Speeldag 21: STVV- Péruwelz (za 23-01 om 18:30)

Alles over de wedstrijden van STVV
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 21: STVV- Péruwelz (za 23-01 om 18:30)

Bericht door vdl »

BoemBoem schreef: 24 jan 2021, 10:59 We verliezen en sommige komen hier weer triomfantelijk onder hun steen uit gekropen..

Misschien is er nog plaats op het vliegtuig naar Mexico..
Ik denk dat ieder zijn gedacht mag zeggen.
Volgens u was er begin dit seizoen ook geen probleem, toen de mensen onder hun steen kwamen gekropen en aankaarten dat de kern te zwak was, ze werden zelfs uitgemaakt voor rotte vis, zoals je nu weer probeert te doen.
Ik vindt nu ook niet dat er een probleem moet zijn na deze verloren wedstrijd, alleen mag men wel aanhalen waar de pijnpunten liggen.
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 21: STVV- Péruwelz (za 23-01 om 18:30)

Bericht door vdl »

Stvv_eng schreef: 24 jan 2021, 11:09
BoemBoem schreef: 24 jan 2021, 10:59 We verliezen en sommige komen hier weer triomfantelijk onder hun steen uit gekropen..

Misschien is er nog plaats op het vliegtuig naar Mexico..
Hadden de rest van de competitie alle punten moeten pakken.... Jammer
Gebeurt wel eens, op naar de volgende
Je moet niet alle wedstrijden winnen, maar tegen rechtstreekse tegenstanders is dit toch wel belangrijk.
Esteeveevee
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 sep 2015, 07:53

Re: Speeldag 21: STVV- Péruwelz (za 23-01 om 18:30)

Bericht door Esteeveevee »

Als we nu 0/6 halen is de kritiek terecht.
Als we 4/6 halen en we hebben 30 punten met nog 9 matchen te gaan dan hebben jullie zich gedragen als een schotelvod.
Zijt eens man. Ga eens wat wandelen en kruip uit je zetel.
nastase
Berichten: 111
Lid geworden op: 10 jan 2021, 13:46
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 21: STVV- Péruwelz (za 23-01 om 18:30)

Bericht door nastase »

fruitboerke schreef: 24 jan 2021, 09:22 Moeskroen komt hier 3 punten wegkapen maar op basis van de wedstrijd verdienen ze volgens mij een gelijkspel. In deze is nog maar eens bewezen dat je met balbezit totaal niks kan doen en van totaal geen belang is in het voetbal. STVV had zeker recht op een punt maar so be it . Volgende wedstrijd wel graag terug Steppe in het doel aub want ik heb het gehad met die Schmidt.
Keepte nochtans goed in Kortrijk
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Speeldag 21: STVV- Péruwelz (za 23-01 om 18:30)

Bericht door Bartman »

Esteeveevee schreef:Als we nu 0/6 halen is de kritiek terecht.
Als we 4/6 halen en we hebben 30 punten met nog 9 matchen te gaan dan hebben jullie zich gedragen als een schotelvod.
Zijt eens man. Ga eens wat wandelen en kruip uit je zetel.
De wedstrijd tegen Cercle wordt toch erg belangrijk. Je kan niet blijven punten verliezen in de zespuntenwedstrijden.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 21: STVV- Péruwelz (za 23-01 om 18:30)

Bericht door lindoke »

Ik nodig iedereen uit om de wedstrijd tegen Moeskroen eens opnieuw te bekijken maar dan puur naar het tactische spel van Moeskroen te kijken. Dat stak erg goed in mekaar hoor. Kijk eens hoe hoog er gestoord werd door hen telkens een speler van ons in balbezit kwam. En dat was telkens maar één speler. Iedere speler van Moeskroen leek de opdracht meegekregen te hebben om op één specifieke speler van ons voorwaartse druk te zetten wanneer die in balbezit komt. Dat wil daarom niet zeggen dat er blindelings met de ganse ploeg hoog moet gespeeld worden hetgeen risico's op omschakelen met zich meebrengt. Dat is een ander tactisch systeem dat wij oa hanteerden in de 2e helft tegen Brugge.

Het tactisch systeem dat Moeskroen hanteerde tegen STVV is een systeem dat ook wij zouden moeten hanteren omdat het de voetbaltechnische mankementen van een ploeg maskeert en vooral compenseert. Moeskroen heeft ook het voordeel dat ze achteraan betrekkelijk sterk zijn in de luchtduels.

Wat had kunnen werken was dat we zelf vanaf minuut 1 zelf in blok veel hoger waren gaan spelen want de eerste 15 minuten zag je dat Moeskroen nog aan het aftasten was. Deze 15 minuten zijn volgens mij een gemiste kans geweest om het spelbeeld voor de hele wedstrijd te veranderen. Maes is aan de wedstrijd begonnen om zijn ploeg vanuit de organisatie te laten spelen en laat nu net dat hetgeen zijn waar Moeskroen met hun tactisch spel van gisteren het perfecte antwoord op is.

Ik heb alle respect voor Maes en ben zeker dat hij dit seizoen ons gaat redden, maar gisteren werd hij tactisch afgetroefd door zijn Moeskroense collega. Wij hebben die wedstrijd NIET verloren omdat Moeskroen een betere ploeg is met betere spelers. Wij hebben de wedstrijd verloren omdat de coach van Moeskroen een beter tactisch plan had dan Peter Maes.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
nepike
Berichten: 84
Lid geworden op: 06 mar 2016, 10:25

Re: Speeldag 21: STVV- Péruwelz (za 23-01 om 18:30)

Bericht door nepike »

Nee lindoke volgens mij omdat uw motoren van de ploeg niet veel brachten en veel te laag stonden( bruls en de ridder) en mboyo die niet veel zin had ( wel teveel matchen achter elkaar voor deze oudere toppers
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 21: STVV- Péruwelz (za 23-01 om 18:30)

Bericht door Positivo »

Misschien heeft deze nederlaag positieve invloed op de transfers.
Johan
Berichten: 405
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:54

Re: Speeldag 21: STVV- Péruwelz (za 23-01 om 18:30)

Bericht door Johan »

Het voetbal van stvv met opbouwen vanachter uit is traag en ongevaarlijk.Totaal geen snelheid of verrassend voor de tegenstrever.Wij spelen constant tegen een overmacht op de helft van tegenstrever.Als je iedere keer 50 passen nodig hebt ,waarvan misschien 40 passen naar achter en de keeper ben je nooit gevaarlijk. Dat heet strikken.voorbij gestreefd en ongevaarlijk.
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Speeldag 21: STVV- Péruwelz (za 23-01 om 18:30)

Bericht door Henri is de man »

Johan schreef: 24 jan 2021, 17:36 Het voetbal van stvv met opbouwen vanachter uit is traag en ongevaarlijk.Totaal geen snelheid of verrassend voor de tegenstrever.Wij spelen constant tegen een overmacht op de helft van tegenstrever.Als je iedere keer 50 passen nodig hebt ,waarvan misschien 40 passen naar achter en de keeper ben je nooit gevaarlijk. Dat heet strikken.voorbij gestreefd en ongevaarlijk.
Dat heeft toch ook veel met de tegenstander te maken. Ze verdedigden zeer laag. Heel moeilijk te ontwrichten. Dat lukt alleen als je zelf op niveau bent en dat was eigenlijk geen enkele truienaar gisteren. Wanneer ze dan nog eerst scoren, weet je dat het moeilijk wordt. Voor mij geen paniek, zo een wedstrijden zijn er altijd bij. De match tegen Cercle is in dat opzicht nog veel belangrijker
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Gebruikersavatar
Antismurf
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jun 2017, 11:08

Re: Speeldag 21: STVV- Péruwelz (za 23-01 om 18:30)

Bericht door Antismurf »

Paar werkpunten die volgens mij toch dringend moeten worden aangepakt:
- keeper: da's de 2e keer dat Schmidt de bal tegen een aanvaller trapt die druk zet, 2 x loopt het goed af (handsbal van Vossen, zaterdag bal tegen de lat en ook nog eens de herneming recht op de keeper). Dit soort fratsen blijft niet goed aflopen en dan heb je een filmpje dat de wereld rondgaat als nominatie voor sukkel van de week. Zou wel eens weten wat Maes als ex-keeper daarover te zeggen heeft bij de wedstrijdanalyse.
- Brüls: toch veel balverlies, als je hem in duel dwingt loopt het meestal fout af. Hij pakt wellicht minder rap een kaart dan pakweg een Bezus maar ik hoop dat er toch wel iets meer présence komt bij de man in die situaties. Op het middenveld van Gent komt hij ook geen miniemen tegen woendag, die zullen wel iemand kort op hem zetten om snel te bal te veroveren.
- Vermoeid middenveld? Misschien tegen Gent toch eens roteren (Konaté heeft daar zelf al voor gezorgd :lol: ) en eventueel 4-4-2 overwegen zodat De Ridder en co niet constant worden overlopen dan? Nazon kan dan ook nog achter de hand gehouden worden voor duelkracht en snelheid als het beste bij Mboyo eraf is.
- de afgelopen weken werden we toch verwend qua efficiëntie van de spitsen, hopelijk blijft het nu bij één off-day.
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Speeldag 21: STVV- Péruwelz (za 23-01 om 18:30)

Bericht door Henri is de man »

Antismurf schreef: 25 jan 2021, 15:48 - Vermoeid middenveld? Misschien tegen Gent toch eens roteren (Konaté heeft daar zelf al voor gezorgd :lol: ) en eventueel 4-4-2 overwegen zodat De Ridder en co niet constant worden overlopen dan? Nazon kan dan ook nog achter de hand gehouden worden voor duelkracht en snelheid als het beste bij Mboyo eraf is.
Ik begrijp niet goed hoe een 4-4-2 ervoor zorgt dat het middenveld minder snel wordt overlopen dan een 3-5-2 (of variant) ?
Persoonlijk ben ik geen voorstander om ons systeem te veranderen - dat is de beste oplossing met de huidige spelerskern.
Maes mag natuurlijk mijn ongelijk bewijzen maar ik zie het niet.
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 21: STVV- Péruwelz (za 23-01 om 18:30)

Bericht door Jean-Paul »

Die wabbe van een arbiter Lambrechts kunnen we die niet weigeren? Als die ons kan doen verliezen dan doet hij daar alles aan. Een gele kaart voor Konaté? Hahaha dat is om te lachen niet? En alles tegen ons fluiten daar is de man sterk in, op het laatste wil de jan men kloten nog wa compenseren.
bert1924
Berichten: 839
Lid geworden op: 11 okt 2010, 14:48

Re: Speeldag 21: STVV- Péruwelz (za 23-01 om 18:30)

Bericht door bert1924 »

Jean-Paul schreef: 25 jan 2021, 16:04 Die wabbe van een arbiter Lambrechts kunnen we die niet weigeren? Als die ons kan doen verliezen dan doet hij daar alles aan. Een gele kaart voor Konaté? Hahaha dat is om te lachen niet? En alles tegen ons fluiten daar is de man sterk in, op het laatste wil de jan men kloten nog wa compenseren.
100% gelijk: een speler natrappen zonder de mogelijkheid de bal te spelen ,is volgens mij ALTIJD geel .Maar niet voor lambrechts
Verscheidene fouten van Moeskroen verdienden geel ,maar niet voor lambrechts
Wel geel voor de minste fout van STVV
Plaats reactie