Speeldag 30: STVV-Club Brugge (zo 10-01 om 20:45)

Alles over de wedstrijden van STVV
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 30: STVV-Club Brugge (zo 10-01 om 20:45)

Bericht door vdl »

enerkey schreef: 11 jan 2021, 11:33 Een goed voorbeeld. De laatste 9! jaar van zijn carriere is hij niet meer komen winnen op Sint-Truiden, (als hij speelde niet geschorst of geblesseerd).
Een niet op ons neerkijkende mens zou zeggen: zo veel heb ik niet op de bus kunnen zingen, we verloren er tamelijk veel.
Hij bedoeld dat ook niet op stvv alleen he, soms moet ge eens iets nuchter kunnen bekijken.
Hij bedoeld gewoon er werd niet gezongen op de bus bij een gewone overwinning, wel bij topwedstrijden of Europese overwinningen.
Je moet niet de calimero willen uithangen, laat dat maar aan die van Brugge over.
Dreke
Berichten: 3643
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 30: STVV-Club Brugge (zo 10-01 om 20:45)

Bericht door Dreke »

pat@ schreef: 11 jan 2021, 00:23 De eerste helft vraag je om problemen omdat je uzelf aanpast aan de tegenstander. In deze mag Maes met de vinger gewezen worden.
De tweede helft mag Clement met de vinger gewezen worden om zich zo snel zegezeker te wanen. Al is dat onze zaak niet. Jammer dat die schreeuwlelijkerd niet op zijn plaats gezet is.
Dat was ook mijn indruk. Vooral de arrogantie van Clement om Dost al te wisselen door zeker te zijn aan de rust verdiende een 2-2.
enerkey schreef: 11 jan 2021, 09:42 Maar Verheyen kan ook niet wegsteken dat hij behoorlijk neerkijkt op STVV... misschien gewoon mijn indruk.
Maar is me toch al een behoorlijk aantal keer opgevallen.
Ik vond net dat Verheyen tegengas gaf tegen het denigrerend gelal van Raes. Dat die laatste nog opgevoerd wordt, begrijp ik niet. Echt niet. Dat is een ramp...

De Ridder verdiende voor mij ook gewoon rood. En hij zal dat goed genoeg beseffen.
A loyal football fan only supports the shirt...
Jebus4life
Berichten: 1273
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Speeldag 30: STVV-Club Brugge (zo 10-01 om 20:45)

Bericht door Jebus4life »

Ik vond Verheyen nochtans erg goed acteren gisteren (dat hij onbewust wat richting Brugge leunt kan je hem moeilijk verwijten, 14 seizoenen Brugge...), ik vond dat je daar weinig van merkte...

Gaf in de tweede helft toch meerdere malen aan dat Sint-Truiden zéér sterk voetbalde (en sprak nergens uit dat Brugge het liep lopen als excuus). En dat zingen op de bus, niet overdrijven he, dat was gewoon het afkappen van dat punt na die belachelijke uitspraak van Raes...

Idem met de situatie rond De Ridder, bijzonder objectief. Voor mij is dit geen rood, maar een identieke situatie dan Vanaken afgelopen speeldag. Dan heeft de man ook gelijk...
enerkey
Berichten: 2095
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 30: STVV-Club Brugge (zo 10-01 om 20:45)

Bericht door enerkey »

vdl schreef: 11 jan 2021, 11:40
enerkey schreef: 11 jan 2021, 11:33 Een goed voorbeeld. De laatste 9! jaar van zijn carriere is hij niet meer komen winnen op Sint-Truiden, (als hij speelde niet geschorst of geblesseerd).
Een niet op ons neerkijkende mens zou zeggen: zo veel heb ik niet op de bus kunnen zingen, we verloren er tamelijk veel.
Hij bedoeld dat ook niet op stvv alleen he, soms moet ge eens iets nuchter kunnen bekijken.
Hij bedoeld gewoon er werd niet gezongen op de bus bij een gewone overwinning, wel bij topwedstrijden of Europese overwinningen.
Je moet niet de calimero willen uithangen, laat dat maar aan die van Brugge over.
Hij kijkt inderdaad niet alleen op ons neer. :mrgreen:
Jebus4life schreef: 11 jan 2021, 11:50 Ik vond Verheyen nochtans erg goed acteren gisteren (dat hij onbewust wat richting Brugge leunt kan je hem moeilijk verwijten, 14 seizoenen Brugge...), ik vond dat je daar weinig van merkte...

Gaf in de tweede helft toch meerdere malen aan dat Sint-Truiden zéér sterk voetbalde (en sprak nergens uit dat Brugge het liep lopen als excuus). En dat zingen op de bus, niet overdrijven he, dat was gewoon het afkappen van dat punt na die belachelijke uitspraak van Raes...

Idem met de situatie rond De Ridder, bijzonder objectief. Voor mij is dit geen rood, maar een identieke situatie dan Vanaken afgelopen speeldag. Dan heeft de man ook gelijk...
Stel alleen maar vast dat bvb een Wesley Sonck dat soort zaken wel achterwege kan laten. En niet naar RC Genk gaat toeneigen.

Ik kijk soms Premier League wedstrijden, Bundesliga wedstrijden, Eredivie. Opvallend hoe ze dat daar allemaal ook allemaal kunnen laten.
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Speeldag 30: STVV-Club Brugge (zo 10-01 om 20:45)

Bericht door Bartman »

Ik heb me als STVV supporter absoluut nog nooit gestoord aan Verheyen als commentator. Gisteren niet, nooit niet. Idem als analist. Integendeel, één van de weinigen die correcte en interessante analyses maakt. Wesley Sonck hoort voor mij ook in deze categorie.

Persoonlijk stoor ik me veel meer aan ‘vakmannen’ zoals Frank Raes en Filip Joos.
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 510
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: Speeldag 30: STVV-Club Brugge (zo 10-01 om 20:45)

Bericht door KNRI »

Altijd maar weer dat gezaag over ons kunstgras... :roll:
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 30: STVV-Club Brugge (zo 10-01 om 20:45)

Bericht door Halenaar »

KNRI schreef: 11 jan 2021, 12:38 Altijd maar weer dat gezaag over ons kunstgras... :roll:
Dit dus, hoe vaak heeft Raes dit aangekaart gisteren?

Het veld ligt er al bijna 10 jaar ondertussen, djeezus.
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 30: STVV-Club Brugge (zo 10-01 om 20:45)

Bericht door vdl »

KNRI schreef: 11 jan 2021, 12:38 Altijd maar weer dat gezaag over ons kunstgras... :roll:
Maar er is ook niemand die er graag op speelt, zo simpel is het.
Er is niks fijner dan op een mooie grasmat te spelen,kunstgras geeft een heel ander gevoel in passing en bots van de bal.
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 30: STVV-Club Brugge (zo 10-01 om 20:45)

Bericht door vdl »

Halenaar schreef: 11 jan 2021, 12:51
KNRI schreef: 11 jan 2021, 12:38 Altijd maar weer dat gezaag over ons kunstgras... :roll:
Dit dus, hoe vaak heeft Raes dit aangekaart gisteren?

Het veld ligt er al bijna 10 jaar ondertussen, djeezus.
Heeft er ook de voordelen van gezegd,dat het altijd hetzelfde ligt,dus niet een akker zoals in Waregem.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 30: STVV-Club Brugge (zo 10-01 om 20:45)

Bericht door Vouch »

Zeer goede tweede helft, al stoot je daar alweer op je offensieve limieten. Met Kamada of Boli erbij win je de match met 3-2, met beide loopt het nog op. Want hoe sterk Club ook was eerste helft, op de counter had je véél gevaarlijker kunnen/moeten zijn.
Bruls, dat komt goed, daar gaan we nog veel plezier aan hebben. Mboyo, ik vrees dat veel Truienaren zich gaan opjagen in zijn nonchalance. Meestal komt dat niet goed over bij onze 12e man, of hij moet aan de lopende band beginnen scoren, maar dan nog. Al kan je op die 10 minuten van gister niets zeggen.

Ongelofelijk hoe Nazon toch kan wegen op een verdediging, ondanks zijn zéér beperkte voetbalkwaliteiten. Raar dat hij in de Schotse competitie niet meer aan de bak kwam bij St Mirren, want als er één competitie zou moeten zijn waar deze Nazon wél aan de bak zou moeten kunnen komen is het was die.
Nu moet je poen voor hem pakken, zoveel als je kan, en een betere vervanger gaan halen. Dat kan niet al te moeilijk zijn, maar wel liefst zo snel mogelijk natuurlijk.

Verder: de laatste match van Asamoah voor STVV? Gister was hij heel zwak, ik denk niet dat Maes hem nog snel gaat opstellen. In het kader van het versmallen van de kern is een vertrek dan misschien toch aangewezen. Al vind ik het (over het algemeen) een goede voetballer, die zeker zijn plaats heeft bij ons. Als je hem verkoopt moét je er genoeg geld voor rapen.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 30: STVV-Club Brugge (zo 10-01 om 20:45)

Bericht door stvvilvoorde »

Vouch schreef: 11 jan 2021, 13:34
Verder: de laatste match van Asamoah voor STVV? Gister was hij heel zwak, ik denk niet dat Maes hem nog snel gaat opstellen. In het kader van het versmallen van de kern is een vertrek dan misschien toch aangewezen. Al vind ik het (over het algemeen) een goede voetballer, die zeker zijn plaats heeft bij ons. Als je hem verkoopt moét je er genoeg geld voor rapen.
Voor de 6 te spelen in een systeem met de punt naar achter (1e helft gisteren) komt Asamoah te kort, vooral kracht en gestalte.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 30: STVV-Club Brugge (zo 10-01 om 20:45)

Bericht door Jacques »

vdl schreef: 11 jan 2021, 12:57
KNRI schreef: 11 jan 2021, 12:38 Altijd maar weer dat gezaag over ons kunstgras... :roll:
Maar er is ook niemand die er graag op speelt, zo simpel is het.
Er is niks fijner dan op een mooie grasmat te spelen,kunstgras geeft een heel ander gevoel in passing en bots van de bal.
Maar moet je er dan werkelijk iedere thuismatch een kwartier over liggen pijpen en zagen? Volgens mij staat dat in het contract bij die sukkels van Eleven, veel deftigs zit daar sowieso al niet tussen en met Raes hebben ze nu nog eens de hoofdvogel afgeschoten. Frank Raes is al enkele jaren 'a broken record' en in plaats van die plaat eindelijk weg te gooien blijven ze ze maar opnieuw opleggen.
Overdrijven is een kunst
enerkey
Berichten: 2095
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 30: STVV-Club Brugge (zo 10-01 om 20:45)

Bericht door enerkey »

Bartman schreef: 11 jan 2021, 12:14 Ik heb me als STVV supporter absoluut nog nooit gestoord aan Verheyen als commentator. Gisteren niet, nooit niet. Idem als analist. Integendeel, één van de weinigen die correcte en interessante analyses maakt. Wesley Sonck hoort voor mij ook in deze categorie.

Persoonlijk stoor ik me veel meer aan ‘vakmannen’ zoals Frank Raes en Filip Joos.
Storen is een groot woord. Iets dat ik persoonlijk vaststelde eerder. Het feit dat een groot deel het daar niet mee eens is bewijst dat het persoonlijk is :)

De combi Joos/Sonck in het het begin van het seizoen vond ik eerlijk waar echt goed. Al kon ik eigenlijk Joos niet uitstaan.

En als mensen nu niet over Raes begonnen waren had ik niks gezegd over Verheyen ;) Dus Raes zit er wel voor 99% tussen :mrgreen:
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 30: STVV-Club Brugge (zo 10-01 om 20:45)

Bericht door stvvilvoorde »

Jacques schreef: 11 jan 2021, 13:55
vdl schreef: 11 jan 2021, 12:57 Maar er is ook niemand die er graag op speelt, zo simpel is het.
Er is niks fijner dan op een mooie grasmat te spelen,kunstgras geeft een heel ander gevoel in passing en bots van de bal.
Maar moet je er dan werkelijk iedere thuismatch een kwartier over liggen pijpen en zagen? Volgens mij staat dat in het contract bij die sukkels van Eleven, veel deftigs zit daar sowieso al niet tussen en met Raes hebben ze nu nog eens de hoofdvogel afgeschoten. Frank Raes is al enkele jaren 'a broken record' en in plaats van die plaat eindelijk weg te gooien blijven ze ze maar opnieuw opleggen.
Ikzelf speelde ook het liefst van al op natuurlijk gras in ideale toestand...
maar eerlijk gezegd, vanaf eind oktober (of met een stortbui terwijl een match bezig was) ging de kwaliteit van de natuurgrasvelden toch met rasse schreden achteruit.
Niet alle kunstgrasvelden zijn van dezelfde kwaliteit, dat van sportkot in leuven bvb destijds (25jr geleden) was echt een baggerveld eerste klas.

Voor de kleinere clubs lijkt me een kunstgrasveld eigenlijk beter (alle pro en contra's en dan vooral het economische in beschouwing genomen) dan een natuurgrasveld.
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 30: STVV-Club Brugge (zo 10-01 om 20:45)

Bericht door voetballiefhebber »

Vouch schreef: 11 jan 2021, 13:34 Ongelofelijk hoe Nazon toch kan wegen op een verdediging, ondanks zijn zéér beperkte voetbalkwaliteiten. Raar dat hij in de Schotse competitie niet meer aan de bak kwam bij St Mirren, want als er één competitie zou moeten zijn waar deze Nazon wél aan de bak zou moeten kunnen komen is het was die.
Nu moet je poen voor hem pakken, zoveel als je kan, en een betere vervanger gaan halen. Dat kan niet al te moeilijk zijn, maar wel liefst zo snel mogelijk natuurlijk.

Verder: de laatste match van Asamoah voor STVV? Gister was hij heel zwak, ik denk niet dat Maes hem nog snel gaat opstellen. In het kader van het versmallen van de kern is een vertrek dan misschien toch aangewezen. Al vind ik het (over het algemeen) een goede voetballer, die zeker zijn plaats heeft bij ons. Als je hem verkoopt moét je er genoeg geld voor rapen.
Voor Nazon was het ook vijf voor twaalf. Hij heeft tijdens de lockdown de knop helemaal omgedraaid. De man had overgewicht, leefde te weinig voor zijn sport ... daarom lukte het voor hem in Schotland ook totaal niet. Ik dacht zelfs dat hij bij een Schotse tweedeklasser nauwelijks aan de bak kwam.
Was bij STVV toch ook altijd erg zwak. Hij kon maar maximum 10 minuten aan en kijk nu eens wat een vooruitgang hij heeft geboekt. Veel inzet en vechtlust, alhoewel hij dat laatste op het einde van de match wat te letterlijk nam.

Asamoah gaat het onder Maes moeilijk krijgen, dat merk je nu al. Ik heb altijd gehoord dat je met de aanpak van Maes stevig in je schoenen moet staan. Hier en daar zijn er spelers die er niet mee overweg kunnen en zo'n speler lijkt me Asamoah te zijn. Zijn prestaties worden wekelijks slechter.
Een Dries Wouters is ééns te meer de geschikte man om op de 6 aangeworven te worden.
Plaats reactie