De degradatiestrijd

Alles over de wedstrijden van STVV

Wie degradeert?

Cercle Brugge
21
17%
Waasland-Beveren
23
19%
Zulte-Waregem
2
2%
Moeskroen
36
29%
KV Mechelen
10
8%
STVV
29
24%
Andere
2
2%
 
Totaal aantal stemmen: 123

Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: De degradatiestrijd

Bericht door Brusselmans »

Dit gaat idd enkel over plaats 18.
Beginnen bij het begin !!!
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: De degradatiestrijd

Bericht door lakie »

nastase schreef: 22 feb 2021, 07:42

Nog 6 matchen - 3 keer thuis en 3 keer uit - onze laatste 3 matchen zijn niet zo evident vind ik
Het moet gaan gebeuren in de komende 3 wedstrijden
Wie heeft er nog schrik van Anderlecht?
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: De degradatiestrijd

Bericht door tesneusdoek »

https://www.voetbalkrant.com/nieuws/202 ... edstrijden

Peter Maes moet 6 punten halen in evenveel wedstrijden

Read more: https://www.voetbalkrant.com/nieuws/202 ... z6nHdpbJmk

Afbeelding

STVV moet nog altijd naar beneden kijken in de rangschikking van de Jupiler Pro League. Zes punten en zes wedstrijden moeten voor de redding zorgen.

Peter Maes heeft maar één missie meer dit seizoen. STVV in de Jupiler Pro League houden. Vijf punten voorsprong hebben de Kanaries nu op Cercle Brugge en dat is niet voldoende.

Twee zeges zouden in principe voldoende moeten zijn voor de redding. Het programma schept alvast die mogelijkheden. STVV speelt nog zes keer, drie keer thuis en drie keer uit.

Als je die wedstrijden echter bekijkt in de heenronde, dan pakten ze in die zes partijen amper twee punten. Toch kan je de ploeg van toen niet meer vergelijken met het huidige STVV, al zal het toch nog spannen.
De resterende matchen van STVV

Zondag 28/2: STVV – Eupen
Vrijdag 5/3: Charleroi – STVV
Zaterdag 20/3: Waasland-Beveren – STVV
Maandag 5/4: STVV - KV Mechelen
Vrijdag 9/4: KRC Genk – STVV
Vrijdag 16/4: STVV - Anderlecht



Read more: https://www.voetbalkrant.com/nieuws/202 ... z6nHdxl8nf
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4183
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: De degradatiestrijd

Bericht door stvvilvoorde »

Ik vermoed dat een keer winnen en een keer gelijkspelen ook zal volstaan.
Komende 4 wedstrijden moneytime.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: De degradatiestrijd

Bericht door tesneusdoek »

lakie schreef: 23 feb 2021, 10:05
nastase schreef: 22 feb 2021, 07:42

Nog 6 matchen - 3 keer thuis en 3 keer uit - onze laatste 3 matchen zijn niet zo evident vind ik
Het moet gaan gebeuren in de komende 3 wedstrijden
Wie heeft er nog schrik van Anderlecht?
Ik. Het zou typisch zijn dat die na een rotslecht seizoen, dankzij de enorm zwakke competitie met alleen Brugge op niveau, op de laatste speeldag zich nog voor PO 1 kunnen kwalificeren en hier dan na een rotmatch op een diefje komen winnen en ons zo tot een barragematch (of erger) dwingen, als we onze zaakjes niet eerder geregeld hebben. Ik denk dat alles op een zakdoek bij elkaar gaat liggen tussen de vierde en de zeventiende plaats en dat er op de laatste speeldagen nog veel verrassende resultaten gaan zijn met misschien een ultieme carambole op de laatste speeldag. Dat wil ik niet meemaken, want als dan ploegen die bijna een heel seizoen lang als een slappe dweil gespeeld hebben, krijgen wat ze niet verdienen en wij het gelag betalen, dan is dat om uw klak op te fretten... :headbang:
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6730
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: De degradatiestrijd

Bericht door Jacques »

Het hangt er vanaf welk Anderlecht je treft. Als ze niet binnen het kader trappen, heb je natuurlijk altijd minstens een punt, maar als je het Anderlecht treft dat Genk afdroogde, ben je bijna kansloos. En ziet er iemand het zitten om op de voorlaatste speeldag voor het behoud op Genk te gaan spelen? De ouderen onder ons krijgen waarschijnlijk al flashbacks naar 1991. Het zou een grote fout zijn om het tot die matchen te laten aanslepen. De druk is dan zo groot dat iedere ploeg eronder kan bezwijken. Zeker als je jezelf hebt wijsgemaakt dat de redding eigenlijk al quasi een feit was. Draai de knop dan nog maar eens om. Dan gaat het niet meer over voetbal, dan gaat het alleen nog maar over "don't choke" en over spoken, keukens en weet ik veel wat nog zien. Het zou sowieso ook een slecht gevoel nalaten, zelfs als je het dan redt. Zoek liever aansluiting bij de ploegen voor je i.p.v. wekelijks te focussen op de resultaten van Cercle, W-B en Moeskroen. We hebben 4 weken om het schip in veilige haven te krijgen.
Overdrijven is een kunst
tweety
Berichten: 877
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: De degradatiestrijd

Bericht door tweety »

Jacques schreef: 23 feb 2021, 10:40 En ziet er iemand het zitten om op de voorlaatste speeldag voor het behoud op Genk te gaan spelen?
Ik mag er niet aan denken.. :shock:
STVVninof
Berichten: 589
Lid geworden op: 18 jan 2011, 10:41

Re: De degradatiestrijd

Bericht door STVVninof »

Straks hopen op gelijkspel tussen Beveren en cercle?
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: De degradatiestrijd

Bericht door fruitboerke »

zondag moet er gewoonweg gewonnen worden , niets meer en zeker niets minder. Laat de breinaalden maar in de kast steken. Volle bak aanvallen en niet zeveren . Van mij mag het 10 - 9 worden desnoods maar aanval is de beste verdediging . :beer: :onfire:
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
Smurf
Berichten: 387
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: De degradatiestrijd

Bericht door Smurf »

Beveren krijgt een fameuze tik (weeral).
Ze hebben nog een redelijk haalbaar programma, maar ze moeten nu al 7 op 15 halen om ons voorbij te gaan. Dat is al een hele prestatie in deze competitie.
Als we morgen kunnen winnen, moet Beveren minstens 10 op 15 halen.

Cercle zet een knappe eindspurt in. Tot twee wedstrijden geleden dacht ik dat ze het niet gingen redden. Dat lijkt nu stilaan wel het geval te zijn.

Moeskroen is de grote ontsnappingskoning als het op degradatie aankomt, maar hun programma ziet er nu toch wel loodzwaar uit.
Beerschot, Standard, Oostende, Charleroi, Club Brugge en Antwerp. Begin er maar aan.
En zij moeten op die 6 wedstrijden toch ook al 6 punten meer halen dan ons.

Dus morgen winnen en de buit zou binnen moeten zijn.
Nogmaals: 1 punt per wedstrijd gemiddeld (34 dit seizoen) is al bijna altijd voldoende geweest. Ik ga er nog steeds van uit dat dit ook dit seizoen het geval zal zijn.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: De degradatiestrijd

Bericht door Halenaar »

Heb de wedstrijd bekeken net. W-B toch echt wel zéér zwak hoor, dit rechttrekken vergt meer dan een enorm mirakel. Zou me dus ook verbazen moesten ze nog weggeraken van de laatste plaats.

Eigenlijk is de stand nu ideaal, Moeskroen en W-B ziet toch iedereen liever verdwijnen.
nastase
Berichten: 111
Lid geworden op: 10 jan 2021, 13:46
Supporter van: STVV

Re: De degradatiestrijd

Bericht door nastase »

Waasland verliest.
Als nu Moeskroen ook nog verliest = kan mooi weekend worden.
metser
Berichten: 355
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: De degradatiestrijd

Bericht door metser »

Heb juist union Lommel gezien. Dat was 1 ste klasse voetbal. Union zal rechtstreeks promoveren maar ik hoop echt dat er geen barrages komen tegen zo een Lommel, zou echt kantje boord worden . Die Moreno bij Lommel......geweldige speler. Union 6 gele kaarten, allemaal overtredingen op hem. Zo iemand moesten wij hebben.....Utopie
voetballiefhebber
Berichten: 2693
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: De degradatiestrijd

Bericht door voetballiefhebber »

Morgen winnen tegen angstgegner Eupen zou schitterend zijn! Voor STVV is het nog niet van moeten, maar je zou best winnen om beter te kunnen ademen.
Gebruikersavatar
the fan
Berichten: 1225
Lid geworden op: 24 nov 2010, 11:22

Re: De degradatiestrijd

Bericht door the fan »

Man man... Als een volleybalspeler kijkt en toetst die Beerschot doelman de bal netjes op het hoofd van een Moeskroenspeler... 😱
Plaats reactie