Speeldag 11: Moeskroen - STVV (tijdstip?)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Speeldag 11: Moeskroen - STVV (tijdstip?)

Bericht door Jacques »

Een topic openen met de mededeling dat de wedstrijd hoogstwaarschijnlijk niet zal doorgaan. Het is eens wat anders.

Moeskroen zit intussen met 20 spelers die positief testten op SARS-CoV-2. Aangezien de vorige match na 'slechts' 13 positieve gevallen al uitgesteld werd, zullen we zondag hoogstwaarschijnlijk niet in actie moeten komen.
https://www.voetbalbelgie.be/voetbalnie ... 020/10/29/
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 11: Moeskroen - STVV (tijdstip?)

Bericht door lindoke »

Wordt nu overal bevestigd dat de wedstrijd niet zal plaatsvinden.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 11: Moeskroen - STVV (tijdstip?)

Bericht door Brusselmans »

Schaamteloos dat het profvoetbal zichzelf boven alles plaatst !!!
Het zou hun sieren moesten ze nu meegaan en totale afgelasting invoeren, vermits er al genoeg besmettingen zijn in de clubs.
Maar nee hoor, ze blijven knuffelen, motivatiekringen maken, spuwen en rochelen, neus aan neus discussieren, handjes geven, mekaar omhelzen, ...

Solidariteit dus :vomit:
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 11: Moeskroen - STVV (tijdstip?)

Bericht door Halenaar »

Etisch is het inderdaad al lang niet meer te verantwoorden :|
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 11: Moeskroen - STVV (tijdstip?)

Bericht door voetballiefhebber »

In Frankrijk is er een volledige lockdown, maar alleen het profvoetbal van eerste en tweede klasse blijft overeind.

De UEFA wil ook dat er wordt doorgegaan. Het wordt moeilijk om Europees te spelen als je eigen competitie stilligt. Is in Tsjechië wel het geval dacht ik. Ierland, is ondanks de strenge lockdown ook blijven verder voetballen als ik me niet vergis.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 11: Moeskroen - STVV (tijdstip?)

Bericht door Jacques »

Je kan het eigenlijk maar op 1 veilige en verantwoorde manier organiseren en dat is door ze in (quasi) hermetisch afgesloten bubbels te steken zoals ze in de NBA gedaan hebben of bij Tour, Giro, Vuelta. Maar die discipline bestaat niet in het voetbal, voetballers gaan naar huis, spreken af met kennissen en vrienden, minnaressen voor sommigen, zaten -tot voor de sluiting- vaak meermaals per week op restaurant. Dat is geen bubbel, dat is een zeef. Het is ook moeilijk (onmogelijk) om dat een heel seizoen (10 maanden) op te leggen. De NBA heeft het -denk ik- 2-3 maanden gedaan, wat al zeer straf is.

Toch hoop ik om persoonlijke redenen dat men toch nog een tijd kan doorgaan. De rest is immers allemaal weer grotendeels weggevallen en het beloven anders lange, donkere (letterlijk en figuurlijk) herst- en wintermaanden te worden. Men onderschat volgens mij wat een geluk men heeft gehad dat de 1ste lockdown er kwam in het voorjaar toen de temperaturen al licht aan het stijgen waren en je toch al wat buiten kon. Weyts mag zoveel zeveren als hij wil over buiten sporten, we weten allemaal dat die goesting sterk afhangt van het weer. Dus, hoe raar dat ook klinkt, hoop ik dat (prof)sport nog zo lang mogelijk doorgaat om de mensen toch enige vorm van ontspanning te gunnen.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 11: Moeskroen - STVV (tijdstip?)

Bericht door lindoke »

Jacques schreef: 29 okt 2020, 15:56 Je kan het eigenlijk maar op 1 veilige en verantwoorde manier organiseren en dat is door ze in (quasi) hermetisch afgesloten bubbels te steken zoals ze in de NBA gedaan hebben of bij Tour, Giro, Vuelta. Maar die discipline bestaat niet in het voetbal, voetballers gaan naar huis, spreken af met kennissen en vrienden, minnaressen voor sommigen, zaten -tot voor de sluiting- vaak meermaals per week op restaurant. Dat is geen bubbel, dat is een zeef. Het is ook moeilijk (onmogelijk) om dat een heel seizoen (10 maanden) op te leggen. De NBA heeft het -denk ik- 2-3 maanden gedaan, wat al zeer straf is.

Toch hoop ik om persoonlijke redenen dat men toch nog een tijd kan doorgaan. De rest is immers allemaal weer grotendeels weggevallen en het beloven anders lange, donkere (letterlijk en figuurlijk) herst- en wintermaanden te worden. Men onderschat volgens mij wat een geluk men heeft gehad dat de 1ste lockdown er kwam in het voorjaar toen de temperaturen al licht aan het stijgen waren en je toch al wat buiten kon. Weyts mag zoveel zeveren als hij wil over buiten sporten, we weten allemaal dat die goesting sterk afhangt van het weer. Dus, hoe raar dat ook klinkt, hoop ik dat (prof)sport nog zo lang mogelijk doorgaat om de mensen toch enige vorm van ontspanning te gunnen.
Ok, maar het gevolg gaat zijn dat er na de winterstop ploegen gaan zijn die nog 7-8 wedstrijden gaan moeten inhalen. Waar zijn we dan mee bezig?

Wat mij betreft mag de huidige competitie volledig geannuleerd worden en beginnen we gewoon terug opnieuw in de zomer van 2021 als er dan hopelijk volop vaccins beschikbaar gaan zijn.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 11: Moeskroen - STVV (tijdstip?)

Bericht door pat@ »

lindoke schreef: 29 okt 2020, 17:41
Jacques schreef: 29 okt 2020, 15:56 Je kan het eigenlijk maar op 1 veilige en verantwoorde manier organiseren en dat is door ze in (quasi) hermetisch afgesloten bubbels te steken zoals ze in de NBA gedaan hebben of bij Tour, Giro, Vuelta. Maar die discipline bestaat niet in het voetbal, voetballers gaan naar huis, spreken af met kennissen en vrienden, minnaressen voor sommigen, zaten -tot voor de sluiting- vaak meermaals per week op restaurant. Dat is geen bubbel, dat is een zeef. Het is ook moeilijk (onmogelijk) om dat een heel seizoen (10 maanden) op te leggen. De NBA heeft het -denk ik- 2-3 maanden gedaan, wat al zeer straf is.

Toch hoop ik om persoonlijke redenen dat men toch nog een tijd kan doorgaan. De rest is immers allemaal weer grotendeels weggevallen en het beloven anders lange, donkere (letterlijk en figuurlijk) herst- en wintermaanden te worden. Men onderschat volgens mij wat een geluk men heeft gehad dat de 1ste lockdown er kwam in het voorjaar toen de temperaturen al licht aan het stijgen waren en je toch al wat buiten kon. Weyts mag zoveel zeveren als hij wil over buiten sporten, we weten allemaal dat die goesting sterk afhangt van het weer. Dus, hoe raar dat ook klinkt, hoop ik dat (prof)sport nog zo lang mogelijk doorgaat om de mensen toch enige vorm van ontspanning te gunnen.
Ok, maar het gevolg gaat zijn dat er na de winterstop ploegen gaan zijn die nog 7-8 wedstrijden gaan moeten inhalen. Waar zijn we dan mee bezig?

Wat mij betreft mag de huidige competitie volledig geannuleerd worden en beginnen we gewoon terug opnieuw in de zomer van 2021 als er dan hopelijk volop vaccins beschikbaar gaan zijn.
Zelf vind ik het dubbel. Ik kijk ook uit naar het weekend omdat er nog voetbal of koers is. Als dat moet wegvallen kunnen we weer massaal gaan netflixen. Daar heb ik geen zin in.

Zonder rekening te houden met de ethische kwestie, en rekening houdend met het feit dat de topsporter voldoende gecontroleerd worden kunnen we blijven voetballen.
De clubs die goed werken blijven gespaard of houden het binnen de perken. Kneusjes als Waasland en Moeskroen kunnen het tij niet keren. Dat is de fout van de club en omkadering. De lok van het geld is te groot en daar moet naar gewerkt worden.
De clubs die de materie, ondanks alles, niet klein kunnen krijgen moeten dan maar bij de juniors spelen. Bij de uefa hebben ze ook geen compassie.
Dan krijg je het niet voor dat er clubs zijn die 8 speeldagen minder hebben.
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 11: Moeskroen - STVV (tijdstip?)

Bericht door Dreke »

Voor mij moeten ze niet stoppen. Het argument dat voetbal zorgt voor afleiding voor een groot deel van de bevolking houdt steek. Los daarvan staan voetbal en ethiek even ver van elkaar als eb en vloed.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 11: Moeskroen - STVV (tijdstip?)

Bericht door lindoke »

Los van dit alles vind ik het ook niet kunnen dat ploegen met 7 besmettingen in hun kern wedstrijden eenzijdig mogen opschorten. Sorry, maar dan kan je in de toekomst ook evengoed een regel invoeren dat als je 7 gekwetsten hebt je de wedstrijden ook opschort. Ik vind dat men dan maar beroep moet doen op spelers van de beloftenploeg en de wedstrijden toch moet afwerken. Door die opschortingsregel ga je clubs/spelers die de coronaregels niet al te strikt nemen nog belonen voor hun gedrag ook nog. Clubs/spelers die zich wel strikt aan de regels houden moeten dan later op het seizoen meerdere wedstrijden per week afhaspelen met alle gevolgen vandien. Wat als bijvoorbeeld de wedstrijd tegen Moeskroen in Januari gespeeld wordt en wij op dat moment enkele sleutelspelers moeten missen door schorsing of blessures en Moeskroen op dat moment met zijn sterkste ploeg kan uitpakken en de 3 punten binnen halen? Dat is toch je reinste competitievervalsing!
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 11: Moeskroen - STVV (tijdstip?)

Bericht door toyotacorolla »

Ongeacht de besmettingen, elke match laten doorgaan, desnoods met de beloften, niet spelen? Forfait score.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 11: Moeskroen - STVV (tijdstip?)

Bericht door Jacques »

lindoke schreef: 29 okt 2020, 23:52 Los van dit alles vind ik het ook niet kunnen dat ploegen met 7 besmettingen in hun kern wedstrijden eenzijdig mogen opschorten. Sorry, maar dan kan je in de toekomst ook evengoed een regel invoeren dat als je 7 gekwetsten hebt je de wedstrijden ook opschort. Ik vind dat men dan maar beroep moet doen op spelers van de beloftenploeg en de wedstrijden toch moet afwerken. Door die opschortingsregel ga je clubs/spelers die de coronaregels niet al te strikt nemen nog belonen voor hun gedrag ook nog. Clubs/spelers die zich wel strikt aan de regels houden moeten dan later op het seizoen meerdere wedstrijden per week afhaspelen met alle gevolgen vandien. Wat als bijvoorbeeld de wedstrijd tegen Moeskroen in Januari gespeeld wordt en wij op dat moment enkele sleutelspelers moeten missen door schorsing of blessures en Moeskroen op dat moment met zijn sterkste ploeg kan uitpakken en de 3 punten binnen halen? Dat is toch je reinste competitievervalsing!
Dat geldt toch nog veel meer voor de club die door besmettingen in de eigen kern meerdere wedstrijden uitgesteld ziet? Liever 1 match inhalen tijdens de week dan 4 of 5. Als je dan zoals Moeskroen en Wa-Be achteraan staat en de concurrentie (wij dus) punten sprokkelt, kijk je mogelijk ook nog eens tegen een aanzienlijke kloof aan wat de nodige druk met zich meebrengt. Nee, ik zie niet in hoe een club als Moeskroen hier voordeel uit zou halen. Ik ben ook niet zo'n fan van de beschuldigende vinger waarbij clubs nog eens extra moeten boeten door met de beloften te moeten spelen of ineens een forfait aan te smeren. Dat is ook allesbehalve een eerlijke competitie. Het protocol helpt tegen de verspreiding, maar biedt geen garanties, zeker niet in een periode als deze waarin het virus zich in alle sectoren en lagen van de maatschappij manifesteert. Een aantal vrienden van mij zijn bv. preventief in quarantaine gegaan en/of hebben zich moeten laten testen, omdat er een besmetting was opgedoken in de klas van zoon of dochter. Treft hen of hun kinderen dan enige schuld? Zelfs zonder zot te doen, kan het ons op dit moment allemaal overkomen.Dat zorgt voor een rare competitie, maar dat kon je maanden geleden al zien aankomen. Iedereen wist dat de kans groot was op een tweede golf in het najaar. Het zou heel naïef zijn om te veronderstellen dat het voetbal daar op een of andere miraculeuze wijze aan zou ontsnappen. Heb (samen met het gewijzigde competitieformat) onder meer om die reden in de zomer ook al gezegd dat het weinig zin heeft om voor dit seizoen harde ambities (plaats X of Y) uit te spreken. Het is wat het is: een rare competitie die iedereen probeert door te spartelen.
Overdrijven is een kunst
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Speeldag 11: Moeskroen - STVV (tijdstip?)

Bericht door Geel-Blauw »

Officieel uitgesteld.
Nie zievere, speile!
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 11: Moeskroen - STVV (tijdstip?)

Bericht door Dreke »

Wat mij wel aanstond was dat de woordvoerder van de Pro League aangaf dat het schrappen van de p(l)ay-offs maatregel één is als men in kalenderproblemen komt.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 11: Moeskroen - STVV (tijdstip?)

Bericht door Brusselmans »

Dreke schreef: 29 okt 2020, 18:43 Voor mij moeten ze niet stoppen. Het argument dat voetbal zorgt voor afleiding voor een groot deel van de bevolking houdt steek. Los daarvan staan voetbal en ethiek even ver van elkaar als eb en vloed.
ahja ?
Hoeveel op 11 miljoen ?
Toeschouwersaantallen JPL ?
Ge komt nog aan geen 100.000 !
Hoeveel mensen zouden er kijken naar Moeskroen - STVV ?

Ofwel iedereen , ofwel niemand ...
Solidair zijn noemen ze dat !

Het gaat hem trouwens alleen over het feit dat de PO niet zouden kunnen doorgaan.
Dat zou betekenen minder TV-geld.

Dus om die paar miljoen euro's moet ten koste van alles verder gedaan worden ?
Dan is corona plots nergens te bespeuren ?

OK dan !!!

:zot:
Plaats reactie