Speeldag 17: Zulte - STVV (Za 18/12 om 18:30)

Alles over de wedstrijden van STVV
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 17: Zulte - STVV (Za 18/12 om 18:30)

Bericht door voetballiefhebber »

Voor wie het interesseert, maandag is Steve De Ridder te gast in Sjotcast (de Voetbal podcast van Het Nieuwsblad).
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 17: Zulte - STVV (Za 18/12 om 18:30)

Bericht door Jean-Paul »

Ik vind Caufriez nog altijd een sterke centrale verdediger, maar op Zulte had hij last van zijn positie. Na zijn wissel presteerde hij sterk en kon daar zijn snelheid uitspelen en gevaarlijk mee oprukken, Zulte had er geen vat op. ( Maxime is sneller dan velen vermoeden maar dat heeft met zijn houterige stijl te maken, een Caje stijl eigenlijk).
Hij had ook een off day in Beerschot maar wie niet daar he Mmae en Garcia??
Maar ik vond gisteren Konaté sterk, duelkrachtig in de lucht en technisch sterk met een groot looplijn, daardoor leek het alsof hij overal stond, maar De Ridder zal je zeker niet horen klagen dat Mory hem assisteerde.
Het veld was een ramp en vergde heel veel krachten mede daardoor sleepte hij zich door de laatste 10 minuten en hadden we geen bovenhand meer op het middenveld.
Konaté, Texeira, Garcia, Colidio hebben nog een pak wedstrijdritme achter wat het niet makkelijker op maakt. Dat zijn vier van de tien veldspelers dat is echt niet niks.
Bij ons moet alles honderd procent draaien daarom ook dat er zoveel focus moet zijn en dat ze zich bewust moeten maken dat ze enkel en alleen met hun job bezig zijn en enkel met een Spartaanse discipline en vol overgave en teamspirit dit tot een goed eind kunnen brengen.
:stvv:
BoemBoem
Berichten: 2953
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 17: Zulte - STVV (Za 18/12 om 18:30)

Bericht door BoemBoem »

Jean-Paul schreef: 20 dec 2020, 15:37 Ik vind Caufriez nog altijd een sterke centrale verdediger, maar op Zulte had hij last van zijn positie. Na zijn wissel presteerde hij sterk en kon daar zijn snelheid uitspelen en gevaarlijk mee oprukken, Zulte had er geen vat op. ( Maxime is sneller dan velen vermoeden maar dat heeft met zijn houterige stijl te maken, een Caje stijl eigenlijk).
Hij had ook een off day in Beerschot maar wie niet daar he Mmae en Garcia??
Maar ik vond gisteren Konaté sterk, duelkrachtig in de lucht en technisch sterk met een groot looplijn, daardoor leek het alsof hij overal stond, maar De Ridder zal je zeker niet horen klagen dat Mory hem assisteerde.
Het veld was een ramp en vergde heel veel krachten mede daardoor sleepte hij zich door de laatste 10 minuten en hadden we geen bovenhand meer op het middenveld.
Konaté, Texeira, Garcia, Colidio hebben nog een pak wedstrijdritme achter wat het niet makkelijker op maakt. Dat zijn vier van de tien veldspelers dat is echt niet niks.
Bij ons moet alles honderd procent draaien daarom ook dat er zoveel focus moet zijn en dat ze zich bewust moeten maken dat ze enkel en alleen met hun job bezig zijn en enkel met een Spartaanse discipline en vol overgave en teamspirit dit tot een goed eind kunnen brengen.
:stvv:
Waarom zou García en colidio ritme mankeren?
Garcia heeft aardig wat gespeeld en colidio heeft in ELKE match gespeeld dacht ik..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
metser
Berichten: 355
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: Speeldag 17: Zulte - STVV (Za 18/12 om 18:30)

Bericht door metser »

Mechelen wint in Leuven. Heb nu al verschillende matchen van hen gezien. Die ploeg is veel beter dan de onze en hoort zeker in de eerste helft van de rangschikking. 25 doelpogingen in 1 match is niet min. Met een beetje betere afwerking was daar een monsterscore. Al een geluk dat wij oog gesprokkeld hebben.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4142
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 17: Zulte - STVV (Za 18/12 om 18:30)

Bericht door lindoke »

metser schreef: 20 dec 2020, 17:53 Mechelen wint in Leuven. Heb nu al verschillende matchen van hen gezien. Die ploeg is veel beter dan de onze en hoort zeker in de eerste helft van de rangschikking. 25 doelpogingen in 1 match is niet min. Met een beetje betere afwerking was daar een monsterscore. Al een geluk dat wij oog gesprokkeld hebben.
Ja, dat is zo. Spelen heel dynamisch en beweeglijk voetbal met heel veel lopende spelers. Mooi voetbal eigenlijk. Ik had ook hun wedstrijd tegen Brugge gezien en ondanks dat ze tegen hen verloren vond ik hen het grootste gedeelte van die wedstrijd de beter voetballende ploeg. Brugge heeft dan natuurlijk die paar spelers die intrinsiek het verschil kunnen maken. Mechelen is zeker geen ploeg waar we ons moeten op focussen wat betreft de degradatiestrijd. Als de competitie niet stil gelegd wordt verwacht ik die in februari ergens in de linker kolom.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 17: Zulte - STVV (Za 18/12 om 18:30)

Bericht door lakie »

Yellow Feaver schreef: 20 dec 2020, 14:41 Hoewel ik de kritiek de afgelopen weken op Cauffriez niet altijd begreep, vond ik het opmerkelijk dat hij de voorkeur kreeg op García. Hoe zwak hij de eerste twintig minuten was, zo sterk was hij op rechts. Ook Texeira heeft zich serieus herpakt na zijn dramatische prestatie van vorige week. Ik denk dat we onze typeverdediging nu staan hebben. Sankhon is een zeer degelijke back in een viermansverdediging, als enkele flank is het echter een drama. Misschien deden Botaka en Bagayoko het dan toch zo slecht niet op die positie. Raar maar waar is de spoeling van centrale verdedigers dun geworden door deze omstandigheden.
Sankhon kan ook centraal spelen... Dus ipv Garcia als centrale verdediger op de bank zet je nu Sankhon op de bank...
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Henkie-1984
Berichten: 263
Lid geworden op: 22 jul 2017, 19:28

Re: Speeldag 17: Zulte - STVV (Za 18/12 om 18:30)

Bericht door Henkie-1984 »

lindoke schreef:
metser schreef: 20 dec 2020, 17:53 Mechelen wint in Leuven. Heb nu al verschillende matchen van hen gezien. Die ploeg is veel beter dan de onze en hoort zeker in de eerste helft van de rangschikking. 25 doelpogingen in 1 match is niet min. Met een beetje betere afwerking was daar een monsterscore. Al een geluk dat wij oog gesprokkeld hebben.
Ja, dat is zo. Spelen heel dynamisch en beweeglijk voetbal met heel veel lopende spelers. Mooi voetbal eigenlijk. Ik had ook hun wedstrijd tegen Brugge gezien en ondanks dat ze tegen hen verloren vond ik hen het grootste gedeelte van die wedstrijd de beter voetballende ploeg. Brugge heeft dan natuurlijk die paar spelers die intrinsiek het verschil kunnen maken. Mechelen is zeker geen ploeg waar we ons moeten op focussen wat betreft de degradatiestrijd. Als de competitie niet stil gelegd wordt verwacht ik die in februari ergens in de linker kolom.
Ja idd KVM is momenteel de beste ploeg in de reeks, hebben veel voetballend vermogen en creëren kansen met de vleet, vandaar ook dat ze momenteel met een match meer op een degradatie plaats staan samen met Moeskroen. Ik denk dat we ons best op 1 ploeg concentreren... op die van Sint-Truiden.
kedkedet
Berichten: 204
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:08

Re: Speeldag 17: Zulte - STVV (Za 18/12 om 18:30)

Bericht door kedkedet »

Inderdaad, enkel focussen op eigen matchen en resultaten. Als die goed zijn, dan volgt de rest (klassering) vanzelf.
Positieve aan dit weekend is eigen winst en feit dat we Cercle en Beveren volop mee in degradatiedebat trekken. Hoe meer zielen, hoe meer vreugde !
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4142
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 17: Zulte - STVV (Za 18/12 om 18:30)

Bericht door lindoke »

https://www.voetbalbelgie.be/voetbalnie ... 12/22/?amp

Zullen we anders alle discutabele beslissingen in alle andere wedstrijden ineens ook eens bekijken? Wat een zever alweer. We pakken eens 3 punten en nu moet onze hele wedstrijd weeral onder de loep genomen worden. Als er tegen Bruhhe eens geen strafschop gefloten wordt - en dat zijn er meerdere op een seizoen - dan kraait er geen haan naar. Maar o wee als STVV eens goed weg komt......
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Mikman
Berichten: 3671
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 17: Zulte - STVV (Za 18/12 om 18:30)

Bericht door Mikman »

lindoke schreef: 22 dec 2020, 13:49 https://www.voetbalbelgie.be/voetbalnie ... 12/22/?amp

Zullen we anders alle discutabele beslissingen in alle andere wedstrijden ineens ook eens bekijken? Wat een zever alweer. We pakken eens 3 punten en nu moet onze hele wedstrijd weeral onder de loep genomen worden. Als er tegen Bruhhe eens geen strafschop gefloten wordt - en dat zijn er meerdere op een seizoen - dan kraait er geen haan naar. Maar o wee als STVV eens goed weg komt......
Naar mijn gevoel is het nog altijd geen zuivere strafschop. Er is contact maar dat initieert Bruno ook deels zelf door terug te kappen op een slecht veld, en een contact wil niet automatisch zeggen dat het strafschop is. Anders is een schouderduw ook strafschop. Bovendien vond ik het geen 'clear error' en als de scheids twijfelt dan moet hij eigenlijk bij zijn originele beslissing blijven.

Enfin, ze zullen het wel beter weten natuurlijk en hun uitleg is de juiste, het is gewoon maar zoals ik het aanvoelde. En andersom zouden we het misschien ook wel strafschop gevonden hebben. Het is eigenlijk goed dat we ook eens meeval hebben wat dat betreft, want zowel tegen Waasland-Beveren als in Leuven kregen we cruciale betwistbare beslissingen in ons nadeel tegen. Goed dat het ons ook eens meezit, want anders ga je op termijn spoken zien.
Zonder dat puntje dat Waasland-Beveren hier in de blessuretijd pakte betwijfel ik of ze daarna 9 op 9 gepakt zouden hebben. Dus niemand hier moet zich slecht voelen dat het ons ook eens meezit :twisted:

Ik vond trouwens dat een speler van Zulte-Waregem in de beginfase mogelijk aan een rode kaart ontsnapte. Zo hebben wij er wel al gekregen ( ik herinner me Ceballos op Anderlecht ).
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6728
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 17: Zulte - STVV (Za 18/12 om 18:30)

Bericht door Jacques »

ik moet zeggen: hoe vaker ik deze fase zie op normale snelheid, hoe minder strafschop ik het vind. Natuurlijk, het contact is er en daarvoor kan je fluiten, maar het is geen intentionele fout, eerder een combinatie van doorglijden op een patattenveld en terugdraaien van de tegenstander die daardoor indraait op het been van Caufriez.
Ik vind het bij uitbreiding stilaan ergerlijk hoe (ex-)scheidsrechters vaak geneigd zijn om spelers die bewust een strafschop zoeken, hiervoor te belonen. Men vergeet wat mij betreft steeds vaker de essentie: een strafschop is een bestraffing tegen een verdediger/ploeg die een overtreding begaat, geen beloning voor een slimmigheid van de aanvaller. Dat laatste beschouw ik eerder als onsportief gedrag.
Overdrijven is een kunst
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 17: Zulte - STVV (Za 18/12 om 18:30)

Bericht door Jean-Paul »

Het was gewoon geen penalty zo simpel is het.
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 17: Zulte - STVV (Za 18/12 om 18:30)

Bericht door toyotacorolla »

Volledig mee eens. 👍
smol
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 17: Zulte - STVV (Za 18/12 om 18:30)

Bericht door smol »

de fase is heel simpel.
Gebeurt het voor je team dan zeg je strafschop. Is het tegen je team dan zeg je geen strafschop.
Guggenheimer
Berichten: 528
Lid geworden op: 18 nov 2010, 18:22

Re: Speeldag 17: Zulte - STVV (Za 18/12 om 18:30)

Bericht door Guggenheimer »

Voor mij is het nog altijd strafschop. Het is niet dat Bruno het been van Caufriez zoekt. Hij hangt half in de lucht na zijn kap. Aanvallers mogen toch nog wel proberen een speler uit te kappen zeker ? Het hele punt van een kap is om de verdediger om een verkeerd been te zetten en te laten doorsliden/lopen.

Het slechte veld inroepen om al dan niet penalty te fluiten is ook geen excuus.

Het was een noodreactie van Caufriez nadat hij de lange bal verkeerd had ingeschat. Begrijpelijk maar zoals zo vaak bij een paniekreactie ga je dan tackelen om toch maar iets te proberen. Als hij dan de bal heeft, is er niks aan de hand. Dat is in dit geval niet zo. Bruno probeert terug te kappen en Caufriez blokkeert hem met zijn tackle zonder de bal te raken.
Plaats reactie