Speeldag 12: STVV - Genk (Za 7/11, 20:45)

Alles over de wedstrijden van STVV
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Speeldag 12: STVV - Genk (Za 7/11, 20:45)

Bericht door Henri is de man »

Louis XIV schreef: 08 nov 2020, 21:33 Wat mij vooral opviel is dat je zoveel ‘zieke’ corners trapt
Moet toch meer rendement uit te halen zijn
Zat toch eens variatie in ?
Deze wedstrijd waren we heel gevaarlijk op stilstaande fases - meer dan in alle vorige matchen samen. In de eerste helft brachten we Genk zo meermaals in de problemen dus wat betreft zat er zeker progressie in vond ik
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 12: STVV - Genk (Za 7/11, 20:45)

Bericht door STimVV »

Louis XIV schreef: 08 nov 2020, 21:33 Wat mij vooral opviel is dat je zoveel ‘zieke’ corners trapt
Moet toch meer rendement uit te halen zijn
Snap ik niet zo goed...
Het was de 1e keer dit seizoen dat we wél dreigend waren op corners. En dat ook beloond zagen met een 1e goal op corner dit seizoen.
Voor de 1e keer was het duidelijk dat daar op getraind is geweest. Was nu net een lichtpunt vond ik.
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 12: STVV - Genk (Za 7/11, 20:45)

Bericht door toyotacorolla »

De twee smurfen doelpunten waren meer dan te vermijden, jammer ze tellen.

Enkel doelpunt Suzuki, fraai binnen.
metser
Berichten: 355
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: Speeldag 12: STVV - Genk (Za 7/11, 20:45)

Bericht door metser »

Zulte wint op cercle. Nog 2 weken , na speeldag 14 staan we op een degradatieplaats ? Geweldige prognose.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4165
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 12: STVV - Genk (Za 7/11, 20:45)

Bericht door lindoke »

STimVV schreef: 08 nov 2020, 22:14
Louis XIV schreef: 08 nov 2020, 21:33 Wat mij vooral opviel is dat je zoveel ‘zieke’ corners trapt
Moet toch meer rendement uit te halen zijn
Snap ik niet zo goed...
Het was de 1e keer dit seizoen dat we wél dreigend waren op corners. En dat ook beloond zagen met een 1e goal op corner dit seizoen.
Voor de 1e keer was het duidelijk dat daar op getraind is geweest. Was nu net een lichtpunt vond ik.
Lees nu nog eens jouw post. En terwijl je dit leest vergewis je jezelf ervan dat je over een eerste klasse ploeg bezig bent na 1/3 van de competitie. Dat kan je toch niet meer normaal vinden!!!
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
Antismurf
Berichten: 254
Lid geworden op: 22 jun 2017, 11:08

Re: Speeldag 12: STVV - Genk (Za 7/11, 20:45)

Bericht door Antismurf »

Jammer dat we puntenloos achterblijven, maar dat gebeurt wel vaker bij ploegen die minder draaien. Wel tevreden over de inzet, de factor De Ridder is daarin m.i. niet te onderschatten. Daarom extra erg dat hij onterecht een 2e geel pakt en geschorst zal zijn (in HBVL geeft Gumienny aan dat STVV het kan aanvechten maar geen kans maakt als de scheidsrechter argumenteert dat geel sowieso terecht was volgens hem, en De Ridder geeft ook een klein duwtje hoewel Cacace natuurlijk de eerste fout maakt).
Kwaliteit bij spelers zit ook in snelheid van uitvoering, op de counter is het daarom meestal niks. Voor je het weet speelt iemand weer achteruit en staat de tegenstand comfortabel terug in positie. Weet niet of daaraan gewerkt kan worden met het huidige materiaal, Suzuki is ook niet de spits om achter elke lange bal aan te hollen. Maar hier moet toch méér uitgehaald kunnen worden, deze ploeg is veel te voorspelbaar.
Wat me mateloos irriteerde was de commentator op Eleven. Hoe onbekwaam kan je zijn om toch commentaar te mogen geven bij een 1A match? Bleef maar zeveren over het 'dramatische kunstgras van Stayen', elke slechte controle bij KRC zou daaraan liggen. Zelfs een mindere vrije trap van Ito weet hij mogelijks aan het kunstgras, daarop 'voelt Ito zich misschien minder op zijn gemak'... En dan Lee verwarren met Ito, en Sankhon met Asamoah - dan heb ik liever dat ze hun mond houden en ik gewoon het spel kan volgen.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6730
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 12: STVV - Genk (Za 7/11, 20:45)

Bericht door Jacques »

Ik baal na zaterdag. De mentaliteit zat goed, maar dat is eigenlijk een no brainer, die zou altijd goed moeten zijn, zeker in een derby. Voetballend de eerste helft degelijk. Wij waren de meest dreigende ploeg, maar we kijken wel de hele wedstrijd tegen een achterstand aan. Vooral die 2de goal, pfff, dat is weer z'n typische Genk-goal: trap ne keer op goal en hij zal wel binnenvallen. De 2de helft maakte Genk de match dood met het nodige anti-voetbal, maar konden wij ook geen vuist meer maken. Een duidelijk geval van willen maar niet kunnen. De wissels hielpen hier ook niet bij. Ik snap ergens wel dat de (inderdaad hoogst irritante en onbekwame) commentator van Eleven ze verwisselde, ze brachten beiden evenveel: nul komma nul. Geef ons in de 2de helft een Chimedza of Bezus op het middenveld en een deftige extra aanvaller en we konden nog gerust op en over Genk gaan. Helaas, wij hebben enkel Lee, Ito en Colidio; drie keer te plat voor 1A. Ik mis in aanvallend opzicht nog steeds een systeem en looplijnen. Er is wel een aanzet om te spelen op de omschakeling, maar het stokt steevast op 20-30m van doel, omdat men dan precies niet meer weet waar te lopen. Dan wordt het uit noodzaak vanuit stand zoeken naar een opening. Deze manier van spelen vreet energie en brengt weinig op. Na 60-65 min is bij velen het beste ervan af. Aanvallend tactisch is het onder Muscat eigenlijk vooral voetballen op goed geluk. Van in de voorbereiding brengen we al te weinig in en rond de box. We zijn ondertussen 3-4 maanden verder en ik heb nog steeds niet het gevoel dat men weet waar men naartoe wil. Slechts 12 doelpunten in 11 matchen, dan is het ook moeilijk om op te schuiven in het klassement. En dan is er natuurlijk nog de haast obligate domme rode kaart waardoor we onze volgende wedstrijd hypothekeren en een nutteloos opstootje na het laatste fluitsignaal om er helemaal een baalavond van te maken. Het wordt nog een lang seizoen...
Overdrijven is een kunst
ronnieking
Berichten: 388
Lid geworden op: 26 nov 2010, 13:23

Re: Speeldag 12: STVV - Genk (Za 7/11, 20:45)

Bericht door ronnieking »

Je kan niet klagen over de inzet, die was er wel degelijk. De reactie na de (te gemakkelijke 0-1) was meer dan ok. De gelijkmaker was na de beste periode van de wedstrijd zelfs meer dan terecht. Na de mooie, maar toch enigszins gelukkige 1-2, was het weer te snel achtervolgen...
Veel goede wil in de tweede helft was niet genoeg om aan de 2-2 te geraken. Vooraan mis je toch kwaliteit. Ze doen allemaal hun uiterste best maar of dat genoeg zal zijn om zelfs maar het behoud veilig te stellen... groot vraagteken... indien je moeilijk scoort zet je (de ook al niet altijd even betrouwbare verdediging) onder nog meer druk en nemen de individuele fouten nog toe...

Over het kunstgrasveld, inderdaad de commentaar was er weer meer dan over... alles wat mis ging bij Genk kwam door de dramatische mat.. het wordt een afgezaagd liedje. De bond heeft de toelating gegeven en het wordt hoog tijd dat analisten en andere zogenaamde voetbalkenners dat plaatje afzetten.. Zo nadelig blijkt het voor de tegenstander toch niet te zijn. Van de 6 thuismatchen werden er nog maar 2 gewonnen...
Nog zo één van die bleiters over dat kunstgras is Wesley Sonck... je mag er zeker van zij dat hij als co-commentator daar iedere keer zijn zegje over heeft...dat hij gewoon wegblijft op Stayen dan... kan me niet van de indruk ontdoen dat er veel Sint-Truiden liever zien zakken, alleen al voor die reden... Zielig !
voetballiefhebber
Berichten: 2693
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 12: STVV - Genk (Za 7/11, 20:45)

Bericht door voetballiefhebber »

Ja, alles wat bij Genk verkeerd liep wat zowat de schuld volgens de reporter op Eleven.

Onuachu zag je wel wat worstelen met het kunstgras vond ik. Die liep absoluut niet soepel, zoals je hem vaak wel ziet ondanks zijn lengte.
enerkey
Berichten: 2102
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 12: STVV - Genk (Za 7/11, 20:45)

Bericht door enerkey »

voetballiefhebber schreef: 09 nov 2020, 10:15 Ja, alles wat bij Genk verkeerd liep wat zowat de schuld volgens de reporter op Eleven.

Onuachu zag je wel wat worstelen met het kunstgras vond ik. Die liep absoluut niet soepel, zoals je hem vaak wel ziet ondanks zijn lengte.
In weze is er niks veranderd. Toen we een gewone grasmat hadden was alles ook de schuld van een slechte grasmat of het te kleine veld. Hoeveel topploegen zijn er destijds niet komen verliezen om dan na de match over de staat van het veld te klagen.
Stan
Berichten: 297
Lid geworden op: 27 feb 2016, 23:20

Re: Speeldag 12: STVV - Genk (Za 7/11, 20:45)

Bericht door Stan »

Jacques schreef: 09 nov 2020, 10:13 Ik baal na zaterdag. De mentaliteit zat goed, maar dat is eigenlijk een no brainer, die zou altijd goed moeten zijn, zeker in een derby. Voetballend de eerste helft degelijk. Wij waren de meest dreigende ploeg, maar we kijken wel de hele wedstrijd tegen een achterstand aan. Vooral die 2de goal, pfff, dat is weer z'n typische Genk-goal: trap ne keer op goal en hij zal wel binnenvallen. De 2de helft maakte Genk de match dood met het nodige anti-voetbal, maar konden wij ook geen vuist meer maken. Een duidelijk geval van willen maar niet kunnen. De wissels hielpen hier ook niet bij. Ik snap ergens wel dat de (inderdaad hoogst irritante en onbekwame) commentator van Eleven ze verwisselde, ze brachten beiden evenveel: nul komma nul. Geef ons in de 2de helft een Chimedza of Bezus op het middenveld en een deftige extra aanvaller en we konden nog gerust op en over Genk gaan. Helaas, wij hebben enkel Lee, Ito en Colidio; drie keer te plat voor 1A. Ik mis in aanvallend opzicht nog steeds een systeem en looplijnen. Er is wel een aanzet om te spelen op de omschakeling, maar het stokt steevast op 20-30m van doel, omdat men dan precies niet meer weet waar te lopen. Dan wordt het uit noodzaak vanuit stand zoeken naar een opening. Deze manier van spelen vreet energie en brengt weinig op. Na 60-65 min is bij velen het beste ervan af. Aanvallend tactisch is het onder Muscat eigenlijk vooral voetballen op goed geluk. Van in de voorbereiding brengen we al te weinig in en rond de box. We zijn ondertussen 3-4 maanden verder en ik heb nog steeds niet het gevoel dat men weet waar men naartoe wil. Slechts 12 doelpunten in 11 matchen, dan is het ook moeilijk om op te schuiven in het klassement. En dan is er natuurlijk nog de haast obligate domme rode kaart waardoor we onze volgende wedstrijd hypothekeren en een nutteloos opstootje na het laatste fluitsignaal om er helemaal een baalavond van te maken. Het wordt nog een lang seizoen...
Je mist natuurlijk een 10, maar je hebt geen enkele speler, type Bongonda, Ito (Genk), Benson, Storm ... die snelheid heeft en een actie kan maken. Alles gaat via het centrum of via voorzetten op 20 m. van de hoekschopvlag. En met een Japanse eigenaar spelen de beste Japanners bij een andere ploeg.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3066
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 12: STVV - Genk (Za 7/11, 20:45)

Bericht door Tompie »

Mmaee, Konaté, Nakamura, Durkin, Matsubara, Buatu, Colombatto, Lucas, Janssens ...

Geen een van allen stonden ze zaterdag in de basis, hoewel ze allemaal dit seizoen al hun minuten hebben gemaakt. Aan sommige van hen hebben we bovendien veel geld besteed. Kent iemand Vagiannidis nog? Die huren we van Inter, zou onze rechtsachter moeten zijn. Enfin, het zegt (nog maar eens) veel over ons falend transferbeleid.

De armoede neemt in elke linie (van achter naar voren) toe. Achteraan heb je daar dan wel nog twee afgeschreven spelers (Garcia en Teixeira) voor terug moeten halen. Niet dat zij zaterdag geweldig waren, maar toch. Op het middenveld moet een zeer blessuregevoelige De Ridder dan de leider zijn. Die doet het dan overigens nog uitstekend, maar voor de rest is het toch één groot gebrek aan creativiteit en duidelijkheid. Op welke manier willen we voetballen? Wat zijn de looplijnen die de trainer wilt zien? Er zit toch totaal geen idee achter.

De offensieve armoede doet nog het meest pijn aan de ogen. Als we moeten hopen op godbetert Nazon om de aanval te dragen... Die doet dan nog zijn stinkende best en is in die zin een meerwaarde dat hij telkens de ruimte op zoekt. Negen kansen van de tien komt er dan wel niets van, maar op die manier houdt hij de defensie toch een beetje aan de praat ondanks zijn technische beperkingen. Maar als we daar dan 'blij' mee moeten zijn, is het toch ver gekomen met zo een 'dure kern'. Want voor alle duidelijkheid, ik vind Nazon geen spits voor 1A. Als je dan Colidio ziet invallen, aub... Geef die een stamp onder zijn kloten en geef dan pakweg Janssens (oorspronkelijk toch een aanvaller) zijn kans als invaller. Als je er geen zin in hebt, blijf dan thuis...

Als je dan als trainer er ook niks van bakt, is de malaise compleet. Dat je Ito inbrengt vind ik logisch, maar die moet dan wel véél hoger kunnen voetballen in plaats van als veredelde vleugelverdediger. Enfin, iets met hout en pijlen. We doen zomaar wat en hopen dat het eens lukt.

Op deze manier zal je veel geluk moeten hebben om de nodige punten te halen. Want laat ons eerlijk zijn, Genk nodigde ons zowat uit om hen na de rust onder druk te zetten. Ze toonden geen enkele intentie om op zoek te gaan naar de 1-3 en beperkten zich tot het irritant doodmaken van de wedstrijd. Het kreeg zo wat de allures van een degradatietopper waarbij de ene club niet gewoon is om voor te staan (zo leek het toch, ondanks hun recente overwinningen) en schrik heeft om te incasseren en de andere ploeg zo weinig kwaliteit heeft dat ze er dan nog niks van bakken.

Begin er maar eens aan om deze kern op te kuisen. Dat gaat pijn doen (aan de portefeuille).
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Speeldag 12: STVV - Genk (Za 7/11, 20:45)

Bericht door tesneusdoek »

Tompie schreef: 09 nov 2020, 11:55 Mmaee, Konaté, Nakamura, Durkin, Matsubara, Buatu, Colombatto, Lucas, Janssens ...

Geen een van allen stonden ze zaterdag in de basis, hoewel ze allemaal dit seizoen al hun minuten hebben gemaakt. Aan sommige van hen hebben we bovendien veel geld besteed. Kent iemand Vagiannidis nog? Die huren we van Inter, zou onze rechtsachter moeten zijn. Enfin, het zegt (nog maar eens) veel over ons falend transferbeleid.

De armoede neemt in elke linie (van achter naar voren) toe. Achteraan heb je daar dan wel nog twee afgeschreven spelers (Garcia en Teixeira) voor terug moeten halen. Niet dat zij zaterdag geweldig waren, maar toch. Op het middenveld moet een zeer blessuregevoelige De Ridder dan de leider zijn. Die doet het dan overigens nog uitstekend, maar voor de rest is het toch één groot gebrek aan creativiteit en duidelijkheid. Op welke manier willen we voetballen? Wat zijn de looplijnen die de trainer wilt zien? Er zit toch totaal geen idee achter.

De offensieve armoede doet nog het meest pijn aan de ogen. Als we moeten hopen op godbetert Nazon om de aanval te dragen... Die doet dan nog zijn stinkende best en is in die zin een meerwaarde dat hij telkens de ruimte op zoekt. Negen kansen van de tien komt er dan wel niets van, maar op die manier houdt hij de defensie toch een beetje aan de praat ondanks zijn technische beperkingen. Maar als we daar dan 'blij' mee moeten zijn, is het toch ver gekomen met zo een 'dure kern'. Want voor alle duidelijkheid, ik vind Nazon geen spits voor 1A. Als je dan Colidio ziet invallen, aub... Geef die een stamp onder zijn kloten en geef dan pakweg Janssens (oorspronkelijk toch een aanvaller) zijn kans als invaller. Als je er geen zin in hebt, blijf dan thuis...

Als je dan als trainer er ook niks van bakt, is de malaise compleet. Dat je Ito inbrengt vind ik logisch, maar die moet dan wel véél hoger kunnen voetballen in plaats van als veredelde vleugelverdediger. Enfin, iets met hout en pijlen. We doen zomaar wat en hopen dat het eens lukt.

Op deze manier zal je veel geluk moeten hebben om de nodige punten te halen. Want laat ons eerlijk zijn, Genk nodigde ons zowat uit om hen na de rust onder druk te zetten. Ze toonden geen enkele intentie om op zoek te gaan naar de 1-3 en beperkten zich tot het irritant doodmaken van de wedstrijd. Het kreeg zo wat de allures van een degradatietopper waarbij de ene club niet gewoon is om voor te staan (zo leek het toch, ondanks hun recente overwinningen) en schrik heeft om te incasseren en de andere ploeg zo weinig kwaliteit heeft dat ze er dan nog niks van bakken.

Begin er maar eens aan om deze kern op te kuisen. Dat gaat pijn doen (aan de portefeuille).
200% Mee eens... Om het in dezelfde stijl te verwoorden...iets met nagels en koppen slaan...

Na de vaandelvlucht van hun trainer, wouden ze bij Genk vooral risico's vermijden en ondanks de overgave en inspanningen zijn we niet bekwaam om een iet of wat serieus opgestelde ploeg pijn te doen, met deze opstelling en het voor handen liggende materiaal.

:toppie:
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 12: STVV - Genk (Za 7/11, 20:45)

Bericht door Franz »

Vooral het onvermogen om aan de 16 een propere aanval op te zetten doet pijn aan de ogen.
Nazon in punt en Filippov achter de spitsen, dat zijn echt lapmiddelen... bij gebrek aan een echte targetspits en een echte 10.
Beiden deden het tegen Genk dan nog behoorlijk, rekening houdend met hun beperkingen.
En Suzuki, die moet veel te ver van doel opereren. Heel in het begin van het seizoen lukte het hem nog om die grote afstanden te overbruggen op spirit en energie, maar de laatste weken verzuipt hij helemaal. Als je dan ziet: hij komt twee keer goed aan de bal in de box: een keer goal op de corner (ferm gedaan!) en dan op het einde van de match nog een gevaarlijke zwieper voor doel (goed opgesteld en gepakt dor Vukovic). Da's dus echt een speler voor in de 16... maar daar komen wij/komt hij nooit.
En Ito en Lee, inderdaad die moeten hoog op de flank aan de bal komen en acties maken om de spits in positie te brengen. Zelfde probleem als Suzuki: ze komen er nooit...
Onze vleugelspelers Cacace en Sankhon hebben schrik om een actie te maken. Spelen voortdurend doelloos achteruit. Sankhon ging een paar keer los voorbij Uronen, maar was dan zelf blijkbaar te gestresseerd om echt voor gevaar te zorgen (al stond bij zijn terugspeelpass op Asamoah de partijdige en irritante scheids Lambrechts wel fijn in de weg).
Een uitstekende trainer kan met dit materiaal toch meer bereiken denk ik, Muscat voldoet echt niet (al pakt hij het de laatste weken wel beter aan met de retour van Pol, Asamoah en zelfs de oude Teix en Nazon die er zijn kop echt voor legt).
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 12: STVV - Genk (Za 7/11, 20:45)

Bericht door Vouch »

Inderdaad, vooraan is er een lacune aan kwaliteit, ruil Nazon met Bongonda en we winnen met gemak. Gewoon iemand die de bal kan aannemen én er nog iets mee kan doen ook, dat is een ongelofelijk gebrek in deze kern. Nazon is een speler voor 2e amateur, ongelofelijk hoe beperkt de man is maar toch al jaren op die manier zijn kost kan verdienen. Maar goed, hij heeft zaterdag wel gelopen voor elke meter.

Colidio, die jongen moet toch véél en véél beter kunnen? Daar scheelt toch iets?

Maar ik mis toch ook inspiratie bij onze coach, hoor. De hoekschoppen, daar hebben ze werk ingestoken en daar hebben we ook de vruchten van geplukt. Maar in het veldspel krijgt hij oh zo moeilijk looplijnen ingeslepen. Ook op een gouden wissel is het nog wachten of een ingave van het moment. Nee, een topcoach zal het niet worden. Als je dan ook nog eens ziet hoe slecht hij zijn groep gemanaged heeft de laatste maanden... Dit is niet wat ik van hem verwacht had.
Plaats reactie