Speeldag 22: KAA Gent - STVV (woe 27-01 om 21:00)

Alles over de wedstrijden van STVV
pat@
Berichten: 1080
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 22: KAA Gent - STVV (woe 27-01 om 21:00)

Bericht door pat@ »

De late gelijkmaker is heel pijnlijk. De kleine hoop om de jacht richting plaats 6/7 in te zetten is weg.
Het gevolg is dat we nog ettelijke weken met driekwart oog naar onder moeten kijken.

De counter op het laatste, daar moet Colidio gewoon voor eigen succes gaan. Nazon trekt de zee open en de verdediger volgt. Dat is dezelfde situatie als in een vorige thuismatch, toen gaf hij ook een min of meer slechte pas ipv zelf de trekker over te halen. Tegen wie dat was kan ik mij niet meer voor de geest halen.

Lavalée speelde een goede partij, al liep de passing door gebrek aan ritme soms wat minder. Hij kan volgens mij Garcia wel doen vergeten. De bevestiging moet nu wel volgen.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Speeldag 22: KAA Gent - STVV (woe 27-01 om 21:00)

Bericht door Jan Bulder »

Jacques schreef: 28 jan 2021, 10:18
- De beste man op het veld (met voorsprong) was een Truienaar maar speelt helaas in Gentse loondienst. Castro-Montes toonde gisteren alles wat een wingback moet kunnen en waarom het zo'n spel- en resultaatbepalende positie kan zijn. Cacace heeft alle hoeken van het veld gezien.
Bij uitbreiding: als die Cacace, zoals ik hier regelmatig lees, een topper in wording is die binnenkort in een Europese topcompetitie speelt, jawadde, dan eindigt Castro-Montes zeker bij City, Real of Barca.

Verdedigend misschien net ok (als ik mild ben), uitvoetballen onder druk zit er niet in, aanvallend komt er niks uit.

Cacace is 20 jaar. Castro-Montes 23.
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 22: KAA Gent - STVV (woe 27-01 om 21:00)

Bericht door lakie »

Los vann de fout zelf, vind ik het wild uitstappen eigenlijk erger.
Hierdoor ligt de flank open, moet hij achter de man aan en maakt hij de fout.
Cacace, had dat ervoor ook al een paar keer gedaan.

Terwijl je bv. zag op een bepaald moment, minuut 80 ofzo, Tex onderschept de bal en kan van achteruit oprukken door het midden.
Hij doet dit even, maar geeft dan de bal terug af aan een middenvelder en neemt zijn positie achteraan terug in.
Wanneer dit in minuut 10 gebeurt, dan loopt Tex door tot ze hem aanvallen en hij de bal moet afspelen, en zoekt dan wss zelf positie voor doel.
Nu zat er vooral voorzichtigheid in die actie. Op balbezit spelen, proberen een 2e te maken, maar organisatie behouden en niet uit positie lopen.
DAT had Sankhon moeten doen... Achter de bal blijven en samen met de rest van de ploeg Gent/Castro Montes opvangen.
Laatst gewijzigd door lakie op 28 jan 2021, 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Speeldag 22: KAA Gent - STVV (woe 27-01 om 21:00)

Bericht door fruitboerke »

Maes beseft maar al te goed dat hij in de fout gegaan is en dat is klasse.Ik kan het echt niet begrijpen dat zo een speler als Sankhon die al niet in de bovenste schuif ligt , het nog niet meer kan opbrengen om een paar minuten zijn concentratie te houden.Dit zullen dan ook waarschijnlijk zijn laatste fratsen geweest zijn. De Lamkel zè van STVV zijn verhaal is hier geschreven.Goodbye :end:
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 22: KAA Gent - STVV (woe 27-01 om 21:00)

Bericht door lakie »

pat@ schreef: 28 jan 2021, 10:39 De counter op het laatste, daar moet Colidio gewoon voor eigen succes gaan. Nazon trekt de zee open en de verdediger volgt. Dat is dezelfde situatie als in een vorige thuismatch, toen gaf hij ook een min of meer slechte pas ipv zelf de trekker over te halen. Tegen wie dat was kan ik mij niet meer voor de geest halen.
Niet akkoord...
Het opzet is juist, de uitvoering slecht.
Op dit niveau moet die pas goed zijn en dan staat het 0-2.
Als hij voor eigen succes gaat en de kans verprutst, dan is het dat hij de bal had moeten afgeven.
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
voetballiefhebber
Berichten: 2693
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 22: KAA Gent - STVV (woe 27-01 om 21:00)

Bericht door voetballiefhebber »

Maes ging op het einde wel in de fout, maar hij startte wel tactisch sterk met Colidio die de voorkeur kreeg op Brüls. De Argentijn maakte dan een wereldgoal. Brüls vond ik ook al niet zo sterk invallen, oogde redelijk traag. Ik denk dat de man zijn tijd heeft gehad en niet kan wegsteken dat hij al een aantal jaren in 1B speelt.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 22: KAA Gent - STVV (woe 27-01 om 21:00)

Bericht door Halenaar »

Buiten zijn goal was Colidio nochtans ook maar heel pover hoor.
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Speeldag 22: KAA Gent - STVV (woe 27-01 om 21:00)

Bericht door Stvv_eng »

Halenaar schreef: 28 jan 2021, 13:29 Buiten zijn goal was Colidio nochtans ook maar heel pover hoor.
Inderdaad op die goal en de foute pas op Nazon na heeft ie enkel hard gewerkt gelijk eender welke speler op het veld.
Colidio is en blijft een huurling ik zou hem nooit voorrang geven op onze eigen spelers ook al zijn ze 33...

Tenzij er in de zomer wat mogelijk is. In Inter heeft em toch geen toekomst
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Speeldag 22: KAA Gent - STVV (woe 27-01 om 21:00)

Bericht door Jan Bulder »

Stvv_eng schreef: 28 jan 2021, 13:49
Halenaar schreef: 28 jan 2021, 13:29 Buiten zijn goal was Colidio nochtans ook maar heel pover hoor.
Inderdaad op die goal en de foute pas op Nazon na heeft ie enkel hard gewerkt gelijk eender welke speler op het veld.
Colidio is en blijft een huurling ik zou hem nooit voorrang geven op onze eigen spelers ook al zijn ze 33...

Tenzij er in de zomer wat mogelijk is. In Inter heeft em toch geen toekomst
We hebben echt wel spelers nodig met meer kwaliteit dan Colidio.

Spelers om den hoop mee te vullen, die hebben we al meer dan genoeg.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4184
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 22: KAA Gent - STVV (woe 27-01 om 21:00)

Bericht door stvvilvoorde »

voetballiefhebber schreef: 28 jan 2021, 13:03 Maes ging op het einde wel in de fout, maar hij startte wel tactisch sterk met Colidio die de voorkeur kreeg op Brüls. De Argentijn maakte dan een wereldgoal. Brüls vond ik ook al niet zo sterk invallen, oogde redelijk traag. Ik denk dat de man zijn tijd heeft gehad en niet kan wegsteken dat hij al een aantal jaren in 1B speelt.
Bruls heeft vooral een conditioneel probleem.
Slofte bij Westel dit seizoen al wat te vaak over het veld.
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Speeldag 22: KAA Gent - STVV (woe 27-01 om 21:00)

Bericht door Stvv_eng »

Jan Bulder schreef: 28 jan 2021, 13:53
Stvv_eng schreef: 28 jan 2021, 13:49
Halenaar schreef: 28 jan 2021, 13:29 Buiten zijn goal was Colidio nochtans ook maar heel pover hoor.
Inderdaad op die goal en de foute pas op Nazon na heeft ie enkel hard gewerkt gelijk eender welke speler op het veld.
Colidio is en blijft een huurling ik zou hem nooit voorrang geven op onze eigen spelers ook al zijn ze 33...

Tenzij er in de zomer wat mogelijk is. In Inter heeft em toch geen toekomst
We hebben echt wel spelers nodig met meer kwaliteit dan Colidio.

Spelers om den hoop mee te vullen, die hebben we al meer dan genoeg.
Klopt al vergeten we snel hoe oud hij is en op die leeftijd doen de mannen Colidio, Durkin en Cacace het zeer goed voor hun leeftijd.

Ik zeg niet dat Colidio meteen wen versterking is. Ik erger me er ook veel aan, maar ik zie er heel veel potentieel in en onder Maes wil dat op de 10 toch al wat beter gaan.
Smurf
Berichten: 387
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 22: KAA Gent - STVV (woe 27-01 om 21:00)

Bericht door Smurf »

Ik zie het momenteel nog niet in Colidio.
Hij werkt nu al wel meer dan onder Muscat, maar dat is voor ongeveer iedereen zo.
En eerlijk waar, tot de 19de minuut had ik niet door dat hij mee deed. Een minuut of 2 later maakt hij een prachtig doelpunt. Maar letterlijk 1 seconde eerder speelt hij de bal lullig kwijt.
Voor het overige zie ik er bitter weinig goeds van tijdens een wedstrijd. Foute keuzes, slechte uitvoering.
Waar hij mee opvalt is zijn versnelling als hij een afvallende bal in het midden oppikt. Dan overbrugt hij snel redelijk wat meters en komen we in een kansrijke positie (overtal). Helaas is de opvolging meestal ondermaats.

Wat mij betreft, maken we grote vooruitgang als dergelijke spelers de wedstrijdkern net niet halen. Ik weet het, hij is nog jong, dus het kan nog komen, maar op dit moment vind ik hem niet goed genoeg.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 22: KAA Gent - STVV (woe 27-01 om 21:00)

Bericht door Brusselmans »

Waarom doet Cacace bij ons niet wat hij de video wel doet ?
Ik word gek van dat te pas en vooral te onpas terugspelen !
https://www.youtube.com/watch?v=mSjgaCkymKw
Smurf
Berichten: 387
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 22: KAA Gent - STVV (woe 27-01 om 21:00)

Bericht door Smurf »

Brusselmans schreef: 28 jan 2021, 14:37 Waarom doet Cacace bij ons niet wat hij de video wel doet ?
Ik word gek van dat te pas en vooral te onpas terugspelen !
https://www.youtube.com/watch?v=mSjgaCkymKw
Ik ga akkoord dat hij te veel achteruit speelt.
Maar die video neem je hopelijk toch niet serieus? Tegen die tegenstanders wil ook nog wel eens de linkerflank afdraven.
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Speeldag 22: KAA Gent - STVV (woe 27-01 om 21:00)

Bericht door Stvv_eng »

Smurf schreef: 28 jan 2021, 14:27 Ik zie het momenteel nog niet in Colidio.
Hij werkt nu al wel meer dan onder Muscat, maar dat is voor ongeveer iedereen zo.
En eerlijk waar, tot de 19de minuut had ik niet door dat hij mee deed. Een minuut of 2 later maakt hij een prachtig doelpunt. Maar letterlijk 1 seconde eerder speelt hij de bal lullig kwijt.
Voor het overige zie ik er bitter weinig goeds van tijdens een wedstrijd. Foute keuzes, slechte uitvoering.
Waar hij mee opvalt is zijn versnelling als hij een afvallende bal in het midden oppikt. Dan overbrugt hij snel redelijk wat meters en komen we in een kansrijke positie (overtal). Helaas is de opvolging meestal ondermaats.

Wat mij betreft, maken we grote vooruitgang als dergelijke spelers de wedstrijdkern net niet halen. Ik weet het, hij is nog jong, dus het kan nog komen, maar op dit moment vind ik hem niet goed genoeg.
Klopt, maar als deze spelers de selectie niet meer halen spelen we voor PO1... Het is de vraag wat realistisch is. Ik zie het nog goed komen met Colidio, laat het duidelijk zijn ik weet dat ie niet bij ons beland want ik denk dat Inter toch 2-3 miljoen vraagt en dat is ie niet waard.
Plaats reactie