Speeldag 30: STVV-Club Brugge (zo 10-01 om 20:45)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
droopy
Berichten: 287
Lid geworden op: 17 jul 2011, 19:35

Re: Speeldag 30: STVV-Club Brugge (zo 10-01 om 20:45)

Bericht door droopy »

Halenaar schreef:
KNRI schreef: 11 jan 2021, 12:38 Altijd maar weer dat gezaag over ons kunstgras... :roll:
Dit dus, hoe vaak heeft Raes dit aangekaart gisteren?

Het veld ligt er al bijna 10 jaar ondertussen, djeezus.
het is pas 1 of 2 jaren geleden opnieuw aangelegd (vraag maar aan RD en G*nk)

Dus versleten kan het nog niet zijn zoals menige commentator (niet alleen Raes) beweert ... gisteren zei Raes zelfs op een gegeven moment dat er geen spriet meer opstaat ... alsof het tapijt zou zijn ...
ik vraag mij af of die mannen de moeite doen om voor de match eens de mat te inspecteren... die lullen maar iets ...

Dat neemt niet weg dat ik ook geen fan ben van kunstgras... maar een ‘slecht en versleten’ is het ook niet ... integendeel


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 30: STVV-Club Brugge (zo 10-01 om 20:45)

Bericht door Jean-Paul »

Ik ben toch wel ontgoocheld.
Dat Brugge zo over ons heen kon walsen was gewoon het gebrek aan duelkracht van Asamoah, Cacace, Colidio en Durkin. Tex durfde geen enkele keer inschuiven en zo bleven we geplant acteren in onze eigen zestien. De doelpunten die je tegen krijgt zijn te wijten aan een gebrek aan agressiviteit en aan knullig verdedigend werk van Cacace. Ik hoor altijd lof over Asamoah maar dat was gisteren een koorknaap die zijn debuut deed en de eerste keer opdraafde in eerste klasse. Idem dito voor de drie andere scholieren. Dit in tegenstelling tot uitblinker Buatu.
Dat je uw meerdere moest erkennen in een sterk Brugge daar kan ik mee leven maar de over mijn lijk mentaliteit was er gewoon niet, een organisatie neerzetten is een, maar oorlog maken dat zat er niet in. Een gebrek aan echte mannen.
Maes kennende zal het kot bij de rust te klein zijn geweest want ik herkende in positieve zin dan Durkin niet meer die een prima tweede helft speelde en zijn plaats kon wettigen en ook Cacace knokte zich in de wedstrijd. De vervangingen van Asamoah en Colidio waren het terechte gevolg van hun zwak acteren.
Konaté was onmiddellijk in de loopgraven gedoken en won zowat ieder duel , zowel in de lucht als over de grond en tevens bestreek hij heel veel terrein wat ook de mogelijkheid gaf dat zowel Bruls als De Ridder in de wedstrijd kwamen en het middenveld was zowaar sterker dan het Brugse .
Nazon onderstreepte zijn power kwaliteiten en Brugge had plots zijn handen vol. Ook Suzuki was zeer actief en gretig.
Je kan stellen dat Brugge het zichzelf moeilijk had gemaakt maar je kan nog beter stellen dat Stvv in de eerste helft weinig tot niks in de Brugse weg had gelegd.
Jammer we hebben een kans gehad om een sterk Brugge te kloppen.
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Speeldag 30: STVV-Club Brugge (zo 10-01 om 20:45)

Bericht door Henri is de man »

Jean-Paul schreef: 11 jan 2021, 15:47 Ik ben toch wel ontgoocheld.
Dat Brugge zo over ons heen kon walsen was gewoon het gebrek aan duelkracht van Asamoah, Cacace, Colidio en Durkin. Tex durfde geen enkele keer inschuiven en zo bleven we geplant acteren in onze eigen zestien. De doelpunten die je tegen krijgt zijn te wijten aan een gebrek aan agressiviteit en aan knullig verdedigend werk van Cacace. Ik hoor altijd lof over Asamoah maar dat was gisteren een koorknaap die zijn debuut deed en de eerste keer opdraafde in eerste klasse. Idem dito voor de drie andere scholieren. Dit in tegenstelling tot uitblinker Buatu.
Dat je uw meerdere moest erkennen in een sterk Brugge daar kan ik mee leven maar de over mijn lijk mentaliteit was er gewoon niet, een organisatie neerzetten is een, maar oorlog maken dat zat er niet in. Een gebrek aan echte mannen.
Maes kennende zal het kot bij de rust te klein zijn geweest want ik herkende in positieve zin dan Durkin niet meer die een prima tweede helft speelde en zijn plaats kon wettigen en ook Cacace knokte zich in de wedstrijd. De vervangingen van Asamoah en Colidio waren het terechte gevolg van hun zwak acteren.
Konaté was onmiddellijk in de loopgraven gedoken en won zowat ieder duel , zowel in de lucht als over de grond en tevens bestreek hij heel veel terrein wat ook de mogelijkheid gaf dat zowel Bruls als De Ridder in de wedstrijd kwamen en het middenveld was zowaar sterker dan het Brugse .
Nazon onderstreepte zijn power kwaliteiten en Brugge had plots zijn handen vol. Ook Suzuki was zeer actief en gretig.
Je kan stellen dat Brugge het zichzelf moeilijk had gemaakt maar je kan nog beter stellen dat Stvv in de eerste helft weinig tot niks in de Brugse weg had gelegd.
Jammer we hebben een kans gehad om een sterk Brugge te kloppen.
Zo krijg je natuurlijk alles uitgelegd.
Soms wordt je gewoon collectief overspeeld. Het was vrouwen en kinderen eerst.
Zoals ik al eerder postte: indien Maes gestart was gestart met Konaté en Nazon waren beiden heren gewoon mee waren verdronken in de eerste helft. Na de rust was de hoge pressing van Brugge weg, alsook Dost. Dat liet STVV toe om terug in de wedstrijd te komen.

We zeggen toch ook niet van pakweg Barcelona-Granada bij een stand van 4-0 zeggen dat dit het resultaat is van de acteurs van de Granada die een gebrek aan duelkracht en mentaliteit toonden? Fouten worden ook afgedwongen !
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Elgromi
Berichten: 419
Lid geworden op: 19 dec 2018, 17:20

Re: Speeldag 30: STVV-Club Brugge (zo 10-01 om 20:45)

Bericht door Elgromi »

Dat Buatu nog veel matchen zo mag spelen, paar geweldige kansen van Brugge stil gelegt en dan zijn goal maakte zen match af. Gelijkspel was correcter geweest.
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 30: STVV-Club Brugge (zo 10-01 om 20:45)

Bericht door Jean-Paul »

@henri is de man.
Gewoon ontgoocheld en een slechte verliezer
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1429
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Speeldag 30: STVV-Club Brugge (zo 10-01 om 20:45)

Bericht door zipke373 »

Jean-Paul schreef: 11 jan 2021, 18:02 @henri is de man.
Gewoon ontgoocheld en een slechte verliezer
Slechte verliezer... Kan wel problematisch zijn als STVV-supporter. ;)
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 30: STVV-Club Brugge (zo 10-01 om 20:45)

Bericht door Jean-Paul »

zipke373 schreef: 11 jan 2021, 18:50
Jean-Paul schreef: 11 jan 2021, 18:02 @henri is de man.
Gewoon ontgoocheld en een slechte verliezer
Slechte verliezer... Kan wel problematisch zijn als STVV-supporter. ;)
Ja en bijna voor mijn portefeuille ook. Stond bijna op het veld via mijn tv toestel.
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 30: STVV-Club Brugge (zo 10-01 om 20:45)

Bericht door STimVV »

Nazon kreeg een schorsingsvoorstel van 2 matchen + 2 matchen voorwaardelijk.
DJ Amiga
Berichten: 405
Lid geworden op: 22 nov 2010, 12:42

Re: Speeldag 30: STVV-Club Brugge (zo 10-01 om 20:45)

Bericht door DJ Amiga »

droopy schreef: 11 jan 2021, 14:50
Halenaar schreef:
KNRI schreef: 11 jan 2021, 12:38 Altijd maar weer dat gezaag over ons kunstgras... :roll:
Dit dus, hoe vaak heeft Raes dit aangekaart gisteren?

Het veld ligt er al bijna 10 jaar ondertussen, djeezus.
het is pas 1 of 2 jaren geleden opnieuw aangelegd (vraag maar aan RD en G*nk)

Dus versleten kan het nog niet zijn zoals menige commentator (niet alleen Raes) beweert ... gisteren zei Raes zelfs op een gegeven moment dat er geen spriet meer opstaat ... alsof het tapijt zou zijn ...
ik vraag mij af of die mannen de moeite doen om voor de match eens de mat te inspecteren... die lullen maar iets ...

Dat neemt niet weg dat ik ook geen fan ben van kunstgras... maar een ‘slecht en versleten’ is het ook niet ... integendeel


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
een kunstgrasveld met beperkt gebruik (bvb elke avond trainingen van 18u tot 22u) kan makkelijk 10 jaar meegaan. Op Stvv wordt er sporadisch getraind en gespeeld maar hier is men verplicht vanuit Pro League om veld om de x jaar (ik dacht 4 of 5) te vervangen. Bovendien is dat veld van de laatste kwaliteit kunstgras (4de generatie) waar de nodige fifatesten op uitgevoerd zijn inzake botsen van bal, aanname enz.
ALLE jeugd wilt trouwens op kunstgras spelen omwille van comfort en technische voordelen. Op jeugdacademie van KV Mechelen bvb zijn er 2 KG's en nog maar 1 natuurveld.
Binnen 10 jaar maakt het voor die jeugd kg of natuurgras niet meer uit op voorwaarde dat natuurgras even goed ligt als KG. En dat kunnen weinig ploegen aanbieden. de professionele ploegen kunnen dat (meestal) wel maar ploegen uit lagere regionen schakelen om die reden over naar kunstgras. Het veld kan x keer meer gebruikt worden dan een natuurgras...
Guggenheimer
Berichten: 528
Lid geworden op: 18 nov 2010, 18:22

Re: Speeldag 30: STVV-Club Brugge (zo 10-01 om 20:45)

Bericht door Guggenheimer »

DJ Amiga schreef: 11 jan 2021, 20:29
droopy schreef: 11 jan 2021, 14:50
Halenaar schreef:
KNRI schreef: 11 jan 2021, 12:38 Altijd maar weer dat gezaag over ons kunstgras... :roll:
Dit dus, hoe vaak heeft Raes dit aangekaart gisteren?

Het veld ligt er al bijna 10 jaar ondertussen, djeezus.
het is pas 1 of 2 jaren geleden opnieuw aangelegd (vraag maar aan RD en G*nk)

Dus versleten kan het nog niet zijn zoals menige commentator (niet alleen Raes) beweert ... gisteren zei Raes zelfs op een gegeven moment dat er geen spriet meer opstaat ... alsof het tapijt zou zijn ...
ik vraag mij af of die mannen de moeite doen om voor de match eens de mat te inspecteren... die lullen maar iets ...

Dat neemt niet weg dat ik ook geen fan ben van kunstgras... maar een ‘slecht en versleten’ is het ook niet ... integendeel


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
een kunstgrasveld met beperkt gebruik (bvb elke avond trainingen van 18u tot 22u) kan makkelijk 10 jaar meegaan. Op Stvv wordt er sporadisch getraind en gespeeld maar hier is men verplicht vanuit Pro League om veld om de x jaar (ik dacht 4 of 5) te vervangen. Bovendien is dat veld van de laatste kwaliteit kunstgras (4de generatie) waar de nodige fifatesten op uitgevoerd zijn inzake botsen van bal, aanname enz.
ALLE jeugd wilt trouwens op kunstgras spelen omwille van comfort en technische voordelen. Op jeugdacademie van KV Mechelen bvb zijn er 2 KG's en nog maar 1 natuurveld.
Binnen 10 jaar maakt het voor die jeugd kg of natuurgras niet meer uit op voorwaarde dat natuurgras even goed ligt als KG. En dat kunnen weinig ploegen aanbieden. de professionele ploegen kunnen dat (meestal) wel maar ploegen uit lagere regionen schakelen om die reden over naar kunstgras. Het veld kan x keer meer gebruikt worden dan een natuurgras...
Inderdaad. Alles is een kwestie van gewoonte. Zoals iemand eerder aanhaalde, moeten ze in Scandinavië vaak op kunstgras spelen. Die zijn dat al gewoon van bij de jeugd en er wordt niet over geklaagd.

Het gros van de huidige spelers is nog opgegroeid met een natuurlijk grasveld en heeft hier wellicht een voorkeur voor. Hoewel dit ook speculatie is want de enigen die je hoort klagen zijn ex-spelers en/of analisten. Kan me niet herinneren dat er al een speler in een interview over geklaagd heeft. Correct me if I'm wrong.
Jones
Berichten: 3177
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 30: STVV-Club Brugge (zo 10-01 om 20:45)

Bericht door Jones »

Clement ging na de match met Buatu praten. Waarom ? Sprong zijn prestatie in het oog ? Iets in de zin van : goei match kerel, ik blijf je volgen...
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 30: STVV-Club Brugge (zo 10-01 om 20:45)

Bericht door stvvilvoorde »

Jones schreef: 11 jan 2021, 22:00 Clement ging na de match met Buatu praten. Waarom ? Sprong zijn prestatie in het oog ? Iets in de zin van : goei match kerel, ik blijf je volgen...
Is zijn trainer geweest bij Beveren.
Zal complimentje over zijn match gegeven hebben.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Speeldag 30: STVV-Club Brugge (zo 10-01 om 20:45)

Bericht door tesneusdoek »

Allez, we mogen de komende weken weer wat kaarten verwachten... De scheidsrechtersbazen hebben de toon al gezet... :roll:


https://sporza.be/nl/2021/01/11/frank-d ... 0379742628/
Frank De Bleeckere: "De Ridder had rode kaart moeten krijgen tegen Club"

Steve De Ridder kreeg gisteren tegen Club Brugge een gele kaart voor een gelijkaardige fout zoals die van Hans Vanaken op 2e kerstdag. Het referee department reageert nu dat ook De Ridder rood had moeten krijgen.

Club Brugge-coach Philippe Clement was gisteren kwaad toen Steve De Ridder te laat kwam met zijn tackle op Charles De Ketelaere.



De overtreding leek heel goed op die van Hans Vanaken op 2e kerstdag. Vanaken kreeg toen rood van scheidsrechter Nathan Verboomen. De Ridder kreeg gisteren een geel karton onder zijn neus geschoven van ref Bert Put.



Scheidsrechtersbaas Frank De Bleeckere volgt Clement. "Het referee department verwacht dat de scheidsrechter een rode kaart geeft voor de fout van STVV-speler De Ridder op Club Brugge-speler Charles De Ketelaere", vertelt De Bleeckere aan Eleven Sports.


"De Ridder raakt de Brugge-speler op de enkel met de studs en met een gestrekt been nadat hij de bal had willen recupereren in het midden van het terrein."



"Hij brengt daardoor de veiligheid van de tegenstander in gevaar. Ondanks de lage snelheid en intensiteit van het contact supportert het referee department een VAR-interventie (die er gisteren niet kwam)."
truieneer
Berichten: 107
Lid geworden op: 08 jul 2013, 14:37
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 30: STVV-Club Brugge (zo 10-01 om 20:45)

Bericht door truieneer »

tesneusdoek schreef: 12 jan 2021, 07:14 Allez, we mogen de komende weken weer wat kaarten verwachten... De scheidsrechtersbazen hebben de toon al gezet... :roll:


https://sporza.be/nl/2021/01/11/frank-d ... 0379742628/
Frank De Bleeckere: "De Ridder had rode kaart moeten krijgen tegen Club"

Steve De Ridder kreeg gisteren tegen Club Brugge een gele kaart voor een gelijkaardige fout zoals die van Hans Vanaken op 2e kerstdag. Het referee department reageert nu dat ook De Ridder rood had moeten krijgen.

Club Brugge-coach Philippe Clement was gisteren kwaad toen Steve De Ridder te laat kwam met zijn tackle op Charles De Ketelaere.



De overtreding leek heel goed op die van Hans Vanaken op 2e kerstdag. Vanaken kreeg toen rood van scheidsrechter Nathan Verboomen. De Ridder kreeg gisteren een geel karton onder zijn neus geschoven van ref Bert Put.



Scheidsrechtersbaas Frank De Bleeckere volgt Clement. "Het referee department verwacht dat de scheidsrechter een rode kaart geeft voor de fout van STVV-speler De Ridder op Club Brugge-speler Charles De Ketelaere", vertelt De Bleeckere aan Eleven Sports.


"De Ridder raakt de Brugge-speler op de enkel met de studs en met een gestrekt been nadat hij de bal had willen recupereren in het midden van het terrein."



"Hij brengt daardoor de veiligheid van de tegenstander in gevaar. Ondanks de lage snelheid en intensiteit van het contact supportert het referee department een VAR-interventie (die er gisteren niet kwam)."
Andere visie (ook op tackle Van Aken)
beide spelers gaan met gestrekt been naar de bal, beide hoge intensiteit om hun doel te bereiken.

Beide in de fout? Of beweging eigen aan voetbal, waarbij diegene met 'lagere' positie van de voet/het been 'pech' heeft?

Zijn er bij dit soort 'gebeurtenissen' al vaak (zwaar) gekwetsten gevallen (niet Witsel - Wasilewski)?
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 30: STVV-Club Brugge (zo 10-01 om 20:45)

Bericht door Vouch »

Put wist goed genoeg dat Vanaken voor identiek hetzelfde de week ervoor rood gekregen had. Hij stond er dan ook nog eens met zijn neus op én de VAR had glasheldere beelden. Als hij dan geen rood trekt, is dat omdat er onder de refs ook discussie is omwille van deze vorm van overtreding.
Maar ik kan de frustratie uit Brugse kant wel begrijpen, als het één rood is, is het ander ook rood.

Los daarvan, ik kan mij niet herinneren dat er vroeger evenveel van dergelijke fouten gemaakt werden. Wordt er spelers anders aangeleerd om naar dergelijke te ballen te gaan, of werd er vroeger gewoon minder aandacht aan geschonken? Waarschijnlijk dat laatste.

Een gelijkaardig geval dat ik me wel vaag kan herinneren was Goreux op Mennes in 2009. Na de match zei Goreux: "Hij stak zijne enkel onder mijne schoen", voor die uitleg kreeg hij toen een pak kritiek.
Plaats reactie