De degradatiestrijd

Alles over de wedstrijden van STVV

Wie degradeert?

Cercle Brugge
21
17%
Waasland-Beveren
23
19%
Zulte-Waregem
2
2%
Moeskroen
36
29%
KV Mechelen
10
8%
STVV
29
24%
Andere
2
2%
 
Totaal aantal stemmen: 123

nastase
Berichten: 111
Lid geworden op: 10 jan 2021, 13:46
Supporter van: STVV

Re: De degradatiestrijd

Bericht door nastase »

Moeskroen nog steeds 0-1 voor.
Hmm.
metser
Berichten: 355
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: De degradatiestrijd

Bericht door metser »

Moeskroen 0. 2 voor op Beerschot . Het is van te moeten vanavond op een beetje gerust te zijn,want je moet ook nog naar Beveren .......
Stan
Berichten: 297
Lid geworden op: 27 feb 2016, 23:20

Re: De degradatiestrijd

Bericht door Stan »

Smurf schreef: 27 feb 2021, 18:50 Beveren krijgt een fameuze tik (weeral).
Ze hebben nog een redelijk haalbaar programma, maar ze moeten nu al 7 op 15 halen om ons voorbij te gaan. Dat is al een hele prestatie in deze competitie.
Als we morgen kunnen winnen, moet Beveren minstens 10 op 15 halen.

Cercle zet een knappe eindspurt in. Tot twee wedstrijden geleden dacht ik dat ze het niet gingen redden. Dat lijkt nu stilaan wel het geval te zijn.

Moeskroen is de grote ontsnappingskoning als het op degradatie aankomt, maar hun programma ziet er nu toch wel loodzwaar uit.
Beerschot, Standard, Oostende, Charleroi, Club Brugge en Antwerp. Begin er maar aan.
En zij moeten op die 6 wedstrijden toch ook al 6 punten meer halen dan ons.

Dus morgen winnen en de buit zou binnen moeten zijn.
Nogmaals: 1 punt per wedstrijd gemiddeld (34 dit seizoen) is al bijna altijd voldoende geweest. Ik ga er nog steeds van uit dat dit ook dit seizoen het geval zal zijn.
Moeskroen, loodzwaar programma ... eerste hindernis is al genomen. Hebben wij een gemakkelijk programma?
Magic
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 jan 2021, 22:58
Supporter van: stvv

Re: De degradatiestrijd

Bericht door Magic »

De bonus van STVV is opgebruikt nog voor wij aan onze wedstrijd beginnen. Zo komt er nog extra druk op onze wedstrijd.
Gebruikersavatar
droopy
Berichten: 287
Lid geworden op: 17 jul 2011, 19:35

De degradatiestrijd

Bericht door droopy »

Gelukkig
Anders zou Maes weer op een punt spelen ... daar schieten we niks mee op
Vol voor de 3 punten gaan
Als je thuis niet kan winnen van Eupen en eerder al Moeskroen en WB ... tja ... dan verdien je niet beter ...
Misschien moeten we nog hopen op de licentiecommissie


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Stan
Berichten: 297
Lid geworden op: 27 feb 2016, 23:20

Re: De degradatiestrijd

Bericht door Stan »

droopy schreef: 28 feb 2021, 17:46 Gelukkig
Anders zou Maes weer op een punt spelen ... daar schieten we niks mee op
Vol voor de 3 punten gaan
Als je thuis niet kan winnen van Eupen en eerder al Moeskroen en WB ... tja ... dan verdien je niet beter ...
Misschien moeten we nog hopen op de licentiecommissie


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
2 - 2 Oef ...
nastase
Berichten: 111
Lid geworden op: 10 jan 2021, 13:46
Supporter van: STVV

Re: De degradatiestrijd

Bericht door nastase »

2-2
Moeskroen geeft 0-2 voorsprong weg.
Allez - weer ademen nu.
Hmmm
Yellow Feaver
Berichten: 1820
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: De degradatiestrijd

Bericht door Yellow Feaver »

Wat een slot in ons voordeel.



Nu is het simpel. Als we verliezen doen we een slechte zaak. Bij gelijkspel haalt Beveren ons niet meer in en hebben twee winstmatchen voorsprong op Moeskroen. Bij winst moet Moeskroen al heel zot doen en moeten bovendien Cercle en Eupen terug over ons springen.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4168
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: De degradatiestrijd

Bericht door lindoke »

Het is de hopen dat er vol voor de 3 punten gegaan wordt en niet te afwachtend gespeeld wordt.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Smurf
Berichten: 387
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: De degradatiestrijd

Bericht door Smurf »

Stan schreef: 28 feb 2021, 17:38
Smurf schreef: 27 feb 2021, 18:50 Beveren krijgt een fameuze tik (weeral).
Ze hebben nog een redelijk haalbaar programma, maar ze moeten nu al 7 op 15 halen om ons voorbij te gaan. Dat is al een hele prestatie in deze competitie.
Als we morgen kunnen winnen, moet Beveren minstens 10 op 15 halen.

Cercle zet een knappe eindspurt in. Tot twee wedstrijden geleden dacht ik dat ze het niet gingen redden. Dat lijkt nu stilaan wel het geval te zijn.

Moeskroen is de grote ontsnappingskoning als het op degradatie aankomt, maar hun programma ziet er nu toch wel loodzwaar uit.
Beerschot, Standard, Oostende, Charleroi, Club Brugge en Antwerp. Begin er maar aan.
En zij moeten op die 6 wedstrijden toch ook al 6 punten meer halen dan ons.

Dus morgen winnen en de buit zou binnen moeten zijn.
Nogmaals: 1 punt per wedstrijd gemiddeld (34 dit seizoen) is al bijna altijd voldoende geweest. Ik ga er nog steeds van uit dat dit ook dit seizoen het geval zal zijn.
Moeskroen, loodzwaar programma ... eerste hindernis is al genomen. Hebben wij een gemakkelijk programma?
Eerste hindernis niet genomen, loodzwaar programma en ik sprak nergens van een gemakkelijk programma voor STVV. Maar wij staan er 4 voor met een match minder en inderdaad een programma dat alvast lichter oogt dan dat van Moeskroen.
Straks hopelijk winnen, dan hebben we er 34 en moet Moeskroen er 8 meer halen op 5 wedstrijden.
Stan
Berichten: 297
Lid geworden op: 27 feb 2016, 23:20

Re: De degradatiestrijd

Bericht door Stan »

Smurf schreef: 28 feb 2021, 19:09
Stan schreef: 28 feb 2021, 17:38
Smurf schreef: 27 feb 2021, 18:50 Beveren krijgt een fameuze tik (weeral).
Ze hebben nog een redelijk haalbaar programma, maar ze moeten nu al 7 op 15 halen om ons voorbij te gaan. Dat is al een hele prestatie in deze competitie.
Als we morgen kunnen winnen, moet Beveren minstens 10 op 15 halen.

Cercle zet een knappe eindspurt in. Tot twee wedstrijden geleden dacht ik dat ze het niet gingen redden. Dat lijkt nu stilaan wel het geval te zijn.

Moeskroen is de grote ontsnappingskoning als het op degradatie aankomt, maar hun programma ziet er nu toch wel loodzwaar uit.
Beerschot, Standard, Oostende, Charleroi, Club Brugge en Antwerp. Begin er maar aan.
En zij moeten op die 6 wedstrijden toch ook al 6 punten meer halen dan ons.

Dus morgen winnen en de buit zou binnen moeten zijn.
Nogmaals: 1 punt per wedstrijd gemiddeld (34 dit seizoen) is al bijna altijd voldoende geweest. Ik ga er nog steeds van uit dat dit ook dit seizoen het geval zal zijn.
Moeskroen, loodzwaar programma ... eerste hindernis is al genomen. Hebben wij een gemakkelijk programma?
Eerste hindernis niet genomen, loodzwaar programma en ik sprak nergens van een gemakkelijk programma voor STVV. Maar wij staan er 4 voor met een match minder en inderdaad een programma dat alvast lichter oogt dan dat van Moeskroen.
Straks hopelijk winnen, dan hebben we er 34 en moet Moeskroen er 8 meer halen op 5 wedstrijden.
Inderdaad, was iets te vroeg ... nooit gedacht dat Beerschot, die geen bal tussen de palen kreeg nog terug zou komen.
FANFOREVER
Berichten: 582
Lid geworden op: 18 okt 2010, 08:22

Re: De degradatiestrijd

Bericht door FANFOREVER »

Wij zijn weer in de running om af te vallen
:stvv:
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: De degradatiestrijd

Bericht door tesneusdoek »

Nu dat bij ons de mot er weer inzit en we ploegen als Kortrijk en Eupen lieten ontsnappen en de drie staartploegen gevaarlijk dichtbij lieten komen, een nieuwe update om te weten wat ons (en de andere degradatiekandidaten :| ) nog te wachten staat. Ik hoop dat ik geen gelijk krijg met mijn initiële poll, ingevuld ten tijde van Muscat (zakkers: Waasland-Beveren en STVV), maar onze laatste drie speeldagen, met de Kakkers, A'lecht en G*@k boezemen me weinig vertrouwen in.

Huidige stand van zaken:
13 KV Kortrijk 36 punten
14 KAS Eupen 36 punten
15 STVV: 31 punten
16 Cercle Brugge: 29 punten
17 Excel Moeskroen: 27 punten
18 Waasland-Beveren: 25 punten

Nog te spelen:

Speeldag 29
Charleroi - STVV 05/03 20u45
KAS Eupen - OH Leuven 06/03 16u15
Waasland-Beveren - Beerschot 06/03 18u30
Antwerp - KV Kortrijk 06/03 20u45
Excel Moeskroen - Standard 07/03 13u30
KRC Genk - Cercle Brugge 07/03 20u45

Speeldag 31
Waasland-Beveren - STVV: 20/03
KAS Eupen - KV Kortrijk: 20/03
Excel Moeskroen - KV Oostende: 20/03
KAA Gent - Cercle Brugge: 21/03

Speeldag 32
KV Oostende - Waasland-Beveren: 03/04
Zulte Waregem - KAS Eupen: 03/04
KV Kortrijk - Club Brugge: 03/04
Cercle Brugge - Beerschot: 04/04
Charleroi - Excel Moeskroen: 04/04
STVV - KV Mechelen: 05/04

Speeldag 33
Waasland-Beveren - KV Kortrijk: 11/04
Excel Moeskroen - Antwerp: 11/04
KAS Eupen - Standard: 11/04
Cercle Brugge - OH Leuven: 11/04
KRC Genk - STVV: 11/04

Speeldag 34
Club Brugge - Excel Moeskroen: 18/04
KV Kortrijk - KV Mechelen: 18/04
Charleroi - KAS Eupen: 18/04
OH Leuven - Waasland-Beveren: 18/04
STVV - Anderlecht: 18/04
KV Oostende - Cercle Brugge: 18/04
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: De degradatiestrijd

Bericht door lakie »

Matchen thuis tegen Mechelen en op Waasland Beveren worden cruciaal in mijn ogen.
In Beveren mag je niet verliezen en thuis tegen Mechelen moet je winnen.
Wat je elders kan halen is bonus...

Ge hebt het zelf verkloot door thuis tegen zowel Moeskroen, Zulte EN Eupen geen punten te pakken. 0/9!
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4168
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: De degradatiestrijd

Bericht door lindoke »

Na gisteren tegen Eupen en indien PM met dezelfde bezetting blijft spelen zie ik ons geen enkel punt meer rapen. Dus gaan we er enkel in blijven indien de laatste 2 Moeskroen en Beveren in hun laatste 5 wedstrijden niet een een puntentotaal van 31 komen. Dus Moeskroen mag er nog maximum 3 en Beveren nog maximum 5 halen. Dat die twee die punten niet zullen halen lijkt me erg onwaarschijnlijk. Dus ik vrees dat we eraan zijn voor de moeite dit seizoen.

Toen iedereen de wedstrijd tegen Antwerp hoopgevend vond omdat STVV zo goed speelde had ik toch mijn bedenkingen. Ja, STVV speelde goed....op balbezit. Maar het euvel waar we al een heel seizoen mee sukkelen (en als we eerlijk moeten zijn al meerdere seizoenen) namelijk kansen creëren is er nog altijd. Ons STVV moet erg efficiënt zijn om het laken uiteindelijk naar zich toe te trekken. Daarom hebben we onder Maes toch wat punten gehaald. Omdat we niks weg gaven en de weinige kansjes die we kregen toch konden benutten. Wat is dan het verschil in de laatste wedstrijden? Dat we moeilijker de nul kunnen houden en de weinige kansjes niet af maken of dat een zeldzaam doelpuntje ons nog ontnomen wordt door de wedstrijdleiding.

Ik denk dat we het allemaal eens kunnen zijn dat dit de ingrediënten zijn voor een zeer zwak, onstabiel maar tegelijkertijd een zeer riskant seizoen.
Daarom blijf ik erbij. Indien we degraderen is het in de eerste plaats de grote en enige schuld van ons Japans beleid. Indien we ons toch nog kunnen redden met dit spelersmateriaal in deze vreemde competitie mag je gerust spreken van een mirakel, want hoe graag we naast de beperkingen ons geliefd STVV willen kijken.........dit is één van de zwakste kernen die ik ooit op Stayen heb mogen aanschouwen in mijn meer dan 40 jaar supporters carrière. En dit beste forumgangers is de enige juiste conclusie. Ons team is spijtig genoeg heel erg zwak. Misschien en waarschijnlijk wel de zwakste van heel 1A.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Plaats reactie