Speeldag 17: Zulte - STVV (Za 18/12 om 18:30)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
moetikeensmeelachen
Berichten: 121
Lid geworden op: 27 apr 2011, 03:41
Locatie: Leuven

Re: Speeldag 17: Zulte - STVV (Za 18/12 om 18:30)

Bericht door moetikeensmeelachen »

Proficiat mannen. Ik ben blij voor jullie. Ik hoop dat OHL morgen de kakkende trichers puntenloos naar huis kan sturen. De wereld ziet er toch plots helemaal anders uit als je op gelijke hoogte staat met 2 andere teams.
enerkey
Berichten: 2102
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 17: Zulte - STVV (Za 18/12 om 18:30)

Bericht door enerkey »

STimVV schreef: 19 dec 2020, 21:03
Trunekson schreef: 19 dec 2020, 20:59
enrique schreef: 19 dec 2020, 20:56 Is Sankhon van nature een rechtsback of hebben ze hem daar bij stvv weer neergezet?
Sankhon is van nature een 8 maar door Brys op de rechtsback geposteerd.
Euhm... Botaka speelde daar onder Brys. Sankhon speelde onder Brys rechts ofwel links in een 3-mansdefensie...
Brys zette hem vooral centraal in de verdediging. Misschien wel al op rechts gedepaneerd ooit.
enerkey
Berichten: 2102
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 17: Zulte - STVV (Za 18/12 om 18:30)

Bericht door enerkey »

moetikeensmeelachen schreef: 19 dec 2020, 21:03 Proficiat mannen. Ik ben blij voor jullie. Ik hoop dat OHL morgen de kakkende trichers puntenloos naar huis kan sturen. De wereld ziet er toch plots helemaal anders uit als je op gelijke hoogte staat met 2 andere teams.
Daar rekenen we op. ;)
Guggenheimer
Berichten: 538
Lid geworden op: 18 nov 2010, 18:22

Re: Speeldag 17: Zulte - STVV (Za 18/12 om 18:30)

Bericht door Guggenheimer »

Boffin schreef: 19 dec 2020, 20:35 Sankhon was ook niet tevreden met zijn wissel, terwijl dat wel terecht was. Dus die mag ook vrezen voor zijn plaats in de ploeg.
Laat ons aub niet vergeten dat Sankhon ook al erg sterk gepresteerd heeft in het shirt van STVV. Heeft bovendien nog nooit op zijn natuurlijke positie mogen spelen. Daarnaast vind ik hem centraal achteraan samen met Garcia onze beste verdediger.
Het zou trouwens erg onlogisch zijn moest Sankhon niet ontevreden geweest zijn. Niemand wordt graag vervangen na 29 minuten (dacht ik).

Bovendien bracht hij aanvallend alweer niets bij en gaat hij in de fout bij de gele kaart maar het is niet dat de andere verdedigers op dat moment secuurder waren. Geweldige match van Caufriez maar tot de positiewissel was hij mogelijk onze slechtst presterende speler achteraan.

Claims als Sankhon naar de tribune vind ik wat hard voor die kerel. Is de laatste weken ( net als de rest van de ploeg ) wat verzopen maar laten we hem niet als dood en begraven beschouwen. Het experiment met hem op de rechtsachter hoort uiteraard wel begraven te worden.
ertee
Berichten: 481
Lid geworden op: 21 aug 2019, 17:41

Re: Speeldag 17: Zulte - STVV (Za 18/12 om 18:30)

Bericht door ertee »

Inderdaad. Waarom niet op de positie van Konaté?
Mobius
Berichten: 281
Lid geworden op: 20 okt 2010, 10:53

Re: Speeldag 17: Zulte - STVV (Za 18/12 om 18:30)

Bericht door Mobius »

Jones schreef: 19 dec 2020, 20:40 Wat me verontrust :
Slechte passing, dood zitten na 60 minuten, weinig grinta, winnen en nauwelijks blij zijn, met 11 tegen 10 en zoveel kansen laten liggen. Cacace, Texeira, Nazon...
Veel gebrek aan kwaliteit en De ridder geschorst tegen Standard. De oerzwakke Konaté die niet wist waar te lopen.
Wat een vettig veld zeg.
Maes had wel al gezegd in het begin dat er een serieuze fysieke achterstand/probleem was. Daar is hij zich dus bewust van. Wat me weer blij maakt.
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Speeldag 17: Zulte - STVV (Za 18/12 om 18:30)

Bericht door fruitboerke »

Sankhon is gewoonweg slecht en speelt zonder grinta of interesse. Hij pakt bovendien ook nog eens kaarten bij de vleet omdat hij gewoonweg niet meekan.Cauffriez was een verademing op rechts.Voor mijn part mag hij een tijdje bezinnen in de tribune.
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
Jones
Berichten: 3191
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 17: Zulte - STVV (Za 18/12 om 18:30)

Bericht door Jones »

Ooit wonnen we nog eens met 1-5 op Zulte-Waregem met Iliya Stolica in een glansrol. Hier de beelden
https://youtu.be/Bqp30FSpElA
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1466
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Speeldag 17: Zulte - STVV (Za 18/12 om 18:30)

Bericht door Krisaias »

Jones schreef: 19 dec 2020, 18:44 Is dat Krisaïas die commentaar geeft op telenet ? Zijn stem en intonatie lijkt er op :lol:
Hopelijk wint hij terug vertrouwen in de match onze keeper
Suzuki toch naar de kapper geweest ??
Ik zat gewoon thuis achter mijn tv te stressen hoor :D
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 17: Zulte - STVV (Za 18/12 om 18:30)

Bericht door Jean-Paul »

Dat Sankhon al goede wedstrijden voor Stvv heeft gespeeld dat is heel zeker het geval. De openingswedstrijd tegen La Gantoise was daar een bewijs van want hij was toen uitblinker en kreeg van de voetbalpers een 8 wat uitmuntend is.
De eerste helft op Anderleht had hij eigenlijk Doku in zijn zak, en dan gaat bij hem in de tweede helft het licht uit.
Van dat ogenblik tot nu herken ik eigenlijk Sory niet meer.
Dat hij ontgoocheld was bij zijn logische vervanging kan ik alleen maar wijten aan zijn overschatting. Tenslotte zijn het allemaal doodgewone voetballers die blij mogen zijn dat ze bij Stvv aan de bak kunnen.
Ik kan maar een raad geven aan onze spelers: BLIJF MET UW VOETEN OP DE GROND en knok terug. Ga niet als een peuter hoog in de tribune zitten mokken en stel jezelf in vraag. Ga maandag het veld op met de intentie om je eigen te verbeteren op elk vlak en misschien dan mag je weer meespelen.
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 17: Zulte - STVV (Za 18/12 om 18:30)

Bericht door Jean-Paul »

Krisaias schreef: 19 dec 2020, 21:41
Jones schreef: 19 dec 2020, 18:44 Is dat Krisaïas die commentaar geeft op telenet ? Zijn stem en intonatie lijkt er op :lol:
Hopelijk wint hij terug vertrouwen in de match onze keeper
Suzuki toch naar de kapper geweest ??
Ik zat gewoon thuis achter mijn tv te stressen hoor :D
Je was niet de enige Krisaias . :heil: :onfire:
ilovesushi
Berichten: 48
Lid geworden op: 06 aug 2018, 20:52

Re: Speeldag 17: Zulte - STVV (Za 18/12 om 18:30)

Bericht door ilovesushi »

Ibrahima Sankhon was volgens mij oorspronkelijk eerder een zes of acht in zijn thuisland, dus centraal in ieder geval. Denk dat hij ook voor die positie gehaald werd maar daar een eerste ongelukkige wedstrijd speelde en achteraf omgevormd werd tot centrale verdediger en nog later back, maar ideaal is dat toch allemaal niet want je merkt toch dat die daar niet de juiste achtergrond voor heeft. Heb ook, van buitenaf, wat de indruk dat door niet op zijn oorspronkelijke positie aan de bak te kunnen dat het plezier in het spel minder is.

Hier een oud filmpje als het goed is :

https://www.youtube.com/watch?v=O8CX_p7vv6o

Heel blij met de punten waren zo nodig om ons in de strijd te houden.
Amzu
Berichten: 228
Lid geworden op: 23 jun 2011, 23:36

Re: Speeldag 17: Zulte - STVV (Za 18/12 om 18:30)

Bericht door Amzu »

Guggenheimer schreef: 19 dec 2020, 21:11
Boffin schreef: 19 dec 2020, 20:35 Sankhon was ook niet tevreden met zijn wissel, terwijl dat wel terecht was. Dus die mag ook vrezen voor zijn plaats in de ploeg.
Laat ons aub niet vergeten dat Sankhon ook al erg sterk gepresteerd heeft in het shirt van STVV.

Laat ons aub ook niet vergeten dat Sankhon ook al veel punten gekost heeft door domme fouten en dwaze acties.
Hij pakt in zijn eentje 20% van alle kaarten. Oké, een verdediger pakt natuurlijk sneller een kaart dan een aanvaller, maar ik vind hem toch niet meteen "de snuggerste" van de bende. :roll:
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 17: Zulte - STVV (Za 18/12 om 18:30)

Bericht door vdl »

Gene schone voetbal gezien, ma het resultaat telt.
Stond vandaag wel een blok vanachter, met heel wat lengte en kracht.
Een Teixeira die terug op niveau speelde en een Gaufriez die op rechts eens eindelijk voor diepgang zorgde.
Konaté die ook voor lengte en duelkracht zorgt, maar er is nog veel werk aan.
Vooraan blijft het behelpen en wachten op versterking.
Ook onze keeper blijft een ergernis, denk dat Maes rap zal wisselen als Kenny terug is.
Spijtig dat De Ridder zo dom geel pakt.
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 17: Zulte - STVV (Za 18/12 om 18:30)

Bericht door toyotacorolla »

Toch een mooie driepunter.
Konate, goeie match.
Plaats reactie