Speeldag 24: KV Oostende - STVV (za 06-02 om 16.15)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 24: KV Oostende - STVV (za 06-02 om 16.15)

Bericht door stvvilvoorde »

Hij speelde thuis tegen Gent goed en de twee voorafgaande oefenmatchen (op Waregem en tegen Beveren dacht ik).
Erna is de vormcurve terug omlaag gegaan en sinds de komst van Cacace eigenlijk nooit meer in aanmerking gekomen voor die positie.

Ook nu wordt hij als backup voor die positie weeral gepasseerd door Lavalee, die duidelijk niet eens een flankspeler is.

Als ik me niet vergis was Matsubara toch 1 van de meest gewilde linksbacks uit de j-league op het moment dat hij hier transfervrij tekende.
1 jaar later moet je die dan normaal toch terug kunnen slijten in de J-league.
De rol die hij nu heeft (vijfde wiel aan de wagen), daar kan je als club, noch speler vrede mee nemen.
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 24: KV Oostende - STVV (za 06-02 om 16.15)

Bericht door STimVV »

stvvilvoorde schreef: 07 feb 2021, 12:00 Hij speelde thuis tegen Gent goed en de twee voorafgaande oefenmatchen (op Waregem en tegen Beveren dacht ik).
Erna is de vormcurve terug omlaag gegaan ...
Tegen Gent speelde hij niet...
Pas de week er na kwam hij in de ploeg en gaf hij een knappe assist op Anderlecht.
Als je geen minuten kan maken omdat er nen betere is op uw positie is het moeilijk om je vorm te behouden... hij kan ook ni meespelen met een b-ploeg ofzo. Dan is dat voor elke speler moeilijk lijkt me...
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 24: KV Oostende - STVV (za 06-02 om 16.15)

Bericht door voetballiefhebber »

We moeten nu niet te negatief zijn. Gelukkig komen de concurrenten voor één keer eens niet dichterbij. Mboyo is wel redelijk balvast, maar onder druk zal het voor iedereen wel moeilijk zijn, zeker. Brüls is al heel zijn carrière wisselvallig, maar is wel een heel nuttige speler natuurlijk.

Woensdag in Genk wordt het nog andere koek vrees ik en dan dat weer nog. Spelers gaan vastvriezen op het veld. :lol:
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 24: KV Oostende - STVV (za 06-02 om 16.15)

Bericht door stvvilvoorde »

STimVV schreef: 07 feb 2021, 12:07
stvvilvoorde schreef: 07 feb 2021, 12:00 Hij speelde thuis tegen Gent goed en de twee voorafgaande oefenmatchen (op Waregem en tegen Beveren dacht ik).
Erna is de vormcurve terug omlaag gegaan ...
Tegen Gent speelde hij niet...
Pas de week er na kwam hij in de ploeg en gaf hij een knappe assist op Anderlecht.
Als je geen minuten kan maken omdat er nen betere is op uw positie is het moeilijk om je vorm te behouden... hij kan ook ni meespelen met een b-ploeg ofzo. Dan is dat voor elke speler moeilijk lijkt me...
Juist, was Garcia die toen linksback speelde in een 4-3-3 (maar die is er nu ook niet meer om te depanneren op links)
Dan was het enkel in een paar oefenmatchen dat hij een redelijk indruk bij mij liet...

Ik vrees dat ik Matsubara eigenlijk nog geen enkele match goed heb zien spelen in 1A.
Op Anderlecht was niemand echt goed, kan me niet herinneren dat Matsubara daar er bovenuitstak.
Week erna thuis tegen OOstende idem.
En de twee uitmatchen daarna (Eupen en Cerle) heeft hij toch wel zichzelf uit de ploeg gespeeld met erg ondermaatse prestaties.

Ik herinner me eigenlijk vooral zijn debuut tegen Mechelen vorig seizoen en dat was vrij dramatisch.

Ik denk dat die gast zware aanpassingsmoeilijkheden heeft.
Onderschat het niet, dat verschil tussen Japan en Belgie.
Als je amper de engelse taal machtig bent, maakt het alleen maar veel moeilijker.
Ik zou hem zo snel mogelijk opnieuw in de J-League proberen te slijten.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 24: KV Oostende - STVV (za 06-02 om 16.15)

Bericht door Jacques »

Ik heb Matsubara ook nog geen overtuigende wedstrijden weten spelen, aanvallend en verdedigend bedoel ik dan. Soms is het aanvallend nog wel ok, maar dan laat hij verdedigend veel steken vallen. Op Eupen bv. zag hij sterretjes tegen Ndri. Hoe hij gisteren inviel was dramatisch. Geen ideale omstandigheden en een vettig (glibberig) veld, maar toch...Cacace zat de laatste weken in een dipje, maar is zelfs in een dip nog een stuk beter dan Matsubara gisteren. Ik zie het er niet echt in. Is ondertussen ook al een jaar hier, als hij nu nog niet aangepast is, vraag ik me af of hij wel ooit aangepast zal raken. Ik zou hem houden, omdat er momenteel geen alternatief is, maar in de zomer mag hij vertrekken.
Overdrijven is een kunst
Lukske de Lange
Berichten: 1236
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: Speeldag 24: KV Oostende - STVV (za 06-02 om 16.15)

Bericht door Lukske de Lange »

Jacques schreef: 07 feb 2021, 12:43 Ik heb Matsubara ook nog geen overtuigende wedstrijden weten spelen, aanvallend en verdedigend bedoel ik dan. Soms is het aanvallend nog wel ok, maar dan laat hij verdedigend veel steken vallen. Op Eupen bv. zag hij sterretjes tegen Ndri. Hoe hij gisteren inviel was dramatisch. Geen ideale omstandigheden en een vettig (glibberig) veld, maar toch...Cacace zat de laatste weken in een dipje, maar is zelfs in een dip nog een stuk beter dan Matsubara gisteren. Ik zie het er niet echt in. Is ondertussen ook al een jaar hier, als hij nu nog niet aangepast is, vraag ik me af of hij wel ooit aangepast zal raken. Ik zou hem houden, omdat er momenteel geen alternatief is, maar in de zomer mag hij vertrekken.
Als er bij de jeugd geen valabele linksback loopt, zouden ze op training voorlopig Van Dessel kunnen testen op die positie.

Afgaande op wat ik van hem al zag: goed positiespel, technisch onderlegd, linkse voet en (nog) te weinig body voor een centrale positie...of hij de rol effectief aankan moet dan bekeken worden op het trainingsveld, maar is zeker wel iemand met enig potentieel denk ik.
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 24: KV Oostende - STVV (za 06-02 om 16.15)

Bericht door Jean-Paul »

We hebben toch niet verloren door Matsubaru ? Of omdat Mboyo die wel een bal kan bijhouden geen enkele steun of te lang moet wachten om zijn bal kwijt te raken? Ons middenveld kwam duidelijk te kort in duelkracht, De Ridder, Durkin, Bruls kwamen zowel in verdedigend als in aanvallend opzicht te kort.
Nazon en Konaté hadden in dat opzicht wel voor evenwicht kunnen zorgen maar ook in de andere compartimenten konden we te weinig duelkracht en balwinst opeisen.
Oostende heeft de juiste ingesteldheid, power en balveroveraars en een efficiënte aanval met heel veel talent l die een stap verder staan dan onze kanaries. Een logisch vervolg van een geweldige campagne die van in het begin van de competitie op punt stonden en dit in contrast met een Stvv dat iedere week zoekende was.
Dat we nu kritiek moeten uiten op jongens die onlangs de ploeg zijn komen VERSTERKEN kan ik amper geloven. We waren gisteren op ieder vlak de mindere, dat is nu eenmaal zo. We hebben nog steeds geen play off 1 team wat sommigen ook mogen dromen en hebben tot nu toe een schitterend parcours onder Maes afgelegd. Ik had gisteren ook meer weerwerk verwacht en verlangd maar realisme is nog altijd een beter gegeven dan hoogmoed of pretentie.
Johan
Berichten: 405
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:54

Re: Speeldag 24: KV Oostende - STVV (za 06-02 om 16.15)

Bericht door Johan »

voetbal is proberen Uw tegenstrever te verschalken. In ons spel van 1000 en 1 pas van voor naar achter en van links naar rechts is te traag ,te getelefoneerd. Een snelle Suzuki wordt nooit een in de diepte gestuurd, Cacace stopt zijn rushes aan de middellijn. Traag en verrassingsloos wandelvoetbal. Dat Mboyo en Bruls hier zijn is volgens mij een teken dat ze bij hun ploegen gemist konden worden blijkbaar. Pas op, geen verwijt,
1000 x dank aan Peter Maes, wij zijn voorlopig gered hoop ik. Maar volgend seizoen zal het beter moeten zijn. Excuses als ik het mis heb .
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 24: KV Oostende - STVV (za 06-02 om 16.15)

Bericht door stvvilvoorde »

Jacques schreef: 07 feb 2021, 12:43 Ik heb Matsubara ook nog geen overtuigende wedstrijden weten spelen, aanvallend en verdedigend bedoel ik dan. Soms is het aanvallend nog wel ok, maar dan laat hij verdedigend veel steken vallen. Op Eupen bv. zag hij sterretjes tegen Ndri. Hoe hij gisteren inviel was dramatisch. Geen ideale omstandigheden en een vettig (glibberig) veld, maar toch...Cacace zat de laatste weken in een dipje, maar is zelfs in een dip nog een stuk beter dan Matsubara gisteren. Ik zie het er niet echt in. Is ondertussen ook al een jaar hier, als hij nu nog niet aangepast is, vraag ik me af of hij wel ooit aangepast zal raken. Ik zou hem houden, omdat er momenteel geen alternatief is, maar in de zomer mag hij vertrekken.
ik vind dat een moeilijke.
Je hebt nog ongeveer twee weken money time om hem nu eventueel te versassen richting J-League.
In de rest van je post geef je duidelijk aan er ook niet meer in te geloven.
Zit er dan niks bij de jeugd dat evt die rol van back-up kan vertolken?
Mij lijkt het vooral een kostelijke bedoening om hem nog tot de zomermercato te houden.
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Speeldag 24: KV Oostende - STVV (za 06-02 om 16.15)

Bericht door Bartman »

stvvilvoorde schreef:
Jacques schreef: 07 feb 2021, 12:43 Ik heb Matsubara ook nog geen overtuigende wedstrijden weten spelen, aanvallend en verdedigend bedoel ik dan. Soms is het aanvallend nog wel ok, maar dan laat hij verdedigend veel steken vallen. Op Eupen bv. zag hij sterretjes tegen Ndri. Hoe hij gisteren inviel was dramatisch. Geen ideale omstandigheden en een vettig (glibberig) veld, maar toch...Cacace zat de laatste weken in een dipje, maar is zelfs in een dip nog een stuk beter dan Matsubara gisteren. Ik zie het er niet echt in. Is ondertussen ook al een jaar hier, als hij nu nog niet aangepast is, vraag ik me af of hij wel ooit aangepast zal raken. Ik zou hem houden, omdat er momenteel geen alternatief is, maar in de zomer mag hij vertrekken.
ik vind dat een moeilijke.
Je hebt nog ongeveer twee weken money time om hem nu eventueel te versassen richting J-League.
In de rest van je post geef je duidelijk aan er ook niet meer in te geloven.
Zit er dan niks bij de jeugd dat evt die rol van back-up kan vertolken?
Mij lijkt het vooral een kostelijke bedoening om hem nog tot de zomermercato te houden.
Vind ik ook. Waarom dan niet een jongere speler als eventuele back up gebruiken ?

Het gebrek aan kwaliteit op middenveld was gisteren nog eens pijnlijk duidelijk. Toch als je volgend seizoen hoger wil mikken. Ik zie ons niet meer in grote problemen belanden, dus hier kan nu rustig over nagedacht worden.

Pius speelde een zeer zwakke eerste helft, maar kwam gaandeweg beter en beter in de wedstrijd. De handsbal was eerder ongelukkig.

Zwakke Caufriez ook, blijft jammer dat er geen direct inzetbare versterking kwam op links.

Lichtpunten waren er zeker ook, de invalbeurten van Nazon en Steuckers waren prima en brachten meer schwung.

Maar toch straf hoe Oostende dit al bijna een gans seizoen kan brengen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Yellow Feaver
Berichten: 1802
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Speeldag 24: KV Oostende - STVV (za 06-02 om 16.15)

Bericht door Yellow Feaver »

Thuis tegen Oostende en op Anderlecht vond ik Matshubaru goed. Maar dan wedstrijden zoal op Eupen, rotslecht. Dat hij achteraf niet meer in beeld kwam zal ook wel een teken aan de wand zijn.

Prijs/kwaliteit bekijken of het okay is om hem als back-up te houden. En anders vervanger halen.
Smurf
Berichten: 384
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 24: KV Oostende - STVV (za 06-02 om 16.15)

Bericht door Smurf »

Logische nederlaag, niet te veel woorden aan vuil maken, niet te veel conclusies uit trekken.
Is al langer duidelijk dat we het moeilijk hebben wanneer ploegen hoog druk komen zetten. Technische staf mag hier zeker werk van maken.

Qua uitslagen was dit weekend echter een meevaller. De kloof blijft even groot. Dat had zeker weer anders gekund, vooral de nederlaag van Moeskroen heeft me aangenaam verrast en ook bij Cercle was het weer nipt.

Volgend weekend is het weer heel belangrijk. Maar liefst 6 van de laatste 8 spelen onderlinge duels. Cercle thuis tegen Anderlecht (durf ik geen cent op inzetten). Kortrijk (sinds dit weekend bijna zeker van het behoud) op OHL.

Met drie punten behouden we dus minstens die kloof met de rest, vergroot je vermoedelijk zelfs de kloof met een paar concurrenten en ben je dus zo goed als gered. Op 7 wedstrijden nog 8, 9 of meer punten inhalen, lijkt voor ploegen als Cercle en Beveren dan toch wat veel. Een 12 op 21 is zelfs voor elke ploeg in deze competitie een succesje tegenwoordig. Wij haalden bvb 7 op 15 de laatste 5 wedstrijden. Slechts 6 ploegen doen beter. Slechts 2 halen meer dan 10 op 15. Er wordt heel vaak gelijk gespeeld dit seizoen (lijkt me toch) en dat is op dit moment in ons voordeel.
Winnen betekent dus vermoedelijk het definitieve einde van onze degradatiezorgen. Veel mensen zijn er nu al vrij gerust in. Ik maak me momenteel ook geen al te grote zorgen, maar een nul op zes kan ineens weer veel veranderen. Gewoon zo snel mogelijk nog een paar puntjes sprokkelen (Waregem en Eupen).
Plaats reactie