De degradatiestrijd

Alles over de wedstrijden van STVV

Wie degradeert?

Cercle Brugge
21
17%
Waasland-Beveren
23
19%
Zulte-Waregem
2
2%
Moeskroen
36
29%
KV Mechelen
10
8%
STVV
29
24%
Andere
2
2%
 
Totaal aantal stemmen: 123

Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: De degradatiestrijd

Bericht door Krisaias »

Jean-Paul schreef: 07 apr 2021, 15:46 Union heeft ook een rijke geschiedenis met een prachtig oud stadion , Seraing is kortbij voor het geval dat we opnieuw naar de stadions mogen afzakken maar ook Lommel is welkom. Moeskroen en Beveren uit eerste dat zou terecht zijn .
Seraing hoef ik ook al niet hoor.... gewoon het stamnummer van Boussu Dour overkopen. Dat zijn MK Dons toestanden :roll:

Ge ziet het, ik ben kieskeurig hé ;)

Union is uiteraard wel welkom. Mag van mij terug de eerste Brussels club worden ;)
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: De degradatiestrijd

Bericht door STimVV »

Het meest opvallende voor mij zijn de resultaten op verplaatsing die we onder Maes haalden.
8 matchen op verplaatsing: slechts 1x verloren, 4x gewonnen, 3x gelijk. Dat is PO1 waardig.

Hoeveel punten pakte Muscat op verplaatsing? 1 denk ik? Tegen 10 man op Eupen, dankzij een lichte penalty op het einde.
Timme
Berichten: 217
Lid geworden op: 24 jan 2012, 12:57

Re: De degradatiestrijd

Bericht door Timme »

STimVV schreef: 07 apr 2021, 18:28 Het meest opvallende voor mij zijn de resultaten op verplaatsing die we onder Maes haalden.
8 matchen op verplaatsing: slechts 1x verloren, 4x gewonnen, 3x gelijk. Dat is PO1 waardig.

Hoeveel punten pakte Muscat op verplaatsing? 1 denk ik? Tegen 10 man op Eupen, dankzij een lichte penalty op het einde.
2-2 in Leuven nog.
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: De degradatiestrijd

Bericht door AirMontella »

En dan hadden we op Gent eigenlijk ook altijd moeten winnen.
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: De degradatiestrijd

Bericht door STimVV »

AirMontella schreef: 07 apr 2021, 22:13 En dan hadden we op Gent eigenlijk ook altijd moeten winnen.
En op Antwerp ook als die goal van Lavalee niet onterecht werd afgekeurd. Op Gent idd ook door die goal die uit de lucht viel in de 95e minuut.
Dan was het geweest:
8 verplaatsingen/ 6 gewonnen, 1 gelijk, 1 verloren. Nuja.. dat was er wat over geweest he. Tmoest nog wat geloofwaardig en spannend blijven. :cool:
Piana
Berichten: 1014
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: De degradatiestrijd

Bericht door Piana »

Krisaias schreef: 07 apr 2021, 18:04
stvvilvoorde schreef: 07 apr 2021, 14:32 Goh, voor mij persoonlijk mag Beveren er nog wel in blijven.
Club met rijke geschiedenis, degelijk financieel beleid en geeft veel kansen aan jonge (belgische) spelers.
Dat Nicky er trainer is, is nog een extra.
Die rijke geschiedenis, bedoelt ge dan Red Star Haasdonk ? ;) :lol:

Weg met dat fusiegedrocht. Het echte SK Beveren is al lang dood ...
Dood niet he, Krisaias, van geslacht veranderd ;). De vrouwen spelen nu verder onder stamnummer 2300.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: De degradatiestrijd

Bericht door STimVV »

Die penalty dat Beveren daarnet tegen krijgt... op een cruciaal moment voor hen.
Als je nu supporter van Beveren bent dan denk je toch ook dat er meer aan de hand is.
De scheidsrechter ziet terecht geen fout. Maar dan is er de VAR die het weer nodig vinden om zich te profileren en te zeggen dat dit een clear error is. Kom seg...
Wat een cirque.
nastase
Berichten: 111
Lid geworden op: 10 jan 2021, 13:46
Supporter van: STVV

Re: De degradatiestrijd

Bericht door nastase »

STimVV schreef: 11 apr 2021, 17:18 Die penalty dat Beveren daarnet tegen krijgt... op een cruciaal moment voor hen.
Als je nu supporter van Beveren bent dan denk je toch ook dat er meer aan de hand is.
De scheidsrechter ziet terecht geen fout. Maar dan is er de VAR die het weer nodig vinden om zich te profileren en te zeggen dat dit een clear error is. Kom seg...
Wat een cirque.
Daarna krijgt Beveren in minuut 90 ook een vrij lichte strafschop.
Ik vond beide penalties in die match gewoon licht.
Jammer voor Hayen maar Waasland verdedigde gewoon heel matig gisteren.
De refs en de VAR ... er gebeuren soms rare dingen dit seizoen. Juist.

Nu vanavond eens kijken of Moeskroen weer kan toveren.
Piana
Berichten: 1014
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: De degradatiestrijd

Bericht door Piana »

STimVV schreef: 11 apr 2021, 17:18 Die penalty dat Beveren daarnet tegen krijgt... op een cruciaal moment voor hen.
Als je nu supporter van Beveren bent dan denk je toch ook dat er meer aan de hand is.
De scheidsrechter ziet terecht geen fout. Maar dan is er de VAR die het weer nodig vinden om zich te profileren en te zeggen dat dit een clear error is. Kom seg...
Wat een cirque.
Het is niet moeilijk om voor het seizoen te voorspellen dat Waasland-Beveren en Moeskroen het moeilijk gaan krijgen. Maar door de affaire van vorig jaar + de omkoopaffaire met de keukens dacht ik voor het seizoen al dat W-B op zéér weinig good will zou moeten rekenen dit jaar en dat ze Moeskroen er eindelijk eens onder willen krijgen... Tja... Dat proberen ze al enkele jaren.
Het scenario onderaan is in ieder geval ideaal voor de KBVB: Waasland en Moeskroen op de 2 laatste plaatsen. Alleen spijtig dat het Seraing is dat 2e wordt, want dat is een even groot gedrocht als Moeskroen. Maar ja... Zit 1B tegenwoordig niet vol met dergelijke "projecten"?

Het is tijd voor terug een volkse voetbalreeks in 2e klasse, zonder al die wurgvoorwaarden à la 5.000 zitplaatsen. Ik weet het, 2e klasse werd altijd al als "vagevuur" omschreven, financieel altijd een ramp. Maar 1B is geen vagevuur, maar een regelrechte hel.

Qua Play-offs is er zich een droomscenario aan het voltrekken (in hun ogen, voor alle duidelijkheid). Alleen Gent moet nog een handje geholpen worden zodat ze zeker PO II halen.
Laatst gewijzigd door Piana op 12 apr 2021, 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Piana
Berichten: 1014
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: De degradatiestrijd

Bericht door Piana »

De discussie over hoeveel punten je nodig hebt om je te redden bij 2 degradanten in een 18-ploegensysteem is trouwens ook voor eens en altijd beslecht: max. 34, zoals sommige hier een paar maanden geleden al schreven.
Daar moeten dus geen ellenlange pagina's meer over geschreven worden in de toekomst.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Smurf
Berichten: 384
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: De degradatiestrijd

Bericht door Smurf »

Inderdaad 34 punten, zoals reeds heel lang geleden gezegd.
Ondertussen staan we met nog 1 speeldag te gaan 10 punten voor op de laatste en 7 op de voorlaatste. Nipt kan je dat dus ook niet meer noemen.
Maar kom, misschien nu al een ‘degradatiestrijd 21-22’ aanmaken. Dan kunnen we al beginnen schrijven dat we zeker bij de laatste 3 gaan zijn. Een vogel voor de kat.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: De degradatiestrijd

Bericht door Jacques »

Je kan het ook geen overschot noemen, zeker niet als je ook effectief naar de matchen kijkt en weet van waar we komen. Het heeft een aantal keer weinig gescheeld. Ook het ontslag van Muscat had geen maand langer op zich moeten laten wachten (die had na de 6-2 op Wilrijk al moeten vliegen). Kijken we richting volgend seizoen en PO2 moet 50 punten het doel zijn.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: De degradatiestrijd

Bericht door Halenaar »

Jacques schreef: 13 apr 2021, 09:41 Je kan het ook geen overschot noemen, zeker niet als je ook effectief naar de matchen kijkt en weet van waar we komen. Het heeft een aantal keer weinig gescheeld. Ook het ontslag van Muscat had geen maand langer op zich moeten laten wachten (die had na de 6-2 op Wilrijk al moeten vliegen). Kijken we richting volgend seizoen en PO2 moet 50 punten het doel zijn.
De grootste fout dat het bestuur dit seizoen gemaakt heeft is het te lange aanblijven van Muscat. Die moest al veel sneller zijn C4 gehad hebben, in plaats van te blijven aanmodderen bij hem. Het siert het bestuur misschien ook wel dat ze hun trainer blijven steunen in een competitie waar een trainer meteen ontslagen word bij een mindere periode, maar er waren zoveel slechte signalen (training is een speeltuin, slechte fysiek, elke week andere opstelling, ...), je wist gewoon bij hem al vrij snel dat het moeilijk ging worden.
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: De degradatiestrijd

Bericht door Dreke »

Op de schaal van nuance...


schreef:22 dec 2020, 23:59 De beste voorlaatste in het 18-ploegensysteem sinds 1990 was Lierse in 2005-2006 met 32 punten. Voor de rest heeft de voorlaatste meestal 28 punten of minder, 2 x is het voorgekomen dat de voorlaatste 31 punten had. 34 punten heeft de 3e laatste nooit nodig, ook dit seizoen niet, daar steek ik mijn hand voor in het vuur.
schreef:07 jan 2021, 14:27 Er is nog nooit in eerste klasse een club gedegradeerd met 34 punten, dat gaat dit seizoen ook niet gebeuren. Maar het beste is natuurlijk dat je er meer haalt, dan ben je altijd zeker.
Nogmaals: 1 punt per wedstrijd gemiddeld (34 dit seizoen) is al bijna altijd voldoende geweest. Ik ga er nog steeds van uit dat dit ook dit seizoen het geval zal zijn.
schreef:28 jan 2021, 14:49 Gemiddeld 1 punt per wedstrijd, nog nooit iemand gezakt met die cijfers.
En dat zal ook dit seizoen zo zijn.
schreef:20 dec 2020, 20:41 Je moet rekenen dat je gemiddeld 1 punt nodig hebt om je te redden, in een competitie met 18 clubs wil dat dus zeggen 34 punten. Nog 20 te gaan voor STVV.
schreef:28 jan 2021, 15:24 We zullen er 35 nodig hebben om plaatsen 17 en 18 te ontlopen, wat ik ons natuurlijk ook wel zie halen.
schreef:28 dec 2020, 16:45 Uiteindelijk moet je gewoon voor 35 punten gaan, ongeacht wat de concurrentie doet.
schreef:20 feb 2021, 20:55 Ge gaat uw tenen mogen uitkuisen. 35 ptn gaan nodig zijn
schreef:28 jan 2021, 13:22 Zou me sterk lijken als 36 punten onvoldoende blijkt.
schreef:08 jan 2021, 09:14 Dit wordt volgens mij nog eens een seizoen waarbij 34 punten wellicht niet genoeg gaat zijn om erin te blijven. Er zitten echt geen heel zwakke ploegen tussen dit seizoen. Veel clubs zijn aan elkaar gewaagd en je krijgt een zeer ruime middenmoot.
schreef:20 dec 2020, 22:29 Tot nu toe eindigde je inderdaad met 34 punten altijd minstens 16de. In een eerste klasse met 18 ploegen. Maar in de jaren 2000 had je een zeer gelijkoplopende 2de klasse vergelijkbaar met 1A nu. En daar is bvb Eendracht Aalst laatste geindigd met 35 punten en Eisden voorlaatste met 37 punten. Ik heb zo het gevoel dat het nu wel eens kan zijn dat je een zeer groter aantal punten moet halen.
schreef:05 jan 2021, 13:28 Kan zo maar effe gebeuren hoor dat je met 34 punten zakt. 1A nu is vergelijkbaar met een gelijopgaande 2de klasse van begin jaren 2000.
schreef:09 feb 2021, 15:45 Francky Dury denkt niet dat 34 punten genoeg zijn voor het behoud en meent dat er een paar meer nodig zullen zijn.
Dit seizoen reken ik op 36 punten om erin te blijven, dat is toch wat meer dan in een normaal jaar (omgerekend naar 34 speeldagen).
schreef:02 jan 2021, 18:22
schreef:02 jan 2021, 18:04 Maes heeft gezegd dat 34 punten moeten volstaan voor het behoud in eerste. Ikke gelezen
En Maes is helderziend of wat?
schreef:01 mar 2021, 13:20 Dus gaan we er enkel in blijven indien de laatste 2 Moeskroen en Beveren in hun laatste 5 wedstrijden niet een een puntentotaal van 31 komen.
schreef:20 dec 2020, 19:38 Ongelooflijk allemaal. Je zal veel punten moeten pakken.
schreef:16 jan 2021, 23:53 Maes denk dat 34 punten genoeg gaat zijn om niet bij de laatste 2 te zijn? Ik denk dat het dit seizoen kwestie gaat zijn van 40 punten te halen om zeker te zijn. De twee laatste gaan volgens mij zelfs meer dan 34 punten halen dit seizoen.
A loyal football fan only supports the shirt...
Yellow Feaver
Berichten: 1802
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: De degradatiestrijd

Bericht door Yellow Feaver »

Dreke schreef: 13 apr 2021, 12:24 Op de schaal van nuance...


schreef:22 dec 2020, 23:59 De beste voorlaatste in het 18-ploegensysteem sinds 1990 was Lierse in 2005-2006 met 32 punten. Voor de rest heeft de voorlaatste meestal 28 punten of minder, 2 x is het voorgekomen dat de voorlaatste 31 punten had. 34 punten heeft de 3e laatste nooit nodig, ook dit seizoen niet, daar steek ik mijn hand voor in het vuur.
schreef:07 jan 2021, 14:27 Er is nog nooit in eerste klasse een club gedegradeerd met 34 punten, dat gaat dit seizoen ook niet gebeuren. Maar het beste is natuurlijk dat je er meer haalt, dan ben je altijd zeker.
Nogmaals: 1 punt per wedstrijd gemiddeld (34 dit seizoen) is al bijna altijd voldoende geweest. Ik ga er nog steeds van uit dat dit ook dit seizoen het geval zal zijn.
schreef:28 jan 2021, 14:49 Gemiddeld 1 punt per wedstrijd, nog nooit iemand gezakt met die cijfers.
En dat zal ook dit seizoen zo zijn.
schreef:20 dec 2020, 20:41 Je moet rekenen dat je gemiddeld 1 punt nodig hebt om je te redden, in een competitie met 18 clubs wil dat dus zeggen 34 punten. Nog 20 te gaan voor STVV.
schreef:28 jan 2021, 15:24 We zullen er 35 nodig hebben om plaatsen 17 en 18 te ontlopen, wat ik ons natuurlijk ook wel zie halen.
schreef:28 dec 2020, 16:45 Uiteindelijk moet je gewoon voor 35 punten gaan, ongeacht wat de concurrentie doet.
schreef:20 feb 2021, 20:55 Ge gaat uw tenen mogen uitkuisen. 35 ptn gaan nodig zijn
schreef:28 jan 2021, 13:22 Zou me sterk lijken als 36 punten onvoldoende blijkt.
schreef:08 jan 2021, 09:14 Dit wordt volgens mij nog eens een seizoen waarbij 34 punten wellicht niet genoeg gaat zijn om erin te blijven. Er zitten echt geen heel zwakke ploegen tussen dit seizoen. Veel clubs zijn aan elkaar gewaagd en je krijgt een zeer ruime middenmoot.
schreef:20 dec 2020, 22:29 Tot nu toe eindigde je inderdaad met 34 punten altijd minstens 16de. In een eerste klasse met 18 ploegen. Maar in de jaren 2000 had je een zeer gelijkoplopende 2de klasse vergelijkbaar met 1A nu. En daar is bvb Eendracht Aalst laatste geindigd met 35 punten en Eisden voorlaatste met 37 punten. Ik heb zo het gevoel dat het nu wel eens kan zijn dat je een zeer groter aantal punten moet halen.
schreef:05 jan 2021, 13:28 Kan zo maar effe gebeuren hoor dat je met 34 punten zakt. 1A nu is vergelijkbaar met een gelijopgaande 2de klasse van begin jaren 2000.
schreef:09 feb 2021, 15:45 Francky Dury denkt niet dat 34 punten genoeg zijn voor het behoud en meent dat er een paar meer nodig zullen zijn.
Dit seizoen reken ik op 36 punten om erin te blijven, dat is toch wat meer dan in een normaal jaar (omgerekend naar 34 speeldagen).
schreef:02 jan 2021, 18:22
schreef:02 jan 2021, 18:04 Maes heeft gezegd dat 34 punten moeten volstaan voor het behoud in eerste. Ikke gelezen
En Maes is helderziend of wat?
schreef:01 mar 2021, 13:20 Dus gaan we er enkel in blijven indien de laatste 2 Moeskroen en Beveren in hun laatste 5 wedstrijden niet een een puntentotaal van 31 komen.
schreef:20 dec 2020, 19:38 Ongelooflijk allemaal. Je zal veel punten moeten pakken.
schreef:16 jan 2021, 23:53 Maes denk dat 34 punten genoeg gaat zijn om niet bij de laatste 2 te zijn? Ik denk dat het dit seizoen kwestie gaat zijn van 40 punten te halen om zeker te zijn. De twee laatste gaan volgens mij zelfs meer dan 34 punten halen dit seizoen.
Komkom, zonder namen is het ook niet plezant ;) . Maar om het even samen te vatten: Chance dat we Suzuki buiten gesjot hebben, anders hadden we nooit 40 punten gehaald en waren we een vogel voor de kat. Iedereen kon toch zien aankomen dat het kwaliteitsvolle Waasland-Beveren 39 punten ging pakken.
Plaats reactie