Speeldag 14: STVV-Waasland-Beveren (za 28-11 om 16:15h)

Alles over de wedstrijden van STVV
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 14: STVV-Waasland-Beveren (za 28-11 om 16:15h)

Bericht door Franz »

Ik ga akkoord dat onze kern veel ballast bevat, en ook veel dezelfde profielen (bijna allemaal centrale verdedigers + verdedigende middenvelders + aanvallende wingers). Mister Tateishi en Mister Pinto hebben er niets van gebakken in hun aankoopbeleid.
Maar aan de andere kant: uit het beschikbare spelersmateriaal is veel meer te halen, het zou echt ongehoord zijn als je met deze spelerskern de zakker zou worden. Een betere trainer aanwerven ipv Mister Muscat: dat zou volgens mij op korte termijn moeten gebeuren.
Als we thuis spelen zetten we iedereen op zijn beste plaats: laat uw drie centrale veertigers zich posteren op de middenlijn (Pol+Caufriez+Buatu, ook nog Teix en Sankhon en Mmaee), zet twee wingers hoog aanvallend (keuze genoeg: Cacace is een certitude, en verder Nakamura, Ito, Lee, Colidio), laat twee verdedigende middenvelders de zone afdekken (De Ridder, Asamoah, Colombatto, eventueel Durkin), zet een verbindingsman tussen centraal middenveld en aanval (veel alternatief voor Filippov is er niet), en zet twee spitsen in de zestien (dat kunnen enkel Suzuki en Nazon zijn). En ga voluit voor de aanval, zo winnen we 2 van de 3 matchen thuis.
Op verplaatsing kunt ge uw wingers een rij lager zetten (en dan eventueel wel de verdedigende Sankhon daar ipv Ito of Lee), en de verdediging 20 meter achteruit.
Dus DMM: een nieuwe trainer asap, en in de wintermercato een 10 aanwerven.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 14: STVV-Waasland-Beveren (za 28-11 om 16:15h)

Bericht door stvvilvoorde »

Trainer is idd meest prioritair
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 14: STVV-Waasland-Beveren (za 28-11 om 16:15h)

Bericht door Positivo »

@ Louis XIV

Wat David Meekers betreft. De man is een spreekbuis van de Japanse directie. De enige link met de Japanners. Gaat zijn ontslag een positieve invloed hebben op de club of de ploeg ? Ik kan me echt niet voorstellen hoe ! Neem hem weg en we zullen het moeten doen met Tateishi rechtstreeks. Stel je dat voor.

Veronderstel dat de Japanners het licht zien en zich realiseren dat Belgische spelers, en een Belgische omkadering onontbeerlijk zijn , op dat ogenblik kan David Meekers een belangrijke rol spelen.

Wil je verandering zien ? Tateishi ontslaan, de trainer ontslaan . Tateishi daar zijn we het allemaal over eens, hij is verantwoordelijk voor de situatie waarin we zitten. Maar een onmiddellijk effect gaat dat ook al niet veroorzaken. De trainer ? Ok, maar dan moet zijn vervanger er wel boem op zijn ....

Ik kijk hier momenteel naar Kv Mechelen .... en ok die staan er ook niet goed voor, maar die ploeg is van een andere kwaliteit. Dan zie je spelers als Schoofs, Hairemans, Walsh ...... maar ja dat past niet in het Japans plaatje. Liever Durkins, Cacaces en andere Lee’s .....

Tateishi is dik gebuisd.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 14: STVV-Waasland-Beveren (za 28-11 om 16:15h)

Bericht door Jacques »

Ik vrees hoe langer, hoe meer dat er uit deze kern niet veel meer te halen valt. De basis is net voldoende voor 1 A, net. Wat daarachter komt, is vlakaf gezegd geen kl*ten waard. Colidio, waar Inter ooit x-miljoen voor heeft neergeteld, is trager dan een hoogbejaarde slak. Lee, die hier naar verluidt 800 000 euro per jaar verdient heeft de voetbalintelligentie van een mossel. Beiden kunnen tegen een vermoeide verdediging van Wa-Be nog geen man voorbij. Ito en Nakamura komen al weken niet meer aan de bak. Mmaee de komende maanden hopelijk ook niet meer. Konaté? Lucas? Wij hebben zoveel overbetaalde rommel in onze A-kern dat we perfect een ploeg kunnen opstellen die zo slecht is dat ze met de beloften van Brugge kan wedijveren voor degradatie nar 1ste Amateur. Dit is het resultaat van sportief wanbeleid van Tateishi en Pinto gecombineerd met de tactische onkunde van een trainer die hier intussen 11(!) maanden rondloopt en nog steeds niet weet wat hij met deze ploeg moet aanvangen. De erfenis van Brys kan/zal ons redden op voorwaarde dat deze drie amateurs niet teveel in de weg lopen.
Laatst gewijzigd door Jacques op 29 nov 2020, 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
the fan
Berichten: 1225
Lid geworden op: 24 nov 2010, 11:22

Re: Speeldag 14: STVV-Waasland-Beveren (za 28-11 om 16:15h)

Bericht door the fan »

Gisteren 90 min gevochten tegen de slaap als stvv supporters, al bijna 40 jaar. Nu genietend van Mechelen-Beerschot. Topvoetbal? Verre van, maar tenminste combinaties, concept, passie,...het kan verkeren...
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 14: STVV-Waasland-Beveren (za 28-11 om 16:15h)

Bericht door pat@ »

the fan schreef: 29 nov 2020, 15:10 Gisteren 90 min gevochten tegen de slaap als stvv supporters, al bijna 40 jaar. Nu genietend van Mechelen-Beerschot. Topvoetbal? Verre van, maar tenminste combinaties, concept, passie,...het kan verkeren...
Weer nul punten voor Mechelen. Vranken buiten zou ik zeggen. Als je met zo een kwaliteitsvolle kern niet uit de onderste regionen kan wegraken...
Wij met onze 1B/1ste nationale kern en dito trainer staan eigenlijk nog boven onze waarde geklasseerd. Aanstaande dinsdag naar het sterke Moeskroen, die hadden bijna 25 procent balbezit tegen Brugge. Dat wordt weer billenknijpen om er geen 3 te krijgen.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 14: STVV-Waasland-Beveren (za 28-11 om 16:15h)

Bericht door voetballiefhebber »

pat@ schreef: 29 nov 2020, 15:38 Weer nul punten voor Mechelen. Vranken buiten zou ik zeggen. Als je met zo een kwaliteitsvolle kern niet uit de onderste regionen kan wegraken...
Wij met onze 1B/1ste nationale kern en dito trainer staan eigenlijk nog boven onze waarde geklasseerd. Aanstaande dinsdag naar het sterke Moeskroen, die hadden bijna 25 procent balbezit tegen Brugge. Dat wordt weer billenknijpen om er geen 3 te krijgen.
Ik vind wel dat KV Mechelen veel pech heeft, maar daar is wel vechtlust! In het begin van de wedstrijd tegen W.Beveren zag ik al dat er veel minder inzet was dan in de voorbije wedstrijden. Tot aan de goal speelde STVV erg laag. In de tweede helft kwam je niet eens aan hun doel.

In Moeskroen zie ik het 2-0 worden om dan komend weekend Club Brugge nog eens ouderwets veel vertrouwen te geven en met een monsterscore te zien winnen.
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 14: STVV-Waasland-Beveren (za 28-11 om 16:15h)

Bericht door Jean-Paul »

Tegen Standard, Genk, Leuven en de eerste helft tegen Beveren was het behoorlijk , de tweede helft tegen Beveren sloeg de angst toe.
Ik begrijp ook niet dat men Caufriez hier bekritiseert. Was sterk in de duels en de fout die Alen zag, zag enkel de arbiter, het trekken en duwen was eerder van Frey.
Het probleem zat duidelijk in het middenveld dat veel te laag speelde en Nazon, Filipov en Suzuki kwamen daardoor amper in het stuk voor.
Met zo massaal achteruit te kruipen bleef de druk op de verdediging aanhouden alhoewel ze geen krimp gaf.
Buatu, Caufriez en Garcia mochten op een sterke prestatie terugblikken.
Dat Caufriez soms zo diep mee kon oprukken en geen meegaande en geen vrijstaande spelers vond was enkel te wijten aan het angstige gevoel om deze wedstrijd niet tot een goed einde te brengen.
Niet vergeten dat we met de arbiters al verschillende punten zijn kwijtgespeeld.
Op Leuven twee, tegen Beveren twee, tegen Antwerp een, tegen Oostende twee dat maakt ongeveer zeven punten dat kan al tellen.
Ben ik tevreden met het voetbal dat er gespeeld word en met de aanpak van Muscat? Totaal niet maar alles zo maar afschieten dat is ook niet terecht.
De opstelling was ook niet wat het moest zijn hoor want ik had enkel Durkin vervangen door De Ridder , Colombatto gewoon op de zes waar hij het meest rendabel is en De Ridder op de acht en dan had Filipov ook al meer steun en konden Nazon en Suzuki hun op het aanvallende concentreren.
Dinsdag moeten we winnen en lef en spirit tonen dan hebben we zeker kans om de drie punten mee naar Stayen te nemen.
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 14: STVV-Waasland-Beveren (za 28-11 om 16:15h)

Bericht door smol »

Jean-Paul schreef: 29 nov 2020, 21:21 Tegen Standard, Genk, Leuven en de eerste helft tegen Beveren was het behoorlijk , de tweede helft tegen Beveren sloeg de angst toe.
Ik begrijp ook niet dat men Caufriez hier bekritiseert. Was sterk in de duels en de fout die Alen zag, zag enkel de arbiter, het trekken en duwen was eerder van Frey.
Het probleem zat duidelijk in het middenveld dat veel te laag speelde en Nazon, Filipov en Suzuki kwamen daardoor amper in het stuk voor.
Met zo massaal achteruit te kruipen bleef de druk op de verdediging aanhouden alhoewel ze geen krimp gaf.
Buatu, Caufriez en Garcia mochten op een sterke prestatie terugblikken.
Dat Caufriez soms zo diep mee kon oprukken en geen meegaande en geen vrijstaande spelers vond was enkel te wijten aan het angstige gevoel om deze wedstrijd niet tot een goed einde te brengen.
Niet vergeten dat we met de arbiters al verschillende punten zijn kwijtgespeeld.
Op Leuven twee, tegen Beveren twee, tegen Antwerp een, tegen Oostende twee dat maakt ongeveer zeven punten dat kan al tellen.
Ben ik tevreden met het voetbal dat er gespeeld word en met de aanpak van Muscat? Totaal niet maar alles zo maar afschieten dat is ook niet terecht.
De opstelling was ook niet wat het moest zijn hoor want ik had enkel Durkin vervangen door De Ridder , Colombatto gewoon op de zes waar hij het meest rendabel is en De Ridder op de acht en dan had Filipov ook al meer steun en konden Nazon en Suzuki hun op het aanvallende concentreren.
Dinsdag moeten we winnen en lef en spirit tonen dan hebben we zeker kans om de drie punten mee naar Stayen te nemen.
Sheidsrechters als excuus is te goedkoop. Supporters van Beveren, Moeskroen en andere kleine teams hebben hetzelfde voorhoor. Denk je dat Eupen zich niet bekocht voelde tegen ons?

De grootste fout ligt bij 't beleid zo simpel is dat. En ze beseffen dat ondertussen en proberen door wat contact met beperkte supporters de boel wat te sussen...
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 14: STVV-Waasland-Beveren (za 28-11 om 16:15h)

Bericht door Jean-Paul »

Natuurlijk ligt de directe oorzaak bij het falende beleid en zou er geen excuus moeten gezocht worden naar de leiding van een wedstrijd.
Maar als de arbiter fout is moet dat rechtgetrokken worden, er is een VAR, vierde scheidsrechter, twee linekesmannen dat is niet meer zoeken naar een excuus dat is gewoon de vaststelling.
Een voetbalwedstrijd dient dan ook rechtvaardig en neutraal te worden geleid en ik heb niet de indruk dat dit gebeurt.
Aan de andere kant natuurlijk is de vaststelling dat de wedstrijd gespeeld was bij de rust indien er meer kwaliteit aanwezig zou zijn bij het spelniveau en bij de coach.
Plaats reactie