Speeldag 21: STVV- Péruwelz (za 23-01 om 18:30)

Alles over de wedstrijden van STVV
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 21: STVV- Péruwelz (za 23-01 om 18:30)

Bericht door Vouch »

Bartman schreef: 23 jan 2021, 21:31
nepike schreef:zoals al enkele keren hier gezegd waren de ridder en bruls duidelijk vermoeid , ze bleven soms beide veel te laag hangen, dat is exact het probleem als je quasi geen kwaliteit op deze cruciale posities op de bank hebt....
Bruls en De Ridder zijn niet vermoeid, ze kunnen het niveau gewoon niet aan. Dat is toch niet nieuw ? Dat moet je toch beseffen als je spelers van die leeftijd uit een lagere reeks haalt ?
Ze zijn er gewoon omdat het allemaal niks mag kosten.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Achterlijke
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Speeldag 21: STVV- Péruwelz (za 23-01 om 18:30)

Bericht door Bartman »

Vouch schreef:
Bartman schreef: 23 jan 2021, 21:31
nepike schreef:zoals al enkele keren hier gezegd waren de ridder en bruls duidelijk vermoeid , ze bleven soms beide veel te laag hangen, dat is exact het probleem als je quasi geen kwaliteit op deze cruciale posities op de bank hebt....
Bruls en De Ridder zijn niet vermoeid, ze kunnen het niveau gewoon niet aan. Dat is toch niet nieuw ? Dat moet je toch beseffen als je spelers van die leeftijd uit een lagere reeks haalt ?
Ze zijn er gewoon omdat het allemaal niks mag kosten.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Achterlijke
Je mag er gerust een andere mening op nahouden. Met veel plezier, daar dient een forum voor dacht ik. Maar dit soort reacties horen hier niet thuis. Verscholen achter een nickname wat beginnen schelden, erg stoer. En zegt veel over jou.

Terugkomend op de kern van de zaak. De Japanners hebben wel degelijk geluisterd naar Maes en kozen voor Belgen met ervaring in onze competitie. Maar ik kan me toch niet van de indruk ontdoen dat ze niet voluit zijn gegaan, dat ze niet alles op alles hebben gezet om de redding te bewerkstelligen. Waarom heb ik dat gevoel ? Zoals al meermaals te lezen viel, werd er toch erg weinig geïnvesteerd. Mboyo, Bruls en Lavalée zijn echt geen dure vogels. Als ik me niet vergis werd er trouwens ook versterking voor de rechterflank aangekondigd. Die is er nog steeds niet.

Wat de versterkingen zelfs betreft, is mijn gevoel toch dubbel. Mboyo is een meerwaarde zonder discussie én doet Suzuki naar zijn beste niveau groeien. Maar na 4 matchen moet ik zeggen dat Bruls me absoluut nog niet overtuigd heeft. Integendeel, hij lijkt vaak te worstelen met de snelheid van uitvoering en ik stel me toch de vraag of hij het niveau van 1A (nog) wel aankan.

Dat Pol per se wil vertrekken, daar kan ik me iets bij voorstellen. Alle begrip. Maar enerzijds vind ik de transfersom voor een belangrijke basisspeler van zijn leeftijd veel te laag, en anderzijds vind ik het een gigantisch risico om hem te vervangen door een gehuurde speler die al maanden aan een stuk geen match meer met inzet heeft gespeeld.

Op dit moment heb ik dus niet het gevoel dat we enorm versterkt uit deze mercato komen. Er stond een stevige organisatie achteraan, die is er nu niet meer.

En wat De Ridder betreft, tja meningen verschillen zeker. Ik vind het heel erg tekenend voor de kwaliteit van de rest van de kern dat hij dé man is waar we heel erg afhankelijk van zijn. De Ridder was zelfs in de B kern beland van Lokeren waar hij gratis opgevist werd. Dit wil niet zeggen dat ik hem onverdienstelijk vind, helemaal niet. Hij past met zijn wedstrijdmentaliteit zeker bij onze club, en in een goed draaiende ploeg zal hij zijn wedstrijden wel spelen. Hij compenseert heel veel met ervaring en grinta, maar ik vind hem een heel middelmatige voetballer die vaak onnodig en gevaarlijk balverlies lijdt in gevaarlijke zones. Daarom ook zou ik heel erg graag een Wouters of een andere direct inzetbare versterking verwelkomen. Dat zou een sterk en duidelijk signaal zijn dat men er echt voor wil gaan.

Tot nu toe is Peter Maes onze beste transfer geweest. Ik geloof dat hij de redding over de streep zal trekken, maar zonder extra versterking zal het vechten tot de laatste snik worden. En hebben we weer weinig of niks opgebouwd naar de toekomst. En vraag ik me af waarom de Japanners er nu maar half voor gaan, terwijl ze er in eerdere transferperiodes veel meer centen voor over hadden.
Laatst gewijzigd door Bartman op 23 jan 2021, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 21: STVV- Péruwelz (za 23-01 om 18:30)

Bericht door Jones »

Verdiend verloren. Veel balbezit maar amper op doel besloten. Zeker in de eerste helft
Henkie-1984
Berichten: 263
Lid geworden op: 22 jul 2017, 19:28

Re: Speeldag 21: STVV- Péruwelz (za 23-01 om 18:30)

Bericht door Henkie-1984 »

Correcte samenvatting van Maes. Andere weken werd er wel een kans het eerste half uur afgewerkt, vandaag niet, maar wel aan de overkant.
omeloe
Berichten: 1157
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Speeldag 21: STVV- Péruwelz (za 23-01 om 18:30)

Bericht door omeloe »

Ik ga nu de film "the Birds" kijken op VTM . Dat is minder schrikwekkend dan Sports Late Night . :roll: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 21: STVV- Péruwelz (za 23-01 om 18:30)

Bericht door Halenaar »

Na een 15 op 18 ėėn (!) verliesmatch en het is hier weer drama bij sommigen :shock:

En dan nog op De Ridder zware kritiek hebben. Die man draagt ons al heel het seizoen en loopt de longen uit zijn lijf, speelt ochot ocharmpkes 2 matchen ondermaats en hij is meteen al waardeloos :zot:

Sommigen moeten hier echt toch eens de definitie van supporter eens opzoeken hoor :gek: :gek: :gek:
Condor
Berichten: 49
Lid geworden op: 11 apr 2014, 11:54
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 21: STVV- Péruwelz (za 23-01 om 18:30)

Bericht door Condor »

Dat is nu eenmaal voetbal. STVV was de meerdere,wat niet altijd evident is geweest, en daar staan we dan met 0-1 achter. Spijtig en niettegenstaande een tweede helft waarin STVV meester was vlotte het niet om terug te komen. Dat maken we binnenkort weer goed en redden we ons wel uit deze situatie. Wat ik niet begrijp is dat we tweede hoogste (na moeskroen) als degradatiekandidaat staan. Zijn er dan geen canarie supporters meer???
Samen met Peter redden we ons wel.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 21: STVV- Péruwelz (za 23-01 om 18:30)

Bericht door Halenaar »

Wat ik vooral zag was vermoeidheid, en daar mag je vooral Muscat voor bedanken.

Maes zei al van in het begin dat er een serieuze conditionele achterstand was, denken jullie nu echt dat dit op anderhalve maand tijd is weggewerkt?

Dit stond gewoon in de sterren geschreven als je zoveel matchen speelt op zo'n korte tijdspanne.
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 21: STVV- Péruwelz (za 23-01 om 18:30)

Bericht door vdl »

Halenaar schreef: 24 jan 2021, 00:59 Wat ik vooral zag was vermoeidheid, en daar mag je vooral Muscat voor bedanken.

Maes zei al van in het begin dat er een serieuze conditionele achterstand was, denken jullie nu echt dat dit op anderhalve maand tijd is weggewerkt?

Dit stond gewoon in de sterren geschreven als je zoveel matchen speelt op zo'n korte tijdspanne.
Ik zag vooral een gretige Moeskroen en vermoeidheid kun je opvangen met wissels.
De vorige wedstrijd was ook al een gelukje, heb meer de indruk dat sommige denken dat ze er al zijn.
De meerwaarde van Bruls zoek ik nog altijd, twee of drie acties op een wedstrijd en dan uitpuffen.
Van een nr 10 verwacht ik net iets meer, al heeft hij ook wel de pech dat zijn flanken geen actie kunnen opzetten en de bal meteen wordt terug gekaatst.
Tweede helft zorgde Gaufriez toch voor wat diepgang op de rechtse flank.
Mboyo vind ik een meerwaarde , kan enorm goed een bal afschermen en bijhouden, maar moest twee keer gescoord hebben.
We zijn er dus zeker nog niet, want er komen nog moeilijke matchen aan, de match tegen Cercle is nu wel heel cruciaal geworden.
nastase
Berichten: 111
Lid geworden op: 10 jan 2021, 13:46
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 21: STVV- Péruwelz (za 23-01 om 18:30)

Bericht door nastase »

Condor schreef: 24 jan 2021, 00:59 Dat is nu eenmaal voetbal. STVV was de meerdere,wat niet altijd evident is geweest, en daar staan we dan met 0-1 achter. Spijtig en niettegenstaande een tweede helft waarin STVV meester was vlotte het niet om terug te komen. Dat maken we binnenkort weer goed en redden we ons wel uit deze situatie. Wat ik niet begrijp is dat we tweede hoogste (na moeskroen) als degradatiekandidaat staan. Zijn er dan geen canarie supporters meer???
Samen met Peter redden we ons wel.
Dat is voetbal, ja.
Op Kortrijk verdienden we niet van te winnen maar we pakten 3 punten.
Gisteren verdiende Moeskroen volgens mij geen 3 punten maar ze hebben ze wel.
Match tegen Cercle wordt cruciaal.
Op Gent geen domme kaarten en zo pakken best.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 21: STVV- Péruwelz (za 23-01 om 18:30)

Bericht door Brusselmans »

Zou Cacace en Durkin niet aan te leren zijn hoe ze een voorzet moeten geven, die niet sterft in de voeten van de eerste verdediger ?
Het steeds terugtikken van beide heerschappen is Wolke-stijl op zijn best, en ergert me MA-TE-LOOS.
Ze geraken gewoon hun man niet voorbij, een aktie maken is blijkbaar onmogelijk, op één uitzondering na !!!

En vraag me ook af waarom Konaté plaats moest ruimen voor Durkin ?
Sorry, maar van die gast zal het ook niet komen.
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Speeldag 21: STVV- Péruwelz (za 23-01 om 18:30)

Bericht door fruitboerke »

Moeskroen komt hier 3 punten wegkapen maar op basis van de wedstrijd verdienen ze volgens mij een gelijkspel. In deze is nog maar eens bewezen dat je met balbezit totaal niks kan doen en van totaal geen belang is in het voetbal. STVV had zeker recht op een punt maar so be it . Volgende wedstrijd wel graag terug Steppe in het doel aub want ik heb het gehad met die Schmidt.
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 21: STVV- Péruwelz (za 23-01 om 18:30)

Bericht door vdl »

Brusselmans schreef: 24 jan 2021, 09:18 Zou Cacace en Durkin niet aan te leren zijn hoe ze een voorzet moeten geven, die niet sterft in de voeten van de eerste verdediger ?
Het steeds terugtikken van beide heerschappen is Wolke-stijl op zijn best, en ergert me MA-TE-LOOS.
Ze geraken gewoon hun man niet voorbij, een aktie maken is blijkbaar onmogelijk, op één uitzondering na !!!

En vraag me ook af waarom Konaté plaats moest ruimen voor Durkin ?
Sorry, maar van die gast zal het ook niet komen.
Was enkel om Konaté te beschermen na zijn vroege gele kaart, is een speler die altijd vol in duel gaat.
Wat je over de flanken zegt daar ben ik het honderd procent mee eens.
Dan mis ik een Kitsiou of De Norre, die zelfs tegenvoets meer bracht.
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 21: STVV- Péruwelz (za 23-01 om 18:30)

Bericht door BoemBoem »

We verliezen en sommige komen hier weer triomfantelijk onder hun steen uit gekropen..

Misschien is er nog plaats op het vliegtuig naar Mexico..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Speeldag 21: STVV- Péruwelz (za 23-01 om 18:30)

Bericht door Stvv_eng »

BoemBoem schreef: 24 jan 2021, 10:59 We verliezen en sommige komen hier weer triomfantelijk onder hun steen uit gekropen..

Misschien is er nog plaats op het vliegtuig naar Mexico..
Hadden de rest van de competitie alle punten moeten pakken.... Jammer
Gebeurt wel eens, op naar de volgende
Plaats reactie