Speeldag 17: Zulte - STVV (Za 18/12 om 18:30)

Alles over de wedstrijden van STVV
Alain
Berichten: 991
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Re: Speeldag 17: Zulte - STVV (Za 18/12 om 18:30)

Bericht door Alain »

Gaufriez... eindelijk een waardige opvolger voor Landoli en Vitokele! :lol:
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 17: Zulte - STVV (Za 18/12 om 18:30)

Bericht door Jones »

De ridder heeft op radio 1 gezegd dat hij niet geschorst is tegen Standard, het zou een telfout zijn. Misschien tellen ze zijn 2 keer geel tegen Genk onlangs mee.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 17: Zulte - STVV (Za 18/12 om 18:30)

Bericht door enerkey »

Op de site van de KNVB staat hij dit seizoen nu met 2 gele kaarten. Dus zelfs niet dicht bij een schorsing. Tenzij er nog van vorig seizoen meetellen. Weer niet meer hoe dat ineen zit.
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Speeldag 17: Zulte - STVV (Za 18/12 om 18:30)

Bericht door fruitboerke »

Jean-Paul schreef: 19 dec 2020, 21:45 Dat Sankhon al goede wedstrijden voor Stvv heeft gespeeld dat is heel zeker het geval. De openingswedstrijd tegen La Gantoise was daar een bewijs van want hij was toen uitblinker en kreeg van de voetbalpers een 8 wat uitmuntend is.
De eerste helft op Anderleht had hij eigenlijk Doku in zijn zak, en dan gaat bij hem in de tweede helft het licht uit.
Van dat ogenblik tot nu herken ik eigenlijk Sory niet meer.
Dat hij ontgoocheld was bij zijn logische vervanging kan ik alleen maar wijten aan zijn overschatting. Tenslotte zijn het allemaal doodgewone voetballers die blij mogen zijn dat ze bij Stvv aan de bak kunnen.
Ik kan maar een raad geven aan onze spelers: BLIJF MET UW VOETEN OP DE GROND en knok terug. Ga niet als een peuter hoog in de tribune zitten mokken en stel jezelf in vraag. Ga maandag het veld op met de intentie om je eigen te verbeteren op elk vlak en misschien dan mag je weer meespelen.
Ik stel vast dat Sankhon tegen zijn goesting op het veld staat de laatste weken en totaal niks bijbrengt aan de ploeg buiten gele en rode kaarten. In de situatie waarin STVV nu zit is het beter om zo een ongeleid projectiel voor een bepaalde tijd in de tribune te zetten. Hem opstellen is momenteel een garantie om de wedstrijd met 10 te moeten spelen en dit voor zowel zijn inzet als zijn drang naar kaarten halen. Maes is denk ik ook slim genoeg om vast te stellen dat zulke spelers niks kunnen bijdragen in de degradatiestrijd. DAAAAAG Sankhon :end:
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
Jebus4life
Berichten: 1233
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Speeldag 17: Zulte - STVV (Za 18/12 om 18:30)

Bericht door Jebus4life »

Juist de fase nog eens bekeken.
We komen toch wel goed weg bij die penalty... Het mocht ook wel meezitten trouwens want het zat ook echt tegen de laatste weken.

Zoals gezegd kregen we hem, mijn inziens, niet tegen door het slechte veld. Maar misschien vond de scheids idd dat de aanvaller te makkelijk ging liggen.
Nu merkte ik dat hij echt wel wees op de bal (die Cauffriez niet heeft), dus het is me echt niet zo duidelijk waarom hij em niet fluit na tussenkomst van de VAR.
Roman
Berichten: 268
Lid geworden op: 17 dec 2019, 12:15
Supporter van: Stvv

Re: Speeldag 17: Zulte - STVV (Za 18/12 om 18:30)

Bericht door Roman »

Jebus4life schreef: 20 dec 2020, 09:53 Juist de fase nog eens bekeken.
We komen toch wel goed weg bij die penalty... Het mocht ook wel meezitten trouwens want het zat ook echt tegen de laatste weken.

Zoals gezegd kregen we hem, mijn inziens, niet tegen door het slechte veld. Maar misschien vond de scheids idd dat de aanvaller te makkelijk ging liggen.
Nu merkte ik dat hij echt wel wees op de bal (die Cauffriez niet heeft), dus het is me echt niet zo duidelijk waarom hij em niet fluit na tussenkomst van de VAR.
Wat bv Sanhon deed op OHL was inderdaad vèèl minder en toen was het wel strafschop ! Zoals je terecht aangeeft : het mag ook eens meezitten !
metser
Berichten: 355
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: Speeldag 17: Zulte - STVV (Za 18/12 om 18:30)

Bericht door metser »

Glasheldere penalty ! En sankhon, ja is echt wel een dweil geworden op het veld ! Hoe dat komt weet ik niet maar de tribune voor enkele weken is zijn beste plaats. Zelfs wolke doet het daar beter en dan zijn we toch al ver van huis. Nu een beetje geluk zoals vandaag ( var) mag ook al eens in de negatieve spiraal.
ertee
Berichten: 477
Lid geworden op: 21 aug 2019, 17:41

Re: Speeldag 17: Zulte - STVV (Za 18/12 om 18:30)

Bericht door ertee »

Laten we hopen dat de goede prestaties van Cauffriez en (in mindere mate) Colidio geen aanleiding geven tot een afwachtende houding bij onze Braziliaans-Japanse tandem...
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 17: Zulte - STVV (Za 18/12 om 18:30)

Bericht door pat@ »

Jebus4life schreef: 20 dec 2020, 09:53 Juist de fase nog eens bekeken.
We komen toch wel goed weg bij die penalty... Het mocht ook wel meezitten trouwens want het zat ook echt tegen de laatste weken.

Zoals gezegd kregen we hem, mijn inziens, niet tegen door het slechte veld. Maar misschien vond de scheids idd dat de aanvaller te makkelijk ging liggen.
Nu merkte ik dat hij echt wel wees op de bal (die Cauffriez niet heeft), dus het is me echt niet zo duidelijk waarom hij em niet fluit na tussenkomst van de VAR.
Volgens mij ging de scheids gewoon checken voor handspel. Dat was inderdaad kantje boordje. Voor de rest was er niet veel mis. De commentator wist na 90 minuten het verschil nog niet tussen ne beer van 1m85 met twee rode reflectoren om de polsen en een slungel van 2m00, laat staan dat hij die fase goed interpreteerde.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 17: Zulte - STVV (Za 18/12 om 18:30)

Bericht door stvvilvoorde »

Voor die wissel was iedereen slecht he, zonder Sankhon specifiek te viseren.
Maes doet die wissel en ineens begint alles beter te draaien.
Denk dat hij dat al langer in het snuitje had, maar dit is the maes-way.
Sankhon komt dit wel te boven, is destijds door Brys ook op Kortrijk na 20 minuten eraf gemoeten, om dan 2 maand later sterker dan ooit er teriug in te komen. Hopelijk wel niet meer als rechtsback, op die positie is hij hoogstens depanneur.

Maes kon op dat moment ook moeilijk anders,
net twee maal VAR in het voordeel gehad, dan voel je dat de arbiter gaat beginnen compenseren.
Als Sankhon nog een foutje zou maken, stond hij eveneens voor de rust onder de douche, terwijl de ploeg de match met 10 mocht uitspelen.

Dit is het soort van tactische bijsturing dat je onder Muscat nooit zou zien.
We speelden ook goed compact waardoor z-waregem eigenlijk zo goed als geen openingen vond.
Ik merk ook terug progressie bij spelers als Colidio en Suzuki, zonder daarbij te zeggen dat ze al voldoende niveau halen om hun 'miljoenenwaarde' te verantwoorden.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 17: Zulte - STVV (Za 18/12 om 18:30)

Bericht door enerkey »

Ja die tackel hij raakte de man niet. Hij had ook de intentie niet om de man te spelen. Hij wou zich voor het schot smijten dat er uiteindelijk niet kwam. De man valt er dan achteraf over. Op die manier een penalty zouden er naar inziens alweer een pak meer te worden gefloten.

Colidio is overduidelijk tactisch bijgeschaafd in de week. Hij loopt en is aanspeelbaar op de plekken waar een aanvallende middenvelder moet staan. Hij had te veel last van de grasmat om een echt goede wedstrijd te spelen leek me. Die heeft bij de jeugd altijd op biljart lakens gespeeld.
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Speeldag 17: Zulte - STVV (Za 18/12 om 18:30)

Bericht door AirMontella »

Via deze link kan je inderdaad kijken wie er al kaarten pakte dit seizoen (zelfd jeugd). En daar staat De Ridder inderdaad bijlange niet op 5:

https://www.rbfa.be/nl/club/1119/kaarten
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 17: Zulte - STVV (Za 18/12 om 18:30)

Bericht door Positivo »

fruitboerke schreef: 20 dec 2020, 09:43
Jean-Paul schreef: 19 dec 2020, 21:45 Dat Sankhon al goede wedstrijden voor Stvv heeft gespeeld dat is heel zeker het geval. De openingswedstrijd tegen La Gantoise was daar een bewijs van want hij was toen uitblinker en kreeg van de voetbalpers een 8 wat uitmuntend is.
De eerste helft op Anderleht had hij eigenlijk Doku in zijn zak, en dan gaat bij hem in de tweede helft het licht uit.
Van dat ogenblik tot nu herken ik eigenlijk Sory niet meer.
Dat hij ontgoocheld was bij zijn logische vervanging kan ik alleen maar wijten aan zijn overschatting. Tenslotte zijn het allemaal doodgewone voetballers die blij mogen zijn dat ze bij Stvv aan de bak kunnen.
Ik kan maar een raad geven aan onze spelers: BLIJF MET UW VOETEN OP DE GROND en knok terug. Ga niet als een peuter hoog in de tribune zitten mokken en stel jezelf in vraag. Ga maandag het veld op met de intentie om je eigen te verbeteren op elk vlak en misschien dan mag je weer meespelen.
Ik stel vast dat Sankhon tegen zijn goesting op het veld staat de laatste weken en totaal niks bijbrengt aan de ploeg buiten gele en rode kaarten. In de situatie waarin STVV nu zit is het beter om zo een ongeleid projectiel voor een bepaalde tijd in de tribune te zetten. Hem opstellen is momenteel een garantie om de wedstrijd met 10 te moeten spelen en dit voor zowel zijn inzet als zijn drang naar kaarten halen. Maes is denk ik ook slim genoeg om vast te stellen dat zulke spelers niks kunnen bijdragen in de degradatiestrijd. DAAAAAG Sankhon :end:
Volgens mij is Sankhon eind contract.
Zou hij van mijnheer Tateishi geen nieuw contract aangeboden krijgen ?
Speelt hij daarom moedeloos ? In ieder geval is zijn houding op het veld dit seizoen erg veranderd !
Roman
Berichten: 268
Lid geworden op: 17 dec 2019, 12:15
Supporter van: Stvv

Re: Speeldag 17: Zulte - STVV (Za 18/12 om 18:30)

Bericht door Roman »

stvvilvoorde schreef: 20 dec 2020, 11:02 Voor die wissel was iedereen slecht he, zonder Sankhon specifiek te viseren.
Maes doet die wissel en ineens begint alles beter te draaien.
Denk dat hij dat al langer in het snuitje had, maar dit is the maes-way.
Sankhon komt dit wel te boven, is destijds door Brys ook op Kortrijk na 20 minuten eraf gemoeten, om dan 2 maand later sterker dan ooit er teriug in te komen. Hopelijk wel niet meer als rechtsback, op die positie is hij hoogstens depanneur.

Maes kon op dat moment ook moeilijk anders,
net twee maal VAR in het voordeel gehad, dan voel je dat de arbiter gaat beginnen compenseren.
Als Sankhon nog een foutje zou maken, stond hij eveneens voor de rust onder de douche, terwijl de ploeg de match met 10 mocht uitspelen.

Dit is het soort van tactische bijsturing dat je onder Muscat nooit zou zien.
We speelden ook goed compact waardoor z-waregem eigenlijk zo goed als geen openingen vond.
Ik merk ook terug progressie bij spelers als Colidio en Suzuki, zonder daarbij te zeggen dat ze al voldoende niveau halen om hun 'miljoenenwaarde' te verantwoorden.
Het afhalen van Sankhon was bepalend volledig akkoord maar ... hierdoor verhuisde Caufriez van links centraal (waar hij tegen zijn voet echt niet goed bezig was) naar de RA wat hem blijkbaar veel beter ligt EN Garcia kwam in de ploeg: hij brengt rust, vormt een zeer goede tandem met Tex, speelt veelal goed in naar de middenvelders of voorspelers en met hem naast/achter zich is Cacace ook een stuk beter. Dat was, mede natuurlijk met Caufriez, het grote keerpunt en toen begonnen we zowaar te voetballen ipv elke bal zomaar naar voor te keilen.
Voor mij moet met het voorhanden zijnde materiaal Garcia/Tex altijd erin staan, ieder zijn mening natuurlijk.
Yellow Feaver
Berichten: 1802
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Speeldag 17: Zulte - STVV (Za 18/12 om 18:30)

Bericht door Yellow Feaver »

Hoewel ik de kritiek de afgelopen weken op Cauffriez niet altijd begreep, vond ik het opmerkelijk dat hij de voorkeur kreeg op García. Hoe zwak hij de eerste twintig minuten was, zo sterk was hij op rechts. Ook Texeira heeft zich serieus herpakt na zijn dramatische prestatie van vorige week. Ik denk dat we onze typeverdediging nu staan hebben. Sankhon is een zeer degelijke back in een viermansverdediging, als enkele flank is het echter een drama. Misschien deden Botaka en Bagayoko het dan toch zo slecht niet op die positie. Raar maar waar is de spoeling van centrale verdedigers dun geworden door deze omstandigheden.

De fuzz rond de strafschop snap ik helemaal niet. De man wordt op geen enkel moment geraakt. De goal van Vossen is terecht afgekeurd. Buiten deze twee fases heeft Waregem geen enkel moment kunnen dreigen. Vossen mag ook van de lijstjes geschrapt worden. Heeft de helft van de doelpunten en assists van Suzuki en laat zich helemaal niet in het spel betrekken.

Wat dan wel zorgen baart...de vorige technische staf heeft onze jongens nooit fysiek in orde gekregen. Hierdoor moesten we tegen 10 man ons laten inzakken. Benieuwd hoe we dit kunnen verbeteren tegen januari.
Plaats reactie