Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Alles over de wedstrijden van STVV
pat@
Berichten: 1078
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door pat@ »

Het was gisteren tussen minuut 20 en 35 toch even bibberen. De rode kaart kwam net als de tweede goal op het juiste moment. Blijft het 11/11 dan zou het een dubbeltje op zijn kant geweest zijn. Dit zijn natuurlijk vijgen na Pasen.

Het begint een (h)echt team te worden. De rotte appels en degene die niet mee willen in dit verhaal maken geen aanspraak meer.
Maes heeft vertrouwen in Steuckers en geeft dat ook. Gisteren was het ideale moment om hem te droppen.
Dit was volgens mij ook een sneer richting "sterren" Filippov en Colidio in de trend van zie eens sterren wie ik verkies boven jullie, het is nog eens geen echte spits. In deze gok ik dat Maes Steuckers ook wel wat 'gebruikt' heeft. Het heeft wel geholpen want Filippov kwam met zeer veel grinta in het team.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door Brusselmans »

pat@ schreef: 18 jan 2021, 16:19 Het was gisteren tussen minuut 20 en 35 toch even bibberen.
Jaja, natuurlijk speelden we tegen FC de Kampioenen (die van de toekomst toch), en wordt verwacht dat we 90 minuten op de helft van de tegenstander spelen zonder dat die ook maar ene bal raken.
OHL kwam naar hier omdat het 11 tegen 11 moet, zeker weten nu.
Een kwartierke bibberen is dan absoluut not done.

Gaan we eens normaal beginnen doen ofwa ?

Over die 3de goal valt anders ook wel iets te zeggen moest ik in het OHL-kamp zitten.
Of was het misschien misschien de voetbalintelligentie van Konaté met een balletje over de verdediging, de cool en de teamspirit van Mboyo, en de slimheid van Suzuki om achter de bal te blijven ?

Of wat te zeggen van doelpunt 1. Als een verdediger van ons zich zo laat aftroeven op een bal die toch wel effe onderweg is, dan moeten we er deze winter nog vanaf !

Of zelfs goal 2, waar Bruls en De Ridder al heel OHL voor schut zetten en het overzicht van Tex. OHL stond erbij en keek er naar. Moest het aan de andere kant geweest zijn, dan waren het weer Brys en Charai die iets magisch uit de hoed getoverd hadden.

Goal 1 en 3 puur op slimheid dus.
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door Stvv_eng »

Match is achter de rug. Ik hoop dat de spelers zich niet zolang met de vorige match bezighouden als sommigen hier 😅
Op naar het volgende forumtopic waar we de match tegen Kortrijk bespreken :D
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door Brusselmans »

Stvv_eng schreef: 18 jan 2021, 17:28 Match is achter de rug. Ik hoop dat de spelers zich niet zolang met de vorige match bezighouden als sommigen hier 😅
Op naar het volgende forumtopic waar we de match tegen Kortrijk bespreken :D
Ge doet de analisten die vanalles gezien hebben zwaar tekort.
Er is nog niks geschreven dat Schmidt die bal niet klemvast had.
We zijn er nog niet !
Mikman
Berichten: 3675
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door Mikman »

Wat me opviel was de enorme tegenpressing eens de bal verloren ging, en de fysieke paraatheid. Konaté die in de 96e minuut nog op volle kracht druk ging zetten, of Cacace die eveneens in blessuretijd nog een sprint van 80 meter trok. Dat is het voetbal waarmee je mensen aanspreekt. Dan mag er al eens een mindere bal of zelfs mindere periode tout court tussen zitten.

Met drie achterin is gewoon wat deze kern het beste past, dat heb ik ook al onder Muscat gezegd. Teixeira heeft zijn waarde als organisator maar je moet wel rekening houden met zijn fysieke beperkingen ( heup ), Pol is dan weer net niet goed ( groot, snel) genoeg als zuivere centrale verdediger. Met die drie-mans-defensie, zeker met hulp van de defensief ijzersterke Buatu, is dat meteen opgelost.

Sinds Muscat weg is, is STVV ook een stuk dreigender op corners en vrije trappen geworden. Gisteren gaven we OHL zelfs een koekje van eigen deeg bij het tweede doelpunt. De corners worden nu ook indraaiend getrapt, terwijl Muscat altijd voor de outswinger ging. Nu staat de doelman van de tegenstander veel meer onder druk. Ook leuk dat we nu iemand hebben die een fijne traptechniek ( Brüls ) en heel wat spelers die goed zijn met de kop ( Buatu, Konaté, Pol, Teix, Mboyo, straks ook weer Cauffriez ).

Over Steuckers ga ik niks zeggen omdat hij te weinig aan de bal kwam om er al een eerste oordeel over te vellen. Wel mooi van Maes dat hij hem durfde brengen vóór Filipov of Colidio. Filipov blijft overigens toch een rare vogel: enerzijds had hij op de counter altijd naar Steuckers moeten spelen, anderzijds verried zijn fraaie afwerking bij het nipt afgekeurde doelpunt toch wel een zweem van klasse.

Een pluim voor Konaté, die zijn plaats heeft op de driehoek op het middenveld. Heeft Asamoah er gewoon uit gespeeld nadat hij voordien Colombatto en misschien ook Lucas had ingehaald in de pikorde. Van alle basisspelers heeft hij waarschijnlijk toch het verste parcours afgelegd.

Mboyo is van goudwaarde. Brengt wat je miste sinds Boli, en misschien zelfs nog wat extra balvastheid. Voor mij was een balvaste spits, los van de knappe revival van Nazon dit seizoen, een absolute prioriteit en gisteren toonde Mboyo meteen waarom. Het is gewoon zó belangrijk dat je eens een bal naar de spits kan spelen zonder dat die meteen terugkomt of zonder dat je veel tussenstations nodig hebt. Pol die strak inspeelt op Mboyo, de rest die snel bijsluit, dat is echt een wapen. En natuurlijk zijn Mboyo en Brüls ( geen topmatch gisteren maar heeft zoveel klasse aan de bal ) al wat op leeftijd, maar ze maken de rest van de jongere spelers ook beter. Trouwens, de winnaar van de Gouden Schoen dit jaar is nog wat ouder. Wie zich goed verzorgt en ambitieus blijft, kan op die leeftijd best nog een paar jaar mee op topniveau.
Elgromi
Berichten: 419
Lid geworden op: 19 dec 2018, 17:20

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door Elgromi »

Brys zegt dat er geen contact was bij de rode kaart. Maar dat Suzuki wel verkeerde been vasthield. Hoe kan je een verkeerd been vasthoude als er geen contact was
BoemBoem
Berichten: 2955
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 20: STVV- Oud Heverlee (zo 17-01 om 20:45)

Bericht door BoemBoem »

Elgromi schreef: 19 jan 2021, 20:08 Brys zegt dat er geen contact was bij de rode kaart. Maar dat Suzuki wel verkeerde been vasthield. Hoe kan je een verkeerd been vasthoude als er geen contact was
Brys is een blaas.
Punt.
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Plaats reactie