Speeldag 18: STVV-Beerschot-Wilrijk (Woe 30-12 om 20:45)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Speeldag 18: STVV-Beerschot-Wilrijk (Woe 30-12 om 20:45)

Bericht door lindoke »

Na alweer een teleurstellend resultaat tegen Charleroi is er (gelukkig?) al snel een nieuwe wedstrijd. Alles minder dan een 3-punter tegen revelatie Beerschot-Wilrijk gaat alweer een teleurstelling zijn. Ik ben ervan overtuigd dat als de nul enkele wedstrijden gehouden kan worden punten logischerwijze zullen gehaald worden. Maar is de nul houden een kwestie van afspraken en automatismen of is de kwaliteit hiervoor gewoonweg niet aanwezig? Indien het eerste denk ik wel dat PM dat in orde krijgt. Indien het laatste zal alleen serieuze versterking in januari soelaas kunnen brengen. Vrouwe Fortuna zal dus in december aan onze kant moeten staan om onverhoopt toch januari in te gaan met 6 punten meer dan we nu hebben hetgeen ons op 17 punten zou brengen. Met minder gaat het waarschijnlijk een zeer moeilijk inhaalrace worden.
Laatst gewijzigd door lindoke op 25 dec 2020, 09:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 17: STVV-Beerschot-Wilrijk (Di 15-12 om 21:00)

Bericht door stvvilvoorde »

Afbeelding
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 17: STVV-Beerschot-Wilrijk (Di 15-12 om 21:00)

Bericht door voetballiefhebber »

Is nog niet zeker dat die match kan doorgaan. Bij Beerschot zijn er een paar coronagevallen, maar er zouden nog spelers zich ziek hebben gevoeld. Het is nog wachten op de laatste testresultaten.

Maar ja, zelfs een B-ploeg kan tegen dit STVV ook winnen.
Dreke
Berichten: 3623
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 17: STVV-Beerschot-Wilrijk (Di 15-12 om 21:00)

Bericht door Dreke »

Correctie: Germinal Wilrijk
A loyal football fan only supports the shirt...
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 17: STVV-Beerschot-Wilrijk (Di 15-12 om 21:00)

Bericht door enrique »

Misschien heet STVV binnenkort STZB VV...
Desire
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 okt 2010, 23:42

Re: Speeldag 17: STVV-Beerschot-Wilrijk (Di 15-12 om 21:00)

Bericht door Desire »

Wedstrijd uitgesteld door meer dan 7 besmettingen met corona


STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 17: STVV-Beerschot-Wilrijk (Di 15-12 om 21:00)

Bericht door STimVV »

Dat lijkt me niet in ons nadeel. Dan heeft Maes een week de tijd om de verplaatsing naar Waregem voor te bereiden.
T'is nu niet dat we in een goede periode zitten...

Mogen eventuele versterkingen meespelen als de match na de winterstop ingepland zal worden?
Ik dacht van niet?
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 17: STVV-Beerschot-Wilrijk (Di 15-12 om 21:00)

Bericht door BoemBoem »

STimVV schreef: 13 dec 2020, 20:30 Dat lijkt me niet in ons nadeel. Dan heeft Maes een week de tijd om de verplaatsing naar Waregem voor te bereiden.
T'is nu niet dat we in een goede periode zitten...

Mogen eventuele versterkingen meespelen als de match na de winterstop ingepland zal worden?
Ik dacht van niet?
Ja en nee..

Stel dat WB en consorten winnen wordt de kloof wel heel groot en kan eveneens negatief zijn voor het moraal.. ondanks de match minder gespeeld dan.. langs de andere kant, laat ze het maar uitstellen, geeft ons meer tijd..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 17: STVV-Beerschot-Wilrijk (Di 15-12 om 21:00)

Bericht door enerkey »

Dus als ik lees voelde zich een hele hoop basis spelers zich al niet goed tegen Moeskroen. Verklaard natuurlijk waarom ze zo zwak voor de dag kwamen. Tegen ons zullen ze dan weer wel tip top in orde zijn als de match ingehaald wordt. Denk dat Moeskroen hier wel echt ontzettend veel geluk heeft gehad, hetgeen bij ons niet het geval gaat zijn.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 17: STVV-Beerschot-Wilrijk (Di 15-12 om 21:00)

Bericht door stvvilvoorde »

Ik zie eigenlijk meer nadeel in het uitstellen dan te spelen, maar het zal niet anders zijn.
Inhaalmatch zal sowieso met deze spelers (of degene op dat moment nog stvvérs zijn) dienen te gebeuren.
Dat kan een nadeel zijn.
Dat er dan volgend weekend misschien al een kloof van meer dan 3 punten gaapt tussen de laatste en voorlaatste plaats is ook een mogelijkheid. (moeskroen speelt thuis tegen Leuven)
Beerschot zit momenteel ook wel in een dip met 0/6 tegen Eupen en Moeskroen...
Ok, Maes heeft meer tijd voor de levensbelangrijke match op Waregem (die dan ook een midweekmatch in de benen zullen hebben).
dat is duidelijk een voordeel.

Maar de opdracht om voor de winterstop nog minstens 5 punten te sprokkelen wordt zo wel weer iets moeilijker.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 17: STVV-Beerschot-Wilrijk (Di 15-12 om 21:00)

Bericht door voetballiefhebber »

STimVV schreef: 13 dec 2020, 20:30 Dat lijkt me niet in ons nadeel. Dan heeft Maes een week de tijd om de verplaatsing naar Waregem voor te bereiden.
T'is nu niet dat we in een goede periode zitten...

Mogen eventuele versterkingen meespelen als de match na de winterstop ingepland zal worden?
Ik dacht van niet?
Klopt, dan zullen ze het moeten doen met de kern die er nu is. Al die werkpunten krijgt Maes er toch niet uit op een week tijd. Op zich is het nu een nadeel dat er geen winterstage door kan gaan. Daar kon wel aan al die punten worden gewerkt.
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 17: STVV-Beerschot-Wilrijk (Di 15-12 om 21:00)

Bericht door Positivo »

Waasland Beveren kan zijn numerieke meerderheid WEL omzetten in een overwinning tegen Kv Mechelen. Trouwens die ploeg is gewoon veel sterker dan Stvv. Met transfers van 300.000 euro van Lommel sk en verbroedering geel. Als we niet willen degraderen zullen we buiten Moeskroen ook ploegen als Kv Mechelen en Zulte achter ons moeten houden. Positivisme ok, maar realiteitszin lijkt me helaas meer aangewezen.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 17: STVV-Beerschot-Wilrijk (Di 15-12 om 21:00)

Bericht door STimVV »

Wij pakken 11 op 48.
Beveren pakt 13 op 15.
...
Beveren is achtereenvolgens gaan winnen op Charleroi en op Mechelen.
Dan zal STVV ook matchen moeten gaan winnen zoals op Zulte-Waregem...
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 17: STVV-Beerschot-Wilrijk (Di 15-12 om 21:00)

Bericht door lakie »

STimVV schreef: 13 dec 2020, 23:12 Wij pakken 11 op 48.
Beveren pakt 13 op 15.
...
Beveren is achtereenvolgens gaan winnen op Charleroi en op Mechelen.
Dan zal STVV ook matchen moeten gaan winnen zoals op Zulte-Waregem...
Wat mij hierbij vooral verontrust is dat je zowel op OHL, op Moeskroen als thuis tegen Waasland Beveren en Charleroi zeker niet de mindere was of misschien zelfs beter, maar dat dit niet weerspiegeld wordt in het aantal punten dat je sprokkelt.
Wanneer dergelijk scenario begint, ben je meestal een vogel voor de kat.

Ik ben content dat de match tegen Beerschot wordt uitgesteld.
Zo heeft Maes een volledig week om iets te maken van de match tegen Zulte.
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 17: STVV-Beerschot-Wilrijk (Di 15-12 om 21:00)

Bericht door Jacques »

Het uitstel komt ons zeker niet slecht uit. Maes heeft na 1 match gezien en benoemd wat Muscat al die tijd niet wou zien: fysiek onvoldoende, de aanval is een rommeltje waar geen systeem in zit, we slikken goals als kadetten en onze invallers brengen niets. Integendeel, Lee heeft er met zijn egoïstisch geklungel voor gezorgd dat we het een match zonder Asamoah moeten stellen (wat mij betreft zit Lee als straf niet meer in de selectie voor nieuwjaar en mag hij het afbollen in januari). Veel werk aan de winkel. Maes mag daarbij de grove borstel hanteren om de boel naar zijn hand te zetten en moet niets overeind laten van de erfenis van Muscat (en eerder Kostic) of respect tonen voor het geknoei van Tateishi en Pinto. Iedere dag extra is een dag waarop aan een nieuwe basis kan gewerkt worden. Niet enkel voor de levensbelangrijke wedstrijd van zaterdag. Ook voor deze tegen Beerschot-Wilrijk, waarbij het voor ons zelfs niet erg zou zijn als die pas na nieuwjaar ingehaald kan worden. Dat je dan mogelijk tegen een kloof(je) aankijkt, is dan maar zo. Dat is de confrontatie met de realiteit na maandenlang de kop in het zand te hebben gestoken.
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie