zelfs heel realistisch. Er wordt weer maar eens kostbare tijd verloren, wie het de afgelopen weken niet doorheeft dat het op deze manier niks wordt die heeft ..... in zijn ogen. Wat kan die ene match daar nog aan veranderen ? Stel Standard heeft een offday en we halen een puntje, is dan ineens alles goed ? Zijn we dan ineens weerbaar op verplaatsing ? Is dat een garantie op beterschap ? Ik denk het niet !
Door niet onmiddellijk in te grijpen kan er eigenlijk ook niets kan veranderen tegen dat er in Moeskroen moet gespeeld worden, gewoon wegens tijdsgebrek, en dan zijn de problemen nog zoveel groter. Mikken op de 15de plaats is eigenlijk ook geen optie want als ik af en toe iets zie van de top in 1b zie ik ons daartegen ook de barrage niet winnen.
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 10: STVV-Standard (zondag 25.10 - 18u15)

Bericht door STimVV »

Er is geen beter moment om tegen Standard te spelen.
Ze hebben enkele Corona-gevallen, en ze spelen vanavond nog Europees terwijl wij ons al kunnen voorbereiden op zondag.
Standard thuis ligt ons ook, dat zijn matchen die ons liggen en die we vaker wonnen dan pakweg Moeskroen of Westerlo thuis.
Maar thuis tegen een topploeg spelen mét of zonder een vol Stayen is wel een groot verschil.
Roman
Berichten: 268
Lid geworden op: 17 dec 2019, 12:15
Supporter van: Stvv

Re: Speeldag 10: STVV-Standard (zondag 25.10 - 18u15)

Bericht door Roman »

STimVV schreef: 22 okt 2020, 09:47 Er is geen beter moment om tegen Standard te spelen.
Ze hebben enkele Corona-gevallen, en ze spelen vanavond nog Europees terwijl wij ons al kunnen voorbereiden op zondag.
Standard thuis ligt ons ook, dat zijn matchen die ons liggen en die we vaker wonnen dan pakweg Moeskroen of Westerlo thuis.
Maar thuis tegen een topploeg spelen mét of zonder een vol Stayen is wel een groot verschil.
Dat het dan maar geen vergiftigd geschenk wordt, nu punt(en) pakken tegen een verzwakt en vermoeid Standard, weer denken dat alles in orde is en volgende week met de billen bloot in Moeskroen !
kedkedet
Berichten: 204
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:08

Re: Speeldag 10: STVV-Standard (zondag 25.10 - 18u15)

Bericht door kedkedet »

Inderdaad, ik zeg het met pijn in het hart, maar winnen tegen Standard is het slechtste wat ons nu kan overkomen.
Dan zit Muscat terug steviger in zijne stoel, minstens tot januari. En zijn de structurele problemen verre van opgelost...
Plaats reactie