Speeldag 13: OHL Leuven- STVV(Ma23/11 20.45 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
STVV Freakje
Berichten: 191
Lid geworden op: 26 jun 2019, 17:32

Speeldag 13: OHL Leuven- STVV(Ma23/11 20.45 uur.)

Bericht door STVV Freakje »

OH Leuven en Sint-Truiden treffen elkaar in de 13e speelronde van de Jupiler Pro League van het seizoen 2020/2021.
  • De vorige ontmoeting tussen OH Leuven en Sint-Truiden in de Jupiler Pro League vond plaats op 26 december 2015 en dat duel eindigde in een gelijkspel tussen beide ploegen. Op basis van de afgelopen 4 duels tussen beide ploegen is OH Leuven favoriet. De thuisploeg wist 2 keer te winnen, terwijl Sint-Truiden slechts 1 keer de winst uit het vuur wist te slepen. 1 keer eindigde een confrontatie tussen beide ploegen in een gelijkspel.
Wat wordt het nu in de King Power at Den Dreef Stadion in Heverlee?
Gaan we de 3 belangerijke punten behalen, wordt het een draw of gaat Marc Brys zijn troepen met de overwinning lopen?

Com'On Sintruin !!!
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Speeldag 13: OHL Leuven- STVV(Ma23/11 20.45 uur.)

Bericht door tesneusdoek »

Als ik ons pronospel even bekijk, kan ik alleen maar zeggen... In Brys we trust! :mrgreen: :grappig:
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 13: OHL Leuven- STVV(Ma23/11 20.45 uur.)

Bericht door STimVV »

Als de tactische kwaliteiten van de coach de match zullen beslissen zijn we kansloos. Zo hoog dat ik Brys inschat op dat vlak, zo laag schat ik Muscat in. Gelukkig zijn er andere factoren die er wel voor kunnen zorgen dat we resultaat kunnen halen.

2 ploegen die hetzelfde spelsysteem hanteren. 3-5-2
Al is het wel pijnlijk dat OHL op aanvallend vlak daar meer kwaliteiten voor heeft. Pijnlijk omdat het 3 spelers zijn die vorig seizoen in 1B speelden. (Mercier-Sowah-Henry) Terwijl wij weer miljoenen uitgaven en daar niet de juiste profielen voor hebben.
Als je dat systeem wil hanteren heb je een goede diepe centrale spits nodig waar je altijd je bal aan kwijt kan. En 2 spelers in steun waarvan minstens 1 nummer 10.
OHL heeft met Mercier een echte 10. (zoals Bezus dat was)
OHL heeft met Henry een echte diepe spits. (zoals Boli dat was)
OHL heeft met Sowah een talent die daar tussen kan zwerven. (zoals Kamada dat was)
Zo duidelijk en logisch dat hun systeem is, zo onduidelijk is dat bij ons waar je de indruk hebt dat ze maar wat doen en dus ook nauwelijks kansen creëren.
De aanvallende 3-hoek bestaat bij ons uit 3 spelers die liefst op dezelfde positie spelen. (en dat is in steun van 1 diepe man) Geen enkele van hen is een 10, en geen enkele is een echte diepe spits genre Boli-Henry. Filippov moet als 10 spelen terwijl hij werd gekocht als spits en topschutter.
pat@
Berichten: 1078
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 13: OHL Leuven- STVV(Ma23/11 20.45 uur.)

Bericht door pat@ »

STimVV schreef: 20 nov 2020, 12:52
2 ploegen die hetzelfde spelsysteem hanteren. 3-5-2
Al is het wel pijnlijk dat OHL op aanvallend vlak daar meer kwaliteiten voor heeft. Pijnlijk omdat het 3 spelers zijn die vorig seizoen in 1B speelden. (Mercier-Sowah-Henry) Terwijl wij weer miljoenen uitgaven en daar niet de juiste profielen voor hebben.
Als je dat systeem wil hanteren heb je een goede diepe centrale spits nodig waar je altijd je bal aan kwijt kan. En 2 spelers in steun waarvan minstens 1 nummer 10.
OHL heeft met Mercier een echte 10. (zoals Bezus dat was)
OHL heeft met Henry een echte diepe spits. (zoals Boli dat was)
OHL heeft met Sowah een talent die daar tussen kan zwerven. (zoals Kamada dat was)
Dat Brys één van de beste trainers in België is die middelmatige spelers belangrijk maakt is geen understatement. Bij ons waren het Asamoah, Botaka en De Bruyn. Bij OHL doet hij het inderdaad opnieuw met onder andere Mercier. Dat is volledig de verdienste van Brys. Wil hij en de club hoger blijven mikken zal er kwaliteit moeten bijkomen. Dat is dan wel het soort kwaliteit die niet door het vuur gaat voor de trainer.
Ik ben wel benieuwd hoe Brys het eventueel zou doen bij een topclub.

De wedstrijd zelf wordt bepalend voor Muscat, willen of niet. Mmaee is twijfelachtig volgens HBVL. Is de saga rond De Ridder al op zijn eindpunt of wordt het gissen tot maandag?
Als hij en Mmaee niet op het blad staan moet je al bij de reserven gaan vissen om de kern rond te krijgen. Dit is trouwens iets wat ik toejuich.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 13: OHL Leuven- STVV(Ma23/11 20.45 uur.)

Bericht door Jacques »

Ik denk niet dat Nazon liefst rond een diepe spits speelt. Het beste dat hij kan doen is als een Boli van den Aldi wroeten voorin, voor alle andere taken zijn volgens mij zijn techniek en snelheid van uitvoering te laag. Dat gezegd zijnde, klopt het wel dat we maandag een wedstrijd zullen zien tussen twee ploegen met een gelijkaardig systeem, maar wel met een andere tactische invulling ervan. Als supporter hoop ik uiteraard dat Muscat (wij) het haalt, maar als ik eerlijk ben, vrees ik daarvoor. Brys voetbalt vanuit een systeem en filosofie, teerde bij ons vrij weinig op individuele flitsen, zeker zonder Kamada, terwijl het bij Muscat aanvallend qua uitvoering (misschien niet qua idee) toch eerder lijkt op tactiek van den Aldi en hopen dat er een flits komt of de bal eens goed valt. Gelukkig is het niet altijd de tactisch meest onderlegde ploeg die het haalt.
Overdrijven is een kunst
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 13: OHL Leuven- STVV(Ma23/11 20.45 uur.)

Bericht door STimVV »

Jacques schreef: 20 nov 2020, 18:11 Ik denk niet dat Nazon liefst rond een diepe spits speelt. Het beste dat hij kan doen is als een Boli van den Aldi wroeten voorin, voor alle andere taken zijn volgens mij zijn techniek en snelheid van uitvoering te laag.
Ik las dat de bondscoach van Haiti hem vooral gebruikt als linksbuiten. Hij vond Nazon op zn best als die vanop links naar binnen kon komen en heeft op die manier blijkbaar al vaak knappe goals gemaakt voor hen. Nuja, das wel tegen janneke en mieke... Wolke Janssens zou daar ook een ster zijn.
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 13: OHL Leuven- STVV(Ma23/11 20.45 uur.)

Bericht door voetballiefhebber »

Meekers heeft al meteen olie op het vuur gegooid door nogmaals uit te halen naar Brys. Is niet de eerste keer trouwens.
Hasselt Steunt STVV
Berichten: 216
Lid geworden op: 20 apr 2012, 20:34

Re: Speeldag 13: OHL Leuven- STVV(Ma23/11 20.45 uur.)

Bericht door Hasselt Steunt STVV »

Klopt, zou beter z'n mond houden.
Schimpen steunt STVV
Positivo
Berichten: 1923
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 13: OHL Leuven- STVV(Ma23/11 20.45 uur.)

Bericht door Positivo »

voetballiefhebber schreef: 20 nov 2020, 23:25 Meekers heeft al meteen olie op het vuur gegooid door nogmaals uit te halen naar Brys. Is niet de eerste keer trouwens.
Ik ben het wel met je eens, om GEEN olie op het vuur te gooien voor een wedstrijd. Dat is niet verstandig. Alhoewel ik dit verhaal niet zo direct als dusdanig beschouw. En David Meekers heeft wel een punt hé. Kotysch als het ware een Truienaar nu aan de kant van Ohl te zien en tégen hem te moeten spelen, is hemeltergend en alleen omdat Brijs hem niet meer wou.
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 13: OHL Leuven- STVV(Ma23/11 20.45 uur.)

Bericht door STimVV »

Meneer Meekers, zullen we de verkeerde beslissingen van Tateishi (en Muscat) eens op een rijtje zetten?!

Brys had toen trouwens groot gelijk dat Tomyasu, Teixeira en Pol Garcia de voorkeur kregen.
Man man. :headbang:
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1464
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Speeldag 13: OHL Leuven- STVV(Ma23/11 20.45 uur.)

Bericht door Krisaias »

voetballiefhebber schreef: 20 nov 2020, 23:25 Meekers heeft al meteen olie op het vuur gegooid door nogmaals uit te halen naar Brys. Is niet de eerste keer trouwens.
Akkoord dat het niet verstandig is dit vlak voor een onderling duel op te rakelen, maar in deze heeft hij toch wel voor een groot stuk gelijk. Brys heeft Sascha hier bij het huisvuil gezet voor een bagatel... voor een speler met zo'n lange staat van dienst. En wij daarna maar met Mmae verder sukkelen...

Dat Brys het maximale uit een spelersgroep kan halen en een meer dan degelijke trainer is, hoor je me niet ontkennen, maar als hij je niet moet,krijg je ook bijzonder weinig kansen ...
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
enerkey
Berichten: 2094
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 13: OHL Leuven- STVV(Ma23/11 20.45 uur.)

Bericht door enerkey »

Ironische is dat hij hem nu blijkbaar wel moet. Hij is zowat één van de eerste mannen die hij opschrijft iedere wedstrijd. Nee de aanloop van deze wedstrijd is voor mij ideaal om context te geven waarom hij niet meer met ons speelt. Dus voor mij is de timing wel goed. Zou natuurlijk typerend zijn dat hij nu ook tegen ons scoort.
smol
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 13: OHL Leuven- STVV(Ma23/11 20.45 uur.)

Bericht door smol »

Krisaias schreef: 21 nov 2020, 02:15
voetballiefhebber schreef: 20 nov 2020, 23:25 Meekers heeft al meteen olie op het vuur gegooid door nogmaals uit te halen naar Brys. Is niet de eerste keer trouwens.
Akkoord dat het niet verstandig is dit vlak voor een onderling duel op te rakelen, maar in deze heeft hij toch wel voor een groot stuk gelijk. Brys heeft Sascha hier bij het huisvuil gezet voor een bagatel... voor een speler met zo'n lange staat van dienst. En wij daarna maar met Mmae verder sukkelen...

Dat Brys het maximale uit een spelersgroep kan halen en een meer dan degelijke trainer is, hoor je me niet ontkennen, maar als hij je niet moet,krijg je ook bijzonder weinig kansen ...
In alle eerlijkheid welke trainer doet dat niet ?
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 13: OHL Leuven- STVV(Ma23/11 20.45 uur.)

Bericht door stvvilvoorde »

We hadden toen bij aanvang van het seizoen 5 centrale verdedigers (Texeira, De Petter, Tomiyasu, Garcia, Mmae) + Kotysch.
Brys heeft van in het begin van de voorbereiding gezegd niet meer op Kotysch te rekenen en er werd hem niks in de weg gelegd om een nieuwe club te vinden.
Sasha wou blijven en vechten voor een plaats, maar dat draaide op een sisser uit.
Was Sasha die voorbereiding ook niet -weeral- geblesseerd?
Achteraf viel De Petter wel weer weg van die 5, maar er kwam toen een beresterke Sankhon bij in de plaats.

Zijn verhaal bij OHL is ook niet steevast een succesverhaal, speelde daar voor dit seizoen ook niet bijster veel .
Deze zomer heeft hij heel veel geluk gehad dat er zoveel afwezigen waren anders kon hij ook weer vertrekken.
Het gaat trouwens momenteel prima tussen Brys en Kotysch.
Veel respect en geen rancune tgo mekaar.
Kotysch heeft begrip voor de keuze die Brys toen maakte.

Het is typerend voor Meekers dat net hij weer zoiets moet oprakelen.
Past perfect in het rijtje van 'De supporters zien ons liever in tweede klasse spelen"en "Po1 was de ambitie van Brys, niet de onze"
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Speeldag 13: OHL Leuven- STVV(Ma23/11 20.45 uur.)

Bericht door Jan Bulder »

Meekers is een platte legume.

Ipv na te trappen naar echte professionals, zou hij beter zwijgen en de Jappen onder hun kloten stampen, oftewel het zelf afbollen.

Maar hij is een volgeling van RD. Die zijn het gewoon om poen te scheppen en zwijgzaam toe te kijken hoe een vreemde uw geliefde verkracht.
Plaats reactie