De degradatiestrijd

Alles over de wedstrijden van STVV

Wie degradeert?

Cercle Brugge
21
17%
Waasland-Beveren
23
19%
Zulte-Waregem
2
2%
Moeskroen
36
29%
KV Mechelen
10
8%
STVV
29
24%
Andere
2
2%
 
Totaal aantal stemmen: 123

smol
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: De degradatiestrijd

Bericht door smol »

Zulte Waregem hier nog vermeld in de Poll staat op 3 punten van plaats 3 momenteel. Wat een gekke competitie.
Esteeveevee
Berichten: 1032
Lid geworden op: 14 sep 2015, 07:53

Re: De degradatiestrijd

Bericht door Esteeveevee »

toyotacorolla schreef: 17 jan 2021, 00:20 We gaan er niet komen, jammer.
Hoog tijd met je Corolla naar de keuring in Heers te gaan.
Je uitlaat is versleten.
Dreke
Berichten: 3642
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: De degradatiestrijd

Bericht door Dreke »

Halenaar schreef: 17 jan 2021, 01:18 Genk speelde trouwens zijn wedstrijd onder voorbehoud, helemaal terecht ook. Vrij grote kans toch dat de wedstrijd opnieuw moet gespeeld worden als ik Van den Brom zo hoor.
Hypocriet. Als uw eigen voorzitter ook de voorzitter van de Pro League is, moet ge vooral zwijgen. Want het is door de Pro League en de absolute drang naar hun centen dat zo een matchen zonder pardon moeten gespeeld worden.
A loyal football fan only supports the shirt...
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: De degradatiestrijd

Bericht door Stvv_eng »

Dreke schreef: 17 jan 2021, 08:41
Halenaar schreef: 17 jan 2021, 01:18 Genk speelde trouwens zijn wedstrijd onder voorbehoud, helemaal terecht ook. Vrij grote kans toch dat de wedstrijd opnieuw moet gespeeld worden als ik Van den Brom zo hoor.
Hypocriet. Als uw eigen voorzitter ook de voorzitter van de Pro League is, moet ge vooral zwijgen. Want het is door de Pro League en de absolute drang naar hun centen dat zo een matchen zonder pardon moeten gespeeld worden.
Ach van mij mogen ze de punten van Moeskroen afpakken ze... Brugge wordt toch kampioen en Genk 2e of dat nu met 3 punten meer of minder is. Dan zie ik moeskroen liever in hun put zitten 😅
Krikke
Berichten: 315
Lid geworden op: 22 sep 2011, 13:19

Re: De degradatiestrijd

Bericht door Krikke »

Stvv_eng schreef: 17 jan 2021, 09:05
Dreke schreef: 17 jan 2021, 08:41
Halenaar schreef: 17 jan 2021, 01:18 Genk speelde trouwens zijn wedstrijd onder voorbehoud, helemaal terecht ook. Vrij grote kans toch dat de wedstrijd opnieuw moet gespeeld worden als ik Van den Brom zo hoor.
Hypocriet. Als uw eigen voorzitter ook de voorzitter van de Pro League is, moet ge vooral zwijgen. Want het is door de Pro League en de absolute drang naar hun centen dat zo een matchen zonder pardon moeten gespeeld worden.
Ach van mij mogen ze de punten van Moeskroen afpakken ze... Brugge wordt toch kampioen en Genk 2e of dat nu met 3 punten meer of minder is. Dan zie ik moeskroen liever in hun put zitten 😅
Dient ook wel vermeld te worden dat ze bij Moeskroen geen enkele moeite gedaan hebben om dat veld bespeelbaar te maken. Dit heeft niet veel meer met voetbal te maken, heeft meer weg van een loterij.
nastase
Berichten: 111
Lid geworden op: 10 jan 2021, 13:46
Supporter van: STVV

Re: De degradatiestrijd

Bericht door nastase »

Op dit moment ziet het er voor WB inderdaad niet goed uit.
Voor ons is natuurlijk belangrijk wat we zelf doen vandaag in onze thuismatch.
Maar het resultaat van Cercle is ook cruciaal.
Gaat Standard op elan van vorige week verder ?
Als wij spelen is resultaat van Cercle al bekend.
Misschien een voordeel ?
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: De degradatiestrijd

Bericht door stvvilvoorde »

Halenaar schreef: 17 jan 2021, 01:18 Genk speelde trouwens zijn wedstrijd onder voorbehoud, helemaal terecht ook. Vrij grote kans toch dat de wedstrijd opnieuw moet gespeeld worden als ik Van den Brom zo hoor.
Als een bezoekende club vindt dat het veld ongeschikt is om te spelen, dan kan die club volgens het bondsreglement de wedstrijd onder voorbehoud spelen.
Concreet betekent dit dat de bezoekende club zijn klacht omtrent het speelveld aan de scheidsrechter laat weten. Dit moet ten laatste 20 minuten voor de aftrap gebeuren, zodat er wel nog eventuele verbeteringen aan het veld kunnen aangebracht worden.

Wanneer een club onder voorbehoud speelt of een klacht formuleert op het wedstrijdblad, dan is die club na de wedstrijd ook verplicht om een vordering in te dienen bij de daarvoor bevoegde instantie. Als die beslist dat de uitslag van de wedstrijd beïnvloed is door de ongeschiktheid van het veld, dan zal de bezoekende club met een forfaitscore winnen.

Volgens het interne reglement van de Jupiler Pro League moet elke deelnemende club inderdaad beschikken over een terreinverwarmingssysteem. Dit mag een elektrisch systeem zijn, maar ook andere methodes zijn toegelaten. Zo maken KV Oostende en Moeskroen gebruik van een zeil. Op deze regel zijn geen uitzonderingen toegelaten.

Indien het terrein door de thuisploeg onvoldoende verwarmd is (bijvoorbeeld omdat de aanwezige installatie niet gebruikt werd, wat het geval was bij KV Oostende en Moeskroen) en de wedstrijdomstandigheden daardoor aangetast zijn, dan kan een onafhankelijke expert de tekortkomingen vaststellen en zal de club een boete van 25.000 euro krijgen. Indien de wedstrijd niet kan doorgaan of er sprake is van herhaaldelijke overtredingen, loopt dit bedrag nog hoger op.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: De degradatiestrijd

Bericht door Halenaar »

Update: Genk heeft nu officieel een klacht ingediend en eist een forfait score.
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: De degradatiestrijd

Bericht door Stvv_eng »

Halenaar schreef: 17 jan 2021, 16:41 Update: Genk heeft nu officieel een klacht ingediend en eist een forfait score.
Ik hoop dat de smurfen er succesvol uitkomen :lol:
pat@
Berichten: 1078
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: De degradatiestrijd

Bericht door pat@ »

We kunnen de wedstrijd met een gerust gemoed aanvatten. We blijven er in moest de competitie voor dinsdag gestopt worden... :party:
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: De degradatiestrijd

Bericht door Halenaar »

Vier punten los nu van de laatste twee, en als Moeskroen verliest bij de groene tafel staan we 6 punten los van de laatste plaats. Het verschil tussen KV Kortrijk, dat nu 11de staat, is slechts zes punten.

We weten dus wat te doen staat woensdag :onfire:
Esteeveevee
Berichten: 1032
Lid geworden op: 14 sep 2015, 07:53

Re: De degradatiestrijd

Bericht door Esteeveevee »

We hebben 3 matchen minder gewonnen dan de revelatie van het seizoen.
Das 9 punten. Allemaal relatief he.
De eerste opdracht is ons redden.
Smurf
Berichten: 386
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: De degradatiestrijd

Bericht door Smurf »

Als we deze week nog 4 op 6 pakken, mogen we misschien heel stilletjes naar boven beginnen kijken i.p.v. naar beneden. Maar voor hetzelfde geld sta je zondag weer maar 1 punt voor op de laatste plek.

Ik blijf denken dat Cercle prijs gaat hebben. Nogmaals, niks tegen Cercle Brugge en ze hebben ook niet de zwakste ploeg. Ze blijven echter wedstrijden verliezen die ze niet zouden mogen verliezen. Ook tegen Standard hadden ze veel meer verdiend, maar het lijkt voor hen een seizoen te worden waarin het gewoon allemaal tegen zit.

Verder hoop ik zoals half België dat Moeskroen zakt, maar die club blijft een anomalie in het Belgische voetbal. Trekken zich van niemand iets aan en komen overal mee weg, lijkt het wel.

Dus ik ga voor Cercle en Beveren.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: De degradatiestrijd

Bericht door Jan Bulder »

Het zal misschien nog wel even een jojo-spelletje blijven onderaan. Met onze 4 punten voorsprong kan je snel weer in de problemen geraken. Langs de andere kant zijn dat 2 winstmatchen verschil met de degradatieplaatsen en dat is met nog 13 wedstrijden te spelen toch een wereld van verschil. Ondertussen mag je na 21 wedstrijden toch op een bepaalde 'trend' beginnen afgaan bij de staartploegen. Onderstaande is natuurlijk geen exacte wetenschap en ploegen in degradatienood maken vreemde sprongen, maar heel ver zal het er toch allemaal niet vanaf zitten:

Ik heb voor de laatste 4 ploegen uit het klassement het gemiddeld aantal punten na 21 speeldagen omgerekend naar 34 speeldagen. Dan krijg je dit:

STVV: 37/38 punten
Moeskroen: 32/33 punten
Cercle: 30/31 punten
Waasland-Beveren: 30/31 punten

Als je de gemiddelde winstmatchen na 21 speeldagen verrekend naar 34 speeldagen, krijg je dit:

STVV: 9/10 (6 na 21 speeldagen)
Cercle Brugge: 9/10 (6 na 21 speeldagen)
Moeskroen: 8 (5 na 21 speeldagen)
Waasland Beveren: 8 (5 na 21 speeldagen)

Cercle en Waasland moeten momenteel 2 winstmatchen verschil goedmaken om over STVV te springen. Als STVV aan het huidige gemiddelde punten blijft scoren en wedstrijden winnen (nog 3 tot 4), dan wil dat zeggen dat Cercle en Waasland nog 5 tot 6 van hun resterende 13 wedstrijden moeten winnen.

Alles kan, maar dat zie ik ze niet doen. Er is een reden waarom die ploegen onderaan staan.
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: De degradatiestrijd

Bericht door STimVV »

tZijn vooral de onderlinge resultaten die op het einde van de rit het verschil zullen maken.
Onze 2 volgende thuismatchen zijn dan ook de 2 belangrijkste van het seizoen: thuis Moeskroen, thuis Cercle.
Om aan te duiden hoe belangrijk die onderlinge matchen zijn:
We staan nu 3 punten voor op Moeskroen. Als we in Moeskroen hadden gewonnen ipv verloren stonden we er nu 9 voor ipv 3...
We staan nu 4 punten voor op Cercle. Als we in Cercle hadden gewonnen ipv verloren stonden we nu 10 punten voor op Cercle ipv 4.
Zo 1 match verliezen ipv te winnen kan een hemelsbreed verschil maken.
Ze noemen dat dan ook niet voor niets 6-puntenmatchen.

Ik zou er dus ook mee kunnen leven dat tegen Kortrijk Asamoah speelt ipv DeRidder (die wat last had) zodat hij er zeker bij is tegen Moeskroen. We kunnen ons niet permitteren hem nu voor pakweg 3 weken kwijt te zijn door een kleine spierblessure die vaak te wijten zijn aan overbelasting.
Plaats reactie