Speeldag 30: STVV-Club Brugge (zo 10-01 om 20:45)

Alles over de wedstrijden van STVV
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 30: STVV-Club Brugge (zo 10-01 om 20:45)

Bericht door STimVV »

Jan Bulder schreef: 10 jan 2021, 23:35 ...
Tot slot pakken we de zoveelste oerdomme rode kaart van dit seizoen. In volle degradatiestrijd missen we dus alweer een belangrijk profiel. Dat wordt een week of 3, 4.
....
Jaremtsjoek kreeg 1 speeldag schorsing voor iets waar meer agressie in zat.
Caufriez daarentegen kreeg er daar 3 voor. (Toen hij nog bij Beveren speelde)
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 30: STVV-Club Brugge (zo 10-01 om 20:45)

Bericht door STimVV »

Halenaar schreef: 10 jan 2021, 22:56 ...
Shout out ook naar Chris Durkin. Op zijn leeftijd spelen op een positie die niet de zijne is,
...
Misschien blijkt later dat dit wél zijn beste positie is.
Want voor op het middenveld vind ik dat hij voetballend te kort komt...
Hij gaat wel in de fout bij de goal van Lang. Dat was zijn rechtstreekse tegenstander. De Ketelaere en Lang staan vrij thv de penaltystip , en hij loopt naar de 2e paal in de rug van Teixeira en Buatu waar geen speler van Brugge te bespeuren viel. Daar moest hij altijd naar binnen knijpen. Let er maar eens op bij de herhaling.
Een schoolvoorbeeld van positioneel verkeerd verdedigen.
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 30: STVV-Club Brugge (zo 10-01 om 20:45)

Bericht door pat@ »

De eerste helft vraag je om problemen omdat je uzelf aanpast aan de tegenstander. In deze mag Maes met de vinger gewezen worden.

De tweede helft mag Clement met de vinger gewezen worden om zich zo snel zegezeker te wanen. Al is dat onze zaak niet. Jammer dat die schreeuwlelijkerd niet op zijn plaats gezet is.
Simon wou op zich ook wel een handje toesteken. De redding op Durkin was dan wel weer topkwaliteit.
De Amerikaan deed het Sankhon gewijs niet slecht. Met ook nog een mooie assist richting Nazon voor diens grote kans.
Mboyo viel maar flauwtjes in al zie je wel meteen dat hij kwaliteiten heeft.
Colidio is vanaf nu hoogstens stand in voor Bruls. Hij liep al tegen zijn goesting het veld op als je het mij vraagt.

Ik zag een post tijdens de eerste helft waarin het gebrek aan grinta en fouten aangekaart werd. Dat was in de tweede helft, onder aanvoering van Konaté, wel het geval. Vormer was weer ouderwets aan het janken tegen scheids en tegenstrever. Dan weet je dat je goed bezig bent.

Langs de andere kant komen er nul punten bij in het klassement. Dat is het jammere van deze avond.
Gebruikersavatar
Antismurf
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jun 2017, 11:08

Re: Speeldag 30: STVV-Club Brugge (zo 10-01 om 20:45)

Bericht door Antismurf »

Ik ken niet veel van voetbal, maar ik ken nu wel de al-ler-slecht-ste transfer van dit seizoen: Frank Raes als commentator bij Eleven. Die hadden ze toch beter in het rusthuis afgezet.
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 30: STVV-Club Brugge (zo 10-01 om 20:45)

Bericht door BoemBoem »

Antismurf schreef: 11 jan 2021, 08:10 Ik ken niet veel van voetbal, maar ik ken nu wel de al-ler-slecht-ste transfer van dit seizoen: Frank Raes als commentator bij Eleven. Die hadden ze toch beter in het rusthuis afgezet.
Ik zou echt graag Dirk Deferme en Frank Raes eens samen een match horen doen.. Zou vuurwerk geven ..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 30: STVV-Club Brugge (zo 10-01 om 20:45)

Bericht door vdl »

BoemBoem schreef: 11 jan 2021, 08:11
Antismurf schreef: 11 jan 2021, 08:10 Ik ken niet veel van voetbal, maar ik ken nu wel de al-ler-slecht-ste transfer van dit seizoen: Frank Raes als commentator bij Eleven. Die hadden ze toch beter in het rusthuis afgezet.
Ik zou echt graag Dirk Deferme en Frank Raes eens samen een match horen doen.. Zou vuurwerk geven ..
Verheyen heeft hem gisteren toch ook een paar keer verbeterd hoor, al doet die dat op een heel subtiele manier.
wiekes
Berichten: 867
Lid geworden op: 15 jul 2017, 11:29

Re: Speeldag 30: STVV-Club Brugge (zo 10-01 om 20:45)

Bericht door wiekes »

Raes dat die maar gaat babysitten bij de kleine van zijn ex in de toekomst.
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Speeldag 30: STVV-Club Brugge (zo 10-01 om 20:45)

Bericht door Henri is de man »

pat@ schreef: 11 jan 2021, 00:23 De eerste helft vraag je om problemen omdat je uzelf aanpast aan de tegenstander. In deze mag Maes met de vinger gewezen worden.
De eerste helft wordt je van de mat gespeeld omdat je speelde tegen een fantastisch Club Brugge met snel passenspel en een hoog tempo. STVV deed wat ze konden maar konden gewoonweg niet volgen. Werden er fouten gemaakt ? Ja natuurlijk maar wanneer dit Club Brugge zo een pressing speelt - en dergelijke kwaliteit vooraan heeft met Diatta - Lang en Dost (wat een goal zeg) - komt gewoon nagenoeg iedere ploeg in België ruimschoots tekort. Dit was gewoon de wet van de sterkste. Konaté was evengoed overlopen geweest als Asamoah en Nazon had weinig ballen meer geraakt dan Colidio.

Beetje flauw om STVV af te rekenen op deze eerste helft. Tweede helft viel die pressing helemaal weg en naar mijn mening vooral Dost vooraan weg - ja dat was toch ook een gigantisch verschil met de onzichtbare Okereke. Tweede helft doen we het natuurlijk veel beter al moeten we onze kansen beter benutten. Een gelijkspel had zeker gekunnen - ondanks dat je met de rust verdiende om 0 - 3 achter te staan en de wedstrijd te eindigen met 9. Ik vrees trouwens nog voor een schorsing voor De Ridder, of kan dat niet meer ? Altijd rood die fase.

Ik heb wel veel goede dingen gezien. Zoals een Brüls en een prima wedstrijd van Buatu.
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 30: STVV-Club Brugge (zo 10-01 om 20:45)

Bericht door enerkey »

vdl schreef: 11 jan 2021, 09:02
BoemBoem schreef: 11 jan 2021, 08:11
Antismurf schreef: 11 jan 2021, 08:10 Ik ken niet veel van voetbal, maar ik ken nu wel de al-ler-slecht-ste transfer van dit seizoen: Frank Raes als commentator bij Eleven. Die hadden ze toch beter in het rusthuis afgezet.
Ik zou echt graag Dirk Deferme en Frank Raes eens samen een match horen doen.. Zou vuurwerk geven ..
Verheyen heeft hem gisteren toch ook een paar keer verbeterd hoor, al doet die dat op een heel subtiele manier.
Maar Verheyen kan ook niet wegsteken dat hij behoorlijk neerkijkt op STVV... misschien gewoon mijn indruk.
Maar is me toch al een behoorlijk aantal keer opgevallen.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 30: STVV-Club Brugge (zo 10-01 om 20:45)

Bericht door Jacques »

Henri is de man schreef: 11 jan 2021, 09:34
pat@ schreef: 11 jan 2021, 00:23 De eerste helft vraag je om problemen omdat je uzelf aanpast aan de tegenstander. In deze mag Maes met de vinger gewezen worden.
De eerste helft wordt je van de mat gespeeld omdat je speelde tegen een fantastisch Club Brugge met snel passenspel en een hoog tempo. STVV deed wat ze konden maar konden gewoonweg niet volgen. Werden er fouten gemaakt ? Ja natuurlijk maar wanneer dit Club Brugge zo een pressing speelt - en dergelijke kwaliteit vooraan heeft met Diatta - Lang en Dost (wat een goal zeg) - komt gewoon nagenoeg iedere ploeg in België ruimschoots tekort. Dit was gewoon de wet van de sterkste. Konaté was evengoed overlopen geweest als Asamoah en Nazon had weinig ballen meer geraakt dan Colidio.
Voor mij is het een én én verhaal. De druk van Brugge was versmachtend in de eerste helft, maar de kracht van Konaté had zeker kunnen helpen. Tweede helft ging hij weer als anker voor de verdediging spelen en dat doet hij gewoon goed, ook al is hij voetballend toch vrij beperkt. Colidio was helaas weer aan het zwemmen. Ik zou zijn statistieken en heat map wel eens willen zien, al denk ik dat er eigenlijk niet veel te zien zal zijn... soit, eigenlijk hebben we de eerste helft proberen meevoetballen met Club, wat voor geen meer lukte, en hebben we na rust gekozen voor veel fysieker voetbal, waardoor we veel vaker de duels en de 2de bal wonnen. Dat is, samen met het wegvallen van Dost en het gas terugnemen van club, het grootste verschil voor en na rust.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Antismurf
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jun 2017, 11:08

Re: Speeldag 30: STVV-Club Brugge (zo 10-01 om 20:45)

Bericht door Antismurf »

enerkey schreef: 11 jan 2021, 09:42
vdl schreef: 11 jan 2021, 09:02
BoemBoem schreef: 11 jan 2021, 08:11
Antismurf schreef: 11 jan 2021, 08:10 Ik ken niet veel van voetbal, maar ik ken nu wel de al-ler-slecht-ste transfer van dit seizoen: Frank Raes als commentator bij Eleven. Die hadden ze toch beter in het rusthuis afgezet.
Ik zou echt graag Dirk Deferme en Frank Raes eens samen een match horen doen.. Zou vuurwerk geven ..
Verheyen heeft hem gisteren toch ook een paar keer verbeterd hoor, al doet die dat op een heel subtiele manier.
Maar Verheyen kan ook niet wegsteken dat hij behoorlijk neerkijkt op STVV... misschien gewoon mijn indruk.
Maar is me toch al een behoorlijk aantal keer opgevallen.
Inderdaad. Zoals toen Raes begon te lullen over "zingen op de bus na een overwinning". En Verheyen: "Nee dat gebeurt niet. En toch zeker niet nadat je 3 puntjes hebt behaald tegen Sint-Truiden." Weet dat sommigen Verheyen nog opperden in de zoektocht naar een nieuwe trainer, maar iemand die zo neerkijkt op de 'kleine ploegen' mag van mij blijven waar hij zit. En dat blijvende gejammer over kunstgras, hen kon weer niet op.
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 30: STVV-Club Brugge (zo 10-01 om 20:45)

Bericht door lakie »

Enkele bevindingen:
- Brugge was 1e helft echt wel zeer sterk. Clement spreekt zelf ook over misschien wel de beste 45 minuten van het seizoen.
- Probleem bij ons 1e helft was wat te kort aan duelkracht, wat te veel respect misschien. Konaté ipv Asmoah had ik al aangehaald voor de wedstrijd. Maar ik herhaal, Brugge was echt wel goed.
- Groter probleem 1e helft was vooral de balvastheid voorin. Eerste 5 minuten kwamen we er zelf ook nog wel eens uit, maar daarna kwam de bal veel te snel terug.
- Bruls had 1e helft te veel balverlies, vaak ook op gevaarlijke plaats. Maar ik wijt dit aan 'gebrek aan 1e klasse ritme'. Het gaat toch wat sneller en zeker tegen Brugge. Maar je zag toch wel dat hij een meerwaarde zal zijn. Zowel aan de bal als rustpunt, maar ook zijn voorzetten. Zowel 1e helft gemeten voorzet voor Suzuki die nét te laat komt. En ook tweede helft biedt hij Suzuki kopkans aan.
- Ik vind Suzuki echt wel een goede spits. Werkt zich te pletter voor de ploeg, weegt toch wel op een verdediging, wint vrijwel elk kopduel en is zeer gevaarlijk in de 16. Kwam vorig seizoen terug na lange blessuren, begin dit seizoen dan gewoon een zwakke ploeg/trainer, dus er zit nog meer in volgens mij.
- Fout van De Ridder is voor mij gewoonweg rood. Ook zonder voorgeschiedenis van houten klaas Vanaken.
- Bal van Nazon op de paal. Voor 90% goed uitgevoerd, alleen iets uit balans waardoor zijn afwerking niet 100% is. Mignolet maakt het hem hier ook extra moeilijk, maakt zich goed breed, wat ook zijn sterkste punt is.
- Buatu speelt laatste tijd ook wel echt sterk. Dit los van zijn doelpunt.
- Durkin deed het niet onaardig op een ongewone positie. Maar zat mijn inziens stikdood na 70 minuten. Had hem nog vervangen.
- Rode kaart Nazon, zeer onduidelijk. Maar gezien het weinige protest zal het wel terecht zijn. Ni te snappen... nochtans heel veel verdienste voor de ploeg.
Laatst gewijzigd door lakie op 11 jan 2021, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
nastase
Berichten: 111
Lid geworden op: 10 jan 2021, 13:46
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 30: STVV-Club Brugge (zo 10-01 om 20:45)

Bericht door nastase »

Match verloren in de eerste helft.
Volgende match thuis tegen OHL.
Die pakken gisteren wel 3 punten maar hadden veel geluk.
We zijn niet kansloos.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 30: STVV-Club Brugge (zo 10-01 om 20:45)

Bericht door Tompie »

Antismurf schreef: 11 jan 2021, 10:35
enerkey schreef: 11 jan 2021, 09:42
vdl schreef: 11 jan 2021, 09:02
BoemBoem schreef: 11 jan 2021, 08:11
Antismurf schreef: 11 jan 2021, 08:10 Ik ken niet veel van voetbal, maar ik ken nu wel de al-ler-slecht-ste transfer van dit seizoen: Frank Raes als commentator bij Eleven. Die hadden ze toch beter in het rusthuis afgezet.
Ik zou echt graag Dirk Deferme en Frank Raes eens samen een match horen doen.. Zou vuurwerk geven ..
Verheyen heeft hem gisteren toch ook een paar keer verbeterd hoor, al doet die dat op een heel subtiele manier.
Maar Verheyen kan ook niet wegsteken dat hij behoorlijk neerkijkt op STVV... misschien gewoon mijn indruk.
Maar is me toch al een behoorlijk aantal keer opgevallen.
Inderdaad. Zoals toen Raes begon te lullen over "zingen op de bus na een overwinning". En Verheyen: "Nee dat gebeurt niet. En toch zeker niet nadat je 3 puntjes hebt behaald tegen Sint-Truiden." Weet dat sommigen Verheyen nog opperden in de zoektocht naar een nieuwe trainer, maar iemand die zo neerkijkt op de 'kleine ploegen' mag van mij blijven waar hij zit. En dat blijvende gejammer over kunstgras, hen kon weer niet op.
Gert Verheyen zal na zijn verplaatsingen naar Sint-Truiden al bij al ook niet te vaak reden gehad hebben om te zingen in zijn spelersperiode. Hij liep er toch ook nog bij toen ze enkele keren op een vijfklapper getrakteerd werden. Drie puntjes voor STVV, FCB geen kampioen. ;)
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 30: STVV-Club Brugge (zo 10-01 om 20:45)

Bericht door enerkey »

Een goed voorbeeld. De laatste 9! jaar van zijn carriere is hij niet meer komen winnen op Sint-Truiden, (als hij speelde niet geschorst of geblesseerd).
Een niet op ons neerkijkende mens zou zeggen: zo veel heb ik niet op de bus kunnen zingen, we verloren er tamelijk veel.
Plaats reactie