Speeldag 25: Kortrijk-STVV (woe 19-01 om 16:30)

Alles over de wedstrijden van STVV
Mikman
Berichten: 3674
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 25: Kortrijk-STVV (woe 19-01 om 16:30)

Bericht door Mikman »

Gevleide overwinning, beetje een kleine hold-up zelfs, het zat echt mee op de juiste momenten, maar daar malen we niet om. Dit seizoen al vaker matchen geweest dat we meer verdienden dat we kregen, het mag ook eens andersom. Kortrijk had -niet onbelangrijk- ook één dag meer recuperatie gehad na afgelopen speeldag, en kon ook beter overweg met dat dramatische veld. Ben niet de grootste liefhebber van kunstgras, maar nu zou de discussie toch anders verlopen dan in de zomer.

Tweede helft werd het evenwicht hersteld toen De Sart geblesseerd uitviel ( stel je de commotie voor als die blessure op een kunstgrasveld gebeurt... ) en vooral omdat De Ridder na een povere eerste helft beter in de match kwam. Alleen stom van dat gemekker bij die vrije trap van Garcia, zo haal je een ploegmaat toch uit concentratie? Pol die trouwens van de matchen die ik zag zijn beste van het seizoen speelde.
Konaté is intussen echt wel dé ontdekking. Bij Kortrijk was die De Waele echt wel goed, straf dat die tot vorig seizoen bij Westerlo speelde en die hier nooit op de radar is gekomen.

Suzuki zal in de zomer waarschijnlijk wel voor veel geld vertrekken, maar dat is niet erg want een maand geleden wou bijna iedereen die nog gratis weg. En de investering in Brüls en Mboyo is zo eigenlijk al voor een stuk terugverdiend. Laat het een les zijn voor Tateishi. Wil je spelers laten floreren om hun later met winst door te verkopen, kan je hun beter omringen met kwaliteit en ervaring dan met kiwi's op de bank en verwijfde ananaskoppen op het veld. Zelfs Schmidt is van een twijfelende doelman een betrouwbaar sluitstuk geworden ( al moet je bij hem altijd oppassen, zaterdag kan er weer een flutmatch tussen zitten ).

Goed dat we zaterdag Caufriez ( Durkin deed zijn best maar was echt rampzalig in de eerste helft ) en Nazon ( flutinvalbeurtje van Filipov ) recupereren.

Dank u aan Peter Maes om terug leven in niet enkel de ploeg, maar de hele club te krijgen. Aan het begin van het seizoen kon het me nauwelijks een fluit schelen wat er met STVV gebeurde, de eerste matchen zelfs gewoon niet gezien. Maar met wat nu op het veld te zien is, daar gaat mijn hartje sneller van kloppen. Ik vind het met de week spijtiger dat ik door die hele Covid-toestand niet naar Stayen kan afzakken, en ik denk dat er intussen zo'n 7.999 anderen ook in dat geval zijn.
Esteeveevee
Berichten: 1032
Lid geworden op: 14 sep 2015, 07:53

Re: Speeldag 25: Kortrijk-STVV (woe 19-01 om 16:30)

Bericht door Esteeveevee »

Mikman schreef: 20 jan 2021, 19:34 Ik vind het met de week spijtiger dat ik door die hele Covid-toestand niet naar Stayen kan afzakken, en ik denk dat er intussen zo'n 7.999 anderen ook in dat geval zijn.
Ik zal er zijn als het terug kan.
enerkey
Berichten: 2094
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 25: Kortrijk-STVV (woe 19-01 om 16:30)

Bericht door enerkey »

Mikman schreef: 20 jan 2021, 19:34 Bij Kortrijk was die De Waele echt wel goed, straf dat die tot vorig seizoen bij Westerlo speelde en die hier nooit op de radar is gekomen.
Is die ook niet op te halen met een zak van €300 000?
nastase
Berichten: 111
Lid geworden op: 10 jan 2021, 13:46
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 25: Kortrijk-STVV (woe 19-01 om 16:30)

Bericht door nastase »

Jacques schreef: 20 jan 2021, 18:26 Onwaarschijnlijk dat we deze match met 0-2 winnen. Veel gewerkt, beetje meeval gehad, afgewerkt aan bijna 100%, ma eigenlijk geen goede match gespeeld.
Vandaag zat het echt wel mee.
Die penalty hernemen ... hmm - als ons dat overkomt worden we zot ...
Gevleid maar wel 3 punten
Dreke
Berichten: 3641
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 25: Kortrijk-STVV (woe 19-01 om 16:30)

Bericht door Dreke »

Niet verdiend. Elke match op zo een uur zou zo zwak moeten zijn. Brüls was zeer afwezig. Het veld, tja... Maes moest in zijn interview na de match ook niet weten van overdreven complimenten. Zo moet het.

Maar dat neemt niet weg dat de cijfers zijn wat ze zijn. Knap. Voor mij ook het vizier op plek 8. Zonder ontgoocheld te zijn als we die niet halen.
A loyal football fan only supports the shirt...
nastase
Berichten: 111
Lid geworden op: 10 jan 2021, 13:46
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 25: Kortrijk-STVV (woe 19-01 om 16:30)

Bericht door nastase »

Intussen krijgt KVM een stevige pandoering
nastase
Berichten: 111
Lid geworden op: 10 jan 2021, 13:46
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 25: Kortrijk-STVV (woe 19-01 om 16:30)

Bericht door nastase »

Zeer content met de 15 op 18.
Het zit ook wel wat mee op dit moment.
Mag ook wel eens
:)
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 25: Kortrijk-STVV (woe 19-01 om 16:30)

Bericht door vdl »

Een beetje geluk hebben, mag ook een keer zeker.
Was een slechte wedstrijd van ons, Shmidt houd ons toch een paar keer recht vandaag.
De bazen gaan Maes heel dankbaar zijn, Suzuki zijn marktwaarde zal de hoogte in schieten.
Nog een punt of 8 en we zijn gered, beginnen met 4 op 6 in de volgende 2 wedstrijden.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3063
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 25: Kortrijk-STVV (woe 19-01 om 16:30)

Bericht door Tompie »

Het zit inderdaad allemaal mee de laatste tijd. Dat hernemen van die penalty is daar inderdaad een perfect voorbeeld van. Die doelman stond geen meters voor zijn lijn.

Anderzijds, je moet ook de kwaliteit hebben en tonen om gebruik te maken van de momenten die je krijgt aangeboden. Neem nu de wedstrijd tegen OHL en meer specifiek die rode kaart. Het is onze eigen verdienste dat we daar meteen gebruik van maken en op 2-1 komen. Ook vandaag, die 0-2 op slag van rust verraadt ook onze kwaliteit.

Met de stevige organisatie die Maes heeft neergezet en de kwaliteitsinjectie van de nieuwkomers of spelers die hij naar hun beste niveau tilt, dwing je dat ook deels af.

Bij Muscat zag je net het omgekeerde. Als je daar bijvoorbeeld de thuiswedstrijd bekijkt tegen een bijzonder pover Beveren en hoe we daar in blessuretijd nog de gelijkmaker slikken...

Natuurlijk kan je er niet naast kijken dat we sinds Maes zijn komst bepaalde tegenstanders op "een ideaal moment" treffen. Maar wat zeiden we daarvoor weer als een club in malaise tegen ons moest ? Dat wij hen dan wel weer op het goede pad zouden zetten... Dus ook dat is relatief.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 25: Kortrijk-STVV (woe 19-01 om 16:30)

Bericht door voetballiefhebber »

nastase schreef: 20 jan 2021, 19:50 Vandaag zat het echt wel mee.
Die penalty hernemen ... hmm - als ons dat overkomt worden we zot ...
Gevleid maar wel 3 punten
Normaal altijd problemen met Visser, maar nu floot hij wel een goede wedstrijd. Penalty volgens de regels terecht hernomen. Oké, is een flutregel met keeper die totaal niet van zijn lijn mag komen. En er was ook nog een speler van Kortrijk die al naast Suzuki stond als hij trapte. Te vroeg inlopen mag ook niet.

Best een zwakke wedstrijd van STVV, maar wel tomeloze inzet. Konaté één van de sterkhouders, want die won echt veel duels. Asamoah gaat het heel moeilijk krijgen want doet het ook niet goed dit seizoen. Een extra middenvelder halen kan belangrijk zijn als extra wisselmogelijkheid.

Je ziet dat een trainer bepaalde spelers kan raken. Een aantal jongens hadden we bijna met het huisvuil meegegeven, maar het zijn die jongens die zich nu tonen. Die Filipov vind ik wel te statisch en heeft het heel moeilijk met het fysieke Belgisch voetbal is mijn indruk.
Stan
Berichten: 297
Lid geworden op: 27 feb 2016, 23:20

Re: Speeldag 25: Kortrijk-STVV (woe 19-01 om 16:30)

Bericht door Stan »

@milkman "Zelfs Schmidt is van een twijfelende doelman een betrouwbaar sluitstuk geworden ( al moet je bij hem altijd oppassen, zaterdag kan er weer een flutmatch tussen zitten )."

Thoelen gezien?
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3063
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 25: Kortrijk-STVV (woe 19-01 om 16:30)

Bericht door Tompie »

Hoeveel te lelijker Suzuki zijn kapsel wordt, zoveel te beter begint hij te spelen. :mrgreen:
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
stvv'er
Berichten: 2443
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:00

Re: Speeldag 25: Kortrijk-STVV (woe 19-01 om 16:30)

Bericht door stvv'er »

3 uitzeges op een rij in eerste klasse. Wanneer is ons dat nog eens overkomen?
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Speeldag 25: Kortrijk-STVV (woe 19-01 om 16:30)

Bericht door Henri is de man »

Cacace begint er ook steeds meer door te komen vind ik. Dat gaat niet zijn laatste assist zijn.

Voor het overige zwakke wedstrijd van stvv - knap dat je dan toch nog de punten meeneemt.
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Esteeveevee
Berichten: 1032
Lid geworden op: 14 sep 2015, 07:53

Re: Speeldag 25: Kortrijk-STVV (woe 19-01 om 16:30)

Bericht door Esteeveevee »

stvv'er schreef: 20 jan 2021, 20:17 3 uitzeges op een rij in eerste klasse. Wanneer is ons dat nog eens overkomen?
In 1854.
Eerst in Looz, de week erna in Vliermaal en daarna nog in Melveren
Plaats reactie