Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4142
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door lindoke »

Als ze de wedstrijd met dezelfde mentaliteit beginnen zoals de tweede helft tegen Brugge blazen ze OHL gewoon van het veld.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door tesneusdoek »

lindoke schreef: 13 jan 2021, 17:48 Als ze de wedstrijd met dezelfde mentaliteit beginnen zoals de tweede helft tegen Brugge blazen ze OHL gewoon van het veld.
Als we Nazon maar niet te fel missen, want scoren is nog steeds niet ons sterkste punt... Ik zie ons met de mentaliteit van de laatste weken en dankzij de aanwijzingen van PM zelfs een dijk van een match spelen tot aan de grote backlijn, om daar dan niet door de verdedigende muur van OHL te raken :roll: Hopelijk weet PM dat pijnpunt op te lossen door één of andere tactische zet...
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4142
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door lindoke »

tesneusdoek schreef: 13 jan 2021, 20:09
lindoke schreef: 13 jan 2021, 17:48 Als ze de wedstrijd met dezelfde mentaliteit beginnen zoals de tweede helft tegen Brugge blazen ze OHL gewoon van het veld.
Als we Nazon maar niet te fel missen, want scoren is nog steeds niet ons sterkste punt... Ik zie ons met de mentaliteit van de laatste weken en dankzij de aanwijzingen van PM zelfs een dijk van een match spelen tot aan de grote backlijn, om daar dan niet door de verdedigende muur van OHL te raken :roll: Hopelijk weet PM dat pijnpunt op te lossen door één of andere tactische zet...
Daar heeft hij maar 1 oplossing voor. Vanaf minuut 1 met 2 spitsen spelen.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door Stvv_eng »

Onze spitsen scoren nochtans goed. Het probleem ligt eerder bij de rest die nooit eens een goaltje scoort. Voor een ‘degradatiekandidaat’ hebben we met Nazon en Suzuki 2 man met respectievelijk 6 en 8 goals. Nu Mboyo er bij is met zijn 8 goals mag je echt niet klagen.

Alles wat achter de spitsen loopt wil wel nooit scoren.
Positivo
Berichten: 1916
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door Positivo »

Ik lees hier echt geweldige zaken .
Niet dat ik het er niet mee eens ben, integendeel.
Gaan we Duckens Nazon niet missen ? (4 maanden geleden lag het forum plat van het lachen)
Of ergens anders : Spijtig dat we Cauffriez moeten missen (Daar waren 4 WEKEN genoeg voor om het forum plat te krijgen)

Hoe snel het kan keren, denk ik dan.
Daarom ben ik het voor een keer niet eens met onze voorzitter. Dat dit Stvv niet meer in problemen mag komen ? Het kan zo maar natuurlijk. De volgende 3 matchen kunnen 9 punten opleveren .... maar ook 2. De 3 wedstrijden die nu komen zijn alles bepalend.
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door voetballiefhebber »

Peter Maes zegt al dat de wittebroodsweken voorbij zijn. Hij merkt blijkbaar minder scherpte bij zijn spelers.
Ook de transfer van Wouters vordert niet en het is zelfs te hopen dat er geen basisspeler meer vertrekt.

OHL wordt een moeilijke tegenstander en zij geven veel minder ruimte dan Club Brugge volgens Maes. STVV gaat wel uit van eigen sterkte en zal zich niet aanpassen aan de tegenstander.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door Halenaar »

Alles lijkt erop te wijzen dat Mboyo samen met Suzuki het vaste spitsenduo bij STVV zal worden. Coach Peter Maes neemt het alvast op voor Mboyo.

De combinatie Suzuki met Mboyo lijkt de beste keuze voor Maes en STVV. “Of ze complementair zijn, zal de toekomst uitwijzen”, zegt Peter Maes aan Het Belang van Limburg.

Al zal het wel nog enige tijd vragen voor dit helemaal is zoals het zou moeten zijn. “Sowieso moeten ze wennen aan een nieuwe situatie. Dat is voor Brüls ook het geval. Mboyo heeft voor sommigen de perceptie tegen, maar we zien op training heel veel ambitie en goesting.”

En dat heeft niet alleen te maken met er fysiek te staan. “Dat was ook in de oefenwedstrijd tegen Westerlo te zien. Al speelde hij daar maar één helft. Mboyo en Brüls zijn dertigers, maar hun leeftijd heeft hen slimmer gemaakt.”
.

Sorry Peter :mrgreen:
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door voetballiefhebber »

Positivo schreef: 14 jan 2021, 09:09 Ik lees hier echt geweldige zaken .
Niet dat ik het er niet mee eens ben, integendeel.
Gaan we Duckens Nazon niet missen ? (4 maanden geleden lag het forum plat van het lachen)
Of ergens anders : Spijtig dat we Cauffriez moeten missen (Daar waren 4 WEKEN genoeg voor om het forum plat te krijgen)

Hoe snel het kan keren, denk ik dan.
Daarom ben ik het voor een keer niet eens met onze voorzitter. Dat dit Stvv niet meer in problemen mag komen ? Het kan zo maar natuurlijk. De volgende 3 matchen kunnen 9 punten opleveren .... maar ook 2. De 3 wedstrijden die nu komen zijn alles bepalend.
Dat is zo! Nazon was vier maanden geleden echt een schim van de speler die hij op korte tijd is geworden. Je kunt hem bijna als een extra transfer beschouwen. Nu hij is weggevallen weeg je minder op de verdediging van de tegenstander. Nu er geen publiek in de stadions zit hoor je veel op de tv. Ik herinner me de match in Leuven nog, waar de bank van Leuven de hele tijd de naam van Nazon riep om hem niet uit het oog te verliezen.
Tegen Club Brugge zag je een serieuze verandering toen Nazon inviel. Voorin werden toen bijna alle duels gewonnen.

Caufriez liet vaak steken vallen centraal in de verdediging en vaak was hij daar het lachertje achteraan. MAAR dat was buiten Maes gerekend die een geweldige ingeving had op Zulte-Waregem door een zwakke Sankhon eruit te halen en te schuiven met Caufriez. Als rechtsachter begonnen alle acties naar voor plots met hem. Op Standard liet hij ook al heel veel zien, tot hij werd uitgesloten.
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door Stvv_eng »

Misschien even belangrijk als onze match tegen OHL zijn de matchen die vandaag om 18:30 worden gespeeld. Laten we hopen dat de Smurfen en Waregem wakker zijn en de drie punten pakken tegen respectievelijk Moeskroen en Beveren. Standard mag morgen dan weer niet teleurstellen tegen Cercle
pat@
Berichten: 1077
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door pat@ »

Steuckers zit in de ruime selectie voor morgen. Hij speelde naar het schijnt een prima tweede helft in de oefenmatch tegen Westel.
In de selectie van 21 spelers zitten nu 8 Belgen. Daarvan vallen Balongo en Janssens zowieso af.

Want andere teams presteren is nu niet meer van tel. De kloof is gedicht en we moeten nu zo snel mogelijk naar 35 punten. Met de huidige kern is dat mogelijk voor het einde van februari. Dit wil niet zeggen dat we over OHL gaan walsen of met een aangrenzende zekerheid 3 punten gaan pakken. De bookies geven 2.20 voor een overwinning.
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door vdl »

pat@ schreef: 16 jan 2021, 16:31 Steuckers zit in de ruime selectie voor morgen. Hij speelde naar het schijnt een prima tweede helft in de oefenmatch tegen Westel.
In de selectie van 21 spelers zitten nu 8 Belgen. Daarvan vallen Balongo en Janssens zowieso af.

Want andere teams presteren is nu niet meer van tel. De kloof is gedicht en we moeten nu zo snel mogelijk naar 35 punten. Met de huidige kern is dat mogelijk voor het einde van februari. Dit wil niet zeggen dat we over OHL gaan walsen of met een aangrenzende zekerheid 3 punten gaan pakken. De bookies geven 2.20 voor een overwinning.
Ik denk eerder dat Balongo en Steukers gaan afvallen, en wat andere teams doen is wel belangrijk, want als je laatste staat en de competitie wordt stil gelegd ben je de pineut.
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door Stvv_eng »

pat@ schreef: 16 jan 2021, 16:31 Steuckers zit in de ruime selectie voor morgen. Hij speelde naar het schijnt een prima tweede helft in de oefenmatch tegen Westel.
In de selectie van 21 spelers zitten nu 8 Belgen. Daarvan vallen Balongo en Janssens zowieso af.

Want andere teams presteren is nu niet meer van tel. De kloof is gedicht en we moeten nu zo snel mogelijk naar 35 punten. Met de huidige kern is dat mogelijk voor het einde van februari. Dit wil niet zeggen dat we over OHL gaan walsen of met een aangrenzende zekerheid 3 punten gaan pakken. De bookies geven 2.20 voor een overwinning.
Als Moeskroen verliest en zij winnen heb je 6 punten verschil... Waarom zou dat in godsnaam niet belangrijk zijn? Als je dan tegen een Moeskroen, Beveren, Cercle punten laat liggen hoef je niet meteen te panikeren...

We kunnen wel zeggen die matchen moet je winnen, maar dat is puur praat voor in de gazet. Als je rood pakt na 5 minuten moet je niks meer.
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door vdl »

Stvv_eng schreef: 16 jan 2021, 18:37
pat@ schreef: 16 jan 2021, 16:31 Steuckers zit in de ruime selectie voor morgen. Hij speelde naar het schijnt een prima tweede helft in de oefenmatch tegen Westel.
In de selectie van 21 spelers zitten nu 8 Belgen. Daarvan vallen Balongo en Janssens zowieso af.

Want andere teams presteren is nu niet meer van tel. De kloof is gedicht en we moeten nu zo snel mogelijk naar 35 punten. Met de huidige kern is dat mogelijk voor het einde van februari. Dit wil niet zeggen dat we over OHL gaan walsen of met een aangrenzende zekerheid 3 punten gaan pakken. De bookies geven 2.20 voor een overwinning.
Als Moeskroen verliest en zij winnen heb je 6 punten verschil... Waarom zou dat in godsnaam niet belangrijk zijn? Als je dan tegen een Moeskroen, Beveren, Cercle punten laat liggen hoef je niet meteen te panikeren...

We kunnen wel zeggen die matchen moet je winnen, maar dat is puur praat voor in de gazet. Als je rood pakt na 5 minuten moet je niks meer.
Ziet er al niet goed uit, nu was ik eens ene keer voor Genk.
Esteeveevee
Berichten: 1031
Lid geworden op: 14 sep 2015, 07:53

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door Esteeveevee »

vdl schreef: 16 jan 2021, 19:47
Stvv_eng schreef: 16 jan 2021, 18:37
pat@ schreef: 16 jan 2021, 16:31 Steuckers zit in de ruime selectie voor morgen. Hij speelde naar het schijnt een prima tweede helft in de oefenmatch tegen Westel.
In de selectie van 21 spelers zitten nu 8 Belgen. Daarvan vallen Balongo en Janssens zowieso af.

Want andere teams presteren is nu niet meer van tel. De kloof is gedicht en we moeten nu zo snel mogelijk naar 35 punten. Met de huidige kern is dat mogelijk voor het einde van februari. Dit wil niet zeggen dat we over OHL gaan walsen of met een aangrenzende zekerheid 3 punten gaan pakken. De bookies geven 2.20 voor een overwinning.
Als Moeskroen verliest en zij winnen heb je 6 punten verschil... Waarom zou dat in godsnaam niet belangrijk zijn? Als je dan tegen een Moeskroen, Beveren, Cercle punten laat liggen hoef je niet meteen te panikeren...

We kunnen wel zeggen die matchen moet je winnen, maar dat is puur praat voor in de gazet. Als je rood pakt na 5 minuten moet je niks meer.
Ziet er al niet goed uit, nu was ik eens ene keer voor Genk.
Genk verliezen is altijd goed.
We moeten naar ons eigen kijken.
Als ik jouw redering volg is het goed dat je vrouw genaaid worden door de buurman als je geen goesting hebt :-)
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door Stvv_eng »

WB topkandidaat om te degraderen samen met circus 😉
Zaak van punten te pakken morgen, maar of dat eenvoudig wordt is een ander gegeven...
Plaats reactie