Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1426
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door zipke373 »

Jacques schreef: 18 jan 2021, 09:55
Tompie schreef: 18 jan 2021, 07:06 We zijn niet plots een wereldploeg, maar Maes maakt er wel een stevig geheel van dat op een goede dag zich met ieder team uit de reeks kan meten. Desondanks staan we nog altijd in de gevarenzone en blijft punten pakken de boodschap. Ik mag er niet aan denken hoe hopeloos de situatie er zou hebben uitgezien zonder Maes...
Hij kan het goed uitleggen in de gazet, maar als puntje bij paaltje komt, is het vaak toch ook maar ne zeveraar hoor.
Zoals 90% van de trainersgilde eigenlijk... Objectiviteit en naar het eigen falen kijken is een raar gegeven in het trainerswereldje.
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door Henri is de man »

zipke373 schreef: 18 jan 2021, 10:12 Zoals 90% van de trainersgilde eigenlijk... Objectiviteit en naar het eigen falen kijken is een raar gegeven in het trainerswereldje.
Aan de andere kant: waarom zou een trainer objectief moeten zijn ?
Ze zijn per definitie subjectief en bekijken het vanuit het standpunt van hun eigen ploeg.
De reactie van een coach na de wedstrijd heeft ook een weerslag op de ploeg.
Ik denk dat je veel van de reacties ook in dat kader moet plaatsen.
Daar komt nog bij dat het reacties meteen na de match zijn - die zijn altijd nog wat extra gekleurd.

Wat mij betreft geen enkel probleem. Ik heb nog altijd een groot respect voor wat Marc Brys hier heeft neergezet.
Maar Peter Maes is ook goed onderweg zur !
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1426
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door zipke373 »

Henri is de man schreef: 18 jan 2021, 10:37
zipke373 schreef: 18 jan 2021, 10:12 Zoals 90% van de trainersgilde eigenlijk... Objectiviteit en naar het eigen falen kijken is een raar gegeven in het trainerswereldje.
Aan de andere kant: waarom zou een trainer objectief moeten zijn ?
Ze zijn per definitie subjectief en bekijken het vanuit het standpunt van hun eigen ploeg.
De reactie van een coach na de wedstrijd heeft ook een weerslag op de ploeg.
Ik denk dat je veel van de reacties ook in dat kader moet plaatsen.
Daar komt nog bij dat het reacties meteen na de match zijn - die zijn altijd nog wat extra gekleurd.

Wat mij betreft geen enkel probleem. Ik heb nog altijd een groot respect voor wat Marc Brys hier heeft neergezet.
Maar Peter Maes is ook goed onderweg zur !
Dat neemt niet weg dat ik nog altijd respect hebt voor zijn parcours hier hoor. Zelden betere voetbal gezien dan onder Brys.
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door Stvv_eng »

Geen respect voor Brys, nooit gehad :D
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door Jean-Paul »

Brys was in Leuven al aan het zagen dat Durkin rood moest krijgen voor eigenlijk niks. Hier begon hij de nederlaag af te wenden op de rode kaart die Ngawa onder zijn neus kreeg.
Dan weten we allemaal dat zijn passage bij ons hem veel meer uitmaakt dan dat hij wil toegeven.
Maar dat moet hem weten he, Brys is bij ons passé.
Maes dat spreekt me meer aan, het voetbal is nog niet top en met Durkin en Cacace alhoewel beiden een degelijke wedstrijd doen ze wat weinig met hun vrijgelopen ruimte.
Maar wat een organisatie, Buata, Texeira gisteren buiten categorie als in zijn beste dagen en Garcia dat is echt top.
Konaté waar haalt die de fysiek, niet normaal hoe hij nog bij een verloren gewaande bal komt, recupereert veel ballen . Speelt altijd in positie wat soms niet kan gezegd worden van De Ridder, hij heeft een geweldige wedstrijdmentaliteit maar loopt soms nutteloos en uit positie en zo verspeelt hij veel krachten.
Bruls bracht in de eerste helft wat weinig en gaf een wat onzekere indruk, maar tweede helft was hij bij de beteren. Mboyo dat is een echte versterking, kan de bal bijhouden en anderen mee in het spel betrekken, scoort en laat scoren dan kan je spreken van een geweldig debuut.
Maar we hebben een heel goede transfer gedaan nl Suzuki, dat is een gans andere speler geworden onder Maes, geen melkmutte , geen janet en vooral een aanvaller die doet wat hij moet doen, scoren. Zijn kort lontje zal hij wel nog onder controle moeten houden.
En Schmidt ? Een redding en voor de rest keek en bewonderde hij zijn medematen en verwonderde zich over de metamorfose van zijn elftal.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door Vouch »

Jacques schreef: 18 jan 2021, 09:55
Tompie schreef: 18 jan 2021, 07:06 We zijn niet plots een wereldploeg, maar Maes maakt er wel een stevig geheel van dat op een goede dag zich met ieder team uit de reeks kan meten. Desondanks staan we nog altijd in de gevarenzone en blijft punten pakken de boodschap. Ik mag er niet aan denken hoe hopeloos de situatie er zou hebben uitgezien zonder Maes...
Ik denk dat niemand hier nog ooit kan zeggen dat een trainer onbelangrijk is. Muscat - Maes is gewoon dag en nacht verschil. Van een kaartenhuisje dat bij ieder zuchtje wind instort naar een stevig fundament. Van holderdebolder voetbal naar verzorgd, doordacht voetbal. Wij hebben een jaar liggen smodderen met Kostic en Muscat, 12 maanden en ettelijke miljoenen weggegooid, zonde, maar misschien is het wel zoals positivo zegt: zonder dat gesmodder en de crisis waar het in uitmondde zou het roer waarschijnlijk nooit zo radicaal zijn omgegooid.


Over trainers gesproken: het zou Brys sieren indien hij wat meer over zijn huidige en wat minder over zijn vorige spelers zou praten. Zeker voor een trainer die graga laat optekenen dat het hem allemaal weinig doet. In de heenwedstrijd ging hij schandalig tekeer tegenover Durkin, nu is hij Suzuki aan het bekritiseren voor de rode kaart van Ngawa. Dit is gewoon de omgekeerde wereld. Hij heeft zowel voor als na rust ook een andere match gezien, zag OHL een heel mooi doelpunt scoren, veel gretigheid en overgave in de tweede helft. :gek: Als er na 90 min 5-1 op het scorebord stond, had hij niks te zeggen. Hij kan het goed uitleggen in de gazet, maar als puntje bij paaltje komt, is het vaak toch ook maar ne zeveraar hoor.
Brys heeft zijn verdienste gehad, maar meer dan een passant is het niet en zal hij ook nooit zijn.

Zijn uitvallen naar Durkin en Suzuki zijn lachwekkend. Als Ngawa hier niet tackled, ben ik hier ook niet aan het typen.
Yellow Feaver
Berichten: 1819
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door Yellow Feaver »

Ik begin meer en meer Texeira in vraag te stellen. Heeft zeker zijn verdienste voor ons gehad, maar ik vrees nu al dat hij een beetje aan het jaar teveel bezig is. Bij het tegendoelpunt vond ik zijn positie vrij ongelukkig, nog fases waardoor hij OHL de kans gaf om gevaarlijk te zijn.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door Jan Bulder »

Yellow Feaver schreef: 18 jan 2021, 12:02 Ik begin meer en meer Texeira in vraag te stellen. Heeft zeker zijn verdienste voor ons gehad, maar ik vrees nu al dat hij een beetje aan het jaar teveel bezig is. Bij het tegendoelpunt vond ik zijn positie vrij ongelukkig, nog fases waardoor hij OHL de kans gaf om gevaarlijk te zijn.
Valt zeker iets voor te zeggen. Maar ik vind de verdediging in haar geheel toch steviger, stabieler staan met hem dan zonder hem.

Als er een vervanger komt, zal dat er eentje moeten zijn met kwaliteit en ervaring die diezelfde stabiliteit brengt.
save-stvv
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 mei 2013, 10:59
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door save-stvv »

Texeira speelde sterk, 1 assist en de 2 de was eigenlijk ook maar ik te leggen, maar gemist

Het enige wat je nu gaat hebben is de voor hem te snelle opeenvolging van wedstrijden, ik verwacht niet dat hij de komende 4 wedstrijden ze alle 4 speelt.
Hoop wel dat hij er zeker bij is thuis tegen moeskroen en Cercle.

Met caufriez, Lavalee zijn er nu wel degelijk vervangers, zelfs Sankhon kan centraal achterin postvatten
Esteeveevee
Berichten: 1032
Lid geworden op: 14 sep 2015, 07:53

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door Esteeveevee »

Yellow Feaver schreef: 18 jan 2021, 12:02 Ik begin meer en meer Texeira in vraag te stellen. Heeft zeker zijn verdienste voor ons gehad, maar ik vrees nu al dat hij een beetje aan het jaar teveel bezig is. Bij het tegendoelpunt vond ik zijn positie vrij ongelukkig, nog fases waardoor hij OHL de kans gaf om gevaarlijk te zijn.
Dat begrijp ik maar de ploeg draait nu en hij gaf de pre assist gisteren ? Of vergis ik me.
Als we nu de druk wat weghouden slepen we er misschien een 4/6 uit.
Stap voor stap.
Door zijn ervaring en verdienste stel ik hem niet in vraag voor dit seizoen maar voor het volgende seizoen moeten we aantal dingen herdenken.

Of kijk ik door een gekleurde bril. Tis mijn buurman :-)
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door Stvv_eng »

Esteeveevee schreef: 18 jan 2021, 12:09
Yellow Feaver schreef: 18 jan 2021, 12:02 Ik begin meer en meer Texeira in vraag te stellen. Heeft zeker zijn verdienste voor ons gehad, maar ik vrees nu al dat hij een beetje aan het jaar teveel bezig is. Bij het tegendoelpunt vond ik zijn positie vrij ongelukkig, nog fases waardoor hij OHL de kans gaf om gevaarlijk te zijn.
Dat begrijp ik maar de ploeg draait nu en hij gaf de pre assist gisteren ? Of vergis ik me.
Als we nu de druk wat weghouden slepen we er misschien een 4/6 uit.
Stap voor stap.
Door zijn ervaring en verdienste stel ik hem niet in vraag voor dit seizoen maar voor het volgende seizoen moeten we aantal dingen herdenken.

Of kijk ik door een gekleurde bril. Tis mijn buurman :-)
Haha, de groeten aan uwe buurman. Neen, hij zit wel degelijk in een goed flow, maar in de zomer ga je hem toch moeten vervangen. Hij zal wss nog een jaar verlengen, maar ik verwacht niet heel veel meer van hem volgend seizoen.
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door Henri is de man »

Yellow Feaver schreef: 18 jan 2021, 12:02 Ik begin meer en meer Texeira in vraag te stellen. Heeft zeker zijn verdienste voor ons gehad, maar ik vrees nu al dat hij een beetje aan het jaar teveel bezig is. Bij het tegendoelpunt vond ik zijn positie vrij ongelukkig, nog fases waardoor hij OHL de kans gaf om gevaarlijk te zijn.
Dat gaat me toch iets te ver. Dat tegendoelpunt komt er na de desastreuze pass van Durkin en 2e instantie De Ridder die zich te makkelijk laat uitkappen. Om daar nu de positie van Texeira bij te gaan halen ? :zot:

Zoals Jan Bulder zegt, is de verdediging zonder Texeira eigenlijk altijd onstabiel geweest de laatste 2 seizoenen.
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door STimVV »

Jean-Paul schreef: 18 jan 2021, 11:06 Bruls bracht in de eerste helft wat weinig en gaf een wat onzekere indruk, maar tweede helft was hij bij de beteren.
Brüls brengt ervaring en vista.
Herbekijk de 1e goal van Suzuki nog eens, en kijk naar Brüls. Door zijn looplijn valt er een gat en krijgt Suzuki de kans om die bal binnen te koppen.
Wanneer Colidio daar had gestaan ipv Brüls ben ik er zeker van dat die dat niet gedaan had. Die zou in de weg gaan lopen zijn in de hoop zelf te kunnen scoren.
Dat zijn kleine dingen die een groot verschil kunnen maken.
Smurf
Berichten: 386
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door Smurf »

Jongens, Teixeira staat daar niet omdat hij de verdediging op zijn eentje recht houdt, maar omdat hij de patron van de verdediging is. Zo simpel is het. En als dat niet duidelijk is door naar de wedstrijden te kijken, kijk dan naar de resultaten sinds we met een deftige verdediging spelen. Straks zegt hier nog iemand dat we hem moeten vervangen door Mmaee.
En wat Teixeira momenteel doet, kan hij volgend seizoen ook nog als hij zich niet blesseert.
En aanvallend heeft hij nog steeds zijn bijdrage op stilstaande fases. Tegen Brugge had hij eigenlijk altijd moeten scoren.

Was na enkele wedstrijden toch overduidelijk dat we hem achteraan nodig hadden.

Vreemd hoe mensen hier op Muscat zijn kap zitten omwille van foute keuzes, maar zelf ook klinkklare onzin verkopen.

En ja, hij staat daar wat verloren bij het tegendoelpunt gisteren. En ja, hij komt links of rechts al eens te laat (en dan bedoel ik niet voor de training of tactische bespreking). Maar jongens toch, zijn we allemaal vergeten hoe Cantaluppi vroeger speelde?
In een zetel! En hij kwam er slechts zelden uit hoor...
enerkey
Berichten: 2094
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door enerkey »

Op de plaats waar je nu staat is het beter dat verdedigend blok in zijn geheel te beoordelen, dan invidueel de spelers. Je zet een organisatie neer die amper onder druk komt te staan, zelfs al plakken ze je tegen de goal. Inviduele spelers staan dan ook niet ter discussie vind ik.
Plaats reactie