De degradatiestrijd

Alles over de wedstrijden van STVV

Wie degradeert?

Cercle Brugge
21
17%
Waasland-Beveren
23
19%
Zulte-Waregem
2
2%
Moeskroen
36
29%
KV Mechelen
10
8%
STVV
29
24%
Andere
2
2%
 
Totaal aantal stemmen: 123

voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: De degradatiestrijd

Bericht door voetballiefhebber »

lindoke schreef: 22 mar 2021, 20:22 Ik denk echt niet dat ze nu nog de competitie gaan vroegtijdig stoppen. Eind april is alles immers voorbij en zijn de teerlingen geworpen. De JPL gaat niet riskeren dat ze met rechtszaken te maken gaan krijgen door eventueel gemiste titelkansen, gemist Europees voetbal en kans op vermijden van degradatie.
Als de regering het oplegt zullen ze moeten stoppen. De Pro League is al lang ingedekt. Als de competitie minstens halfweg was bij het stilleggen ervan, wordt dit als eindstand gezien. Dan vervalt enkel de barragematch tussen de 17de uit 1A en 2de uit 1B dacht ik. De laatste degradeert automatisch. De enige discussie die er dan misschien nog kan zijn is wie bekerwinnaar is. Maar als er tot begin mei een lockdown is, kan de finale zeker nog gespeeld worden.
Piana
Berichten: 1030
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: De degradatiestrijd

Bericht door Piana »

voetballiefhebber schreef: 22 mar 2021, 20:56
lindoke schreef: 22 mar 2021, 20:22 Ik denk echt niet dat ze nu nog de competitie gaan vroegtijdig stoppen. Eind april is alles immers voorbij en zijn de teerlingen geworpen. De JPL gaat niet riskeren dat ze met rechtszaken te maken gaan krijgen door eventueel gemiste titelkansen, gemist Europees voetbal en kans op vermijden van degradatie.
Als de regering het oplegt zullen ze moeten stoppen. De Pro League is al lang ingedekt. Als de competitie minstens halfweg was bij het stilleggen ervan, wordt dit als eindstand gezien. Dan vervalt enkel de barragematch tussen de 17de uit 1A en 2de uit 1B dacht ik. De laatste degradeert automatisch. De enige discussie die er dan misschien nog kan zijn is wie bekerwinnaar is. Maar als er tot begin mei een lockdown is, kan de finale zeker nog gespeeld worden.
Ook aan die Beker is nog een mouw te passen, moest het écht nodig zijn, kijk naar Spanje. Atletic de Bilbao speelt 2 Bekerfinales op 2 weken, die van vorig jaar en die van dit jaar. Je geeft dat Europees ticket aan de volgende in de klassering, de finale is dan voor de eer zoals in Spanje. Al zal Standard daar natuurlijk niet mee akkoord zijn.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Jebus4life
Berichten: 1273
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: De degradatiestrijd

Bericht door Jebus4life »

Als wij komend weekend verliezen & Cercle & Moeskroen winnen krijg je deze stand:

Moesrkoen - 33
Cercle - 32
STVV - 32 (1 wedstrijd minder gespeeld, maar minder winstmatchen)
W-B - 25a28

Vervolgens beslissen ze op maandag de competitie stil te leggen in het kader van een nieuwe lockdown ofzo.
Dat zou nog leuk worden voor de rechtbanken. Cercle zal zich beroepen op het reglement dat stelt dat winstmatchen de doorslag geven, terwijl STVV zal aanhalen dat het een wedstrijd minder gespeeld heeft en gemiddeld genomen 1 punt per wedstrijd haalt en boven Cercle hoort te staan
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: De degradatiestrijd

Bericht door Franz »

Jebus4life schreef: 23 mar 2021, 10:14 Als wij komend weekend verliezen & Cercle & Moeskroen winnen krijg je deze stand:

Moesrkoen - 33
Cercle - 32
STVV - 32 (1 wedstrijd minder gespeeld, maar minder winstmatchen)
W-B - 25a28

Vervolgens beslissen ze op maandag de competitie stil te leggen in het kader van een nieuwe lockdown ofzo.
Dat zou nog leuk worden voor de rechtbanken. Cercle zal zich beroepen op het reglement dat stelt dat winstmatchen de doorslag geven, terwijl STVV zal aanhalen dat het een wedstrijd minder gespeeld heeft en gemiddeld genomen 1 punt per wedstrijd haalt en boven Cercle hoort te staan
Inderdaad een mogelijk scenario, in geval de competitie zou worden gestopt meteen na het weekend tegen Mechelen.
Verder moeten we er ook rekening mee houden dat we in de laatste twee matchen tegen Genk en Anderlecht wel eens 0 op 6 zouden kunnen halen. En kunnen we dus ook bij een volledige competitie nog in de problemen komen.
Dus is de opdracht duidelijk tegen KV Mechelen: minimum een punt halen, liefst drie.
En als dat niet lukt, dan hebben we een eventuele degradatie aan onszelf te danken: we wisten wat er speelde!
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: De degradatiestrijd

Bericht door STimVV »

Mannekes... waar zijn jullie nu over bezig?
Tijdens de vorige lockdown was er ook geen sprake van dat de competitie stilgelegd zou worden. Toen niet, nu ook niet.
In andere landen, waar momenteel ook al een lockdown is, liggen de competities ook niet stil. Toen niet, nu ook niet.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: De degradatiestrijd

Bericht door Jacques »

We maken onszelf zot met doemdenken. De kans dat men nu ineens de competitie definitief stopzet (niet tijdelijk stillegt) is quasi nihil. De UEFA kan daar niet mee lachen, Eleven kan daar niet mee lachen en de (top)clubs kunnen daar niet mee lachen. Zolang Oostende op plaats 4 en Anderlecht op plaats 5 staat, moeten we ons daar geen zorgen over maken. ;) :mrgreen:
Laat ons focussen op de wedstrijd tegen Mechelen en het recupereren van COVID-gevallen en andere blessures. In dat verband is er alvast het positieve nieuws dat Suzuki en De Ridder opnieuw quasi volledig meetrainen.
Overdrijven is een kunst
Yellow Feaver
Berichten: 1819
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: De degradatiestrijd

Bericht door Yellow Feaver »

STVV eindigt dan op 33.06 punten. Bij niet gelijk aantal wedstrijden volgt volgende berekening (32/30) + 32= 33.06
Mikman
Berichten: 3675
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: De degradatiestrijd

Bericht door Mikman »

De kans dat de competitie wordt stilgelegd lijkt me bijzonder klein. Er is wel een kans op besmettingen, maar die wegen niet op tegen het economisch belang, het "brood-en-spelen"-principe voor de bevolking en de relatief beperkte gezondheidsrisico's voor de atleten. Eén jaar geleden wisten we veel minder van het virus dan nu. Er zijn veel profsporters besmet geraakt het voorbije jaar, maar voor zover ik weet niemand overleden.

Ik pleit wel nog altijd voor het uitstellen van het EK, want dat is iets anders, maar dat hoort niet in deze discussie thuis.
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: De degradatiestrijd

Bericht door Franz »

Yellow Feaver schreef: 23 mar 2021, 13:38 STVV eindigt dan op 33.06 punten. Bij niet gelijk aantal wedstrijden volgt volgende berekening (32/30) + 32= 33.06
Staat dat zo in het reglement?
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: De degradatiestrijd

Bericht door Franz »

Mikman schreef: 23 mar 2021, 14:24 De kans dat de competitie wordt stilgelegd lijkt me bijzonder klein. Er is wel een kans op besmettingen, maar die wegen niet op tegen het economisch belang, het "brood-en-spelen"-principe voor de bevolking en de relatief beperkte gezondheidsrisico's voor de atleten. Eén jaar geleden wisten we veel minder van het virus dan nu. Er zijn veel profsporters besmet geraakt het voorbije jaar, maar voor zover ik weet niemand overleden.

Ik pleit wel nog altijd voor het uitstellen van het EK, want dat is iets anders, maar dat hoort niet in deze discussie thuis.
Mij lijkt die kans ook zeer zeer klein, omwille van de redenen die je opsomt.
Maar - stel dat het toch gebeurt - dan moeten de laatste en de voorlaatste niet 'de vermoorde onschuld' spelen: elk team weet vandaag dat er een risicootje is, dus zorg ervoor dat je nooit laatste of voorlaatste komt te staan. En dan achteraf niet de Calimero uithangen.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Yellow Feaver
Berichten: 1819
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: De degradatiestrijd

Bericht door Yellow Feaver »

Franz schreef: 23 mar 2021, 14:42
Yellow Feaver schreef: 23 mar 2021, 13:38 STVV eindigt dan op 33.06 punten. Bij niet gelijk aantal wedstrijden volgt volgende berekening (32/30) + 32= 33.06
Staat dat zo in het reglement?
Geen idee, net zo zeer als iemand een idee heeft van dat een competitie afgesloten mag worden met een ongelijk aantal wedstrijden. ;)

Is de meest gangbare werkwijze en werd twee seizoenen terug in het amateurvoetbal toegepast.
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: De degradatiestrijd

Bericht door voetballiefhebber »

Als ze de competitie al stilleggen denk ik wel dat die laatste 3 wedstrijden in mei zullen worden afgewerkt. Er komen dan geen PO's.
De inhaalmatchen worden dan eerst gespeeld volgens mij, net als de bekerfinale.
Dreke
Berichten: 3643
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: De degradatiestrijd

Bericht door Dreke »

Als (en dat is een grote als) er iets gaat gebeuren in het voetbal, zullen sowieso de dertig matchen gespeeld worden. Daar gaan ze echt niet aan komen. Maar ik ga er van uit dat ze gewoon alles gaan spelen.
A loyal football fan only supports the shirt...
Smurf
Berichten: 387
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: De degradatiestrijd

Bericht door Smurf »

3 wedstrijden te gaan. We zitten boven de 34 punten, dus dat zou moeten volstaan.
5, 6 en 7 punten voor op de concurrentie.

Dinsdag alle kansen om het helemaal af te maken.
Beveren moet 9 op 9 halen. Cercle en Moeskroen 6. Dat zou voor Beveren dan meteen 12 op 12 betekenen (zou enorm straf zijn). Moeskroen moet al minstens winnen van Club Brugge of Antwerp.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: De degradatiestrijd

Bericht door Brusselmans »

Hoeveel punten hebben we nu ? 35,732158759665482588 ?
:zot:
Plaats reactie