De degradatiestrijd

Alles over de wedstrijden van STVV

Wie degradeert?

Cercle Brugge
21
17%
Waasland-Beveren
23
19%
Zulte-Waregem
2
2%
Moeskroen
36
29%
KV Mechelen
10
8%
STVV
29
24%
Andere
2
2%
 
Totaal aantal stemmen: 123

Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

De degradatiestrijd

Bericht door stvvilvoorde »

Het wordt stilaan tijd dat we deze topic terug in het leven roepen.
(lang geleden, moet van 2012 ofzo geleden zijn)
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: De degradatiestrijd

Bericht door stvvilvoorde »

Beveren doet alvast een goede zaak met 13/15.

Maar ergens vrees ik dat dit ook zand in de ogen strooit.
Alles zit momenteel mee voor hen, zitten in erg goede flow, hun kern en trainer vind ik echter niet zo sterk dat ze sowieso gered zijn.
Vorig jaar hebben ze ook een heel goede periode gehad rond deze tijd, met een reeksje, dachten dat de redding binnen was.
Ze hebben dan geen of enkel in de breedte wintertransfers gedaan (met in het achterhoofd dat de redding 99% binnen was) , om dan twee speeldagen voor het einde van de competitie terug laatst te staan.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: De degradatiestrijd

Bericht door Tompie »

We hebben de voorbije periode heel wat punten 'weggegooid' terwijl we die perfect hadden kunnen rapen. Thuis tegen Beveren, op Moeskroen, op OHL... Ik hoop dat dit niet de punten zijn die we aan het einde van de rit te kort zullen komen.

Anderzijds, mits een kwaliteitsinjectie moet het toch wel mogelijk zijn om ons te redden. In januari spelen we eerst nog thuis tegen Club Brugge, maar daarna heb je bijna uitsluitend nog thuiswedstrijden waarin een ploeg die in 1A wilt blijven punten moet kunnen pakken:
- Leuven
- Moeskroen
- Cercle Brugge
- Zulte-Waregem
- Eupen
- KV Mechelen

Op de slotspeeldag komt Anderlecht dan nog op bezoek en er is ook nog ergens tussendoor de inhaalwedstrijd tegen Beerschot.
Dat is qua thuiswedstrijden toch een haalbaar programma (ja, ik weet dat het we het doorgaans beter doen tegen de topploegen, maar ik weet niet of dat ook geldt voor deze beperkte kern). Als je dan aan het eind van de rit nog steeds laatste staat, dan verdienen we niet beter.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: De degradatiestrijd

Bericht door Jack »

Ik vrees er echt voor.
Gaat vanaf nu beetje worden zoals het seizoen van de laatste degradatie. Elke week een super zaak kunnen doen, maar te weinig kwaliteit in combinatie met de veel druk op de ketel en er komt wekelijks niks.

Hoeveel matchen nog na de winterstop/transferperiode?
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: De degradatiestrijd

Bericht door Jacques »

Na de winterstop zijn er nog 15* matchen (42% van de competitie), een geluk tegenover andere jaren toen er meestal nog maar 10/30 matchen te spelen waren. Nadeel is dat het een zeer korte stop is. Maes heeft tot 10 januari (Brugge) of 17 januari (OHL) om deze ploeg het ABC van het (degradatie)voetbal aan te leren.

*Edit: 16 als de match tegen Beerschot-Wilrijk pas na nieuwjaar ingehaald wordt
Laatst gewijzigd door Jacques op 14 dec 2020, 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: De degradatiestrijd

Bericht door stvvilvoorde »

Jacques schreef: 14 dec 2020, 13:27 Na de winterstop zijn er nog 15 matchen (42% van de competitie), een geluk tegenover andere jaren toen er meestal nog maar 10/30 matchen te spelen waren. Nadeel is dat het een zeer korte stop is. Maes heeft tot 10 januari (Brugge) of 17 januari (OHL) om deze ploeg het ABC van het (degradatie)voetbal aan te leren.
En het bestuur moet nu al bezig zijn met direct inzetbare versterkingen voor het begin van de mercato, niet "versterkingen" die pas op 31/01 tekenen, van de andere kant van de planeet komen en pas drie weken later speelgerechtigd zijn.
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: De degradatiestrijd

Bericht door fruitboerke »

stvvilvoorde schreef: 14 dec 2020, 13:36
Jacques schreef: 14 dec 2020, 13:27 Na de winterstop zijn er nog 15 matchen (42% van de competitie), een geluk tegenover andere jaren toen er meestal nog maar 10/30 matchen te spelen waren. Nadeel is dat het een zeer korte stop is. Maes heeft tot 10 januari (Brugge) of 17 januari (OHL) om deze ploeg het ABC van het (degradatie)voetbal aan te leren.
En het bestuur moet nu al bezig zijn met direct inzetbare versterkingen voor het begin van de mercato, niet "versterkingen" die pas op 31/01 tekenen, van de andere kant van de planeet komen en pas drie weken later speelgerechtigd zijn.
Zijn de heren van het bestuur en dan bedoel ik niet Meekers maar de echte bazen zich wel bewust van de uiterst abominabele situatie ? Dringt de ernst van de zaak wel echt door tot in Japan zelf ? Ik heb daar toch mijn grote twijfels over. :heil:
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: De degradatiestrijd

Bericht door BoemBoem »

Stel,
Door het onverantwoordelijke gedrag van Beerschot krijgt Moeskroen 5 positieve gevallen.. schande overal, spelers weigeren nog te spelen en de competitie wordt opgeschort.. met de huidige rangschikking in gedachten, spelen we volgend jaar in 1B.. onmogelijk?
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: De degradatiestrijd

Bericht door enerkey »

Nipt niet. De heenronde moet eerst afgewerkt zijn voor er een ploeg kan degraderen. Zou dus een opschorting betekenen zonder einduitslag.
Kan dus pas na zaterdag ;)
wiekes
Berichten: 867
Lid geworden op: 15 jul 2017, 11:29

Re: De degradatiestrijd

Bericht door wiekes »

Ze kunnen nog altijd punten kopen dat mag toch allemaal.
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: De degradatiestrijd

Bericht door Geel-Blauw »

Ik ga even xG (expected goals) vergelijken met onze concurrenten. STVV heeft een gemiddeld xG van 1,27 per wedstrijd en staat hiermee op een 12e plaats. Teams achter ons in volgorde Gent (1,13), Charleroi (1,11), Waasland-Beveren (1,05), Zulte Waregem (0,95), Cercle Brugge (0,82) en Moeskroen (0,71).
Maar als we kijken naar het gemiddelde aantal gemaakte doelpunten per wedstrijd staan we samen met Eupen voorlaatste (1,13) enkel Moeskroen doet slechter (0,75). Onze afwerking is dus zeer ondermaats.

Bij xGA (expected goal against) staan we op een 5e plaats met een gemiddelde van 1,34 per wedstrijd. Van onze concurrenten doet enkel Waasland-Beveren en Moeskroen slechter met respectievelijk 1,42 en 1,48.
Qua aantal tegendoelpunten dat we slikken staan we op een gedeeltelijke 4e plaats met Zulte-Waregem, een gemiddelde van 1,88 tegengoals per wedstrijd. Van onze concurrenten doen KV Mechelen (1,94) en Waasland-Beveren (2) slechter.

Voor mij een bevestiging dat Schmidt de laatste weken toch echt wel meer had kunnen doen en dat er eigenlijk niemand met de kwaliteiten rondloopt die een doelpunt uit het niets kan scoren.
Bron: https://footystats.org/belgium/pro-league/xg
Nie zievere, speile!
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: De degradatiestrijd

Bericht door stvvilvoorde »

Geel-Blauw schreef: 14 dec 2020, 17:26
Voor mij een bevestiging dat Schmidt de laatste weken toch echt wel meer had kunnen doen en dat er eigenlijk niemand met de kwaliteiten rondloopt die een doelpunt uit het niets kan scoren.
Bron: https://footystats.org/belgium/pro-league/xg
Tegen standard heeft hij wel punten voor ons gepakt, de matchen erna verrassend veel verloren (zo goed als elke match een tegendoelpunt op zijn kap, vaak met puntenverlies ten gevolge).
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: De degradatiestrijd

Bericht door stvvilvoorde »

Moeskroen - OHL momenteel bezig.
Slap OHL dat Henry net voor de match met een enkelblessure zag uitvallen.
Sowah ontsnapt aan rood vr felle tackle op enkels van bakic.
Edit: OHL juist 0-1 gemaakt. Vlietinck op voorzet de norre

Cercle staat ondertss 2-0 voor tegen chalala.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: De degradatiestrijd

Bericht door voetballiefhebber »

STVV is dit seizoen een vogel voor de kat, omdat de kanaries echt veel zwakker zijn dan de tegenstanders. Je hebt balbezit, maar doet er niks mee. Oeverloos lopen met de bal.

Een tweede aspect is dat er nog wel clubs zijn die zich gaan versterken. De Japanners hebben nog altijd niet uitgeblonken in krachtdadig handelen. Meestal onderhandelen ze lang met hun target om die dan te zien afhaken. Uiteindelijk zijn opties B en C alweer lang gaan vliegen zodat ze weer iemand gaan aanwerven om hem te hebben. Nu je laatste staat wordt het alleen maar erger. Omdat je geen scout hebt die naam waardig moet je weer afgaan op (gemanipuleerde) beelden en/of makelaars die weten dat ze aan Tateishi en Pinto een gemakkelijke prooi hebben.

Ik hoop dat de Japanners voor één keer het tegenovergestelde bewijzen.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: De degradatiestrijd

Bericht door stvvilvoorde »

OHL speelt uiteindelijk nog gelijk op Moeskroen. (2-2)
Cercle geeft 2-0 voorsprong uit handen en staat momenteel 3-4 met nog enkele minuten te gaan.
Plaats reactie