Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Alles over de wedstrijden van STVV
Smurf
Berichten: 386
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door Smurf »

Prima wedstrijd.

2 minpunten
- Na ons derde doelpunt zakken we tegen 10 man veel te ver terug. Ik begrijp dat je dan inzakt en op de counter gaat spelen. Maar wat wij deden was er over. We kwamen er ook te weinig uit. Dit duurde toch een klein kwartier.

- We verdedigen toch heel matig bij het tegendoelpunt en ook in de tweede helft zag het er enkele keren gammel uit.

Pluspunten:
- Suzuki (wie het nu nog niet ziet...)
- Winteraanwinsten zijn absoluut versterkingen
- Cacace (af en toe nog wat beter in de laatste pas en we zijn weer een stap verder)
- Konaté: eerlijk is eerlijk, sterke match. Iemand moet hem gewoon heel de week inspeelpassen laten geven.
- Goede invalbeurten van Steuckers en Filippov (wanneer Caufriez en Nazon terug in de kern opgenomen worden, mag Steuckers er wat mij betreft bij blijven. Wolke en Colidio er uit).

Bedenkingen:
- Asamoah heeft een probleem als Wouters (of een andere 6) nog komt.
- Nazon gaat zich z'n rode kaart nog beklagen.
- Indien Muscat met zijn beste 11 had gespeeld (geen Mmaee, Wolke, Lee,...) stonden we nu ergens rond de 8e plek op enkele punten van de derde plek. Ook zonder Mboyo en Bruls hadden we veel meer punten kunnen halen (het bewijs werd geleverd voor nieuwjaar). En in alle eerlijkheid, als we tegen Beveren, OHL, Moeskroen,... een beetje meeval hadden, had Muscat zelfs zonder z'n beste 11 een punt of 5 meer kunnen hebben.

Enfin, woensdag tegen Kortrijk. Lijkt me weeral een goed moment (net zoals wedstrijd tegen Standard en Beerschot).
Laatst gewijzigd door Smurf op 17 jan 2021, 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4143
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door lindoke »

Super content met de 3 punten en bepaalde spelers die week na week groeien. Enig minpunt is de rust aan de bal bij een voorsprong. Ik weet het, OHL speelde alles of niks en speelde bij momenten met nog 1 verdediger op de middenlijn maar toch.....er kroop nervositeit in het team. PM zal dit ook wel gezien hebben en zal het daar wel met hen over hebben. Woensdag tegen Kortrijk gewoonweg vanuit eigen kracht spelen en dan is alles mogelijk. Als we daar nog de 3 punten meepakken en onder ons vallen de resultaten mee denk ik dat we een heel belangrijke stap gezet hebben.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Jones
Berichten: 3177
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door Jones »

Mooie overwinning, eindelijk,eens wat rust en voor de eerste keer 3 goals maar het konden er evengoed 5 zijn. Steukers is leuk ingevallen. Geef die gast vertrouwen en een deftige pass en die gaat scoren.
Bruls vond ik weinig aanspeelbaar, kwam weinig in de bal en de bal opeisen voor een 10 en waagt weinig zijn kans vond ik om zelf te scoren. Enfin, misschien heeft hij zich wat ingehouden voor woensdag.
Eerste helft wel een algemene Dramatische passing.
Konate is duelkrachtig doch technisch geen kraan. Ik ging toch nog voor een 6 en een rechterflank. Proficiat STVV !
Hopelijk geen drassig of slecht veld woensdag in Kortrijk zoals in Moeskroen.
Dreke
Berichten: 3642
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door Dreke »

Als ge de rode kaart van Ngawa bekijkt en ge plaatst daar de opmerking van Kompany van twee dagen terug bij, dan kan ik hem alleen maar gelijk geven. Ngawa komt stevig in, maar hij doet het ook heel bewust vóór Suzuki en niet náár Suzuki. Voor mij nooit rood. Geel ok. We zien allemaal graag voetbal dat snel en intens is. Dan moet je hier ook mee leven.

Deze match sterkt mij in de mening dat de speling tussen plekken 4 a 5 en 15 heel dun is. Met een goede trainer en paar spelers die het verschil maken, kom je heel ver. En dat is eigenlijk wel al langer aan de gang in onze competitie.
A loyal football fan only supports the shirt...
Jones
Berichten: 3177
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door Jones »

Woensdag om 16:30u match in Kortrijk. Wat een uur! Ze denken ook niks aan de werkende mensen he
BoemBoem
Berichten: 2955
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door BoemBoem »

Maes draait het volledig om.
Belgisch, eigen jeugd, veel beter spel en het belangrijkst, PUNTEN!
Hoe simpel het allemaal toch kan zijn.
Leg aub ook niet teveel druk op Steuckers.
Hij komt natuurlijk op het veld op een ideaal moment voor zo een jongen. Tegen 10 man en een STVV op de counter.
Desalniettemin, bevredigend debuut en smaakt zeker en vast naar meer.

Ik vind 3-1 trouwens nog mild. Cacace had net voor de rust een grote kans en Mboyo meteen na de 3-1. Filippov en Steuckers hadden ook nog kunnen aandikken. OHL bracht volgens mij weinig hier tegenover.

Nu, voetjes op de grond en aub, de eerste die nu nog PO1 durft neer te schrijven krijgen een virtuele trap tegen zijn kont van mij. Niet degraderen dit seizoen en volgend jaar verder werken op deze manier, dan is er meer mogelijk.
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door Jan Bulder »

Dreke schreef: 17 jan 2021, 23:45 Als ge de rode kaart van Ngawa bekijkt en ge plaatst daar de opmerking van Kompany van twee dagen terug bij, dan kan ik hem alleen maar gelijk geven. Ngawa komt stevig in, maar hij doet het ook heel bewust vóór Suzuki en niet náár Suzuki. Voor mij nooit rood. Geel ok. We zien allemaal graag voetbal dat snel en intens is. Dan moet je hier ook mee leven.

Of het rood is, laat ik nu in het midden. Maar al die rode kaarten: technisch verkeerd uitgevoerde tackles. Verkeerde zij, verkeerde been. En als je dan op hoge snelheid de bal mist, heb je vol de man.

Blijkbaar weet niemand tegenwoordig nog hoe je moet tackelen. Ik wil het Kompany wel effe gaan uitleggen.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door Brusselmans »

Ik vond de kampioen van de toekomst met hun toekomstige kampioenentrainer toch niet zo indrukwekkend zoals ik afgelopen maandag hoorde in Extra-time.
Ne mens zou knikkende knieën en liters angstzweet krijgen als je dat allemaal hoorde, nog bijgespijkerd door de statistieken. De loopwonders, de perfecte corners, de omschakeling, blabla ...

Ik denk dat we geluk gehad hebben dat dit een match van de Leuvense sterren-elite was die eigenlijk niemand wilde spelen, koud, leeg stadion, putteke winter en kunstgras. Zo heeft elke toptrainer er wel eens natuurlijk.
Hij weet zelfs aan welk been Suzuki pijn heeft, geweldig handig toch voor het verzorgend personeel van de club.

Moest het gene Antwerpenaar zijn, we zouden lachen om zoveel humor, nu is het wel een beetje pijnlijk voor de mens.

Mooi gedaan van STVV, 100% verdiende overwinning waar niet één iemand iets kan tegen inbrengen, behalve die ene dus ...

Of zou het komen door de heerlijke commentator op Hesgoal, die werkelijk van beide clubs alles wist, van elke speler eveneens, de VAR-momenten onmiddellijk goed inschatte zonder lijntjes, geen enkele keer een spelersnaam miste, de juiste stemverheffing gebruikte bij doelpunten of kansen. perfect op de hoogte was van statistieken. Geweldige vakman, zelden gehoord op deze manier en in zijn eentje.
Ahja, sorry, vorige week hadden we de Frank, bijna vergeten ...
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3063
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door Tompie »

Verdiende overwinning zonder meer.

Na de 1-1 kregen we het even moeilijk maar als je dan onmiddellijk profiteert van die rode kaart zit je natuurlijk in een zetel.

Na de rust hadden we meer doelpunten kunnen en moeten maken. Duwden na de 3-1 nog even door maar zakten erna iets te fel terug in. Maar kom, dat zijn details.

Schmidt heerst in de lucht, Buatu, Teixeira en Garcia, dat staat momenteel als een huis.

De flanken zijn wat mij betreft nog het meest voor verbetering vatbaar. Durkin is een noodoplossing die goede dingen afwisselt met dramatische en op twee weken tijd ook wel twee doelpunten op zijn kap heeft. Een degelijke back-up maar toch niet meteen basismateriaal. Cacace speelde de voorbije weken bijna nooit vooruit. Dat was gisteren gelukkig wel het geval, jammer genoeg verliest hij dan ontzettend vaak het overzicht of speelt hij net niet zuiver genoeg in. Dat moet echt beter. Hij zit nu aan 1 assist in 15 wedstrijden. Maar goed, hij zal ongetwijfeld nog een groeimarge hebben en dan komt dat hopelijk wel goed.

Konaté is door zijn duel kracht van goudwaarde op het middenveld. Altijd fan geweest van Asamoah, maar deze Konaté kan je er niet uitzetten.

Bruls en Mboyo geven dit elftal zoveel meer vernuft. Mboyo was uitstekend gisterenavond, Brüls vond ik ook meer dan behoorlijk. En Suzuki is gewoon een andere spits sinds Maes er is, al verviel hij gisteren wel een beetje wat betreft het mekkeren en uitdagen. Maar goed, het hoeven ook geen heiligen te zijn en hij legt er toch maar weer 2 tegen de touwen.

We zijn niet plots een wereldploeg, maar Maes maakt er wel een stevig geheel van dat op een goede dag zich met ieder team uit de reeks kan meten. Desondanks staan we nog altijd in de gevarenzone en blijft punten pakken de boodschap. Ik mag er niet aan denken hoe hopeloos de situatie er zou hebben uitgezien zonder Maes...
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1429
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door zipke373 »

Jacques schreef: 17 jan 2021, 22:53
Rood voor ngawa wat mij betreft zeer streng. Hoge intensiteit ja, maar al bij al weinig contact. Heb de indruk dat het geschreeuw in een leeg stadion het oordeel van de scheidsrechters beïnvloedt.
Dat zal inderdaad wel invloed gehad hebben, maar eigenlijk is het een tackle met beide voeten vooruit. Als je besluit van dat te doen dan weet je eveneens dat die kaart altijd kan volgen ongeacht of je de tegenstander nu raakt of niet.
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door voetballiefhebber »

Jones schreef: 17 jan 2021, 23:47 Woensdag om 16:30u match in Kortrijk. Wat een uur! Ze denken ook niks aan de werkende mensen he
Ik heb speciaal telewerk gevraagd, zodat ik de match vanaf de voorbeschouwing om 16.10u te volgen. Zal moeilijk worden in Kortrijk. Zij zijn zeer sterk in eigen huis en hebben bovendien meer rust gehad dan STVV.
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door STimVV »

Er worden toch gewoon veel te veel rode (en gele) kaarten getrokken?
Als je kijkt naar de 6 matchen van Maes: enkel die tegen Beerschot eindigde met 11 tegen 11. In 5 van de 6 matchen viel een rode kaart.
Thuis Charleroi: Asamoah (2×geel)
In Zulte: Bianda (2×geel)
In Standard: Caufriez
Thuis Brugge: Nazon
Thuis OHL: Ngawa

Om dan nog te zwijgen over het overdreven aantal schorsingsdagen die ze uitdelen.
Het is een heksenjacht aant worden.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1429
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door zipke373 »

STimVV schreef: 18 jan 2021, 09:17 Er worden toch gewoon veel te veel rode (en gele) kaarten getrokken?
Als je kijkt naar de 6 matchen van Maes: enkel die tegen Beerschot eindigde met 11 tegen 11. In 5 van de 6 matchen viel een rode kaart.
Thuis Charleroi: Asamoah (2×geel)
In Zulte: Bianda (2×geel)
In Standard: Caufriez
Thuis Brugge: Nazon
Thuis OHL: Ngawa

Om dan nog te zwijgen over het overdreven aantal schorsingsdagen die ze uitdelen.
Het is een heksenjacht aant worden.
Kan ik mee in mee gaan, zeker wat het aantal gele kaarten betreft ( meestal gaat het dan om een idiote eerste gele) en het aantal schorsingsdagen.
Maar een tackle inzetten met beide voeten vooruit is al langer dan gisteren rood he... Waarmee ik niet zeg dat ik vind dat dat zo in de regels hoeft te staan.
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door Henri is de man »

Is er nieuws over De Ridder ? Was op het veld al aan het manken - leek mij hamstrings te zijn.
Hopelijk niets erg !
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door Jacques »

Tompie schreef: 18 jan 2021, 07:06 We zijn niet plots een wereldploeg, maar Maes maakt er wel een stevig geheel van dat op een goede dag zich met ieder team uit de reeks kan meten. Desondanks staan we nog altijd in de gevarenzone en blijft punten pakken de boodschap. Ik mag er niet aan denken hoe hopeloos de situatie er zou hebben uitgezien zonder Maes...
Ik denk dat niemand hier nog ooit kan zeggen dat een trainer onbelangrijk is. Muscat - Maes is gewoon dag en nacht verschil. Van een kaartenhuisje dat bij ieder zuchtje wind instort naar een stevig fundament. Van holderdebolder voetbal naar verzorgd, doordacht voetbal. Wij hebben een jaar liggen smodderen met Kostic en Muscat, 12 maanden en ettelijke miljoenen weggegooid, zonde, maar misschien is het wel zoals positivo zegt: zonder dat gesmodder en de crisis waar het in uitmondde zou het roer waarschijnlijk nooit zo radicaal zijn omgegooid.


Over trainers gesproken: het zou Brys sieren indien hij wat meer over zijn huidige en wat minder over zijn vorige spelers zou praten. Zeker voor een trainer die graga laat optekenen dat het hem allemaal weinig doet. In de heenwedstrijd ging hij schandalig tekeer tegenover Durkin, nu is hij Suzuki aan het bekritiseren voor de rode kaart van Ngawa. Dit is gewoon de omgekeerde wereld. Hij heeft zowel voor als na rust ook een andere match gezien, zag OHL een heel mooi doelpunt scoren, veel gretigheid en overgave in de tweede helft. :gek: Als er na 90 min 5-1 op het scorebord stond, had hij niks te zeggen. Hij kan het goed uitleggen in de gazet, maar als puntje bij paaltje komt, is het vaak toch ook maar ne zeveraar hoor.
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie