Speeldag 24: KV Oostende - STVV (za 06-02 om 16.15)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 24: KV Oostende - STVV (za 06-02 om 16.15)

Bericht door Halenaar »

Off day. Maes toch wel vandaag met een paar rare beslissingen, hopelijk in het teken van woensdag.

Pius trouwens echt wel een slecht debuut gemaakt. En als Matsubara zo blijft invallen zal hij de volgende zijn op het lijstje van vertrekkers...
pat@
Berichten: 1078
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 24: KV Oostende - STVV (za 06-02 om 16.15)

Bericht door pat@ »

Een match om zo snel mogelijk te vergeten.
Nazon en Konaté blijken een basisplaats te rechtvaardigen.
Je ziet wel dat Steuckers nog niet genoeg initiatief durft nemen, uit respect voor de hiërarchie neem ik aan.
Hopelijk krijgt Maes dit snel ingeprent in zijn kopje dat hij dit wel zal doen.
Suzuki blijft levensgevaarlijk voor doel. Hij is eigenlijk niet in stelling gebracht. Het doelpuntje is goed voor het vertrouwen naar woensdag toe.

We kunnen nu wel stellen dat de beker het enigste is wat nog rest. De kloof met de achtste wordt nu iets te groot. Dat we nog in de problemen gaan komen zou me sterk lijken. Buiten de beker hebben we de laatste twee matchen nog om naar uit te kijken. Anderlecht en de smurfen uit PO1 houden zou leuk zijn.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4144
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 24: KV Oostende - STVV (za 06-02 om 16.15)

Bericht door lindoke »

Ik kan maar niet snappen dat er gewacht wordt tot de laatste 10 minuten en een 3-0 achterstand om zelf vanuit eigen kracht beginnen spelen. Het was inderdaad met een goeie Nazon en Konaté. Maar dan mogen we ons toch vragen beginnen stellen waarom Nazon er al tijdens de rust niet mocht inkomen voor een zeer bleke Mboyo. Die is de laatste weken erg zwak en in de eerste helft kon je al goed zien dat er niks ging van komen. Konaté had ik bij de start verwacht want was voor zijn schorsing al een aantal weken heel goed bezig.

Vanuit de organisatie spelen is allemaal goed en wel en dat lijkt ook het spel van PM te zijn. Maar vanuit een goeie organisatie spelen betekent niet alleen een goeie verdediging neerzetten maar daar hoort ook goed uitvoetballen bij en daar nijpt het schoentje. Bruls en De Ridder zijn beiden controlerende middenvelders en we missen een echte aanvallende middenvelder, een lopende speler die de meters tussen de verdediging en de aanvallers overbrugt. Dat is één van de profielen dat er absoluut moet bijkomen in de zomer. Mboyo en vooral Suzuki vallen heel diep terug om de bal op te halen en verdedigende taken uit te voeren maar zij zijn beiden niet geschikt om de taak van die centrale lopende man die we missen op zich te nemen.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
smol
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 24: KV Oostende - STVV (za 06-02 om 16.15)

Bericht door smol »

Alle teams onder ons verliezen dus op zich geen probleem.
nastase
Berichten: 111
Lid geworden op: 10 jan 2021, 13:46
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 24: KV Oostende - STVV (za 06-02 om 16.15)

Bericht door nastase »

smol schreef: 06 feb 2021, 20:33 Alle teams onder ons verliezen dus op zich geen probleem.
Een speeldag dichter bij de redding hopelijk.
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 24: KV Oostende - STVV (za 06-02 om 16.15)

Bericht door vdl »

Net als vorig seizoen, spelen we hopeloos slecht in Oostende, een verplaatsing die ons niet ligt blijkbaar.
Maar dit Oostende is wel veel sterker dan dat van vorig seizoen.
In de competitie is alleen de redding nog belangrijk, en dan is er nog de beker.
Al is de beker de laatste jaren ook geen succes meer.
Andy
Berichten: 52
Lid geworden op: 25 jun 2011, 09:53

Re: Speeldag 24: KV Oostende - STVV (za 06-02 om 16.15)

Bericht door Andy »

Ik snap eigenlijk niet waarom onze wintertransfers zo bejubeld geweest zijn door pers, commentatoren, enz. STVV haalde inderdaad heel wat punten maar ik vind niet dat de nieuwelingen daar echt een groot aandeel hebben bij gehad. Ik zeg niet dat het slecht is/was maar bv. een Nazon vind ik veel opvallender in een wedstrijd dan M'Boyo of Steuckers bij Bruls. We zijn gered, dat is het voornaamste. Doel bereikt!
wiekes
Berichten: 875
Lid geworden op: 15 jul 2017, 11:29

Re: Speeldag 24: KV Oostende - STVV (za 06-02 om 16.15)

Bericht door wiekes »

Een speler zoals De Ridder met zoveel ervaring waarom steekt die zijn handen uit met die voorzet en dan Pius hij alleen weet voor wat dat nodig was trek die twee daar van af hoeveel is het dan want wat heeft Schmid moeten pakken eigenlijk.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 24: KV Oostende - STVV (za 06-02 om 16.15)

Bericht door stvvilvoorde »

Eerste match die ik sinds lang niet bekeken heb, oa door dat mottige uur, dus kan me niet uitspreken over de match.
Had op voorhand wel het gevoel dat het moeilijk zou zijn daar iets te rapen.
KVO speelt heel degelijk dit seizoen en traditioneel is dit een verplaatsing waar we zo goed als nooit iets rapen.

Quid Matsubara, die wordt nu toch echt te duur om nog te houden en door iedereen gepasseerd te worden.
De J-League begint pas binnen 2 weken, de markt daar is nog steeds open.
Positivo
Berichten: 1926
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 24: KV Oostende - STVV (za 06-02 om 16.15)

Bericht door Positivo »

Oostende was gewoon veel sterker.
Sterk in de pressing, onvermoeibaar gedurende zowat 75 minuten, alleen toen de wedstrijd gespeeld was, lieten ze wat stoom af.
Stvv geraakte nooit in zijn spel door die pressing. Fouten bij spelers zoeken, moet nu niet. Wat mij opviel : Arne Steuckers viel op door zijn passing en Matsubara leek of hij schrik had.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 24: KV Oostende - STVV (za 06-02 om 16.15)

Bericht door Jacques »

stvvilvoorde schreef: 07 feb 2021, 09:32
Quid Matsubara, die wordt nu toch echt te duur om nog te houden en door iedereen gepasseerd te worden.
De J-League begint pas binnen 2 weken, de markt daar is nog steeds open.
Matsubara voldoet niet, klaar en duidelijk, maar moet gewoon blijven omdat wij geen vervanger meer kunnen halen. Op links is er geen alternatief voor Cacace.
Overdrijven is een kunst
Roman
Berichten: 269
Lid geworden op: 17 dec 2019, 12:15
Supporter van: Stvv

Re: Speeldag 24: KV Oostende - STVV (za 06-02 om 16.15)

Bericht door Roman »

Het is gewoon een gegeven dat we tegen ploegen die heel agressief en hoog druk zetten we zelden of nooit in ons spel komen. Dan is er met De Ridder en Brüls inderdaad teveel van dat op het middenveld, een Konate had dat kunnen oplossen. Maar we hoeven nu inderdaad niet alles ineens af te breken en alle credits gaan naar Oostende dat weliswaar ook twee domme handsballen nodig had om echt afstand te kunnen nemen. Steukers is een speler die zeker wat in zijn mars heeft en mag langzaam gebracht worden maar liefst niet alleen dan als het als ploeg moeilijk is.
Ook de keuze van de studs lijkt me ook een steeds weerkerend probleem te zijn, in tegenstelling tot onze spelers zag ik geen enkele van Oostende constant schuiven !
nastase
Berichten: 111
Lid geworden op: 10 jan 2021, 13:46
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 24: KV Oostende - STVV (za 06-02 om 16.15)

Bericht door nastase »

Volgende match voor de competitie is thuis tegen Zulte-Waregem.
Zeker haalbaar volgens mij.
Niet direct de ploeg die u probeert te versmachten.
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 24: KV Oostende - STVV (za 06-02 om 16.15)

Bericht door STimVV »

Jacques schreef: 07 feb 2021, 10:17
stvvilvoorde schreef: 07 feb 2021, 09:32
Quid Matsubara, die wordt nu toch echt te duur om nog te houden en door iedereen gepasseerd te worden.
De J-League begint pas binnen 2 weken, de markt daar is nog steeds open.
Matsubara voldoet niet, klaar en duidelijk, maar moet gewoon blijven omdat wij geen vervanger meer kunnen halen. Op links is er geen alternatief voor Cacace.
Matsubara speelde int begin van de competitie een 6-tal matchen. En was toen toch goed? Ik heb hier toen alvast van niemand gelezen dat die niet goed genoeg was.
Misschien omdat er toen té veel anderen slecht waren... Mmaee, Durkin, Colidio, etc waren de mannen die toen terecht kritiek kregen en het niveau niet aan konden. Maar over Ko werd toen niet geklaagd.
Ik zag gisteren toch ook duidelijk dat Lavalée geen linkerflankspeler is, bracht in de opbouw niks bij en bracht geen enkele keer diepgang. Matsubara moet voor mij dus spelen als Cacace out is.
pat@
Berichten: 1078
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 24: KV Oostende - STVV (za 06-02 om 16.15)

Bericht door pat@ »

Bij Matsubara zit het gewoon slecht tussen de oren. Hij loopt er ook zo troosteloos bij, zijn hoofd tussen de schouders gewrongen.
Je weet als speler ook dat het gisteren voor 'echt' was. Als de trainer dan schuift om u te passeren geeft het al een deuk in de moral.
Je moet dan toch noodgedwongen depanneren, zit de trainer vanaf de eerste seconde te brullen dat het geen naam heeft. In de tribune zijn er dan nog een paar, na uw eerste slecht balcontact, goed hoorbaar aan het lachen met u. Ik zou ook gene bal raken. Het zijn profs met een serieus loonbriefje, dat weet ik wel. Plezant en goed voor de moral is het allerminst.
Het is zoals STimVV zegt, hij heeft al bewezen dat hij kan voetballen. Als hij zelf de knop niet kan omdraaien is het moeilijk om een meerwaarde te zijn.
Plaats reactie