Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Alles over de wedstrijden van STVV
Yellow Feaver
Berichten: 1801
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door Yellow Feaver »

Smurf schreef: 18 jan 2021, 12:32 Jongens, Teixeira staat daar niet omdat hij de verdediging op zijn eentje recht houdt, maar omdat hij de patron van de verdediging is. Zo simpel is het. En als dat niet duidelijk is door naar de wedstrijden te kijken, kijk dan naar de resultaten sinds we met een deftige verdediging spelen. Straks zegt hier nog iemand dat we hem moeten vervangen door Mmaee.
En wat Teixeira momenteel doet, kan hij volgend seizoen ook nog als hij zich niet blesseert.
En aanvallend heeft hij nog steeds zijn bijdrage op stilstaande fases. Tegen Brugge had hij eigenlijk altijd moeten scoren.

Was na enkele wedstrijden toch overduidelijk dat we hem achteraan nodig hadden.

Vreemd hoe mensen hier op Muscat zijn kap zitten omwille van foute keuzes, maar zelf ook klinkklare onzin verkopen.

En ja, hij staat daar wat verloren bij het tegendoelpunt gisteren. En ja, hij komt links of rechts al eens te laat (en dan bedoel ik niet voor de training of tactische bespreking). Maar jongens toch, zijn we allemaal vergeten hoe Cantaluppi vroeger speelde?
In een zetel! En hij kwam er slechts zelden uit hoor...
Je moet mij geen woorden in de mond leggen, maar zoals je zelf zegt is het voor een centrale verdediger vrij problematisch als hij af en toe eens verloren staat en links en rechts eens te laat komt. Nu met 3 man centraal en twee zeer goed presterende mensen naast hem (man, wat is Buatu ee onderschatte speler!) en lage flanken valt dit nog op te vangen. Als je volgend jaar met vier achteraan gaat spelen kan dit wel eens een groot probleem worden. Ik hoop dat ik me vergis en dat het een vormdipje is.

Tot mijn grote verbazing zag ik ook wel dat hij een 8 kreeg in hbvl, maar was vooral door de assist en pre-assist in rekening te brengen. Wat natuurlijk ook een verdienste is.
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door Henri is de man »

Yellow Feaver schreef: 18 jan 2021, 13:13
Smurf schreef: 18 jan 2021, 12:32 Jongens, Teixeira staat daar niet omdat hij de verdediging op zijn eentje recht houdt, maar omdat hij de patron van de verdediging is. Zo simpel is het. En als dat niet duidelijk is door naar de wedstrijden te kijken, kijk dan naar de resultaten sinds we met een deftige verdediging spelen. Straks zegt hier nog iemand dat we hem moeten vervangen door Mmaee.
En wat Teixeira momenteel doet, kan hij volgend seizoen ook nog als hij zich niet blesseert.
En aanvallend heeft hij nog steeds zijn bijdrage op stilstaande fases. Tegen Brugge had hij eigenlijk altijd moeten scoren.

Was na enkele wedstrijden toch overduidelijk dat we hem achteraan nodig hadden.

Vreemd hoe mensen hier op Muscat zijn kap zitten omwille van foute keuzes, maar zelf ook klinkklare onzin verkopen.

En ja, hij staat daar wat verloren bij het tegendoelpunt gisteren. En ja, hij komt links of rechts al eens te laat (en dan bedoel ik niet voor de training of tactische bespreking). Maar jongens toch, zijn we allemaal vergeten hoe Cantaluppi vroeger speelde?
In een zetel! En hij kwam er slechts zelden uit hoor...
Je moet mij geen woorden in de mond leggen, maar zoals je zelf zegt is het voor een centrale verdediger vrij problematisch als hij af en toe eens verloren staat en links en rechts eens te laat komt. Nu met 3 man centraal en twee zeer goed presterende mensen naast hem (man, wat is Buatu ee onderschatte speler!) en lage flanken valt dit nog op te vangen. Als je volgend jaar met vier achteraan gaat spelen kan dit wel eens een groot probleem worden. Ik hoop dat ik me vergis en dat het een vormdipje is.

Tot mijn grote verbazing zag ik ook wel dat hij een 8 kreeg in hbvl, maar was vooral door de assist en pre-assist in rekening te brengen. Wat natuurlijk ook een verdienste is.
Ik begrijp wel wat je bedoelt Yellow maar je kan je ook afvragen waarom Buatu er nu zo goed door komt. Met iemand anders op de centrale positie was dat onder Muscat toch een pak moeilijker.
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Yellow Feaver
Berichten: 1801
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door Yellow Feaver »

Henri is de man schreef: 18 jan 2021, 13:34
Yellow Feaver schreef: 18 jan 2021, 13:13
Smurf schreef: 18 jan 2021, 12:32 Jongens, Teixeira staat daar niet omdat hij de verdediging op zijn eentje recht houdt, maar omdat hij de patron van de verdediging is. Zo simpel is het. En als dat niet duidelijk is door naar de wedstrijden te kijken, kijk dan naar de resultaten sinds we met een deftige verdediging spelen. Straks zegt hier nog iemand dat we hem moeten vervangen door Mmaee.
En wat Teixeira momenteel doet, kan hij volgend seizoen ook nog als hij zich niet blesseert.
En aanvallend heeft hij nog steeds zijn bijdrage op stilstaande fases. Tegen Brugge had hij eigenlijk altijd moeten scoren.

Was na enkele wedstrijden toch overduidelijk dat we hem achteraan nodig hadden.

Vreemd hoe mensen hier op Muscat zijn kap zitten omwille van foute keuzes, maar zelf ook klinkklare onzin verkopen.

En ja, hij staat daar wat verloren bij het tegendoelpunt gisteren. En ja, hij komt links of rechts al eens te laat (en dan bedoel ik niet voor de training of tactische bespreking). Maar jongens toch, zijn we allemaal vergeten hoe Cantaluppi vroeger speelde?
In een zetel! En hij kwam er slechts zelden uit hoor...
Je moet mij geen woorden in de mond leggen, maar zoals je zelf zegt is het voor een centrale verdediger vrij problematisch als hij af en toe eens verloren staat en links en rechts eens te laat komt. Nu met 3 man centraal en twee zeer goed presterende mensen naast hem (man, wat is Buatu ee onderschatte speler!) en lage flanken valt dit nog op te vangen. Als je volgend jaar met vier achteraan gaat spelen kan dit wel eens een groot probleem worden. Ik hoop dat ik me vergis en dat het een vormdipje is.

Tot mijn grote verbazing zag ik ook wel dat hij een 8 kreeg in hbvl, maar was vooral door de assist en pre-assist in rekening te brengen. Wat natuurlijk ook een verdienste is.
Ik begrijp wel wat je bedoelt Yellow maar je kan je ook afvragen waarom Buatu er nu zo goed door komt. Met iemand anders op de centrale positie was dat onder Muscat toch een pak moeilijker.
Inderdaad, ik zie in de huidige kern ook niemand om hem te vervangen.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door Brusselmans »

allee, nu gaan ze beginnen over Tex ...
Gastekes, ga vissen of patatte planten aub !
:zot: :roll: :gek: :yes:
Yellow Feaver
Berichten: 1801
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door Yellow Feaver »

Brusselmans schreef: 18 jan 2021, 14:05 allee, nu gaan ze beginnen over Tex ...
Gastekes, ga vissen of patatte planten aub !
:zot: :roll: :gek: :yes:
Als er mensen zo bekrompen geweest zijn om Suzuki dit seizoen te bekritiseren, mag ik dat doen met Tex, nah!
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door Brusselmans »

Yellow Feaver schreef: 18 jan 2021, 14:16
Brusselmans schreef: 18 jan 2021, 14:05 allee, nu gaan ze beginnen over Tex ...
Gastekes, ga vissen of patatte planten aub !
:zot: :roll: :gek: :yes:
Als er mensen zo bekrompen geweest zijn om Suzuki dit seizoen te bekritiseren, mag ik dat doen met Tex, nah!
Gij moogt da ...
De Suzuki voor en na, als ge da verschil nie ziet :o
Maar nu over Tex ... Komaan zeg, als ge serieus wil genomen worden, dan moet ge zoiets schrijven, inderdaad.
De mensen gaan u direkt geloven.
En zeker na een zeer goede match van hem. Dan gaan we een beetje zeuren over zijn leeftijd.
Serieus ???
stvvrules
Berichten: 59
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:33
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door stvvrules »

Kom op zeg, tex stopte minstens 2 aanvallen van OHL af in de 2de helft, met een ultieme tackle in de 16. Gaf een assist, kwam er aanvallend soms overheen. Is gewoon de leider in de verdediging. Waarom moet er altijd een zondebok aangeduid worden.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door enerkey »

Nu we het over Suzuki hebben, ik vond trouwens dat Suzuki daar moest staan. Als hij zijn zijn verdedigende taken ook serieus nam dan moest hij weten dat Durkin uit onkunde de bal naar het om het even waar kon spelen. Hij had dan op die plaats moeten staan. Net zoals Schmidt zich aan een schot op eigen goal verwachte uit pure onkunde van Durkin. Dat is ten minste een echte professional. :toppie:
Yellow Feaver
Berichten: 1801
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door Yellow Feaver »

Brusselmans schreef: 18 jan 2021, 14:22
Yellow Feaver schreef: 18 jan 2021, 14:16
Brusselmans schreef: 18 jan 2021, 14:05 allee, nu gaan ze beginnen over Tex ...
Gastekes, ga vissen of patatte planten aub !
:zot: :roll: :gek: :yes:
Als er mensen zo bekrompen geweest zijn om Suzuki dit seizoen te bekritiseren, mag ik dat doen met Tex, nah!
Gij moogt da ...
De Suzuki voor en na, als ge da verschil nie ziet :o
Maar nu over Tex ... Komaan zeg, als ge serieus wil genomen worden, dan moet ge zoiets schrijven, inderdaad.
De mensen gaan u direkt geloven.
En zeker na een zeer goede match van hem. Dan gaan we een beetje zeuren over zijn leeftijd.
Serieus ???
De kwaliteiten van Suzuki zijn niet op een paar weken veranderd. Gewoon omdat er een trainer was die er heel weinig kaas van had gegeten moest Suzuki de ballen zelf recuperen, zichzelf aanspelen en dan nog eens afwerken. Aanvallers werden zelden in stelling gebracht en moesten meer achteruit dan vooruit lopen.

Ik blijf erbij, alle respect voor Tex. Maar door het verminderen van zijn wendbaarheid bouwt hij extra zekerheid in die zijn positiespel niet ten goede komt.
Heeft fantastische matchen voor ons gespeeld, krijger die voorop in de strijd gaat, aanvallend ook een wapen, maar als deze trend zich verder zet gaat het ons tegendoelpunten kosten. Ik hoop dat hij door weinige speelminuten dit seizoen nog naar zijn beste vorm moet toegroeien.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door voetballiefhebber »

Het positiespel van de verdedigers vond ik tegen OHL erg subliem. Er werd goed in blok verdedigd.
De laatste weken vind ik Buatu zelfs de beste verdediger. Die mannen vullen elkaar goed aan. In het uitvoetballen zijn Tex en vooral Garcia wel beter.
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door Positivo »

Iets anders.
Als je de laatste 5 matchen bekijkt, staan we gedeeld eerste samen met Club Brugge, Kv Mechelen en Zulte Waregem .
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door Jacques »

Met andere woorden: een kutploeg, een kakploeg, Zulte en wij :cool:
Overdrijven is een kunst
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door Dreke »

Het is de laatste wedstrijden wel duidelijk geworden dat de synergie tussen Buatu, Texeira en Garcia meer opbrengt dan de drie individuen sec opgeteld. En daar kan je als supporter (en trainer) alleen maar content mee zijn.
A loyal football fan only supports the shirt...
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door Jean-Paul »

Tex werd al bij het huisvuil gezet na zijn rode kaart tegen Oostende. Een blessurevrije Texeira moet altijd spelen en ja hij maakt ook al eens een slippertje. Gisteren was hij gewoon buiten categorie, in opbouwend en in verdedigend vlak en voor de rest dirigeert hij zoals een leider dient te dirigeren. Suzuki voor Maes was een mekkeraar, een melkmutte en een dui;ker eerste klas. Op dit moment heeft hij zich omgebouwd tot topspits.
Rendabiliteit, efficiëntie daar draait het in voetbal om. Kijk eens naar Konaté, door velen bekritiseerd en uitgelachen om zijn houterige spelstijl, maar krijg die kerel maar eens als tegenstrever , Asamoah gaat hem nog moeilijk uit de ploeg spelen. Maes heeft spelers beter gemaakt, de looplijnen zijn duidelijk en er wordt verzorgd gevoetbald en in blok verdedigd. De kritiek voor Maes was zeker terecht maar muggenziften moeten we nu ook niet doen hoor.
Er is zeker nog spatie voor verbetering maar dan staan we met ons puntenpotentieel onder Maes bij de top vijf.
Ik zal uiterst tevreden zijn als we de tiende, elfde of twaalfde plaats halen en zal content zijn als we de degradatie ontlopen. De toekomst ziet er al rooskleuriger uit en we mogen verwachten dat volgend seizoen een Jarne Steuckers meer en meer zijn kans zal mogen gaan en dat de jonge Delorge dezelfde progressie gaat maken.
We zijn terug Sintruin ont weide. Ve goan ne taas ve goan ne taas, ve zen enroute, ve zen enroute, nachten in sintruin durre lank enz.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door Brusselmans »

Jean-Paul schreef: 18 jan 2021, 15:21 muggenziften
Het woord is gevallen, al zeker na een match zoals tegen OHL.
Extra-Time niveau ...
Ook eens iets zien, en dat uitvergroten met kaderkes en tekeningskes en lijntjes.
Hoe gaan we nog ooit goals zien als de perfectie bereikt wordt ?
Plaats reactie