Crocky Cup: Racing Genk - STVV (Woe 10-02 om 18:00h)

Alles over de wedstrijden van STVV
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Crocky Cup: Racing Genk - STVV (Woe 10-02 om 18:00h)

Bericht door fruitboerke »

Voor mij gaat Maes na Gent andermaal in de fout met zijn vervangingen .Een hele slechte Durkin mag blijven staan ten koste van Konate die ik nooit had vervangen.Daarna haalt hij nog een spits eruit voor een middenvelder en het was al zeer pover tot onbestaand aanvallend. Mboyo komt veeeeeel te laat in .Genk wou veel meer dan STVV en is terecht door .STVV was gewoonweg de mindere van een hongerig Genk .Wat had STVV te verliezen miljaar .Voetbal toch vrank en vrij in zo een wedstrijd .Dan nog liever met 3-0 of zo de boot in dan een hele wedstrijd lang tactisch geklooi en toch op het laatste de onvermijdelijke goal slikken
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Crocky Cup: Racing Genk - STVV (Woe 10-02 om 18:00h)

Bericht door toyotacorolla »

jammer van de uitslag.
Genk teveel het initiatief gelaten.
Gebruikersavatar
Crazy Horse
Berichten: 83
Lid geworden op: 14 jul 2015, 21:26

Re: Crocky Cup: Racing Genk - STVV (Woe 10-02 om 18:00h)

Bericht door Crazy Horse »

Genk was beter. STVV was niet kansloos. Als deze match vier keer wordt gespeeld, wint STVV één keer.
Crazy Horse may be crazy, but he's not stupid.
Dreke
Berichten: 3641
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Crocky Cup: Racing Genk - STVV (Woe 10-02 om 18:00h)

Bericht door Dreke »

Correctie: Genk was minder slecht. Niks om fier op te zijn. Zwak tegen nog zwakker. En dan krijg je zoiets als een 1-0. Beetje als winnen op punten na een oersaaie boksmatch.
A loyal football fan only supports the shirt...
Esteeveevee
Berichten: 1031
Lid geworden op: 14 sep 2015, 07:53

Re: Crocky Cup: Racing Genk - STVV (Woe 10-02 om 18:00h)

Bericht door Esteeveevee »

En het seizoen is voorbij. Nog allemaal ne fijne Pasen.
Johan
Berichten: 406
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:54

Re: Crocky Cup: Racing Genk - STVV (Woe 10-02 om 18:00h)

Bericht door Johan »

wij hebben een snelle spits, nl suzuki, die constant aan het verdedigen is ip vooraan te spelen, Colidio en Durkin onbestaande. Deridder constant hard werkend maar breed en naar achter spelend. Zoals iedere match geen middenveld, totaal overlopen. Maes wilde er niet voor gaan. Vervangingen te laat en niet ten volle gaan voor resultaat. Kak in de broek en ons weeral eens laten belachelijk maken door Genk. Altijd dat getaffel tegen wandeltempo van achteruit. Gebruik Uw spitsen ipv van ze te laten verdedigen .triestige voetbal.En dat tegen een te pakken Genk.
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Crocky Cup: Racing Genk - STVV (Woe 10-02 om 18:00h)

Bericht door Jean-Paul »

Het is geen schande om te verliezen van een ploeg die momenteel in de top staat. Net als in Oostende moest je uw meerdere erkennen in kwaliteit, in snelheid van uitvoering.
De basis van een goed seizoen word gelegd in de zomer, fysiek, organisatie, tactiek, looplijnen, automatisme , stilstaande fases, kortom alle facetten van het huidige moderne voetbal.
Laat nu net dat zijn waar er te weinig professioneel gewerkt is geweest gekoppeld aan teveel kwantiteit en te weinig kwaliteit en je weet dat je in de problemen komt en iedereen weet nog goed genoeg waar we stonden. De rode lantaarn was het sein om zo snel mogelijk een redder in nood te vinden, iemand die dadelijk impact op de groep had. Dat is ook gelukt met Maes onze redder dat mogen we niet vergeten.
Iedereen zal zeggen dat weten we allemaal ook wel maar ik wil nog even benadrukken van waar we komen.
Gisteren waren Steppe, Texeira, Lavalee, De Ridder, Suzuki en in minder mate Caufriez evenwaardig aan hun opponenten en dat is te weinig om het spel naar u toe te trekken. De rest deed wel hun best maar haalden geen topniveau. En juist dat heeft Stvv nodig om resultaten te halen. Bij Genk stak de man van het seizoen er bij nek en schouders er bovenuit, Paul Onauchu. Elk duel gewonnen, hield soms drie a vier man aan de praat, komt in het middenveld helpen , werkt zich te pletter en laat de bal het werk verder doen. Wie zo een speler in zijn rangen heeft kan al rekenen op een geweldig voordeel. Hij heeft dan ook gezorgd dat Genk verder bekert.
Wij van onze kant moeten onszelf opladen voor as zaterdag tegen Z-Waregem en kunnen bij winst uit de degradatie zorgen geraken om dan ons te focussen op het volgende seizoen waar er duidelijk nieuwe accenten moeten gelegd worden die Maes kan invullen en Tateishi kan uitvoeren.
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Crocky Cup: Racing Genk - STVV (Woe 10-02 om 18:00h)

Bericht door Jean-Paul »

Johan schreef: 11 feb 2021, 06:09 wij hebben een snelle spits, nl suzuki, die constant aan het verdedigen is ip vooraan te spelen, Colidio en Durkin onbestaande. Deridder constant hard werkend maar breed en naar achter spelend. Zoals iedere match geen middenveld, totaal overlopen. Maes wilde er niet voor gaan. Vervangingen te laat en niet ten volle gaan voor resultaat. Kak in de broek en ons weeral eens laten belachelijk maken door Genk. Altijd dat getaffel tegen wandeltempo van achteruit. Gebruik Uw spitsen ipv van ze te laten verdedigen .triestige voetbal.En dat tegen een te pakken Genk.
Ja Johan, ik zie ook graag aanvallend voetbal maar als je in elk onderdeel onder ligt dan is het een noodzaak dat een aanvaller komt helpen. Je hebt de spits van Genk Onauchu bij balverlies ook altijd zien helpen komen in het middenveld. Suzuki moest nog verder komen helpen , mits Genk in de aanval balverlies had en wij in het middenveld, en dat verschil is natuurlijk heel groot.
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Crocky Cup: Racing Genk - STVV (Woe 10-02 om 18:00h)

Bericht door fruitboerke »

Ik ben van mening dat Maes veel meer de kaart van de aanval had durven en moeten kiezen. De druk lag bij de smurfen en zeker niet bij STVV. In ieder geval het zal zaterdag toch anders moeten en een pak gedurfder .
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Crocky Cup: Racing Genk - STVV (Woe 10-02 om 18:00h)

Bericht door Henri is de man »

fruitboerke schreef: 10 feb 2021, 21:50 Voor mij gaat Maes na Gent andermaal in de fout met zijn vervangingen .Een hele slechte Durkin mag blijven staan ten koste van Konate die ik nooit had vervangen.Daarna haalt hij nog een spits eruit voor een middenvelder en het was al zeer pover tot onbestaand aanvallend. Mboyo komt veeeeeel te laat in .Genk wou veel meer dan STVV en is terecht door .STVV was gewoonweg de mindere van een hongerig Genk .Wat had STVV te verliezen miljaar .Voetbal toch vrank en vrij in zo een wedstrijd .Dan nog liever met 3-0 of zo de boot in dan een hele wedstrijd lang tactisch geklooi en toch op het laatste de onvermijdelijke goal slikken
Mja - dat is een keuze die je maakt. Ik denk ook dat het misschien van moeten was, gezien het eerste kwartier.
Konaté ging er terecht af, die was nergens en kon gewoon het tempo niet volgen. Ik vond het een goede wissel. Durkin was veel beter in het midden en Caufriez bracht stabiliteit op de rechtsachter. In zo een wedstrijd, tegen dat type tegenstander, moet je gewoon de kansjes die je krijgt benutten. Dat hebben we niet gedaan.
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4142
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Crocky Cup: Racing Genk - STVV (Woe 10-02 om 18:00h)

Bericht door lindoke »

Ik zou graag van PM willen weten waarom het in de 2e helft plots mogelijk is om hoger te spelen en druk naar voor te zetten terwijl dit in de eerste helft niet te zien was en Genk laag opgevangen werd. Niet dat Genk in de tweede helft tegen de goal geplakt werd maar offensief waren we meer aanwezig op die manier.

Ik hoop echt dat de tactiek dit weekend tegen ZW is om weer hoog druk te zetten en van eigen sterkte uit te gaan.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Crocky Cup: Racing Genk - STVV (Woe 10-02 om 18:00h)

Bericht door Jean-Paul »

lindoke schreef: 11 feb 2021, 08:09 Ik zou graag van PM willen weten waarom het in de 2e helft plots mogelijk is om hoger te spelen en druk naar voor te zetten terwijl dit in de eerste helft niet te zien was en Genk laag opgevangen werd. Niet dat Genk in de tweede helft tegen de goal geplakt werd maar offensief waren we meer aanwezig op die manier.

Ik hoop echt dat de tactiek dit weekend tegen ZW is om weer hoog druk te zetten en van eigen sterkte uit te gaan.
Ik denk dat PM zijn verslag klaar is hoor. Volgens mijn bescheiden mening hadden we in de eerste helft de grootste moeite met het loopwerk en wisselwerking van Bongonda, Ito, en Toma en mits er zoveel beweging en druk was konden zowel de controlerende middenvelders Heyen en Thorstvedd hoger spelen. Bovendien schoven zowel Munoz en Uronen door naar het middenveld en gebruikten zij hun ruimte optimaal. Tweede helft was dit door de inbreng van Caufriez al voor een stuk lamgelegd en kon Bongonda zich niet zo vaak meer doorzetten, Ito probeerde het dan langs die kant en buiten enkele geweldige versnellingen was dat ook geen succes meer. Zo kon Max ook al eens profiteren van de ruimte en zette hij zowel Suzuki als Nazon in een gunstige positie. Maar de man buiten categorie Onuachu is wel een speler die niemand in zijn rangen heeft. Wat een beer en geweldige speler. We moeten ook eerlijk zijn , Genk heeft meer kwaliteit met en zonder bal en dan moet IEDEREEN van ons op topniveau spelen en dan kom je maar aan zes spelers gisteren.
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Crocky Cup: Racing Genk - STVV (Woe 10-02 om 18:00h)

Bericht door vdl »

Veel gezaag hier, omdat we nu tegen GENK verliezen.
Laat nu weg dat het Genk is en bekijk het nuchter.
Maar we vergeten wel dat de nr2 tegen de nr15 in de stand aan het spelen waren, dus eigenlijk een logische uitslag, met een doelpunt van de topschutter.
Maes moet het wel nog altijd stellen zonder een echte rechtsback en heeft op het middenveld gewoon niet de kwaliteit die Genk heeft,al wat hij tot nu gepresenteerd heeft verdient een dikke pluim.
Maar er zullen er misschien terug hunkeren naar Muscat en zijn hopeloos voetbal.
Roman
Berichten: 269
Lid geworden op: 17 dec 2019, 12:15
Supporter van: Stvv

Re: Crocky Cup: Racing Genk - STVV (Woe 10-02 om 18:00h)

Bericht door Roman »

Afgelopen zondag werd Genk van het kasje naar de muur gespeeld door Anderlecht, een reactie hierop kondigde zich aan en nu pakten ze ons onmiddellijk bij de keel. Ik denk dan ook niet dat het de bedoeling was zo laag een blok te zetten maar dat Genk dat gewoon afdwong. Desondanks kregen ook zij niet veel kansen, we hadden ook wat meeval maar grote reddingen heb ik Steppe niet zien doen.
Men kan wel zeggen dat men hoger moet spelen maar het moet ook kunnen, zelfs tegen Oostende dat ik toch nog iets lager inschat dan Genk ging dat immers ook niet !
Waarschijnlijk had het niets veranderd hebben maar als een speler van STVV hetzelfde zou gedaan hebben als Thorstved, binnen 10 minuten 3 fases waar geel gerechtvaardigd is en toch slechts één keer gesanctioneerd, dan stonden wij wel met 10 daar twijfel ik geen seconde aan. Dat is iets waar gewoon alle kleine ploegen mee kampen tov de toppers, spijtig maar helaas.
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Crocky Cup: Racing Genk - STVV (Woe 10-02 om 18:00h)

Bericht door lakie »

Moeilijke wedstrijd...

Genk was toch wat geprikkeld door de vorige wedstrijd tegen Anderlecht.
Eerste 20 minuten van Genk waren dan ook gewoon goed.
Veel lopende mensen en daar hadden we het moeilijk mee.
Ook omdat onze backs gisteren (en eigenlijk gewoon altijd) niet goed genoeg waren.
Dan kan je geen druk zetten en ook niet uitvoetballen, waardoor je zelf onder druk komt te staan.
Als je dan hoger gaat spelen komen er zoveel gaten dat die lopende mensen van Genk er gewoon doorheen konden wandelen.

Na 20 minuten was Genk zijn opflakkering al serieus geminderd.
Wij konden iets beter gaan voetballen en Genk werd slordiger.
Achteraan stonden we goed en we gaven niks meer weg.
Om echter dan de volgende stap te zetten moeten de flanken mee willen, zeker in een 3-5-2...
Vandaar ook de wissel van Maes, door Cauffriez te brengen ipv Konate.
De duelkracht van Konaté was niet echt nodig (vond ik ook) en Durkin was de laatste wedstrijden sterk op het middenveld. Hem doorschuiven was dus logisch...
Maar zowel Cauffriez als Cacace brengen niet genoeg op die flank. Veel goede wil, dat wel, maar aanvallend niet genoeg om veel te kunnen creëren.
Nu, de voorzetten van Cauffriez vallen dan nog wel mee (leveren ook gevaar op), maar die van Cacace geraken meestal niet verder dan de grote carre.

Het was dan ook een match waarin hoe langer het 0-0 bleef hoe beter dit eigenlijk was voor ons.
En hopen dat als er eens een kansje kwam, je deze kon verzilveren, bv. het schot van Nazon en van De Ridder.
Het probleem is ook wel langs de andere kant, hoe langer het 0-0 blijft, hoe "gevaarlijker" het wordt, als je dan een goal slikt op het laatste moment, zoals nu, is de match gedaan. Dan kan je niet meer reageren.

Wat betreft de opstelling:
- Colidio ipv Bruls: Colidio werkt meer dan Bruls. Bruls gisteren achter de bal laten lopen had niks opgeleverd. Wanneer hij inkomt zie je wel dat hij kwaliteiten heeft. Tussen de linies de bal vragen en technisch goed genoeg om iets met die bal te doen. Alleen te vaak (en dus gisteren ook) te nonchalant. Tegen Cercle was dit niet het geval en je zag direct het verschil.
- Nazon ipv Mboyo: logisch na zijn invalmatch tegen Oostende en de vorm van Mboyo de laatste matchen.

Spijtig, het had gekund, Genk was niet geweldig en het had ons seizoen toch nog wat kleur kunnen geven.
Zeker omdat eigenlijk met VAR Thorstvedt met rood van het veld had gemoeten. Breekt eerst een tegenaanval af door de man vast te houden/om te trekken en gaat iets erna gewoon vol op de voet van Suzuki staan.

Nu, zien dat we veilig zijn, te beginnen met 3 punten tegen Zulte Waregem.
En Maes deze ploeg grondig laten evalueren, waar er versterking nodig is, met als prioriteit de flanken!
Dat gecombineerd met een goede voorbereiding onder een goede trainer en volgend seizoen kan er heel anders uitzien.
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Plaats reactie