Speeldag 30: STVV-Club Brugge (zo 10-01 om 20:45)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 30: STVV-Club Brugge (zo 10-01 om 20:45)

Bericht door Halenaar »

2de helft toch wel zeer goed gespeeld hoor, ben fier op mijn ploeg! Gelijkspel zou een stuk rechtvaardiger zijn geweest.

Shout out ook naar Chris Durkin. Op zijn leeftijd spelen op een positie die niet de zijne is, tegen de landskampioen, en dan zo'n degelijke prestatie neerzetten: respec. Ik verwachtte een drama maar hij bewees mijn tegendeel.

Liet ook vandaag zien dat hij qua duelkracht er enorm op vooruit gegaan is. Won vandaag zwaar fysieke duels waarvan hij een jaar geleden zeker 2 meter verder lag.
smol
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 30: STVV-Club Brugge (zo 10-01 om 20:45)

Bericht door smol »

Konate kwam heel goed in. Met Bruls en De Ridder voor hem verwacht ik helemaal geen hoogstandjes van hem.
BoemBoem
Berichten: 2955
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 30: STVV-Club Brugge (zo 10-01 om 20:45)

Bericht door BoemBoem »

STVV-fan schreef: 10 jan 2021, 22:52
Jacques schreef: 10 jan 2021, 22:48 Domme en tegelijk flauwe rode kaart
Maar dat maakt wel dat die van OHL volgende week hetzelfde gaan proberen en de arbiter denkt: "Jama, ze hebben toch al zoveel rode kaarten gehad, het zal er nu ook wel 1 zijn zeker".

Als men om de vijf voet rood gaat beginnen te trekken dan mag je binnenkort geen duel meer aangaan want het is prijs.
Met die redenering had De Ridder ook rood gekregen vandaag. Was exact dezelfde fout als Vanaken vorige week.

En voor ge mij woorden in de mond legt die ik niet gezegd heb. Het zou onterecht geweest zijn
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3063
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 30: STVV-Club Brugge (zo 10-01 om 20:45)

Bericht door Tompie »

Eerste helft sterk Brugge en wij die teveel respect toonden. Zal een combinatie van de twee geweest zijn vermoed ik. Je kon ook nooit onder de druk uitkomen met Suzuki op een eiland.

Ik vond de wissels bij de rust logisch en terecht. Ik begrijp niet waarom Konaté de stempel krijgt dat hij niet zou kunnen voetballen. Hij oogt soms wat traag, maar speelt vaak toch ook degelijk in en wanneer het kan ook vooruit. Geen wereldvoetballer, maar toch echt wel nuttig. Asamoah raakte geen bal voor de rust.

Nazon toonde ook meteen z'n waarde. Wat een vreemde voetballer. Ergens ben ik nog altijd geneigd om te zeggen dat hij hooguit invaller zou mogen zijn, maar anderzijds heb je momenteel niemand die zijn rol zo goed kan invullen.

Bruls vond ik ook goed voetballen, leest het spelletje perfect. Zullen we plezier aan beleven.

Buatu vond ik ook goed. Niet enkel omwille van zijn doelpunt.

Cacace vond ik weer zeer matig. Alweer te kwak defensief en in de fout bij de 0-2, opbouwend bijna altijd achteruit en bij de pogingen voorwaarts haast een garantie op balverlies. Misschien hem even sparen, al zijn de opties daar beperkt.

Al bij al een zeer sterke tweede helft van STVV en een punt was echt wel verdiend geweest.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 30: STVV-Club Brugge (zo 10-01 om 20:45)

Bericht door Brusselmans »

Vraag me af waarom Maes niet start met Nazon, zeker nu je met Mboyo een derde spits erbij hebt.
Daardoor kom je in de eerste helft er niet aan te pas, lijkt me toch simpel als je vergelijkt met de tweede.
smol
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 30: STVV-Club Brugge (zo 10-01 om 20:45)

Bericht door smol »

:ugeek:
BoemBoem schreef: 10 jan 2021, 22:57
STVV-fan schreef: 10 jan 2021, 22:52
Jacques schreef: 10 jan 2021, 22:48 Domme en tegelijk flauwe rode kaart
Maar dat maakt wel dat die van OHL volgende week hetzelfde gaan proberen en de arbiter denkt: "Jama, ze hebben toch al zoveel rode kaarten gehad, het zal er nu ook wel 1 zijn zeker".

Als men om de vijf voet rood gaat beginnen te trekken dan mag je binnenkort geen duel meer aangaan want het is prijs.
Met die redenering had De Ridder ook rood gekregen vandaag. Was exact dezelfde fout als Vanaken vorige week.

En voor ge mij woorden in de mond legt die ik niet gezegd heb. Het zou onterecht geweest zijn
Er wordt te snel rood getrokken voor dit soort fouten. Maar als Vanaken rood krijgt en 't terecht was volgens De Bleeckere was dit ook rood. Ik vond beide geen rood.

Als we dit kunnen blijven brengen zakken we niet!
STVV-fan
Berichten: 6006
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 30: STVV-Club Brugge (zo 10-01 om 20:45)

Bericht door STVV-fan »

BoemBoem schreef: 10 jan 2021, 22:57
STVV-fan schreef: 10 jan 2021, 22:52
Jacques schreef: 10 jan 2021, 22:48 Domme en tegelijk flauwe rode kaart
Maar dat maakt wel dat die van OHL volgende week hetzelfde gaan proberen en de arbiter denkt: "Jama, ze hebben toch al zoveel rode kaarten gehad, het zal er nu ook wel 1 zijn zeker".

Als men om de vijf voet rood gaat beginnen te trekken dan mag je binnenkort geen duel meer aangaan want het is prijs.
Met die redenering had De Ridder ook rood gekregen vandaag. Was exact dezelfde fout als Vanaken vorige week.

En voor ge mij woorden in de mond legt die ik niet gezegd heb. Het zou onterecht geweest zijn
Maarja, ze trekken ze wel. En gemakkelijk...
En nu moet ge blijkbaar ook gewoon uw mond houden wanneer de arbiter die laatste hersencel afschiet in zijn haast om die rode kaart te trekken.

Ik houd mijn hart vast voor de straf van Nazon.
Dat wordt 9/10 keren 3 speeldagen en een debiele geldsom.
STVV-fan
Berichten: 6006
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 30: STVV-Club Brugge (zo 10-01 om 20:45)

Bericht door STVV-fan »

Tompie schreef: 10 jan 2021, 23:01 Eerste helft sterk Brugge en wij die teveel respect toonden. Zal een combinatie van de twee geweest zijn vermoed ik. Je kon ook nooit onder de druk uitkomen met Suzuki op een eiland.

Ik vond de wissels bij de rust logisch en terecht. Ik begrijp niet waarom Konaté de stempel krijgt dat hij niet zou kunnen voetballen. Hij oogt soms wat traag, maar speelt vaak toch ook degelijk in en wanneer het kan ook vooruit. Geen wereldvoetballer, maar toch echt wel nuttig. Asamoah raakte geen bal voor de rust.

Nazon toonde ook meteen z'n waarde. Wat een vreemde voetballer. Ergens ben ik nog altijd geneigd om te zeggen dat hij hooguit invaller zou mogen zijn, maar anderzijds heb je momenteel niemand die zijn rol zo goed kan invullen.

Bruls vond ik ook goed voetballen, leest het spelletje perfect. Zullen we plezier aan beleven.

Buatu vond ik ook goed. Niet enkel omwille van zijn doelpunt.

Cacace vond ik weer zeer matig. Alweer te kwak defensief en in de fout bij de 0-2, opbouwend bijna altijd achteruit en bij de pogingen voorwaarts haast een garantie op balverlies. Misschien hem even sparen, al zijn de opties daar beperkt.

Al bij al een zeer sterke tweede helft van STVV en een punt was echt wel verdiend geweest.
Is de Nazon van nu ook niet een beetje te vergelijken met de Boli in zijn beginjaren bij STVV?

Hetzelfde gevoel, want ontegensprekelijk vlotte het een stuk beter met Nazon, ook al oogt het soms wat lomp en onverfijnd
STVVninof
Berichten: 589
Lid geworden op: 18 jan 2011, 10:41

Re: Speeldag 30: STVV-Club Brugge (zo 10-01 om 20:45)

Bericht door STVVninof »

Zo rond de 75,80ste minuut ben ik er wel van overtuigd dat we nog dat tikkeltje extra kunnen brengen als een 12de man zich erachter zet... Toeme, wat mis ik deze momenten..
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 30: STVV-Club Brugge (zo 10-01 om 20:45)

Bericht door Halenaar »

STVVninof schreef: 10 jan 2021, 23:12 Zo rond de 75,80ste minuut ben ik er wel van overtuigd dat we nog dat tikkeltje extra kunnen brengen als een 12de man zich erachter zet... Toeme, wat mis ik deze momenten..
Heb hier thuis exact hetzelfde gezegd :)

Dan is het erop en erover. Op zo'n momenten besef je echt wel dat een vol Stayen wel het verschil kan maken!
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 30: STVV-Club Brugge (zo 10-01 om 20:45)

Bericht door vdl »

Brusselmans schreef: 10 jan 2021, 23:02 Vraag me af waarom Maes niet start met Nazon, zeker nu je met Mboyo een derde spits erbij hebt.
Daardoor kom je in de eerste helft er niet aan te pas, lijkt me toch simpel als je vergelijkt met de tweede.
Ik had ook voor Nazon gekozen, maar achteraf is het altijd makkelijk spreken he, een trainer begint met een bepaalde visie aan een wedstrijd en denk dat hij nu voor balvastheid koos.
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 30: STVV-Club Brugge (zo 10-01 om 20:45)

Bericht door STimVV »

vdl schreef: 10 jan 2021, 23:19
Brusselmans schreef: 10 jan 2021, 23:02 Vraag me af waarom Maes niet start met Nazon, zeker nu je met Mboyo een derde spits erbij hebt.
Daardoor kom je in de eerste helft er niet aan te pas, lijkt me toch simpel als je vergelijkt met de tweede.
Ik had ook voor Nazon gekozen, maar achteraf is het altijd makkelijk spreken he, een trainer begint met een bepaalde visie aan een wedstrijd en denk dat hij nu voor balvastheid koos.
Ik heb dat 3 minuten voor de match hier al gezegd. :D
Je hebt de diepgang en dreiging van Nazon nodig. En dat zal je dus ook missen tijdens zijn schorsing. Want je andere spitsen zijn ook niet de types die snelheid en diepgang brengen. Ook Mboyo niet.
Dreke
Berichten: 3641
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 30: STVV-Club Brugge (zo 10-01 om 20:45)

Bericht door Dreke »

STVV-fan schreef: 10 jan 2021, 22:12 Als het 4-2 is in minuut 70 heeft Brugge geen zak te zeggen.
Gij kunt toch een stukske overdrijven...
A loyal football fan only supports the shirt...
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Speeldag 30: STVV-Club Brugge (zo 10-01 om 20:45)

Bericht door Jan Bulder »

Vandaag ben ik ontgoocheld.

Omdat er, ondanks een goede eerste helft van Club, meer in zat. Dat Club meer kwaliteit heeft, en dat er een fase in de wedstrijd komt dat zij zullen drukken en dat wij moeten overleven, dat weet je. Maar in de eerste helft zag ik in verdedigend opzicht weer die nonchalance en het niet geconcentreerd zijn van de periode Muscat.

Bij de eerste goal wordt De Ketelaere helemaal vrijgelaten, niet aangevallen. Ondertussen staan Teixeira en Garcia daar wat met hun armen te zwaaien en niemand heeft oog voor Dost. Bij de 2e mag Lang doodleuk helemaal alleen centraal de 16 meter binnenwandelen. Als je zulke goals weggeeft, kan je niet winnen. Niet tegen Club, niet tegen Moeskroen.

Tweede helft speelden we 25 minuten goed. De kans van Nazon moet altijd binnen. Loopt goed, heeft tijd en ruimte, maar slaagt er toch nog in om uit evenwicht te geraken en kans te verkwanselen. De laatste 20 minuten misten we panache en kwaliteit op beide flanken om nog tot een slotoffensief te komen.

Tot slot pakken we de zoveelste oerdomme rode kaart van dit seizoen. In volle degradatiestrijd missen we dus alweer een belangrijk profiel. Dat wordt een week of 3, 4.

In onze situatie is elk punt een gewonnen punt, van levensbelang. Of dat nu tegen Club, Kortrijk of Waasland-Beveren is. Vandaag hadden we zo een punt moeten pakken.

Brüls vond ik vooral in de eerste helft te slordig. Dom balverlies leidde bijna tot een tegengoal. Voor de rest weinig zijn stempel kunnen drukken. Je kan hem na 1 week niet al te veel kwalijk nemen, maar die kwaliteit moet de komende weken omhoog.

Er volgen deze maand 3 thuismatchen op leven of dood. Daarvan moet je er zeker 2 winnen.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Speeldag 30: STVV-Club Brugge (zo 10-01 om 20:45)

Bericht door Jan Bulder »

lindoke schreef: 10 jan 2021, 21:42
Alain schreef: 10 jan 2021, 21:40 De vorige keer dat Club Brugge zo sterk was op Stayen, stond het zelfs 0-3 aan de rust. En toen is het nog goed gekomen. :)
Ik denk dat wij toen een iets sterker team hadden dan vandaag.
Met die sterkere ploeg zijn we dat seizoen dan toch gedegradeerd.
Plaats reactie