Speeldag 25: Kortrijk-STVV (woe 19-01 om 16:30)

Alles over de wedstrijden van STVV
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Speeldag 25: Kortrijk-STVV (woe 19-01 om 16:30)

Bericht door Stvv_eng »

We blijven STVV ea mannen als we nu gaan denken dat we onze sterkhouders kunnen houden zijn we ook niet realistisch. Als ze aankloppen voor Suzuki met een slordige 5-6 miljoen is ie weg.

Aangezien hij de voorbije jaren al weg kon voor 3-4 miljoen zal dat nu ook wel gebeuren. Het zal toch een ploeg uit de Bundesliga moeten zijn... op veel andere plaatsen zie ik hem niet spelen
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Speeldag 25: Kortrijk-STVV (woe 19-01 om 16:30)

Bericht door tesneusdoek »

Jan Bulder schreef: 20 jan 2021, 22:35
pat@ schreef: 20 jan 2021, 22:08

De match tegen Moeskroen wordt de eerste test waar we het spel gaan moeten maken. Als we de bal aan Moeskroen gaan laten zal er niet veel te zien zijn. Ik denk niet dat Maes dat gaan aandurven voor de honderdduizenden kijkers.
Waarom zouden wij het spel moeten maken? Moeskroen moet winnen, voor ons is niet verliezen best ok.

Gewoon gecontroleerd voetballen zoals de voorbije weken. Weinig weggeven, die paar kansen komen toch.
Voeten op de grond. Geen foliekes uit hoogmoed.
Afgaande op wat ik van Moeskroen gezien heb, is dat met verschil de meest negatieve ploeg uit de reeks...die hebben geen enkele intentie om te voetballen. "Zum kotsen". Alleen al op grond van dat bangerige afbraakvoetbal zou ik ze liever kwijt dan rijk zijn. :vomit:
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 25: Kortrijk-STVV (woe 19-01 om 16:30)

Bericht door Jean-Paul »

Ik hoop dat iedereen het erover eens is dat de redding de hoofdzaak is want we stonden al met een been in eerste klasse B en buiten Cercle halen de degradatiekandidaten punten. Nog 3 keer winnen en de redding is een feit, wie had dat durven denken?
Met Maes aan te trekken en onmiddellijk Mboyo en Bruls aan te trekken heeft het bestuur nl Tateishi en Meekers woord gehouden. Andere ploegen zoals Cercle zijn nu nog aan het versterken en Beveren heeft ook nog een transfer gedaan. Dit zijn volgens mij de twee die moeten strijden voor het behoud.
Thuisploeg Moeskroen laat op eigen veld niet veel liggen, zelfs Brugge kon er niet winnen en Genk ging er met de billen bloot.
Dat we Garcia moeten laten gaan was al langer geweten en je kan geen speler tegen zijn goesting hier houden.
Cacace verkopen voor vele miljoenen is weliswaar goed maar je moet alternatieven hebben, Matsubaru is er nog wel maar zijn bijdrage buiten een paar goede wedstrijden is wat aan de magere kant.
Dat Suzuki in de vitrine stond was ook al langer geweten.
Eerst zorgen dat we gered zijn, dat er alternatieven zijn (liefst deftige betaalbare) , eigen jongeren een deftige kans geven en laat dan de centen maar binnen komen. Met Maes zijn connecties en er zijn verschillende pistes, kunnen we deze nieuwe structuur enkel maar toejuichen want ook niet vergeten dat we nog steeds met dat vervelende virus zitten en veel clubs naar adem en vooral centen happen.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 25: Kortrijk-STVV (woe 19-01 om 16:30)

Bericht door Jacques »

Jokke schreef: 20 jan 2021, 23:18 Deze opmerkelijke remonte o.l.v. Peter Maes beroert mij geenszins . Als binnen afzienbare tijd Suzuki hogerop wil en mag zal er weer herschikt en opgebouwd moeten worden en zijn we weer geheid naar af.
Dus " mij nie bellen " zou Meiland zeggen.
Bedankt voor deze volstrekt nutteloze mededeling. Ik veronderstel dat er buiten Brugge geen enkele Belgische club u moet bellen, want ze moeten allemaal om de zoveel tijd hun sterkhouders verkopen.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 25: Kortrijk-STVV (woe 19-01 om 16:30)

Bericht door Jacques »

tesneusdoek schreef: 21 jan 2021, 09:18
Jan Bulder schreef: 20 jan 2021, 22:35
pat@ schreef: 20 jan 2021, 22:08

De match tegen Moeskroen wordt de eerste test waar we het spel gaan moeten maken. Als we de bal aan Moeskroen gaan laten zal er niet veel te zien zijn. Ik denk niet dat Maes dat gaan aandurven voor de honderdduizenden kijkers.
Waarom zouden wij het spel moeten maken? Moeskroen moet winnen, voor ons is niet verliezen best ok.

Gewoon gecontroleerd voetballen zoals de voorbije weken. Weinig weggeven, die paar kansen komen toch.
Voeten op de grond. Geen foliekes uit hoogmoed.
Afgaande op wat ik van Moeskroen gezien heb, is dat met verschil de meest negatieve ploeg uit de reeks...die hebben geen enkele intentie om te voetballen. "Zum kotsen". Alleen al op grond van dat bangerige afbraakvoetbal zou ik ze liever kwijt dan rijk zijn. :vomit:
In de heenmatch wilden ze ook niet voetballen. Zaterdag moeten we niet de fout maken van te graag of te veel te willen, want daar rekent Moeskroen op. We moeten proberen vanuit een goede organisatie vroeg op voorsprong te komen. Laat Moeskroen dan maar komen.
Je hebt van die matchen die niemand wil spelen en dan heb je van die clubs waar niemand eigenlijk op zit te wachten. Moeskroen is een club die op geen enkele manier iets positiefs bijdraagt aan het Belgisch voetbal. Niet qua spelers, niet qua spelstijl en al zeker niet qua bestuur. Spijtig voor die paar supporters. En toch gaan we er ook dit seizoen waarschijnlijk niet verlost van geraken.
Overdrijven is een kunst
pat@
Berichten: 1078
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 25: Kortrijk-STVV (woe 19-01 om 16:30)

Bericht door pat@ »

Jan Bulder schreef: 20 jan 2021, 22:35
pat@ schreef: 20 jan 2021, 22:08

De match tegen Moeskroen wordt de eerste test waar we het spel gaan moeten maken. Als we de bal aan Moeskroen gaan laten zal er niet veel te zien zijn. Ik denk niet dat Maes dat gaan aandurven voor de honderdduizenden kijkers.
Waarom zouden wij het spel moeten maken? Moeskroen moet winnen, voor ons is niet verliezen best ok.

Gewoon gecontroleerd voetballen zoals de voorbije weken. Weinig weggeven, die paar kansen komen toch.
Voeten op de grond. Geen foliekes uit hoogmoed.
Dat is juist het probleem tegen zo een ploeg. Zelf gaan ze de handdoek niet opnemen om het spel te maken. Wanneer wij dit ook niet doen krijg je een zeer flauwe match en is de kans even groot om 0-0 te spelen of bij een schaarse kans van Moeskroen nog te verliezen.
Het is gewoon een moeilijke ploeg om te bekampen, hoe je het ook aan pakt. Dan heb ik liever dat we vanaf minuut 1 de overwinning gaan zoeken, zeker in een thuismatch.

De manier waarop verschilt, het enigste wat telt is dat de punten worden binnengehaald.
Yellow Feaver
Berichten: 1819
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Speeldag 25: Kortrijk-STVV (woe 19-01 om 16:30)

Bericht door Yellow Feaver »

pat@ schreef: 21 jan 2021, 10:42
Jan Bulder schreef: 20 jan 2021, 22:35
pat@ schreef: 20 jan 2021, 22:08

De match tegen Moeskroen wordt de eerste test waar we het spel gaan moeten maken. Als we de bal aan Moeskroen gaan laten zal er niet veel te zien zijn. Ik denk niet dat Maes dat gaan aandurven voor de honderdduizenden kijkers.
Waarom zouden wij het spel moeten maken? Moeskroen moet winnen, voor ons is niet verliezen best ok.

Gewoon gecontroleerd voetballen zoals de voorbije weken. Weinig weggeven, die paar kansen komen toch.
Voeten op de grond. Geen foliekes uit hoogmoed.
Dat is juist het probleem tegen zo een ploeg. Zelf gaan ze de handdoek niet opnemen om het spel te maken. Wanneer wij dit ook niet doen krijg je een zeer flauwe match en is de kans even groot om 0-0 te spelen of bij een schaarse kans van Moeskroen nog te verliezen.
Het is gewoon een moeilijke ploeg om te bekampen, hoe je het ook aan pakt. Dan heb ik liever dat we vanaf minuut 1 de overwinning gaan zoeken, zeker in een thuismatch.

De manier waarop verschilt, het enigste wat telt is dat de punten worden binnengehaald.
Ik volg Jan Bulder hiet volledig in. Gewoon proberen te voetballen zonder overbodige risico's te pakken. Inzake behoud is zelfs verliezen geen drama. Als Moeskroen wil gokken door het tempo uit de match te halen en te wachten op die ene bal die goed valt, kan hem evengoed voor ons goed vallen.
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Speeldag 25: Kortrijk-STVV (woe 19-01 om 16:30)

Bericht door Stvv_eng »

En laat een aantal spelers rusten of we gaan daar de gevolgen nog van voelen. Belangrijke match oké, maar dat is iedere match.
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 25: Kortrijk-STVV (woe 19-01 om 16:30)

Bericht door lakie »

Stvv_eng schreef: 21 jan 2021, 11:08 En laat een aantal spelers rusten of we gaan daar de gevolgen nog van voelen. Belangrijke match oké, maar dat is iedere match.
Dan heb ik toch liever dat ze rusten in Gent...
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Stan
Berichten: 297
Lid geworden op: 27 feb 2016, 23:20

Re: Speeldag 25: Kortrijk-STVV (woe 19-01 om 16:30)

Bericht door Stan »

Stvv_eng schreef: 21 jan 2021, 11:08 En laat een aantal spelers rusten of we gaan daar de gevolgen nog van voelen. Belangrijke match oké, maar dat is iedere match.
Ik verlies toch liever in Gent of Antwerp dan in een 6 puntenmatch tegen een rechtstreekse degradatiekandidaat.
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Speeldag 25: Kortrijk-STVV (woe 19-01 om 16:30)

Bericht door Stvv_eng »

Stan schreef: 21 jan 2021, 11:35
Stvv_eng schreef: 21 jan 2021, 11:08 En laat een aantal spelers rusten of we gaan daar de gevolgen nog van voelen. Belangrijke match oké, maar dat is iedere match.
Ik verlies toch liever in Gent of Antwerp dan in een 6 puntenmatch tegen een rechtstreekse degradatiekandidaat.
Dus als wij Teixeira en De Ridder laten rusten verliezen we? Dan zit het toch niet meteen goed vrees ik, want het zijn die twee waar ik het voornamelijk over heb...
Elgromi
Berichten: 419
Lid geworden op: 19 dec 2018, 17:20

Re: Speeldag 25: Kortrijk-STVV (woe 19-01 om 16:30)

Bericht door Elgromi »

sommige zullen de site Whoscored niet kennen. Maar qua statistieken toch wel een geweldige site. Nog niet zo lang geleden is ook belgische competitie toegevoegd dat alle stats worden bijgehouden.
https://www.whoscored.com/Matches/14636 ... St-Truiden
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 25: Kortrijk-STVV (woe 19-01 om 16:30)

Bericht door stvvilvoorde »

Halenaar schreef: 20 jan 2021, 22:43
PT67 schreef: 20 jan 2021, 22:37 Genoten van deze overwinning ! Wie had dat gedacht van Konate ? Volgens mij vandaag beste man met veel werkkracht en buffer voor de verdediging.
Wat een nieuwe trainer voor een speler kan betekenen...en heeft zeker nog progressiemarge.
Proficiat STVV !
Geen minuut heeft die mens gespeeld onder Brys. Zelf geen selectie, helemaal verdreven. Ongelooflijk gewoon.
Was licht geblesseerd aangekocht en medische testen waren een kleine ramp.
Vlak erna een schouderblessure opgelopen (acromioclaviculaire dislocatie), is volgens mij in 2019 niet meer in actie gekomen voor STVV (niet bij beloften, niet bij 1ste ploeg).
Tegen dat hij eindelijk speelklaar was, was Kostic al T1.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 25: Kortrijk-STVV (woe 19-01 om 16:30)

Bericht door Halenaar »

stvvilvoorde schreef: 21 jan 2021, 15:19
Halenaar schreef: 20 jan 2021, 22:43
PT67 schreef: 20 jan 2021, 22:37 Genoten van deze overwinning ! Wie had dat gedacht van Konate ? Volgens mij vandaag beste man met veel werkkracht en buffer voor de verdediging.
Wat een nieuwe trainer voor een speler kan betekenen...en heeft zeker nog progressiemarge.
Proficiat STVV !
Geen minuut heeft die mens gespeeld onder Brys. Zelf geen selectie, helemaal verdreven. Ongelooflijk gewoon.
Was licht geblesseerd aangekocht en medische testen waren een kleine ramp.
Vlak erna een schouderblessure opgelopen (acromioclaviculaire dislocatie), is volgens mij in 2019 niet meer in actie gekomen voor STVV (niet bij beloften, niet bij 1ste ploeg).
Tegen dat hij eindelijk speelklaar was, was Kostic al T1.
Dat wist ik niet, zo word het opeens een ander verhaal. Merci om te delen :)
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4143
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 25: Kortrijk-STVV (woe 19-01 om 16:30)

Bericht door lindoke »

Om nog even terug te komen op de match, dat ge-discuteer tussen De Ridder en Garcia bij die vrije trap. Wat was me dat zeg! Daar hou ik niet van. Dat zijn de zaken die de sfeer in een groep kapot maken. De ego's die beginnen te spelen. Ik hoop dat PM orde op zaken gesteld heeft wat dat betreft.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Plaats reactie