Club Brugge - STVV zaterdag 20.45

Alles over de wedstrijden van STVV
Guggenheimer
Berichten: 534
Lid geworden op: 18 nov 2010, 18:22

Re: Club Brugge - STVV zaterdag 20.45

Bericht door Guggenheimer »

Laten we proberen om deze match even afzonderlijk te beoordelen zonder rekening te houden met de huidige malaise. Niet dat daar niet over gepraat mag worden. Integendeel. Maar al is het maar om onze interim-trainer te beoordelen. Die laatste heeft immers weinig te maken met wat er momenteel allemaal mis gaat.

Hebben we een wereldpartij gespeeld ? Uiteraard niet. Maar als je in Brugge moet gaan spelen tegen een ploeg die op een wolk zit na Europese successen ( naar Belgische normen ) en je slaagt er om gedurende 70 minuten de boel gesloten te houden, slechts 1 goal te slikken en hun grotendeels te beperken tot afstandsschoten en lateraal spel dan heb je verdedigend goed gewerkt.

De 15 of 20 minuten na hun goal zijn we even in elkaar gezakt en kregen we noch verdedigend noch aanvallend iets klaar. Dat deed pijn aan de ogen. Op menselijk vlak is dit echter wel begrijpelijk en hierin speelt de huidige situatie wel een rol. Je hebt je 100 procent zitten focussen, slaagt er in om Brugge in bedwang te houden en dan krijg je toch weer die goal binnen. Het is niet onlogisch dat de kopjes dan even naar beneden gaan ( niet dat ik het goed praat maar het valt te begrijpen).

Aanvallend waren we zoals steeds dit seizoen erg onmondig maar we slagen er wel in om 3 of 4 redelijke kansen af te dwingen. Het feit dat we er in slagen om de huidige kampioen zover krijgen dat ze in eigen huis de laatste 5 minuten aan tijdrekken gaan doen aan onze cornervlag is ook veelzeggend.

Ik denk dat een aantal mensen zich wat deze match betreft laten meeslepen door de huidige situatie. Probeer je in te beelden dat we op een veilige 9de plaats stonden en we zouden deze partij gespeeld hebben, zou je dan positiever reageren ?

Alweer dit praat niets goed van wat er met de rest van de club aan de hand is maar dit is nu eenmaal de wedstrijdtopic en we zijn een nieuw (kort ? ) hoofdstuk gestart onder Van Winckel
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Club Brugge - STVV zaterdag 20.45

Bericht door Franz »

Guggenheimer schreef: 06 dec 2020, 16:46
BoemBoem schreef: 06 dec 2020, 10:12
smol schreef: 05 dec 2020, 22:47
Franz schreef: 05 dec 2020, 22:42 Slappe wedstrijd, maar wel een 'aanvaardbare' prestatie (en dito resultaat).
Er stond een redelijke organisatie en er was engagement... maar aanvallend brachten we niets.
Vandaag kwam Konaté uit het niets in de ploeg: zwakker als de rest was hij zeker niet.
Dat bewijst wat iedereen al wist: we hebben een groep van een 30tal evenwaardige spelers die quasi allen - als ze in vorm zijn - nipt 1A niveau halen.
Maar erg weinig 'meerwaarden' die de ploeg omhoog tillen.
En wie heeft de richting van de passes van Cacace gevolgd?
Cacace werd hier aangekondigd als een topspeler.
Niet vergeten dat deze kerel nog heel jong is en in een vreemde omgeving terecht is gekomen.
Maar wat mij vooral opvalt is dat hij nog geen enkele deftige voorzet of assist heeft gegeven dus daarin kan ik je gelijk geven.
Hopelijk overtuigt hij ons binnen enkele weken.
Nee franz, op minuut 33en7sec speelt hij de bal vooruit..
wel in de voeten van een Brugge speler, ma soit.. ge zou voor minder achteruit spelen erna ;)..

Nee serieus, ik volg u wel in wat ge zegt, maar langs de andere kant probeert hij tenminste om een actie naar voor te maken met de bal aan de voet. Dat hij telkens moet terugdraaien op opzij spelen ligt misschien meer aan de andere spelers dan aan hemzelf.
Volgens mij is dit vooral een probleem van het systeem. Een Cacace kan maar rushes langs de lijn maken als er iemand is om met hem te kaatsen. Het is geen Messi die eventjes de flankaanvaller en verdediger van de tegenpartij gaat voorbij dribbelen om dan de perfect voorzet te geven. In een systeem met flankaanvallers zou hij kunnen kaatsen om dan richting de cornervlag te sprinten. Daar is hij sterk in. Nu werkt dit niet want onze centrale middenvelders spelen te ver naar achter. In ons systeem zou een spits of een aanvallende middenvelder die taak op zich kunnen nemen. Dit gebeurt echter niet. Suzuki staat daarvoor ofwel te hoog of te laag ( hij speelt meer als een hangende spits ) en een Nazon staat daarvoor te diep in het strafschopgebied.

In het systeem met Filipov zou hij dit moeten kunnen doen maar die kerel speelt eerder centraal op het middenveld dan verder naar voor.
Je analyse klopt, aan de overkant had Sankhon/heeft Wolke/zal hebben Vaganianidis hetzelfde probleem: er is geen 10 die zich vrijloopt om naar te passen en Suzuki biedt zich wel aan maar staat dikwijls gedekt (hij verliest dan nog eens zeer dikwijls de bal of laat zich vallen in het duel). Nazon is een bodyspits: die zou Cacace meer moeten bereiken.
Het gebrek aan 10 was gisteren alweer duidelijk: Asamoah deed aandoenlijk zijn best als '10 van dienst' maar kon zich nooit vrijlopen en moest steeds in het duel met de rug naar doel en door twee man opgejaagd de bal proberen veroveren. Die werd dan ook geregeld overpowered. Je zag aan alles dat hij zo'n rol niet gewoon is. Het is een groot verschil: op de 6 heb je het spel voor je, op de 10 komt het van alle kanten. Onze beste man qua kwaliteit voor de 10 is in feite De Ridder: die heeft dat vroeger gespeeld, maar ook hij kan dat nu niet echt meer aan vrees ik.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Club Brugge - STVV zaterdag 20.45

Bericht door Franz »

Guggenheimer schreef: 06 dec 2020, 17:11 Laten we proberen om deze match even afzonderlijk te beoordelen zonder rekening te houden met de huidige malaise. Niet dat daar niet over gepraat mag worden. Integendeel. Maar al is het maar om onze interim-trainer te beoordelen. Die laatste heeft immers weinig te maken met wat er momenteel allemaal mis gaat.

Hebben we een wereldpartij gespeeld ? Uiteraard niet. Maar als je in Brugge moet gaan spelen tegen een ploeg die op een wolk zit na Europese successen ( naar Belgische normen ) en je slaagt er om gedurende 70 minuten de boel gesloten te houden, slechts 1 goal te slikken en hun grotendeels te beperken tot afstandsschoten en lateraal spel dan heb je verdedigend goed gewerkt.

De 15 of 20 minuten na hun goal zijn we even in elkaar gezakt en kregen we noch verdedigend noch aanvallend iets klaar. Dat deed pijn aan de ogen. Op menselijk vlak is dit echter wel begrijpelijk en hierin speelt de huidige situatie wel een rol. Je hebt je 100 procent zitten focussen, slaagt er in om Brugge in bedwang te houden en dan krijg je toch weer die goal binnen. Het is niet onlogisch dat de kopjes dan even naar beneden gaan ( niet dat ik het goed praat maar het valt te begrijpen).

Aanvallend waren we zoals steeds dit seizoen erg onmondig maar we slagen er wel in om 3 of 4 redelijke kansen af te dwingen. Het feit dat we er in slagen om de huidige kampioen zover krijgen dat ze in eigen huis de laatste 5 minuten aan tijdrekken gaan doen aan onze cornervlag is ook veelzeggend.

Ik denk dat een aantal mensen zich wat deze match betreft laten meeslepen door de huidige situatie. Probeer je in te beelden dat we op een veilige 9de plaats stonden en we zouden deze partij gespeeld hebben, zou je dan positiever reageren ?

Alweer dit praat niets goed van wat er met de rest van de club aan de hand is maar dit is nu eenmaal de wedstrijdtopic en we zijn een nieuw (kort ? ) hoofdstuk gestart onder Van Winckel
Het beste nieuws voor mij was dat hij 5-3-2 speelde, vind ik voor deze groep zowat het enige werkbare systeem (en dat wordt dan 3-5-2 thuis).
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Guggenheimer
Berichten: 534
Lid geworden op: 18 nov 2010, 18:22

Re: Club Brugge - STVV zaterdag 20.45

Bericht door Guggenheimer »

Franz schreef: 06 dec 2020, 17:17
Guggenheimer schreef: 06 dec 2020, 17:11 Laten we proberen om deze match even afzonderlijk te beoordelen zonder rekening te houden met de huidige malaise. Niet dat daar niet over gepraat mag worden. Integendeel. Maar al is het maar om onze interim-trainer te beoordelen. Die laatste heeft immers weinig te maken met wat er momenteel allemaal mis gaat.

Hebben we een wereldpartij gespeeld ? Uiteraard niet. Maar als je in Brugge moet gaan spelen tegen een ploeg die op een wolk zit na Europese successen ( naar Belgische normen ) en je slaagt er om gedurende 70 minuten de boel gesloten te houden, slechts 1 goal te slikken en hun grotendeels te beperken tot afstandsschoten en lateraal spel dan heb je verdedigend goed gewerkt.

De 15 of 20 minuten na hun goal zijn we even in elkaar gezakt en kregen we noch verdedigend noch aanvallend iets klaar. Dat deed pijn aan de ogen. Op menselijk vlak is dit echter wel begrijpelijk en hierin speelt de huidige situatie wel een rol. Je hebt je 100 procent zitten focussen, slaagt er in om Brugge in bedwang te houden en dan krijg je toch weer die goal binnen. Het is niet onlogisch dat de kopjes dan even naar beneden gaan ( niet dat ik het goed praat maar het valt te begrijpen).

Aanvallend waren we zoals steeds dit seizoen erg onmondig maar we slagen er wel in om 3 of 4 redelijke kansen af te dwingen. Het feit dat we er in slagen om de huidige kampioen zover krijgen dat ze in eigen huis de laatste 5 minuten aan tijdrekken gaan doen aan onze cornervlag is ook veelzeggend.

Ik denk dat een aantal mensen zich wat deze match betreft laten meeslepen door de huidige situatie. Probeer je in te beelden dat we op een veilige 9de plaats stonden en we zouden deze partij gespeeld hebben, zou je dan positiever reageren ?

Alweer dit praat niets goed van wat er met de rest van de club aan de hand is maar dit is nu eenmaal de wedstrijdtopic en we zijn een nieuw (kort ? ) hoofdstuk gestart onder Van Winckel
Het beste nieuws voor mij was dat hij 5-3-2 speelde, vind ik voor deze groep zowat het enige werkbare systeem (en dat wordt dan 3-5-2 thuis).
Ik kan je volgen met de 5-3-2. Dit zou inderdaad het beste systeem zijn voor de kern. Maar ik vrees dat je in dat systeem nog meer die creatieve spelverdeler nodig hebt die we, zoals je al zei, niet hebben. Dus tenzij er iemand in de kern opstaat, we ergens een jong talent achter de hand hebben of Tateishi en Pinto eindelijk aan de slag gaan in de winter, zou ik liever met een klassieke 4-4-2 spelen.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Club Brugge - STVV zaterdag 20.45

Bericht door Vouch »

In ieder geval, eindelijk terug degradatievoetbal op Stayen. Dat hand in hand met spelers die technisch niet super zijn, maar hunne kop voor de bal leggen, de modale Truienaar kan niet anders dan tevreden zijn!
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4161
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Club Brugge - STVV zaterdag 20.45

Bericht door lindoke »

Vouch schreef: 06 dec 2020, 18:19 In ieder geval, eindelijk terug degradatievoetbal op Stayen. Dat hand in hand met spelers die technisch niet super zijn, maar hunne kop voor de bal leggen, de modale Truienaar kan niet anders dan tevreden zijn!
Als we op het einde van de rit er nog twee achter ons hebben kunnen houden wel ja :lol:
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
smol
Berichten: 1390
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Club Brugge - STVV zaterdag 20.45

Bericht door smol »

Oostende wint tegen Gent. Weer een ploeg dat onderaan definitief vliegen is.
Het wordt stilaan zeer ernstig daar beneden.
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Club Brugge - STVV zaterdag 20.45

Bericht door toyotacorolla »

Wie er ook komt als trainer, met dit materiaal, een dooie boel, wie kan daar een winning team van maken op korte tijd want het is 5 na 12.
Dit seizoen is het van dat, recht naar 1B, wat daarna volgt??
Plaats reactie