Speeldag 13: OHL Leuven- STVV(Ma23/11 20.45 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
omeloe
Berichten: 1166
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Speeldag 13: OHL Leuven- STVV(Ma23/11 20.45 uur.)

Bericht door omeloe »

Halenaar schreef: 25 nov 2020, 00:52 Als Brys dat letterlijk gezegd heeft tegen Durkin, nota bene een creme van een kerel, mag hij echt wel beschaamd zijn over zichzelf. Ronduit belachelijk van hem.
Na 1min15 hoor je wat er gezegd wordt , Durkin antwoordt dat hij alleen een beetje te laat was .
Maar is dit de stem van Brijs ?

https://sporza.be/nl/2020/11/23/duplus- ... 172313062/
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1431
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Speeldag 13: OHL Leuven- STVV(Ma23/11 20.45 uur.)

Bericht door zipke373 »

Fidel schreef: 24 nov 2020, 18:17 Niemand spreekt nog van de twee (ten onrechte ?) afgekeurde doelpunten van Suzuki :
- eerste doelpunt : ik vond het toch niet zo duidelijk dat voorzet zou komen van een speler (Filipov / Sankhon) die buitenspel stond. Ze gingen er op de TV nogal vlug over / beeld niet stilgezet / slechts één herhaling / ...
- tweede doelpunt : de bal was volgens mij niet volledig over de lijn toen Filipov de voorzet gaf en Suzuki mooi binnenkopte.

In de samenvatting op TV werd daarover ook niets gezegd, noch in besprekingen in de kranten / Sporza.

Om maar te zeggen dat er toch wel kansen waren en betwistbare beslissingen.

Laag van Brys om Durkin zo (ten onrechte !) aan te pakken : ik zag er zelfs geen fout in (laat staan een gele kaart) / Durkin komt te laat, loopt voorbij Duplus wiens been nog uitzwaait ingevolge het wegtrappen van de bal en zo het been van Durkin raakt. Dit is schering en inslag op een voetbalveld.
Als je dan leest dat Brys zegt dat ze zo iemand moeten verbannen dan zou hij beter eerst in eigen rangen mogen kijken : Malinov verdient bijna elke wedstrijd rood (en dan spreken we nog niet van Hubert). Wai, Wai, ..
Malinov had al onder de douche moeten staan toen de denkbeeldige penalty op hem werd gemaakt...
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 13: OHL Leuven- STVV(Ma23/11 20.45 uur.)

Bericht door Brusselmans »

Nukkige Brys zal nog extra gefrustreerd zijn nadat Nazon hem ging uitlachen omdat zijn relatie met Lowie de veetiejnde op de klippen is gelopen, en daarna nog eens toesloeg, maar toen niet meer ging groeten :D .

Bryske, de ware aard komt altijd boven ...
:kots:
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Speeldag 13: OHL Leuven- STVV(Ma23/11 20.45 uur.)

Bericht door AirMontella »

omeloe schreef: 25 nov 2020, 01:27
Halenaar schreef: 25 nov 2020, 00:52 Als Brys dat letterlijk gezegd heeft tegen Durkin, nota bene een creme van een kerel, mag hij echt wel beschaamd zijn over zichzelf. Ronduit belachelijk van hem.
Na 1min15 hoor je wat er gezegd wordt , Durkin antwoordt dat hij alleen een beetje te laat was .
Maar is dit de stem van Brijs ?

https://sporza.be/nl/2020/11/23/duplus- ... 172313062/
Mij leek het eerder de stem van Charaï. Je zag iets na de bewuste fase ook op tv dat Brys Charaï aan het kalmeren was.
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 13: OHL Leuven- STVV(Ma23/11 20.45 uur.)

Bericht door Jean-Paul »

Brys wou dat Durkin levenslang geschorst zou worden.
Dat Charai wat geroepen heeft , ja maar het is Brys zijn wens geweest om Durkin levenslang te schorsen.
De heilige en geweldige strateeg heeft wel een paar vegen uit de pan gekregen van zijn banneling Nazon.
En de 2-2 heeft zijn imago geen deugd gedaan.
Enfin we hebben niet tegen Brys maar Leuven gespeeld en zijn houding was allesbehalve.
Vergeten en denken aan volgende wedstrijd.
Positivo
Berichten: 1938
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 13: OHL Leuven- STVV(Ma23/11 20.45 uur.)

Bericht door Positivo »

Dat is Brijs ook natuurlijk.
Wie herinnert zich niet de wedstrijd tegen KV Mechelen toen Stayen dichtvroor op iets meer dan een uur.
RD ging bijna op zijn gezicht op het ijsgras en voor de tv camera's
En Brijs (toen trainer KV) bleef maar (tot vervelens toe ) herhalen dat het een forfaitscore moest worden.

@ Brusselmans
dat is er kort bij wie de stvv supporter is.
Alleen als ze underdog zijn voelen ze zich goed in hun vel. Wat wil je ? Dat zit in het dna gebakken nà 100 jaar.
Hier denkt men met weemoed terug aan spelers zoals Boffin (jaren 60) Cleuren en de grootste van allen Tjen David (neef van Odillon Polleunus , ondertussen overleden)

Daar herinner ik me een voorval van ergens in tweede klasse vermoedelijk.
Iemand van stvv had een harde trap gekregen van een tegenspeler. Tjen kwam naar de bewuste stvv speler en je zag hem vragen : Wee was da ? De geraakte speler wees in de richting van een van de tegenstanders. Als toeschouwer kon je zo volgen wat er ging gebeuren. Tjen liep in de richting van die speler en de eerste de beste bal die die richting uitging schoffelde Tjen die speler zo ongewoon hard onderuit ...... en de heel tribune lachen en joelen ... We moeten het toegeven, manieren hebben we nooit gehad. We zijn pestkoppen.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6731
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 13: OHL Leuven- STVV(Ma23/11 20.45 uur.)

Bericht door Jacques »

Of we zijn gewoon solidair met een aangetrapte ploegmaat. Lijkt me prima, is goed voor de teamspirit. :cool: :D
Denk dat dit op veel plekken gebeurt, is een normale reflex die niet gebonden is aan de Truienaar.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4168
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 13: OHL Leuven- STVV(Ma23/11 20.45 uur.)

Bericht door lindoke »

Positivo schreef: 25 nov 2020, 13:09 .........Daar herinner ik me een voorval van ergens in tweede klasse vermoedelijk.
Iemand van stvv had een harde trap gekregen van een tegenspeler. Tjen kwam naar de bewuste stvv speler en je zag hem vragen : Wee was da ? De geraakte speler wees in de richting van een van de tegenstanders. Als toeschouwer kon je zo volgen wat er ging gebeuren. Tjen liep in de richting van die speler en de eerste de beste bal die die richting uitging schoffelde Tjen die speler zo ongewoon hard onderuit ...... en de heel tribune lachen en joelen ... We moeten het toegeven, manieren hebben we nooit gehad. We zijn pestkoppen.
Ich zien het zoe gebeure "wee was da" :grappig: :grappig: :grappig: :grappig:
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
enrique
Berichten: 2876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 13: OHL Leuven- STVV(Ma23/11 20.45 uur.)

Bericht door enrique »

Los van dit voorval
Het is een wonder dat er niet meer beenbreuken voorkomen in het voetbal
Als je ziet waar er tegenwoordig allemaal geel voor wordt getrokken
Wat vroeger donkerrood was
Niet alleen in België
Je wordt alleen al ziek van de scheidsrechters
Laat staan van het bedenkelijke niveau
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 13: OHL Leuven- STVV(Ma23/11 20.45 uur.)

Bericht door Jean-Paul »

enrique schreef: 25 nov 2020, 21:53 Los van dit voorval
Het is een wonder dat er niet meer beenbreuken voorkomen in het voetbal
Als je ziet waar er tegenwoordig allemaal geel voor wordt getrokken
Wat vroeger donkerrood was
Niet alleen in België
Je wordt alleen al ziek van de scheidsrechters
Laat staan van het bedenkelijke niveau
Rood vroeger? Dan moest je al keihard en meer dan eens uitgehaald hebben hoor.
Nu is geel en rood trekken meestal onnozel en machteloos onkundig gedrag van scheidsrechters die het voetbal en zijn facetten niet machtig is en het voetbal helemaal niet aanvoelt.
Vroeger had men geen VAR, geen vierde scheids, geen beelden en de herhalingen waren eenmalig en kon je helemaal niet terugspoelen.
Er waren toen niet meer of minder blessures en beenbreuken of scheenbreuken kwamen ook voor maar niet meer of minder.
Voetbal is in de eerste plaats een contact sport en opzettelijke aanslagen waren er net zo min als nu, enkel had je wat meer drieste en robuuste tackels maar was er wel minder theatraal gedoe.
Voor drieste aanslagen geld uiteraard rood, maar dat onnozel en overdreven gejammer, theatraal gaan liggen en matennaaierij mogen ook strenge straffen staan.
Tackels horen nu eenmaal bij voetbal, maar het is heel sterk geëvolueerd van een volk naar een elitesport en de rijksten en slimsten zullen het spel volledig naar hun hand zetten omdat ze natuurlijk over de meest overtuigende manier beschikken: het kapitaal. En daar trappen zowel leidinggevenden, arbitrage en de spelers in.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6731
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 13: OHL Leuven- STVV(Ma23/11 20.45 uur.)

Bericht door Jacques »

Ik denk dat het er eind jaren '80, begin jaren '90 zeker niet milder aan toe ging. En België is zeker ook niet het land waar men de vuilste tackles ziet. Drie jaar geleden het geluk gehad om Botafogo - Nacional bij te wonen in de Copa Libertadores, daar zie je nog veel vliegende tackles waar geen haan naar kraait. Als je dan ziet waar ze hier penalty's voor geven en kaarten voor trekken, dan is het eerder een kleuterklasje dan een slachthuis...
Ik denk dat er vooral een veel grotere gevoeligheid is, enerzijds omdat de snelheid van het spel toegenomen is en een impact daardoor harder is/lijkt, anderzijds wordt nu elke tackle vanuit 35 hoeken en in super slow motion herhaald met nadien nog eens uitgebreid geklaag door typetjes als Joos en Mulder die er een sport van maken om in de overtreffende trap te fulmineren tegen alles wat een contact is. Een tackle is een aanslag en als de gevolgen ook maar een beetje ernstig zijn, ben je meteen een crimineel. Mensen laten zich veel aanpraten door tv-commentatoren en analisten. Kom naar het stadion (als dat opnieuw mag), dan heb je daar allemaal geen last van. ;)
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1431
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Speeldag 13: OHL Leuven- STVV(Ma23/11 20.45 uur.)

Bericht door zipke373 »

Jacques schreef: 26 nov 2020, 09:10
Ik denk dat er vooral een veel grotere gevoeligheid is, enerzijds omdat de snelheid van het spel toegenomen is en een impact daardoor harder is/lijkt, anderzijds wordt nu elke tackle vanuit 35 hoeken en in super slow motion herhaald met nadien nog eens uitgebreid geklaag door typetjes als Joos en Mulder die er een sport van maken om in de overtreffende trap te fulmineren tegen alles wat een contact is. Een tackle is een aanslag en als de gevolgen ook maar een beetje ernstig zijn, ben je meteen een crimineel. Mensen laten zich veel aanpraten door tv-commentatoren en analisten. Kom naar het stadion (als dat opnieuw mag), dan heb je daar allemaal geen last van. ;)
Inderdaad zouden beter analist zaalvoetbal worden...
enerkey
Berichten: 2102
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 13: OHL Leuven- STVV(Ma23/11 20.45 uur.)

Bericht door enerkey »

Op zich is een veilige tackle duidelijk. Je tackelt met je voet op grondhoogte naar de bal. Mis je een bal en raak je de man. Natuur van het spel.

Maar ergens in 1998 zijn we belachelijk beginnen doen op het WK in Frankrijk. Daar was plotseling iedere tackle langs achteren rood. Sindsdien is alle logica zoek wat men ook veranderd. Ze willen tackels strenger bestraffen. Maar ironische is alsnog dat je shirtje uitdoen, op de verkeerde plaats juichen, even zwaar bestraft wordt als een mislukte tackel.
Roman
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 dec 2019, 12:15
Supporter van: Stvv

Re: Speeldag 13: OHL Leuven- STVV(Ma23/11 20.45 uur.)

Bericht door Roman »

En welke onduidelijkheid hebben ze met "handspel" niet gecreëerd, wie kan daar nog aan uit ? Zogezegd om het duidelijker te maken, zal wel zijn. Een vrijwillig handspel was vroeger een gele kaart, ik heb dat al lang niet meer gezien !

Nog zo'n nieuwigheid, van de spelers zelf dan weliswaar : verdedigende schwalbe --> een verdediger die niet meer bij de bal kan laat zich om de haverklap vallen en aangeraakt of niet de aanvaller wordt teruggefloten !
enrique
Berichten: 2876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 13: OHL Leuven- STVV(Ma23/11 20.45 uur.)

Bericht door enrique »

Voor alle duidelijkheid
Ik laat me door niemand beinvloeden
Ik ging al naar 'de' voetbal toen sommigen hier nog niet geboren waren
Waarmee ik niks wil zeggen
Tackle langs achter ineens rood sinds 1998?
Dat stond vroeger in het reglement
Ik ga er niet vanaf, de laatste CL match die ik (live) gezien heb, was de scheidsrechter ALWEER de slechtste man op het veld
Er wordt bijna nergens meer rood voor getrokken
En als het erg genoeg is en duidelijk voor iedereen, en ze hebben al geel, krijgen ze een tweede geel
Trouwens rode kaarten helpen niet, want ze worden toch niet geschorst
Er wordt veel te laks gefloten, overal
Ik blijf erbij
Te veel naar Joos luisteren, ik kijk en ik hoor het niet
Naar het stadion, waar en wanneer ik wil
Zaalvoetbal, wat een onzin, zwak argument
Plaats reactie