Speeldag 17: Zulte - STVV (Za 18/12 om 18:30)

Alles over de wedstrijden van STVV
enerkey
Berichten: 2095
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Speeldag 17: Zulte - STVV (Za 18/12 om 18:30)

Bericht door enerkey »

Nu Wilrijk - STVV is afgelast misschien al beginnen palaveren over deze match.
Dit is misschien wel dé match van het seizoen. Mits je niet verliest, bestaat er nog een kans dat je Zulte mee in het degradatiemoeras kan trekken.
Dan is er tenminste toch nog een levenslijntje voor ons.

Na edit: blijkbaar is dit speeldag 17 ipv speeldag 18 :)
Laatst gewijzigd door enerkey op 14 dec 2020, 11:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 18: Zulte - STVV (Za 18/12 om 18:30)

Bericht door stvvilvoorde »

Opdracht is minstens een punt pakken.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4143
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 17: Zulte - STVV (Za 18/12 om 18:30)

Bericht door lindoke »

Gezien onze penibele situatie en waar ZW momenteel staat zou ik zeggen: "niks minder dan 3 punten".
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Speeldag 17: Zulte - STVV (Za 18/12 om 18:30)

Bericht door Stvv_eng »

Vanmarsenille of Boets in doel zeg ik ;)
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 17: Zulte - STVV (Za 18/12 om 18:30)

Bericht door stvvilvoorde »

Als deze match gespeeld is en we staan nog steeds laatst, dan kan het bij wijze van spreke vanaf nu ieder weekend gedaan zijn.
Na deze speeldag is de hele eerste ronde afgewerkt en kan de competitie stopgezet worden met definitieve eindstand.
pat@
Berichten: 1078
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 17: Zulte - STVV (Za 18/12 om 18:30)

Bericht door pat@ »

Vanmarsenille in doel en Delorge/Steuckers in de kern. Dat zou een positief signaal zijn. Schmidt was toch niet echt overtuigend de laatste wedstrijden.
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 17: Zulte - STVV (Za 18/12 om 18:30)

Bericht door Jean-Paul »

Stvv_eng schreef: 15 dec 2020, 14:29 Vanmarsenille of Boets in doel zeg ik ;)
Ik zou volmondig met je eens zijn maar je gaat die jongens de stempel van zondebok gaan geven, er staat dan ook een enorme last op hun schouders.
Schmidt is zwak aan zijn linkerkant dus de rechterkant voor een veldspeler en krijgt daar ook de meeste doelpunten tegen. Daar zou hij aan moeten werken natuurlijk tenzij hij daar een oude kwetsuur of een slechte coördinatie heeft. Hij is sterk in het luchtruim en dat is nu weer een mindere kwaliteit van bv Vanmarsenille.
Het is telkens weer wat meer speculaties, en een doelman moet ook het nodige vertrouwen krijgen, kweken bij zijn verdedigers.
Nu alles omgooien zou het vertrouwen kunnen beschadigen en net dat is wat het ganse team nodig heeft.
Als PM vaststelt dat de verdedigers geen vertrouwen in hun doelman hebben moet er uiteraard ingegrepen worden en kan hij beter onmiddellijk van doelman veranderen.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 17: Zulte - STVV (Za 18/12 om 18:30)

Bericht door stvvilvoorde »

We hebben Van Crombrugge zo ooit verbrand (jaar na dat Mignolet verkocht was).
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Speeldag 17: Zulte - STVV (Za 18/12 om 18:30)

Bericht door Stvv_eng »

Jean-Paul schreef: 15 dec 2020, 15:55
Stvv_eng schreef: 15 dec 2020, 14:29 Vanmarsenille of Boets in doel zeg ik ;)
Ik zou volmondig met je eens zijn maar je gaat die jongens de stempel van zondebok gaan geven, er staat dan ook een enorme last op hun schouders.
Schmidt is zwak aan zijn linkerkant dus de rechterkant voor een veldspeler en krijgt daar ook de meeste doelpunten tegen. Daar zou hij aan moeten werken natuurlijk tenzij hij daar een oude kwetsuur of een slechte coördinatie heeft. Hij is sterk in het luchtruim en dat is nu weer een mindere kwaliteit van bv Vanmarsenille.
Het is telkens weer wat meer speculaties, en een doelman moet ook het nodige vertrouwen krijgen, kweken bij zijn verdedigers.
Nu alles omgooien zou het vertrouwen kunnen beschadigen en net dat is wat het ganse team nodig heeft.
Als PM vaststelt dat de verdedigers geen vertrouwen in hun doelman hebben moet er uiteraard ingegrepen worden en kan hij beter onmiddellijk van doelman veranderen.
Snap 100% de redenering, maar wat Schmidt de laatste tijd allemaal laat gebeuren is om te wenen. Druk zal misschien groot zijn op de jonge keepers, maar als deze jonge keepers ooit willen slagen zullen ze toch hun kans moeten grijpen.
Op dit moment, degradatiestrijd of niet, hebben ze de ideale mogelijkheid om zichzelf te tonen? Beide 1e keepers (Schmidt en Steppe) zijn bezig aan een slecht seizoen en hebben elk jaar blessures.

PM zal wel beter weten wie de keeper moet zijn, maar ik denk persoonlijk niet dat een Boets of Vanmarsenille het veel slechter gaan doen dan een Schmidt ondanks al zijn ervaring.
tweety
Berichten: 877
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Speeldag 17: Zulte - STVV (Za 18/12 om 18:30)

Bericht door tweety »

PM is zelf keeper geweest, dus dat hij toch wel het best kunnen inschatten, denk ik zo.
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 17: Zulte - STVV (Za 18/12 om 18:30)

Bericht door Jean-Paul »

Het is een vaststelling stvv eng dat onze twee doelmannen niet hun beste niveau halen maar het is ook een vaststelling dat onze nr 1 en 2 geen toppers zijn.
Een doelman als Koffi bij Moeskroen pakt punten, Jackers van W-B en Didillon van Cercle halen een regelmatiger niveau.
Dat is geen verwijt want verleden seizoen pakte Schmidt geregeld punten en Steppe zorgde het jaar ervoor regelmatig voor puntengewin.
Dit is een jaar waar dan ook alles verkeerd loopt, maar een doelman op niveau laat een verdediger beter spelen, een verdediger op niveau geeft een middenvelder meer lef, een spelmaker op niveau laat zijn spitsen scoren.
Een trainer die hoog druk zet, pressing op de helft van de tegenstander en die in zone verdedigd is niet met zijn stiel bezig en ga zo maar door.
Geluk dwing je ook een beetje af en met ongeluk is dat het tegenovergestelde effect.
Enfin genoeg gezeverd van mijnentwege want Peter Maes is honderd keer slimmer en zal wel een antwoord of twintig vinden om het tij alsnog te doen keren.
truieneer
Berichten: 107
Lid geworden op: 08 jul 2013, 14:37
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 17: Zulte - STVV (Za 18/12 om 18:30)

Bericht door truieneer »

stvvilvoorde schreef: 15 dec 2020, 14:50 Als deze match gespeeld is en we staan nog steeds laatst, dan kan het bij wijze van spreke vanaf nu ieder weekend gedaan zijn.
Na deze speeldag is de hele eerste ronde afgewerkt en kan de competitie stopgezet worden met definitieve eindstand.

Je kan roepen om nieuwe spelers, om andere spelers in de ploeg, maar dit is een realiteit.
Het moet vies draaien dat alle stilgelegd wordt, maar met die Pro League weet je dus nooit.
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Speeldag 17: Zulte - STVV (Za 18/12 om 18:30)

Bericht door Henri is de man »

Dit is eigenlijk al meteen de match van het jaar. De concurrentie is veel punten aan het pakken.
Als je deze wedstrijd verliest, ben je degradatiekandidaat nummer 1 (als dat al niet zo was)
Het is natuurlijk nog niet zo ver - maar je ziet wat je ziet
Ik heb wel vertrouwen in Maes maar niet in deze spelersgroep. We missen gewoon een aantal profielen in dit team zoals een nummer 10 en een rechterflank. Ook centraal achterin vind ik het nog steeds niet goed - wie er ook speelt. Ik vrees dat Maes daar ook geen verandering in zal kunnen brengen.
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 17: Zulte - STVV (Za 18/12 om 18:30)

Bericht door voetballiefhebber »

Henri is de man schreef: 16 dec 2020, 08:32 Dit is eigenlijk al meteen de match van het jaar. De concurrentie is veel punten aan het pakken.
Als je deze wedstrijd verliest, ben je degradatiekandidaat nummer 1 (als dat al niet zo was)
Het is natuurlijk nog niet zo ver - maar je ziet wat je ziet
Ik heb wel vertrouwen in Maes maar niet in deze spelersgroep. We missen gewoon een aantal profielen in dit team zoals een nummer 10 en een rechterflank. Ook centraal achterin vind ik het nog steeds niet goed - wie er ook speelt. Ik vrees dat Maes daar ook geen verandering in zal kunnen brengen.
Ik geloof ook in Maes, maar deze spelersgroep is gewoon te beperkt. En ik geloof nog veel minder in het bestuur dat altijd erg traag handelt als het op nieuwe spelers aankomt.
Het is ongezien dat de clubs onderin nu al zoveel punten pakken. Dat is een fenomeen dat je zowat jaarlijks op het einde van het seizoen ziet. Dit maakt het extra moeilijk voor STVV om erin te blijven. We moeten ook opletten dat de competitie niet vroegtijdig wordt stopgezet, want in januari verwachten veel mensen een derde golf. Als voetballers het blijven uithangen met lockdownfeestjes wordt de maatschappelijke druk om ook het voetbal stil te leggen steeds groter.
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 17: Zulte - STVV (Za 18/12 om 18:30)

Bericht door vdl »

pat@ schreef: 15 dec 2020, 14:53 Vanmarsenille in doel en Delorge/Steuckers in de kern. Dat zou een positief signaal zijn. Schmidt was toch niet echt overtuigend de laatste wedstrijden.
wat zit je toch weer te vertellen,voor het seizoen begon hadden we volgens u,èèn van de beste voorlijnen van eerste klasse.
Nu wil je weer jongens voor de leeuwen gooien die er nog niet klaar voor zijn.
een beetje realiteitszin ontsnapt u soms toch denk ik.
Ik denk niet dat die Jongens nu uw redding gaan zijn,moest je zakken ,kun je eventueel enkele jongeren inpassen,omdat dat dan budgetair gezien nodig zal zijn.
Plaats reactie