Speeldag 16: STVV-Sporting Charleroi (za 12-12-2020 om 20:45)

Alles over de wedstrijden van STVV
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 15: STVV-Sporting Charleroi (za 12-12-2020 om 20:45)

Bericht door Jean-Paul »

Een speler als Boli weegt meer op een verdediging dan Suzuki en Colidio samen.
Suzuki en Colidio hebben weliswaar kwaliteiten maar zijn afhankelijk van een goed draaiend geheel, maar kunnen een wedstrijd waarin je het moeilijk hebt niet doen kantelen.
Een duo Boli-Nazon kan een verdediging 90 minuten opperste concentratie vergen, twee spelers ook die lef en opportuniteit aan de dag leggen.
Suzuki, Colidio, Filippov zijn veel te statisch.
Misschien wel eens polsen of Boli of Dante Vanzeir te overhalen zijn , Dion Cools om de rechterflank te versterken en een deftig debat en centen met Eupen om Stef Peeters binnen te halen.
Enkel met deftige en gerichte versterkingen kunnen we de degradatie ontlopen.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 15: STVV-Sporting Charleroi (za 12-12-2020 om 20:45)

Bericht door Brusselmans »

Jean-Paul schreef: 13 dec 2020, 07:41
vdl schreef: 13 dec 2020, 00:46 Op het middenveld wordt dit seizoen toch de bal vastheid van de de hier zo verwenste spelers als Botaka en De Bruyn zeer gemist, daar kunne de buitenlandse baltovenaars nog niks tegenover stellen.
Bovendien zorgden ze regelmatig voor diepgang en dito gevaar.
Tja je merkt dit pas op als ze weg zijn.
Zo jammer toch, nu ze bij Gent de pannen van het dak spelen !
:roll:
Haspengouw
Berichten: 270
Lid geworden op: 09 jun 2017, 12:24

Re: Speeldag 15: STVV-Sporting Charleroi (za 12-12-2020 om 20:45)

Bericht door Haspengouw »

Jean-Paul schreef: 13 dec 2020, 07:37 Ongelofelijk hier hoe men wekelijks probeert Caufriez af te kraken.
Buiten Beerschot speelde hij iedere wedstrijd een degelijke tot prima partij, denk niet dat de tegenstanders hem graag als opponent tegen krijgen.
Hier moet precies iemand de zwarte piet doorgeschoven krijgen en na Mmae ( wel terecht ) is dat Caufriez.
Straf dat hij als zondebok word aangewezen, kan me wel indenken waarom dat bij een bepaalde groep automatisch gebeurt.
100% gelijk!

Ook Buatu speelt elke keer wel een degelijke match. Hun concurrenten (Tex, García en Mmae) hebben een veelvoud aan doelpunten op hun geweten.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 15: STVV-Sporting Charleroi (za 12-12-2020 om 20:45)

Bericht door Brusselmans »

Het grootste probleem is de rechterflank.
Daar waar bij andere ploegen regelmatig een aktie gebeurd en de achterlijn gehaald wordt, hebben wij de "in één tijd"-terugtikkers, die er nog niet aan denken om de bal eens bij te houden en vooruit te spelen. Sankton en Wolke dus. Niks, nul nada !!! De processie !

Achteraan moet eerst iedereen 5 keer het balleke geraakt hebben, vooraleer er eens gedacht wordt om eens vooruit te spelen. Het zijn dan vaak hopeloze voorzetten op een gedekte middenvelder, die dan ook niet anders kan dan terugtikken, en dan eindigen we meestal bij Schmidt, die op zijn beurt dan weer alle tijd neemt om opnieuw, .... en zo gaat dat een hele match door. Hoe fijn moet dat wel niet zijn voor de organisatie van de tegenstander.

Suzuki heeft meer last van zijn haarband, en gaat een stijve duim overhouden na zijn passage hier. Als de voorzetten dan toch zo toppie zijn, doe er dan iets mee ipv op de grond gaan te liggen.

Filipov, sorry hoor, maar wat velen daar in zien, is mij een raadsel. Ik zie niks.

Van de vervangers, tsja, daar moet niks meer van verwachten.

Blijft over : Nazon, De Ridder, Assamoah, Cacace, Cauffriez, Buatu, Garcia, Schmidt, en dan toon ik me heel zacht en rap tevreden, want dat zijn eigenlijk waterdragers in functie van de betere speler.

Maw een 8-tal spelers op een kern van 30 !

Er moeten dus minstens 5 spelers bijkomen, spelers die de as van een elftal gaan vormen. Ga je die vinden, en gaan die met hun kwaliteiten willen komen, indien er niet schandalig veel geld op tafel komt ? Neen dus !

Trust the proces, remember ?
Het 3 jarenplan zit in zijn eindfaze. Goed begonnen met Tomyasu en Kamada, en gecasht. Dat zag er inderdaad veelbelovend uit, het voordeel van de twijfel toen. En daar is het ook bij gebleven.

DMM mag zijn conclusies trekken. Voor 100% gefaald zonder meer.
Willen ze hier nog blijven ?
Dan zal er heel veel moeten veranderen.
Eerste opdracht : de verantwoordelijken voor dit debacle per direkt ontslaan.

The damage is echter done.
Behoudens de komst van 5 echt goede spelers, is dit een vogel voor de kat.

En misschien moet iedereen ook eens gaan beseffen dat het verhaal STVV geschreven is.
Het is mooi geweest, maar dit heeft geen enkele toekomst meer.
In nostalgische tijden was dat allemaal lief en leuk, maar vandaag en zelfs de nabije toekomst is het dat niet meer.
De achterban is verouderd en blijft weg, verjonging is er niet of nauwelijks.
Je bent één van de onaantrekkelijkste tegenstanders op verplaatsing, net zoals bij ons ook niemand warm wordt van de komst van Moeskroen, WB, Oostende, Cercle en andere Eupen's.
Op zeer korte termijn zullen deze ploegen allemaal gaan spelen op hun niveau, en dat zal zonder peperdure buitenlanders zijn. Dit is voor geen enkele van deze ploegen vol te houden, en je ziet ook wel hoe het loopt met de steenrijke suikernonkels. Hoe meer geld ze hebben, hoe minder ze er van terecht brengen, het voorbeeld kon je de afgelopen 10 jaar met eigen ogen aanschouwen aan de Tiense.
Deze club heeft niks meer, ze kunnen zelfs nog geen pint verkopen in eigen beheer.

Dan weet je dat het over is
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 15: STVV-Sporting Charleroi (za 12-12-2020 om 20:45)

Bericht door stvvilvoorde »

Ik vond Colidio nog niet zo slecht op die positie.
Kan altijd beter, maar dat kan van zowat iedereen gisteren gezegd worden.
Ik zag er alvast terug beterschap in tov zijn vorige optredens.
Zie persoonlijk zelfs niemand in de kern die op dit moment die positie beter zou doen.
Op die manier zou je misschien Filippov eens op zijn beste positie kunnen uitspelen.
Ja de Filippov waarvan hierboven beweerd wordt dat hij niks kan.
Dat kan best, maar geef die tenminste eens een kans op zijn positie in plaats van dat arm schaap van een Suzuki elke keer te laten spelen.
Suzuki speelt al anderhalf jaar in de spits en bakt er werkelijk niks van, maar wordt toch wekelijks de hand boven het hoofd gehouden.
Filippov heeft amper op die positie mogen spelen, maar heeft vorig seizoen wel 19 goals gemaakt vanuit die positie (waaronder minstens 1 tegen elke topploeg uit oekraine).
Je kan dan wel zeggen van Suzuki, dat die ooit beste speler van de aziatische champions league geworden is. Maar dat is ondertussen wel al heel wat langer en een paar zware blessures geleden .
Bovendien, is dat van meer waarde dan wat Filippov afgelopen seizoen gepresteerd heeft?
Onbegrijpelijk dat ze niet ingegaan zijn op dat bod van 3M op Suzuki van vorige winterstop.
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Speeldag 15: STVV-Sporting Charleroi (za 12-12-2020 om 20:45)

Bericht door fruitboerke »

Brusselmans schreef: 13 dec 2020, 10:01 Het grootste probleem is de rechterflank.
Daar waar bij andere ploegen regelmatig een aktie gebeurd en de achterlijn gehaald wordt, hebben wij de "in één tijd"-terugtikkers, die er nog niet aan denken om de bal eens bij te houden en vooruit te spelen. Sankton en Wolke dus. Niks, nul nada !!! De processie !

Achteraan moet eerst iedereen 5 keer het balleke geraakt hebben, vooraleer er eens gedacht wordt om eens vooruit te spelen. Het zijn dan vaak hopeloze voorzetten op een gedekte middenvelder, die dan ook niet anders kan dan terugtikken, en dan eindigen we meestal bij Schmidt, die op zijn beurt dan weer alle tijd neemt om opnieuw, .... en zo gaat dat een hele match door. Hoe fijn moet dat wel niet zijn voor de organisatie van de tegenstander.

Suzuki heeft meer last van zijn haarband, en gaat een stijve duim overhouden na zijn passage hier. Als de voorzetten dan toch zo toppie zijn, doe er dan iets mee ipv op de grond gaan te liggen.

Filipov, sorry hoor, maar wat velen daar in zien, is mij een raadsel. Ik zie niks.

Van de vervangers, tsja, daar moet niks meer van verwachten.

Blijft over : Nazon, De Ridder, Assamoah, Cacace, Cauffriez, Buatu, Garcia, Schmidt, en dan toon ik me heel zacht en rap tevreden, want dat zijn eigenlijk waterdragers in functie van de betere speler.

Maw een 8-tal spelers op een kern van 30 !

Er moeten dus minstens 5 spelers bijkomen, spelers die de as van een elftal gaan vormen. Ga je die vinden, en gaan die met hun kwaliteiten willen komen, indien er niet schandalig veel geld op tafel komt ? Neen dus !

Trust the proces, remember ?
Het 3 jarenplan zit in zijn eindfaze. Goed begonnen met Tomyasu en Kamada, en gecasht. Dat zag er inderdaad veelbelovend uit, het voordeel van de twijfel toen. En daar is het ook bij gebleven.

DMM mag zijn conclusies trekken. Voor 100% gefaald zonder meer.
Willen ze hier nog blijven ?
Dan zal er heel veel moeten veranderen.
Eerste opdracht : de verantwoordelijken voor dit debacle per direkt ontslaan.

The damage is echter done.
Behoudens de komst van 5 echt goede spelers, is dit een vogel voor de kat.

En misschien moet iedereen ook eens gaan beseffen dat het verhaal STVV geschreven is.
Het is mooi geweest, maar dit heeft geen enkele toekomst meer.
In nostalgische tijden was dat allemaal lief en leuk, maar vandaag en zelfs de nabije toekomst is het dat niet meer.
De achterban is verouderd en blijft weg, verjonging is er niet of nauwelijks.
Je bent één van de onaantrekkelijkste tegenstanders op verplaatsing, net zoals bij ons ook niemand warm wordt van de komst van Moeskroen, WB, Oostende, Cercle en andere Eupen's.
Op zeer korte termijn zullen deze ploegen allemaal gaan spelen op hun niveau, en dat zal zonder peperdure buitenlanders zijn. Dit is voor geen enkele van deze ploegen vol te houden, en je ziet ook wel hoe het loopt met de steenrijke suikernonkels. Hoe meer geld ze hebben, hoe minder ze er van terecht brengen, het voorbeeld kon je de afgelopen 10 jaar met eigen ogen aanschouwen aan de Tiense.
Deze club heeft niks meer, ze kunnen zelfs nog geen pint verkopen in eigen beheer.

Dan weet je dat het over is
Beste post van 2020 :toppie: Niks meer aan toe te voegen en de absolute realiteit. :end:
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
Gebruikersavatar
the fan
Berichten: 1225
Lid geworden op: 24 nov 2010, 11:22

Re: Speeldag 15: STVV-Sporting Charleroi (za 12-12-2020 om 20:45)

Bericht door the fan »

Idd... Beste post 2020... Amen
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 15: STVV-Sporting Charleroi (za 12-12-2020 om 20:45)

Bericht door vdl »

Brusselmans schreef: 13 dec 2020, 09:06
Jean-Paul schreef: 13 dec 2020, 07:41
vdl schreef: 13 dec 2020, 00:46 Op het middenveld wordt dit seizoen toch de bal vastheid van de de hier zo verwenste spelers als Botaka en De Bruyn zeer gemist, daar kunne de buitenlandse baltovenaars nog niks tegenover stellen.
Bovendien zorgden ze regelmatig voor diepgang en dito gevaar.
Tja je merkt dit pas op als ze weg zijn.
Zo jammer toch, nu ze bij Gent de pannen van het dak spelen !
:roll:
Tis omdat Gent al aan zijn 4 de trainer zit en Botaka nog bijna geen kans kreeg, De Bruyn heeft een zware blessure, dus uw afbraak op deze spelers klopt niet.
Veel spelers mislukken bij de topploegen, maar zijn daarom wel een meerwaarde voor ons.
Uw betoog voor de zwakke rechter flank, wel daar speelde Botaka.
metser
Berichten: 355
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: Speeldag 15: STVV-Sporting Charleroi (za 12-12-2020 om 20:45)

Bericht door metser »

Chapeau Brussel. De nagel ( of spijker) op de kop!
pat@
Berichten: 1078
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 15: STVV-Sporting Charleroi (za 12-12-2020 om 20:45)

Bericht door pat@ »

Het positieve van gisteren is dat er stilletjes duidelijkheid begint te komen qua rolverdeling. Het systeem staat na de winterstop op punt. Daar kan je nu al van uit gaan.
Het negatieve is dat we voor de break nog een resultaat over de brug moeten trekken, het liefst 5 punten. Met de huidige trend zal dat zeer moeilijk zijn.

Wij hebben altijd het meeste balbezit terwijl een Moeskroen iedere match niet meer dan 30 procent heeft. Dat is wraakroepend. Tot de winterstop hebben alle ploegen onderaan een moeilijk programma. Dinsdag hebben we meer kans als gisteren. Bij Beerschot zit de mot er wel degelijk in na het interview van Losada te horen. De match van jaargang 2020 komt er aan.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 15: STVV-Sporting Charleroi (za 12-12-2020 om 20:45)

Bericht door Halenaar »

Alweer een nederlaag voor STVV, maar eentje waar Peter Maes heel veel uit leerde, zo zei hij achteraf. “Dat onze manier van spelen na zestig minuten in duigen valt, doet me twijfelen aan de fysieke paraatheid van het team. Data moeten de komende dagen meer duidelijkheid brengen. Bovendien missen we ook kracht. Daarnaast is er in het verleden te weinig getraind op circulatievoetbal, en vooral het in positie brengen van spitsen via goed circulatievoetbal. En daarnaast stelde ik bij mijn wissels vast dat die te weinig werkkracht, loopvermogen en zelfdiscipline brachten.”

Toch bleef Maes positief. “Dit blijven opbrengen en meer kwaliteit brengen…. Daar komt het op aan. De laatste plek is natuurlijk een opdoffer. Maar mits ernst en discipline gaan we zeker nog punten pakken. Daar ben ik niet bang voor.”
Zoals al zo vaak gezegd door iedereen op het forum: Muscat heeft veel te laat zijn C4 gekregen.
Stan
Berichten: 297
Lid geworden op: 27 feb 2016, 23:20

Re: Speeldag 15: STVV-Sporting Charleroi (za 12-12-2020 om 20:45)

Bericht door Stan »

pat@ schreef: 13 dec 2020, 11:47 Het positieve van gisteren is dat er stilletjes duidelijkheid begint te komen qua rolverdeling. Het systeem staat na de winterstop op punt. Daar kan je nu al van uit gaan.
Het negatieve is dat we voor de break nog een resultaat over de brug moeten trekken, het liefst 5 punten. Met de huidige trend zal dat zeer moeilijk zijn.

Wij hebben altijd het meeste balbezit terwijl een Moeskroen iedere match niet meer dan 30 procent heeft. Dat is wraakroepend. Tot de winterstop hebben alle ploegen onderaan een moeilijk programma. Dinsdag hebben we meer kans als gisteren. Bij Beerschot zit de mot er wel degelijk in na het interview van Losada te horen. De match van jaargang 2020 komt er aan.
Bij Charleroi zat de mot er ook in ... Als je dan ziet dat zij (en ook andere ploegen) basisspelers moeten missen door Corona en wij daarvan gespaard blijven en ook van blessures en schorsingen (wij kunnen onze "beste" spelers opstellen), dan heb ik eerlijk gezegd geen goed oog in de afloop.
enrique
Berichten: 2871
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 15: STVV-Sporting Charleroi (za 12-12-2020 om 20:45)

Bericht door enrique »

Halenaar schreef: 13 dec 2020, 12:43
Zoals al zo vaak gezegd door iedereen op het forum: Muscat heeft veel te laat zijn C4 gekregen.
Het is een kwaliteit om problemen op voorhand te zien aankomen en te reageren
Voor de verplaatsing naar KV Mechelen en zeker erna wisten we het
We zijn meer dan 2 maanden verder
Ik word er razend van
Als je een voetbalploeg koopt, zorg dan dat er een goeie ploeg op het veld staat
En anders blijft ge er met uw poten vanaf
Inpakken en wegwezen aub
Het is welletjes geweest
Johan
Berichten: 406
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:54

Re: Speeldag 16: STVV-Sporting Charleroi (za 12-12-2020 om 20:45)

Bericht door Johan »

ik vrees een beetje dat we bewust uit eerste worden geduwd vanwege ons kunstgrasveld. Dit is een doorn in de ogen van de voetbalbond en clubs.
Ik zie dat stvv door slechte (bewuste) arbitrage iedere match benadeeld word door de scheidsrechters en VAR. De meeste gele en rode kaarten,terwijl
ik vind dat we eigenlijk niet brutaler of gemener zijn dan de andere clubs. Feit is dat we daarbuiten een vogel voor de kat zijn door de zielige aanpak van DMM. Een triestige verzameling van derderangs spelers, over het paard getilde pseudovedetten a la Suzuki . Ik vrees dat het over en uit is voor dit STVV. Vreselijk.
smol
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 16: STVV-Sporting Charleroi (za 12-12-2020 om 20:45)

Bericht door smol »

Johan schreef: 13 dec 2020, 23:13 ik vrees een beetje dat we bewust uit eerste worden geduwd vanwege ons kunstgrasveld. Dit is een doorn in de ogen van de voetbalbond en clubs.
Ik zie dat stvv door slechte (bewuste) arbitrage iedere match benadeeld word door de scheidsrechters en VAR. De meeste gele en rode kaarten,terwijl
ik vind dat we eigenlijk niet brutaler of gemener zijn dan de andere clubs. Feit is dat we daarbuiten een vogel voor de kat zijn door de zielige aanpak van DMM. Een triestige verzameling van derderangs spelers, over het paard getilde pseudovedetten a la Suzuki . Ik vrees dat het over en uit is voor dit STVV. Vreselijk.
Arbitrage is gewoon slecht in België zo simpel is het.
Vanavond Mechelen gezien? Duidelijke duwfout op Schoofs niet gefloten' gevolg rood aan de overzijde op de counter ipv penalty voor Mechelen.
Het is heus niet alleen bij ons. De fout zit in eigen gelederen.
Plaats reactie