Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Alles over de wedstrijden van STVV
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door enerkey »

Een koude/regenachtige winteravond op kunstgras. Tegen een ploeg die in de kelder van het klassement staat. Dit is een wedstrijd die niemand wil spelen! Denk dat Brys het perfect zijn spelers kan vergeven als ze een dagje niet prijs geven. Ze hebben al zoveel gewonnen. Hij kan zijn spelers dan moeilijk iets verwijten.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door stvvilvoorde »

Wel spijt dat Nazon zichzelf buitenspel gezet heeft door die onnozele rode kaart.
Heb hem nooit een betere match weten spelen voor STVV dan die uitmatch op OHL.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door Halenaar »

enerkey schreef: 12 jan 2021, 10:48 Een koude/regenachtige winteravond op kunstgras. Tegen een ploeg die in de kelder van het klassement staat. Dit is een wedstrijd die niemand wil spelen! Denk dat Brys het perfect zijn spelers kan vergeven als ze een dagje niet prijs geven. Ze hebben al zoveel gewonnen. Hij kan zijn spelers dan moeilijk iets verwijten.
Durkin die de winnende treffer maakt en gaat juichen voor de bank van OHL zou ook wel de kers op de taart zijn :twisted:
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door enerkey »

stvvilvoorde schreef: 12 jan 2021, 11:11 Wel spijt dat Nazon zichzelf buitenspel gezet heeft door die onnozele rode kaart.
Heb hem nooit een betere match weten spelen voor STVV dan die uitmatch op OHL.
Snel in beroep gaan tegen zijn straf zodat hij mee kan doen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door lindoke »

enerkey schreef: 12 jan 2021, 13:36
stvvilvoorde schreef: 12 jan 2021, 11:11 Wel spijt dat Nazon zichzelf buitenspel gezet heeft door die onnozele rode kaart.
Heb hem nooit een betere match weten spelen voor STVV dan die uitmatch op OHL.
Snel in beroep gaan tegen zijn straf zodat hij mee kan doen. :mrgreen:
En dan scoort hij 3 keer tegen OHL, zijn 4 strafdagen worden in beroep omgezet in 4 speeldagen effectief maar 1 dag later verpatsen we hem voor 6 miljoen omdat er tegen Leuven net een scout zat van een Chinese club die hem absoluut wil hebben :grappig:
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
Antismurf
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jun 2017, 11:08

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door Antismurf »

enerkey schreef: 12 jan 2021, 13:36
stvvilvoorde schreef: 12 jan 2021, 11:11 Wel spijt dat Nazon zichzelf buitenspel gezet heeft door die onnozele rode kaart.
Heb hem nooit een betere match weten spelen voor STVV dan die uitmatch op OHL.
Snel in beroep gaan tegen zijn straf zodat hij mee kan doen. :mrgreen:
Volgens HBVL aanvaardt de club het schorsingsvoorstel.
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door fruitboerke »

Ploegen van het kaliber Leuven , Eupen , Kortrijk enz... zouden thuis gewoonweg 3 punten moeten opleveren.Iedereen is zo vol van Leuven maar ik vind dat maar een doodsimpele ploeg met een pak geluk in tal van wedstrijden dit seizoen . Die staan ver boven hun waarde in de stand.
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door vdl »

fruitboerke schreef: 13 jan 2021, 07:44 Ploegen van het kaliber Leuven , Eupen , Kortrijk enz... zouden thuis gewoonweg 3 punten moeten opleveren.Iedereen is zo vol van Leuven maar ik vind dat maar een doodsimpele ploeg met een pak geluk in tal van wedstrijden dit seizoen . Die staan ver boven hun waarde in de stand.
Zo ne Kamal Soah, Mercier en Henry brengen toch iets extra.
Heb ook liever een De Norre dan Cacace, brengt veel meer en laat hem niet zo makkelijk wegzetten.
Denk dat we een woelwater als Nazon echt gaan missen tegen OHL want de verdedigers zijn nogal statisch.
Als we ze willen kloppen zal dat als een echt blok, moeten zijn.
metser
Berichten: 355
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door metser »

Inderdaad, hebben regelmatig hulp van de dame, wat echter niet wegneemt dat ze razendgevaarlijk zijn op de counter. En laat dat nu net een heikel punt zijn bij ons met onze, niet te snelle verdedigers. Die zakken enorm in, uw achterlijn schuift op, er ligt veel ruimte in de rug, .....altijd gevaarlijk bij Tex en POL. Bovendien hebben ze wel iemand die een pas kan sturen en iemand die de goal weet staan. Gevaarlijke match !
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door Jean-Paul »

Ze hebben drie spelers die het verschil kunnen maken en spelers die zeer gedisciplineerd spelen. Moeilijke wedstrijd maar dat zijn de meeste wedstrijden in de Belgische competitie.
Onze organisatie staat wel op punt, Schmidt, Pol, Buatu en Tex zijn een certitude maar het middenveld kan nog verbeterd worden zeker op de zes. Asamoah heeft niet de fysieke kwaliteiten en Konaté heeft weliswaar die kwaliteiten wel maar is beperkt in voetballend vermogen maar doet het daar zeker niet slecht. Sankhon zou eventueel ook op die positie kunnen spelen maar denk dat Sory er wat ongelukkig bijloopt en je bent verplicht om weer eens te wisselen en denk niet dat Maes op dit moment wil experimenteren en wil zekerheden. De Ridder speelt altijd wel zijn wedstrijd maar ik vind dat hij teveel wil , en net als Asamoah verliest hij regelmatig een bal op een gevaarlijke plek, beter is dat hij meer in positie blijft.
Onzekerheid bemerk ik ook bij Colidio, is vaak te wisselvallig wat jammer is gezien zijn kwaliteiten. Bruls van zijn kant is al ingeburgerd en die staat met zijn voeten op de grond, houd het spel simpel en laat de bal het werk doen. Mboyo moeten we afwachten , ik vond hem zenuwachtig aan de bal ondanks zijn technische kwaliteiten. Maes zal zijn poulain wel gerust stellen, tenslotte heeft Ilombe ervaring en kwaliteit genoeg, en forceren om je in de gunst van het publiek te spelen is niet aan de orde want dan gaat hij teveel hooi op zijn vork nemen.
Suzuki zit in een goeie vorm en is momenteel een meerwaarde. Cacace en Durkin moeten hun goede tweede helft tegen Brugge kunnen bevestigen tegen OHL.
Ik verwacht een nipte overwinning.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door Jacques »

Is het geluk of afgedwongen geluk bij OHL? Ik zie wel wat vergelijkingspunten met ons 2 seizoenen geleden, weliswaar zonder een Tomi en Kamada (Sowah heeft mij nog niet in die mate weten te verrassen). OHL is een degelijk geheel zonder uitzonderlijke talenten, maar ook met weinig echt zwakke punten en een tactisch slimme coach, daarmee kom je al een eind in de jupkesliga. Met een Muscat zouden ze waarschijnlijk eerder 12de dan 4de staan, maar die 4de plaats is wel hun verdienste. Het voordeel aan zo'n tegenstander is dat je er altijd een kans tegen maakt, als je zelf op de afspraak bent. De kans dat OHL ons zal overdonderen zoals Brugge de eerste helft deed, is quasi nihil. Maar we zullen wel op de afspraak moeten zijn, want we gaan het ook niet cadeau krijgen. De kans op een off-day bij OHL is klein of ze moesten (zie knipoog enerkey) er collectief geen goesting in hebben, zoals wij die destijds niet hadden op Lokeren.

Ploegopstelling: hoewel ik altijd fan ben geweest van Asamoah, zou ik opteren voor Konaté. Brüls en De Ridder moeten op het middenveld voor de passes en het vernuft zorgen, Konaté voor de duelkracht. Hij mag Mercier uit de wedstrijd houden, zoals hij eerder ook al deed met Holzhauser en De Ketelaere. Bij gebrek aan echte alternatieven mag Durkin op rechts blijven staan. In de spits graag Mboyo of Filippov i.p.v. Colidio naast Suzuki.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door Brusselmans »

Hela, tis wel tegen de kampioen van de toekomst (binnen enkele jaren) !
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door Jacques »

OHL, Anderlecht, Antwerp, Chalala,... gaan de komende jaren allemaal kampioen spelen als ge ze moet geloven. En Brugge zal ook nog wel eens willen. Al een chance dat wij het bij een bescheiden PO1 houden, lukt momenteel even goed als de titelambities van Gent dit seizoen. ;) :mrgreen:
Overdrijven is een kunst
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door smol »

Jacques schreef: 13 jan 2021, 10:05 Is het geluk of afgedwongen geluk bij OHL? Ik zie wel wat vergelijkingspunten met ons 2 seizoenen geleden, weliswaar zonder een Tomi en Kamada (Sowah heeft mij nog niet in die mate weten te verrassen). OHL is een degelijk geheel zonder uitzonderlijke talenten, maar ook met weinig echt zwakke punten en een tactisch slimme coach, daarmee kom je al een eind in de jupkesliga. Met een Muscat zouden ze waarschijnlijk eerder 12de dan 4de staan, maar die 4de plaats is wel hun verdienste. Het voordeel aan zo'n tegenstander is dat je er altijd een kans tegen maakt, als je zelf op de afspraak bent. De kans dat OHL ons zal overdonderen zoals Brugge de eerste helft deed, is quasi nihil. Maar we zullen wel op de afspraak moeten zijn, want we gaan het ook niet cadeau krijgen. De kans op een off-day bij OHL is klein of ze moesten (zie knipoog enerkey) er collectief geen goesting in hebben, zoals wij die destijds niet hadden op Lokeren.

Ploegopstelling: hoewel ik altijd fan ben geweest van Asamoah, zou ik opteren voor Konaté. Brüls en De Ridder moeten op het middenveld voor de passes en het vernuft zorgen, Konaté voor de duelkracht. Hij mag Mercier uit de wedstrijd houden, zoals hij eerder ook al deed met Holzhauser en De Ketelaere. Bij gebrek aan echte alternatieven mag Durkin op rechts blijven staan. In de spits graag Mboyo of Filippov i.p.v. Colidio naast Suzuki.
Inderdaad als je ziet waar Oostende en OHL staan, hadden wij daar ook kunnen staan mits een goede coach van bij de start vh seizoen.
Blessing en Brys zijn 2 tactisch sterke trainers die ook teamgeest hoog in 't vandaal hebben. Oostende heeft zeker niet meer kwaliteit dan ons hoor.
STVV1924
Berichten: 857
Lid geworden op: 14 sep 2015, 10:52

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door STVV1924 »

Wie eerst scoort, wint met 70% zekerheid de wedstrijd, alhoewel er ook nog 30% kans bestaat dat het op een draw en 10% kans dat het op verlies uitdraait. OHL heeft niet meer of niet minder voetballende kwaliteiten dan STVV. Alles hangt af van de concentratie, het tactisch vernuft van de beide coaches en de goedgezindheid van Dame Fortuna. Het zal geen open wedstrijd, maar eerder een gesloten wedstrijd met het gevaar dat om de hoek schuilt vanuit stilstaande fases of een snelle tegenaanval.

Na zijn offday tegen Club Brugge zou ik Samuel niet laten starten tegen OH Leuven.
Plaats reactie