Speeldag 13: OHL Leuven- STVV(Ma23/11 20.45 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
pat@
Berichten: 1078
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 13: OHL Leuven- STVV(Ma23/11 20.45 uur.)

Bericht door pat@ »

tesneusdoek schreef: 24 nov 2020, 10:16
Vouch schreef: 24 nov 2020, 09:46 Dit was het voetbal van Delorge-Buvens-Hayen-Debroux-Rocky Peeters... Véél vuur, hard in de duels, knokken om het gebrek aan kwaliteit te compenseren.

Elke zagevent van de laatste 5 jaar zou nu stante pede een abo moeten gaan halen. DIT IS WAT ZE WILDEN! Het technische van vb. onder Brys was niet goed genoeg, te weinig vuur, paste niet bij ons Truiense mentaliteit. Die is nu terug, "graag" nu ook alle zageventen terug!
Dat zal dan de lange-termijnvisie van Tateishi zijn..."return to the good old days"... :mrgreen: Binnenkort terug golfplaten en pissen tegen de muur onder de zittribune... :drunk:
Men kan daar mee lachen maar het zou zo maar eens kunnen werken. Dan heb ik het niet over de golfplaten.
Zo een prestatie als gisteren begeesterd veel meer supporters dan een doorsnee winstmatch. Dit ook aangesterkt door het wij tegen iedereen gevoel.
Ik heb zo het gevoel dat de trein vertrokken is.
Zaterdag winnen tegen W-B, verliezen in Moeskroen en een puntje op Jan Breydel. Dan is het weer helemaal old scool Sintruin.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Speeldag 13: OHL Leuven- STVV(Ma23/11 20.45 uur.)

Bericht door tesneusdoek »

pat@ schreef: 24 nov 2020, 15:26
tesneusdoek schreef: 24 nov 2020, 10:16
Vouch schreef: 24 nov 2020, 09:46 Dit was het voetbal van Delorge-Buvens-Hayen-Debroux-Rocky Peeters... Véél vuur, hard in de duels, knokken om het gebrek aan kwaliteit te compenseren.

Elke zagevent van de laatste 5 jaar zou nu stante pede een abo moeten gaan halen. DIT IS WAT ZE WILDEN! Het technische van vb. onder Brys was niet goed genoeg, te weinig vuur, paste niet bij ons Truiense mentaliteit. Die is nu terug, "graag" nu ook alle zageventen terug!
Dat zal dan de lange-termijnvisie van Tateishi zijn..."return to the good old days"... :mrgreen: Binnenkort terug golfplaten en pissen tegen de muur onder de zittribune... :drunk:
Men kan daar mee lachen maar het zou zo maar eens kunnen werken. Dan heb ik het niet over de golfplaten.
Zo een prestatie als gisteren begeesterd veel meer supporters dan een doorsnee winstmatch. Dit ook aangesterkt door het wij tegen iedereen gevoel.
Ik heb zo het gevoel dat de trein vertrokken is.
Zaterdag winnen tegen W-B, verliezen in Moeskroen en een puntje op Jan Breydel. Dan is het weer helemaal old scool Sintruin.
Die hoop deel ik ook samen met u. :stvv: Mijn opmerking over de golfplaten en pissen onder de zittribune waren natuurlijk ironisch bedoeld. In verband met de begeestering en inzet, ben ik ook een grote voorstander van spelers die er volop voor gaan tot de 95ste minuut (of langer indien nodig), maar daarnaast is er ook een minimum aan kwaliteit nodig om niet in de problemen te komen.

Het zou ook wel redelijk ironisch zijn dat de heer Tateishi (die toch precies constant heeft geprobeerd om veelal jonge, technisch begaafde, talentvolle spelers met een grote potentiële meerwaarde aan te trekken) juist door het gebrek aan een fatsoenlijk samengestelde en uitgebalanceerde ploeg ons opeens terug doet aanknopen met de jarenlange traditie van vechtvoetbal... en dat dan met een ploeg gekocht met het idee om technisch verzorgd voetbal te brengen. :zot:
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 13: OHL Leuven- STVV(Ma23/11 20.45 uur.)

Bericht door Jacques »

stvvilvoorde schreef: 24 nov 2020, 12:14 Bon als je nu media en reacties leest, zou Durkin rood gehad moeten hebben voor dat contact met Duplus.
Volgens Brys is het zelfs een doelbewuste actie van Durkin om de speler te blesseren en zou een lange schorsing voor Durkin gepast zijn.

Ik vind dat die ziekenhuisbal die eraan vooraf gaat de grootste schuldige is.
Als je zo een pass ziet dan weet je als tegenstander dat er een kans is om die te onderscheppen en in het geval van Durkin zet je dan een alles of niks spurt in. Je komt dan net te laat op volle snelheid, maar de tegenstander staat stil en moet in een zeer fragiele houding die bal passen (omdat die in eerste instantie zo slecht gegeven is).

Het is en blijft een ziekenhuisbal, en je kan Durkin niet verwijten dat hij ervoor gaat, noch zeggen dat hij puur de intentie heeft de speler te blesseren.
Spijtig voor Duplus, maar voetbal is en blijft een contactsport. Je kan het contact tussen de spelers niet wegnemen, dat is onmogelijk.
Ik vind het zeer oncollegiaal, randje onsportief wat Brys hier doet. Dat is een speler, een ex-speler nota bene, onterecht en tegelijk doelbewust aan de schandpaal nagelen. Brys verzorgt zijn PR zeer goed, maar af en toe is het een heimelijke lul, categorie Vrancken of -andere sport- Patrick Lefevere. Hij zorgt er op deze manier voor dat Durkin, en bij uitbreiding de hele ploeg, de komende weken op eieren moet lopen, zeker als ze ons nog wat van die refs geven die amper de papschool ontgroeid zijn en die gewoon meedraaien met de wind die in de (sociale) media waait.

Durkin had gewoon groot gelijk dat hij druk ging zetten op die ziekenhuisbal. Dat is het risico als je achteraan willens nillens verzorgd wil voetballen. Het contact is meer het gevolg van de late reactie en het uitzwaaien van het been bij Duplus dan wat anders. De gevolgen zijn natuurlijk erg, maar zeker ongewild.
Laatst gewijzigd door Jacques op 24 nov 2020, 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 13: OHL Leuven- STVV(Ma23/11 20.45 uur.)

Bericht door Jacques »

Hasselt Steunt STVV schreef: 24 nov 2020, 12:58 Suzuki gaf zowel de assist op de gemiste kans van Nazon als op de grote misser van Filipov. Twee mooie assists toch.
klopt ja en als een van die twee of beiden erin gaan, is het beeld dat ik van zijn match heb natuurlijk helemaal anders.
Overdrijven is een kunst
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 13: OHL Leuven- STVV(Ma23/11 20.45 uur.)

Bericht door Franz »

Jacques schreef: 24 nov 2020, 17:00
Hasselt Steunt STVV schreef: 24 nov 2020, 12:58 Suzuki gaf zowel de assist op de gemiste kans van Nazon als op de grote misser van Filipov. Twee mooie assists toch.
klopt ja en als een van die twee of beiden erin gaan, is het beeld dat ik van zijn match heb natuurlijk helemaal anders.
Het werd gisteren andermaal duidelijk: Suzuki is een man, puur voor in de zestien. Buiten de zestien raakte hij geen bal, verloor alle duels en alle ballen. In de zestien gaf hij drie zeer goede passes: op Nazon (die al glijdend nog al het mogelijke deed om er een goal van te maken), op Filippov (een echte misser, maar zijn bedoeling tegenvoets was niet slecht) en de boogbal naar de tweede paal (waar geloof ik Durkin er net niet bijkon).
Suzuki is een beetje zoals Batshuayi: in het spel niets, maar voor goal kan die echt wel wat: aangeven en afwerken.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Fidel
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 jun 2012, 11:51
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 13: OHL Leuven- STVV(Ma23/11 20.45 uur.)

Bericht door Fidel »

Niemand spreekt nog van de twee (ten onrechte ?) afgekeurde doelpunten van Suzuki :
- eerste doelpunt : ik vond het toch niet zo duidelijk dat voorzet zou komen van een speler (Filipov / Sankhon) die buitenspel stond. Ze gingen er op de TV nogal vlug over / beeld niet stilgezet / slechts één herhaling / ...
- tweede doelpunt : de bal was volgens mij niet volledig over de lijn toen Filipov de voorzet gaf en Suzuki mooi binnenkopte.

In de samenvatting op TV werd daarover ook niets gezegd, noch in besprekingen in de kranten / Sporza.

Om maar te zeggen dat er toch wel kansen waren en betwistbare beslissingen.

Laag van Brys om Durkin zo (ten onrechte !) aan te pakken : ik zag er zelfs geen fout in (laat staan een gele kaart) / Durkin komt te laat, loopt voorbij Duplus wiens been nog uitzwaait ingevolge het wegtrappen van de bal en zo het been van Durkin raakt. Dit is schering en inslag op een voetbalveld.
Als je dan leest dat Brys zegt dat ze zo iemand moeten verbannen dan zou hij beter eerst in eigen rangen mogen kijken : Malinov verdient bijna elke wedstrijd rood (en dan spreken we nog niet van Hubert). Wai, Wai, ..
smol
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 13: OHL Leuven- STVV(Ma23/11 20.45 uur.)

Bericht door smol »

Met de huidige score in Beveren wordt het toch warm daar beneden.
Winst tegen Beveren en Moeskroen is een must.
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 13: OHL Leuven- STVV(Ma23/11 20.45 uur.)

Bericht door vdl »

smol schreef: 24 nov 2020, 18:21 Met de huidige score in Beveren wordt het toch warm daar beneden.
Winst tegen Beveren en Moeskroen is een must.
Ja Sinani maakt er weer één
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 13: OHL Leuven- STVV(Ma23/11 20.45 uur.)

Bericht door vdl »

De basisploeg kan het sommige ploegen moeilijk maken, maar eens je moet wisselen is het een ramp, geen kwaliteit op de bank.
Waarom hebben ze eigenlijk die Vagianidis gehaald, om nooit geselecteerd te worden.
Dan haal je beter een Belg in tweede klasse.
STVV-fan
Berichten: 6010
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 13: OHL Leuven- STVV(Ma23/11 20.45 uur.)

Bericht door STVV-fan »

vdl schreef: 24 nov 2020, 18:52 De basisploeg kan het sommige ploegen moeilijk maken, maar eens je moet wisselen is het een ramp, geen kwaliteit op de bank.
Waarom hebben ze eigenlijk die Vagianidis gehaald, om nooit geselecteerd te worden.
Dan haal je beter een Belg in tweede klasse.
Vagiannidis is niet fit.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3063
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 13: OHL Leuven- STVV(Ma23/11 20.45 uur.)

Bericht door Tompie »

Screenshot_20201124_203329_com.android.chrome.jpg
Ik vroeg me zelfs af of die 2-1 niet moest afgekeurd worden. Garcia dekt daar een man die buitenspel staat wanneer de bal vertrekt. Die speler beïnvloedt dan toch het spelverloop want dit beïnvloedt rechtstreeks de daaropvolgende actie van Garcia en dus het doelpunt.

Maar goed, met de huidige buitenspelregels weet ik niet in welke mate zoiets kan. En een clear error is het zeker niet. :mrgreen: Er waren idd andere veel vreemdere beslissingen zoals die ingebeelde penalty en de afgekeurde doelpunten waarbij normaliter toch altijd het spel door moet gaan om achteraf de VAR zijn werk te laten doen...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 13: OHL Leuven- STVV(Ma23/11 20.45 uur.)

Bericht door Jean-Paul »

In ieder geval zijn we twee punten tekort gedaan, deels door arbiter en deels door onoplettendheid.
OHL is gespeeld, jammeren helpt niet meer maar we moeten kijken naar zaterdagnamiddag want op Stayen gaat een veldslag plaatsvinden.
Een topper in de degradatiezone en wie wint brengt de ander een serieuze tik tegen het mentale aspect.
Met De Ridder er opnieuw bij, en de sterke prestatie van het duo Colombatto en Asamoah zou je kunnen stellen dat we het middenveld moeten domineren.
De Ridder zou evt wat hoger als een 8 kunnen fungeren en in steun van Filipov die ook wel beter voor de dag komt.
Suzuki en Nazon zouden zich nog meer kunnen focussen op hun aanvallende capaciteiten.
Schmidt, Garcia en Caufriez zijn een certitude , Cacace heeft welsiwaar een moeilijke wedstrijd achter de rug maar knokt zich wel steeds terug in de wedstrijd en bovendien heeft hij een geweldige actieradius en dito versnelling. Op dit ogenblik baart enkel Sankhon me zorgen want is zeer onzeker en volgens mij niet voor de honderd procent gefocust.
Wat betreft Tex moeten we wsl nog afwachten hoe zijn blessure evolueert.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 13: OHL Leuven- STVV(Ma23/11 20.45 uur.)

Bericht door Brusselmans »

Jean-Paul schreef: 24 nov 2020, 21:28 op Stayen gaat een veldslag plaatsvinden.
Een topper in de degradatiezone en wie wint brengt de ander een serieuze tik tegen het mentale aspect.
De enige manier om terug volk te krijgen eens het weer kan !
De STVV-supporter kan niet om met linkerkolom en eventueel een PO1, want dan is het 'da blif ni doere" !
Vanonder staan, en bij redding feesten alsof ge kampioen geworden zijt, en dan te voet noo Ooslievrouwke !
Yes yes yes, volgend seizoen wir in iesteklas !!!

En 4 keer per jaar eens komen ... tegen Anderlecht om "dikke nakke" te kunnen roepen, tegen Genk "Vaal kaulputters", tegen Standard 'Vaal Woale", en tegen Brugge omdat het "den helft zenne ploeg is, ma te weid".

Het gemiddelde DNA dus ...
En dat zouden de Japanners moeten begrijpen dus ?
Want meer dan dat zal er nooit zijn ...
Boeren ? Euh ... ja !

:roll:
omeloe
Berichten: 1164
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Speeldag 13: OHL Leuven- STVV(Ma23/11 20.45 uur.)

Bericht door omeloe »

Het Belang van Limburg ( Gunter Schoofs) :

1. Commotie rond contact Durkin-Duplus

Brute pech voor Frédéric Duplus. De OHL-verdediger brak zijn scheenbeen na een overtreding van Chris Durkin. Marc Brys vroeg de levenslange verbanning van de Amerikaan. ‘You should be ashamed’ en ‘Little boy’, snauwde de OHL-coach tijdens de wedstrijd al naar zijn ex-speler. De averij is inderdaad groot voor Duplus, maar op de beelden is te zien dat Durkin niet zwaar doorgaat op Duplus zelf, maar dat hij de speler wel raakt na de uitzwaai van diens trap. Ook ex-scheidsrechter Serge Gumienny legde de fase onder de loep. “Ik zie geen gevaarlijke tackle op de beelden”, zegt onze huisref. “Wel komt Durkin te laat en is er dat contact. Onvoorzichtigheid is er wel, maar dat is niet voldoende om de rode kaart tevoorschijn te halen. Blijft natuurlijk een feit dat de gevolgen voor Duplus verschrikkelijk groot zijn.”

2. Belgische refs hebben Sankhon in de mot

Scheidsrechter Jasper Vergoote ontnam eerder dit seizoen OHL een glasheldere strafschop op het veld van KRC Genk. Tegen STVV aarzelde hij geen seconde om de bal wel op de stip te leggen na een vederlicht contact tussen Sankhon en Malinov. Het moge duidelijk zijn: de rode kaart op het veld van Anderlecht na een smerige fout op Jérémy Doku doet de reputatie van de Truiense rechtsback geen goed. “Toch was dit een schwalbe”, aldus Gumienny. “De speler gaat al neer voor er contact is. De VAR had hier dus wel degelijk mogen of moeten tussenkomen.”
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 13: OHL Leuven- STVV(Ma23/11 20.45 uur.)

Bericht door Halenaar »

Als Brys dat letterlijk gezegd heeft tegen Durkin, nota bene een creme van een kerel, mag hij echt wel beschaamd zijn over zichzelf. Ronduit belachelijk van hem.
Plaats reactie