Speeldag 22: KAA Gent - STVV (woe 27-01 om 21:00)

Alles over de wedstrijden van STVV
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Speeldag 22: KAA Gent - STVV (woe 27-01 om 21:00)

Bericht door Stvv_eng »

Brusselmans schreef: 28 jan 2021, 14:37 Waarom doet Cacace bij ons niet wat hij de video wel doet ?
Ik word gek van dat te pas en vooral te onpas terugspelen !
https://www.youtube.com/watch?v=mSjgaCkymKw
Omdat ze daar in Australië precies wel goeie grasmatten hebben amai daar kunnen onder andere Waregem, Moeskroen en Kortrijk nog heel wat van leren...

Je ziet Cacace iedere week groeien. Hij komt er wel en in de zomer is ie weg dus stoom dieje Matsubara al maar klaar of zoekt u iemand anders.
In Australië speelde hij voor de ploeg die toch meedeed voor de tweede plek en hier speelt ie voor de op twee na laatste plek. Maakt een wereld van verschil.

Gisteren had ie denk ik Castro-Montes, Bukari en Niangbo tegen zich spelen. De een wat langer dan de andere, maar hij deed het echt wel uitstekend hoor. Bukari en Niangbo zijn er niet doorgeraakt. Castro Montes deed het dan beter, maar ook hij is nooit echt voorbij Cacace geraakt hoor.
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Speeldag 22: KAA Gent - STVV (woe 27-01 om 21:00)

Bericht door Henri is de man »

Stvv_eng schreef: 28 jan 2021, 15:06
Brusselmans schreef: 28 jan 2021, 14:37 Waarom doet Cacace bij ons niet wat hij de video wel doet ?
Ik word gek van dat te pas en vooral te onpas terugspelen !
https://www.youtube.com/watch?v=mSjgaCkymKw
Omdat ze daar in Australië precies wel goeie grasmatten hebben amai daar kunnen onder andere Waregem, Moeskroen en Kortrijk nog heel wat van leren...

Je ziet Cacace iedere week groeien. Hij komt er wel en in de zomer is ie weg dus stoom dieje Matsubara al maar klaar of zoekt u iemand anders.
In Australië speelde hij voor de ploeg die toch meedeed voor de tweede plek en hier speelt ie voor de op twee na laatste plek. Maakt een wereld van verschil.

Gisteren had ie denk ik Castro-Montes, Bukari en Niangbo tegen zich spelen. De een wat langer dan de andere, maar hij deed het echt wel uitstekend hoor. Bukari en Niangbo zijn er niet doorgeraakt. Castro Montes deed het dan beter, maar ook hij is nooit echt voorbij Cacace geraakt hoor.
Ik vond Cacace ook prima eigenlijk.
Vanhaezebrouck heeft in de 2e helft zelfs Castro-Montes een tijd naar links gehaald omdat hij daar meer brokken zou kunnen maken tegen Cauffriez
Ik moet eerlijk zeggen dat ik elke keer verwonderd ben als ik hier de kritiek op Cacace lees. Ik ben fan
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Speeldag 22: KAA Gent - STVV (woe 27-01 om 21:00)

Bericht door Jan Bulder »

Henri is de man schreef: 28 jan 2021, 15:34
Stvv_eng schreef: 28 jan 2021, 15:06
Brusselmans schreef: 28 jan 2021, 14:37 Waarom doet Cacace bij ons niet wat hij de video wel doet ?
Ik word gek van dat te pas en vooral te onpas terugspelen !
https://www.youtube.com/watch?v=mSjgaCkymKw
Omdat ze daar in Australië precies wel goeie grasmatten hebben amai daar kunnen onder andere Waregem, Moeskroen en Kortrijk nog heel wat van leren...

Je ziet Cacace iedere week groeien. Hij komt er wel en in de zomer is ie weg dus stoom dieje Matsubara al maar klaar of zoekt u iemand anders.
In Australië speelde hij voor de ploeg die toch meedeed voor de tweede plek en hier speelt ie voor de op twee na laatste plek. Maakt een wereld van verschil.

Gisteren had ie denk ik Castro-Montes, Bukari en Niangbo tegen zich spelen. De een wat langer dan de andere, maar hij deed het echt wel uitstekend hoor. Bukari en Niangbo zijn er niet doorgeraakt. Castro Montes deed het dan beter, maar ook hij is nooit echt voorbij Cacace geraakt hoor.
Ik vond Cacace ook prima eigenlijk.
Vanhaezebrouck heeft in de 2e helft zelfs Castro-Montes een tijd naar links gehaald omdat hij daar meer brokken zou kunnen maken tegen Cauffriez
Ik moet eerlijk zeggen dat ik elke keer verwonderd ben als ik hier de kritiek op Cacace lees. Ik ben fan
Het hangt er vanaf wat ge verwacht. Als zuivere linksback in een 4-4-2 waar de nadruk ligt op een hoofdzakelijk verdedigende taak, ok, voor een middenmotor in de Belgische competitie. Als linkerverdediger/winger in een 4-3-3 of 3-5-2 komt hij uitvoetballend onder druk en aanvallend individueel en in het samenspel gewoon te kort om in die systemen een meerwaarde voor de ploeg te leveren.

Volgens mij werd hij gehaald als profiel voor 4-3-3 en 3-5-2. Dus dan verwacht ik er veel meer van.

Dan heeft bv een Botaka meer talent.
wiekes
Berichten: 875
Lid geworden op: 15 jul 2017, 11:29

Re: Speeldag 22: KAA Gent - STVV (woe 27-01 om 21:00)

Bericht door wiekes »

Ge moet de Twitter berichten eens lezen van Gent de supporters hadden Susuki zien spuwen daar mogen supporters binnen dat is iets nieuws het zullen misschien ( Bert en Ernie ) De Witte en Louwagie geweest zijn ik zou beschaamd zijn met al die miljoenen op het veld en dat presteren.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 22: KAA Gent - STVV (woe 27-01 om 21:00)

Bericht door Jacques »

Ik vond zowel Colidio als Cacace niet sterk spelen. Colidio blijft in hetzelfde bedje ziek: hij ziet het wel, maar de uitvoering trekt vaak op niets. Getuige zijn slechte aflegger op Nazon in de slotfase, getuige de fase na zijn doelpunt waar de bal na 2 slechte toetsen bij Gent uiteindelijk nog wel per chance bij Suzuki belandt, getuige zelfs de eerste controle bij zijn doelpunt. Het is natuurlijk wel schitterend afgewerkt, maar voor de rest van zijn wedstrijd: een 7 voor inzet, een 4 voor uitvoering.
Cacace was niet dramatisch, maar als de beste man bij Gent uw rechtstreekse tegenstander is, kan ik niet spreken van een goede wedstrijd (tenzij de tegenstander Messi is). Ik begrijp niet dat je kan zeggen dat Castro-Montes nooit voorbij Cacace geraakt is, misschien niet 1-op-1 maar zeker wel via de combinatie. Zowat alle Gentse gevaar ontstond via aanvallen waar Castro-Montes een (dikke) voet in had. Aanvallend mag er bij Cacace meer lef en overtuiging van uitgaan, wat vaker een voorzet trappen i.p.v. terug te kappen en af te leggen voor De Ridder maar aangezien hij vaak ver tegen de zijkant zit, moet je ook wel volk voor doel hebben. Vaak is dat enkel Suzuki, die sterk is met het hoofd maar iemand is die eerder laat dan vroeg voor doel opduikt. Mboyo en Colidio/Brüls zijn niet de types die snel voor doel opduiken. Het heeft voor een stuk dus ook te maken met zijn ploegmaats en de manier van spelen. Maar goed, ik geloof er wel in dat hij stappen kan en zal zetten. Er zit misschien maar drie jaar verschil tussen hem en Castro-Montes, maar ge moogt ze daarom nog niet zomaar langs elkaar zetten. Drie jaar geleden had Castro-Montes er net zijn 5de competitiewedstrijd ooit voor Eupen opzitten nadat hij hier was doorgestuurd. Op die leeftijd is drie jaar een wereld van verschil.
De vergelijking met de video uit Australië ga ik niet maken. Muscat werd kampioen in Australië. Waarom deed die hier niet wat hij daar deed? Ik gok omdat je hier wel iets moet kennen van organisatie en tactiek en dat holderdeboldervoetbal niks oplevert. De competities zijn niet te vergelijken qua niveau en intensiteit.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1465
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Speeldag 22: KAA Gent - STVV (woe 27-01 om 21:00)

Bericht door Krisaias »

Jacques schreef: 28 jan 2021, 10:18 En degene die verantwoordelijk is voor het doorsturen van Castro-Montes mag zich voor het hoofd slaan.
Eerlijk gezegd vind ik dit wat kort door de bocht. Achteraf is het natuurlijk gemakkelijk praten, maar in de frêle flankaanvaller die Castro-Montes bij ons nog was, zag ik toen toch ook niet de speler die hij nu geworden is hoor. Natuurlijk is het niet mijn job om die evaluatie te maken en kan je verwachten dat mensen bij de club het potentieel wel oppikken, maar hij heeft toch bijvoorbeeld eerst ook een omscholing tot flankverdediger doorgemaakt die ongetwijfeld heeft bijgedragen tot zijn niveau nu. Was dat te voorspellen ? Ik weet het niet. Alleszins chapeau voor hoe hij gegroeid is tot de speler die hij vandaag is, maar zo'n dingen kunnen nu éénmaal gebeuren...
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Speeldag 22: KAA Gent - STVV (woe 27-01 om 21:00)

Bericht door Stvv_eng »

Krisaias schreef: 28 jan 2021, 17:14
Jacques schreef: 28 jan 2021, 10:18 En degene die verantwoordelijk is voor het doorsturen van Castro-Montes mag zich voor het hoofd slaan.
Eerlijk gezegd vind ik dit wat kort door de bocht. Achteraf is het natuurlijk gemakkelijk praten, maar in de frêle flankaanvaller die Castro-Montes bij ons nog was, zag ik toen toch ook niet de speler die hij nu geworden is hoor. Natuurlijk is het niet mijn job om die evaluatie te maken en kan je verwachten dat mensen bij de club het potentieel wel oppikken, maar hij heeft toch bijvoorbeeld eerst ook een omscholing tot flankverdediger doorgemaakt die ongetwijfeld heeft bijgedragen tot zijn niveau nu. Was dat te voorspellen ? Ik weet het niet. Alleszins chapeau voor hoe hij gegroeid is tot de speler die hij vandaag is, maar zo'n dingen kunnen nu éénmaal gebeuren...
100% eens, maar gebeurt wel vaak op Stayen vind je niet?
Busi, Castro Montes, Van Crombrugge, Gaetan Hendrickx (ookal speelt hij nu ook zelden door Illaimaharitra)

En ja ik weet dat het niet allemaal jeugdspelers van ons waren, maar kwamen wel van jeugdelftallen
Zullen er vast nog zijn waar ik nu niet op kan komen. Bij Anderlecht sturen ze Sardella ook niet door na 1 mindere match zelfs niet na zijn 20 slechte matchen
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1465
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Speeldag 22: KAA Gent - STVV (woe 27-01 om 21:00)

Bericht door Krisaias »

Stvv_eng schreef: 28 jan 2021, 17:47
Krisaias schreef: 28 jan 2021, 17:14
Jacques schreef: 28 jan 2021, 10:18 En degene die verantwoordelijk is voor het doorsturen van Castro-Montes mag zich voor het hoofd slaan.
Eerlijk gezegd vind ik dit wat kort door de bocht. Achteraf is het natuurlijk gemakkelijk praten, maar in de frêle flankaanvaller die Castro-Montes bij ons nog was, zag ik toen toch ook niet de speler die hij nu geworden is hoor. Natuurlijk is het niet mijn job om die evaluatie te maken en kan je verwachten dat mensen bij de club het potentieel wel oppikken, maar hij heeft toch bijvoorbeeld eerst ook een omscholing tot flankverdediger doorgemaakt die ongetwijfeld heeft bijgedragen tot zijn niveau nu. Was dat te voorspellen ? Ik weet het niet. Alleszins chapeau voor hoe hij gegroeid is tot de speler die hij vandaag is, maar zo'n dingen kunnen nu éénmaal gebeuren...
100% eens, maar gebeurt wel vaak op Stayen vind je niet? Ik twijfel soms ook of de man die hier verantwoordelijk is wel bekwaam genoeg is...
Busi, Castro Montes, Van Crombrugge, Gaetan Hendrickx (ookal speelt hij nu ook zelden door Illaimaharitra)

Zullen er vast nog zijn waar ik nu niet op kan komen. Bij Anderlecht sturen ze Sardella ook niet door na 1 mindere match zelfs niet na zijn 20 slechte matchen
Misschien wel. Gaetan Hendrickx is wellicht niet het meest gepaste voorbeeld, want die heeft toch wel wat gespeeld in onze eerste ploeg. Van Crombrugghe was dan weer helaas verbrand door die debuutmatch tegen Genk... De omstandigheden zijn dikwijls anders.

Hopelijk komt er met de structuur die men binnen de jeugd heeft opgezet wel beterschap ? Maar het blijft soms een moeilijke oefening hé...
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 22: KAA Gent - STVV (woe 27-01 om 21:00)

Bericht door Jacques »

Inschattingen maken die achteraf fout blijken te zijn, is een onvermijdbaar onderdeel van de job als je dat soort beslissingen moet nemen. Talentdetectie is geen exacte wetenschap, voor spellingen welke talenten uiteindelijk gaan doorbreken in de eerste ploeg nog minder. Ik wil de persoon in kwestie (wie dat ook moge wezen) dan ook niet persoonlijk viseren ofzo, maar als je gisteren Castro-Montes bezig zag, is de kans groot dat die persoon gedacht moet hebben "wat hebben wij toen over het hoofd gezien?" of toch minstens "hebben wij toen iets over het hoofd gezien?" Meer wou ik er eigenlijk niet mee zeggen.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4144
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 22: KAA Gent - STVV (woe 27-01 om 21:00)

Bericht door lindoke »

voetballiefhebber schreef: 28 jan 2021, 13:03 Maes ging op het einde wel in de fout, maar hij startte wel tactisch sterk met Colidio die de voorkeur kreeg op Brüls. De Argentijn maakte dan een wereldgoal. Brüls vond ik ook al niet zo sterk invallen, oogde redelijk traag. Ik denk dat de man zijn tijd heeft gehad en niet kan wegsteken dat hij al een aantal jaren in 1B speelt.
Of misschien heeft hij nog een aantal wedstrijden nodig om het ritme terug te krijgen.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Speeldag 22: KAA Gent - STVV (woe 27-01 om 21:00)

Bericht door Stvv_eng »

Jacques schreef: 28 jan 2021, 18:32 Inschattingen maken die achteraf fout blijken te zijn, is een onvermijdbaar onderdeel van de job als je dat soort beslissingen moet nemen. Talentdetectie is geen exacte wetenschap, voor spellingen welke talenten uiteindelijk gaan doorbreken in de eerste ploeg nog minder. Ik wil de persoon in kwestie (wie dat ook moge wezen) dan ook niet persoonlijk viseren ofzo, maar als je gisteren Castro-Montes bezig zag, is de kans groot dat die persoon gedacht moet hebben "wat hebben wij toen over het hoofd gezien?" of toch minstens "hebben wij toen iets over het hoofd gezien?" Meer wou ik er eigenlijk niet mee zeggen.
Tuurlijk is het moeilijk, maar als ik zie wat er allemaal vertrokken is en wat hier is blijven rondlopen stel ik me toch vragen. Hoeveel zijn er hier doorgebroken?

Als je der 5 mist, mag je er toch ook eens 1tje raak schieten...

Maarja niemand hier weet genoeg over de situatie in het jeugd/scouting departement dus deze discussie is puur gebaseerd op ervaringen en zijn dus zeer subjectief.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4144
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 22: KAA Gent - STVV (woe 27-01 om 21:00)

Bericht door lindoke »

Brusselmans schreef: 28 jan 2021, 14:37 Waarom doet Cacace bij ons niet wat hij de video wel doet ?
Ik word gek van dat te pas en vooral te onpas terugspelen !
https://www.youtube.com/watch?v=mSjgaCkymKw
Omdat hij in kangoeroeland een zee van ruimte kreeg en de snelheid van uitvoering er een pak lager ligt dan hier. Ik denk dat Cacace na zijn eerste wedstrijden hier bij ons achteraf in de kleedkamer moet gedacht hebben: "wat is me dat hier?!?!?"
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Smurf
Berichten: 387
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 22: KAA Gent - STVV (woe 27-01 om 21:00)

Bericht door Smurf »

Busi, Hendrickx, Castro Montes,...

Als dat onze grootste missers zijn, dan hebben ze het bijlang niet slecht gedaan.
Zo lopen er duizenden spelers door die ergens doorgestuurd werden...

Dries Mertens zagen ze ook heel lang letterlijk over het hoofd.

Anderlecht heeft er zo ook al tientallen laten gaan, die dan ergens een half seizoen uitblinken bij een subtopper in Nederland. Dat zijn dan ook allemaal wereldspelers en het seizoen erna hoor je er niks meer van.

Van Crombrugge akkoord, maar die was bij Eupen ook niet meteen de keeper die hij nu is.

Hier werd moord en brand geschreeuwd omdat ze Botaka en De Bruyn lieten gaan. Die spelen nauwelijks bij Gent. Zelfs Bezus is nooit vaste waarde geworden. En nu Zag ik gisteren niet zo heel veel verschil tussen STVV en Gent.

Zal wel weer aan mij liggen, maar de kolonie windhanen op dit forum, in de pers, bij de analisten en de maatschappij in het geheel, groeit elke dag aan.
Allemaal heel gemakkelijk achteraf.
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Speeldag 22: KAA Gent - STVV (woe 27-01 om 21:00)

Bericht door Stvv_eng »

Smurf schreef: 28 jan 2021, 18:59 Busi, Hendrickx, Castro Montes,...

Als dat onze grootste missers zijn, dan hebben ze het bijlang niet slecht gedaan.
Zo lopen er duizenden spelers door die ergens doorgestuurd werden...

Dries Mertens zagen ze ook heel lang letterlijk over het hoofd.

Anderlecht heeft er zo ook al tientallen laten gaan, die dan ergens een half seizoen uitblinken bij een subtopper in Nederland. Dat zijn dan ook allemaal wereldspelers en het seizoen erna hoor je er niks meer van.

Van Crombrugge akkoord, maar die was bij Eupen ook niet meteen de keeper die hij nu is.

Hier werd moord en brand geschreeuwd omdat ze Botaka en De Bruyn lieten gaan. Die spelen nauwelijks bij Gent. Zelfs Bezus is nooit vaste waarde geworden. En nu Zag ik gisteren niet zo heel veel verschil tussen STVV en Gent.

Zal wel weer aan mij liggen, maar de kolonie windhanen op dit forum, in de pers, bij de analisten en de maatschappij in het geheel, groeit elke dag aan.
Allemaal heel gemakkelijk achteraf.
Mijn punt is niet dat we allemaal ronaldo's hebben laten vertrekken, maar wel dat er niks anders is doorgebroken.
Dus als zij de mindere goden waren in onze jeugd en mochten vertrekken. Wie waren dan die spelers die niet weg mochten omdat ze volgens die mensen wel geschikt waren voor het A elftal? Want die heb ik precies ook niet gezien...

En we kunnen lachen maar Busi en Castr-Montes spelen beide op de positie waar we nu een zeker Caufriez moeten laten spelen
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Speeldag 22: KAA Gent - STVV (woe 27-01 om 21:00)

Bericht door Bartman »

Stvv_eng schreef:
Smurf schreef: 28 jan 2021, 18:59 Busi, Hendrickx, Castro Montes,...

Als dat onze grootste missers zijn, dan hebben ze het bijlang niet slecht gedaan.
Zo lopen er duizenden spelers door die ergens doorgestuurd werden...

Dries Mertens zagen ze ook heel lang letterlijk over het hoofd.

Anderlecht heeft er zo ook al tientallen laten gaan, die dan ergens een half seizoen uitblinken bij een subtopper in Nederland. Dat zijn dan ook allemaal wereldspelers en het seizoen erna hoor je er niks meer van.

Van Crombrugge akkoord, maar die was bij Eupen ook niet meteen de keeper die hij nu is.

Hier werd moord en brand geschreeuwd omdat ze Botaka en De Bruyn lieten gaan. Die spelen nauwelijks bij Gent. Zelfs Bezus is nooit vaste waarde geworden. En nu Zag ik gisteren niet zo heel veel verschil tussen STVV en Gent.

Zal wel weer aan mij liggen, maar de kolonie windhanen op dit forum, in de pers, bij de analisten en de maatschappij in het geheel, groeit elke dag aan.
Allemaal heel gemakkelijk achteraf.
Mijn punt is niet dat we allemaal ronaldo's hebben laten vertrekken, maar wel dat er niks anders is doorgebroken.
Dus als zij de mindere goden waren in onze jeugd en mochten vertrekken. Wie waren dan die spelers die niet weg mochten omdat ze volgens die mensen wel geschikt waren voor het A elftal? Want die heb ik precies ook niet gezien...

En we kunnen lachen maar Busi en Castr-Montes spelen beide op de positie waar we nu een zeker Caufriez moeten laten spelen
In welke 1A club spelen er vandaag spelers uit de eigen opleiding ?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Plaats reactie