De degradatiestrijd

Alles over de wedstrijden van STVV

Wie degradeert?

Cercle Brugge
21
17%
Waasland-Beveren
23
19%
Zulte-Waregem
2
2%
Moeskroen
36
29%
KV Mechelen
10
8%
STVV
29
24%
Andere
2
2%
 
Totaal aantal stemmen: 123

Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: De degradatiestrijd

Bericht door stvvilvoorde »

Zinho Gano is zo goed als rond met KV Mechelen.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: De degradatiestrijd

Bericht door enerkey »

Vouch schreef: 07 jan 2021, 14:27
enerkey schreef: 05 jan 2021, 13:28
voetballiefhebber schreef: 05 jan 2021, 00:17
Jones schreef: 02 jan 2021, 18:04 Maes heeft gezegd dat 34 punten moeten volstaan voor het behoud in eerste. Ikke gelezen
Meestal is dat voldoende, maar het is een buitengewoon jaar met ook geen echte zwakke teams.
Kan zo maar effe gebeuren hoor dat je met 34 punten zakt. 1A nu is vergelijkbaar met een gelijopgaande 2de klasse van begin jaren 2000.

Afbeelding
Sorry Enerkey, maar je kan ook een klassement uit Bolivia boven halen om je gelijk te halen. Statistieken die je gebruikt moeten natuurlijk wel gerelateerd zijn aan de kern. Er is nog nooit in eerste klasse een club gedegradeerd met 34 punten, dat gaat dit seizoen ook niet gebeuren. Maar het beste is natuurlijk dat je er meer haalt, dan ben je altijd zeker.
De wiskunde/statistiek blijft overal hetzelfde hoor. Of dat nu in Bolivia is of België. Dit is zowat het 40ste seizoen in eerste met 18. En hou er rekening mee dat ze vroeger met 2 punten per winst speelden. Zo is Beringen in ‘82 gezakt met 36 punten in een 3 punten system. De kans dat dit opnieuw gebeurd word statistisch logischerwijs ieder jaar groter. En zeker nu blijkt als de ploegen onderin gemiddeld evenveel punten halen je met 34 punten voorlaatste eindigt.
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: De degradatiestrijd

Bericht door Dreke »

enerkey schreef: 07 jan 2021, 16:52 De wiskunde/statistiek blijft overal hetzelfde hoor. Of dat nu in Bolivia is of België. Dit is zowat het 40ste seizoen in eerste met 18. En hou er rekening mee dat ze vroeger met 2 punten per winst speelden. Zo is Beringen in ‘82 gezakt met 36 punten in een 3 punten system. De kans dat dit opnieuw gebeurd word statistisch logischerwijs ieder jaar groter. En zeker nu blijkt als de ploegen onderin gemiddeld evenveel punten halen je met 34 punten voorlaatste eindigt.
Ik ken belachelijk weinig van statistiek. Maar deze redenering lijkt mij niet te kloppen...
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: De degradatiestrijd

Bericht door zipke373 »

Dreke schreef: 07 jan 2021, 22:59
enerkey schreef: 07 jan 2021, 16:52 De wiskunde/statistiek blijft overal hetzelfde hoor. Of dat nu in Bolivia is of België. Dit is zowat het 40ste seizoen in eerste met 18. En hou er rekening mee dat ze vroeger met 2 punten per winst speelden. Zo is Beringen in ‘82 gezakt met 36 punten in een 3 punten system. De kans dat dit opnieuw gebeurd word statistisch logischerwijs ieder jaar groter. En zeker nu blijkt als de ploegen onderin gemiddeld evenveel punten halen je met 34 punten voorlaatste eindigt.
Ik ken belachelijk weinig van statistiek. Maar deze redenering lijkt mij niet te kloppen...
Ik heb er nooit fantastische resultaten op gehaald, maar wat ik wel vrij zeker weet is dat die kans indien alle parameters dezelfde blijven ( aantal ploegen, aantal punten per match) elk jaar dezelfde is. Niet groter, niet kleiner.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: De degradatiestrijd

Bericht door voetballiefhebber »

Dit wordt volgens mij nog eens een seizoen waarbij 34 punten wellicht niet genoeg gaat zijn om erin te blijven. Er zitten echt geen heel zwakke ploegen tussen dit seizoen. Veel clubs zijn aan elkaar gewaagd en je krijgt een zeer ruime middenmoot.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: De degradatiestrijd

Bericht door enerkey »

zipke373 schreef: 08 jan 2021, 08:41
Dreke schreef: 07 jan 2021, 22:59
enerkey schreef: 07 jan 2021, 16:52 De wiskunde/statistiek blijft overal hetzelfde hoor. Of dat nu in Bolivia is of België. Dit is zowat het 40ste seizoen in eerste met 18. En hou er rekening mee dat ze vroeger met 2 punten per winst speelden. Zo is Beringen in ‘82 gezakt met 36 punten in een 3 punten system. De kans dat dit opnieuw gebeurd word statistisch logischerwijs ieder jaar groter. En zeker nu blijkt als de ploegen onderin gemiddeld evenveel punten halen je met 34 punten voorlaatste eindigt.
Ik ken belachelijk weinig van statistiek. Maar deze redenering lijkt mij niet te kloppen...
Ik heb er nooit fantastische resultaten op gehaald, maar wat ik wel vrij zeker weet is dat die kans indien alle parameters dezelfde blijven ( aantal ploegen, aantal punten per match) elk jaar dezelfde is. Niet groter, niet kleiner.
Mensen verwachten dat je alles 5 keer naleest, zelfs op een voetbalforum ;) Ik denk misschien dat het wat fout was van mij om dit op een voetbalforum te zetten. Maar als je een historisch datamodel als inputvariabele zou gebruiken, dan gaan nu alle alarmbellen af.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: De degradatiestrijd

Bericht door zipke373 »

enerkey schreef: 08 jan 2021, 11:32
zipke373 schreef: 08 jan 2021, 08:41
Dreke schreef: 07 jan 2021, 22:59
enerkey schreef: 07 jan 2021, 16:52 De wiskunde/statistiek blijft overal hetzelfde hoor. Of dat nu in Bolivia is of België. Dit is zowat het 40ste seizoen in eerste met 18. En hou er rekening mee dat ze vroeger met 2 punten per winst speelden. Zo is Beringen in ‘82 gezakt met 36 punten in een 3 punten system. De kans dat dit opnieuw gebeurd word statistisch logischerwijs ieder jaar groter. En zeker nu blijkt als de ploegen onderin gemiddeld evenveel punten halen je met 34 punten voorlaatste eindigt.
Ik ken belachelijk weinig van statistiek. Maar deze redenering lijkt mij niet te kloppen...
Ik heb er nooit fantastische resultaten op gehaald, maar wat ik wel vrij zeker weet is dat die kans indien alle parameters dezelfde blijven ( aantal ploegen, aantal punten per match) elk jaar dezelfde is. Niet groter, niet kleiner.
Mensen verwachten dat je alles 5 keer naleest, zelfs op een voetbalforum ;) Ik denk misschien dat het wat fout was van mij om dit op een voetbalforum te zetten. Maar als je een historisch datamodel als inputvariabele zou gebruiken, dan gaan nu alle alarmbellen af.
Een historisch datamodel is iets anders, ben ik het mee eens... ;)
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: De degradatiestrijd

Bericht door Dreke »

enerkey schreef: 08 jan 2021, 11:32 Mensen verwachten dat je alles 5 keer naleest, zelfs op een voetbalforum ;) Ik denk misschien dat het wat fout was van mij om dit op een voetbalforum te zetten.
Gewoon iedereen scherp houden, niet meer. :-)
A loyal football fan only supports the shirt...
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: De degradatiestrijd

Bericht door Henri is de man »

Zulte pakt de driepunter tegen moeskroen.
Goede uitslag voor ons denk ik
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: De degradatiestrijd

Bericht door stvvilvoorde »

En cercle verliest ook opnieuw (van Eupen)
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: De degradatiestrijd

Bericht door enerkey »

stvvilvoorde schreef: 10 jan 2021, 09:27 En cercle verliest ook opnieuw (van Eupen)
Die hadden eigenlijk al effe van trainer moeten wisselen. Spelen met een ei in hun broek.
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: De degradatiestrijd

Bericht door STimVV »

Dreke schreef: 08 jan 2021, 17:01
enerkey schreef: 08 jan 2021, 11:32 Mensen verwachten dat je alles 5 keer naleest, zelfs op een voetbalforum ;) Ik denk misschien dat het wat fout was van mij om dit op een voetbalforum te zetten.
Gewoon iedereen scherp houden, niet meer. :-)
In Corona-lockdowntijden is het forum wel van essentieel belang he. Niet te onderschatten! :D
Eigenlijk vind ik dat we subsidies moeten ontvangen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: De degradatiestrijd

Bericht door stvvilvoorde »

enerkey schreef: 10 jan 2021, 09:58
stvvilvoorde schreef: 10 jan 2021, 09:27 En cercle verliest ook opnieuw (van Eupen)
Die hadden eigenlijk al effe van trainer moeten wisselen. Spelen met een ei in hun broek.
Ik vind het voorlopig prima dat ze dat niet doen :)
nastase
Berichten: 111
Lid geworden op: 10 jan 2021, 13:46
Supporter van: STVV

Re: De degradatiestrijd

Bericht door nastase »

stvvilvoorde schreef: 04 jan 2021, 12:35 Moeskroen speelt momenteel een oefenmatch tegen kortrijk
Moeskroen laat goede indruk en staat 1-0 voor.

edit: match afgelopen Moeskroen wint met 2-1
10/01/2021
Gisteren won KVK van KRC Genk en verloor Moeskroen van Zulte.
Altijd voorzichtig zijn met oefenmatchen.

Alhoewel - het moet gezegd - Moeskroen had op Zulte nooit mogen verliezen.
nastase
Berichten: 111
Lid geworden op: 10 jan 2021, 13:46
Supporter van: STVV

Re: De degradatiestrijd

Bericht door nastase »

Cercle pakt intussen 0 op 21 en 3 op 30.
Daar zal iets gaan gebeuren denk ik.
Plaats reactie