Speeldag 26: STVV- Zulte Waregem (za 13-02 om 18:30)

Alles over de wedstrijden van STVV
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Speeldag 26: STVV- Zulte Waregem (za 13-02 om 18:30)

Bericht door fruitboerke »

Deze wedstrijd had altijd 3 punten moeten opleveren Een zeer vermijdelijke nederlaag. Het zal zweten worden tot de laatste wedstrijd men jongens.
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 26: STVV- Zulte Waregem (za 13-02 om 18:30)

Bericht door Brusselmans »

Yellow Feaver schreef: 14 feb 2021, 00:15
Brusselmans schreef: 13 feb 2021, 23:57
Yellow Feaver schreef: 13 feb 2021, 23:40
Franz schreef: 13 feb 2021, 22:17
Yellow Feaver schreef: 13 feb 2021, 20:49

Ik denk dat iedereen die in een STVV-groep op Facebook zit wel weet wie dit is.

Nu ja volgens hem hebben de Japanners ook het roer niet omgegooid en moesten we een tiental weken terug Suzuki buiten gooien en Vossen halen om een kans te maken op de redding.
Ik weet niet wie Johan is, maar - los van zijn overdreven formulering - heeft hij in de grond wel een punt vind ik.
Er werd vandaag niet direct en verticaal genoeg gespeeld, inderdaad te veel gestrikt. Check OK Johan.
Vandaag had Nazon altijd in de plaats van Mboyo moeten komen in de tweede helft. Check OK Johan.
We hebben inderdaad een reeks kansen gehad, die gemist - met wat tegenslag ook - en twee mogelijke goals niet gekregen, dat klopt.
We verdienden niet te verliezen, en hadden ook kunnen winnen.
Maar dat doet niets af aan het probleem van het weinige verticale spel en de onbegrijpelijke niet-wissel door Maes.
Nazon snap ik ook niet. Maar met dat eindeloos gestrikt aan wandeltempo hebt ge 1 keer gescoord, een onterecht afgekeurd doelpunt gehad en nog vijf open kansen gecreëerd.
En 1 op 15 gehaald !
Al de rest is uzelf blijmaken !
Eerst en vooral spreek ik over de wedstrijd van vandaag en die 1 op 15 heb ik ook ergens gemist denk ik.

Maar ik ga het laten ipv met iedereen in discussie te gaan. We hebben verloren en alles is rotslecht voor tenminste 1 week. 10 dagen terug was alles top, tot tegen het euforische af.
STVV - Moeskroen 0 - 2
Gent - STVV 1 - 1
STVV - Cercle 3 - 0
Oostende - STVV 3 - 1
STVV - ZW 1 - 2

Mea culpa, 4 op 15 ... Maar toch, dit was zeker niet het zwaarst denkbare programma.
Met de bekernederlaag erbij zit je deze week met 3 verliesmatchen.
Eventjes top zijn telt niet ....
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 26: STVV- Zulte Waregem (za 13-02 om 18:30)

Bericht door Halenaar »

Sommige mensen kijken alleen maar naar de uitslag precies :D scorebordjournalistiek weer op hun best bij de usual suspects :lol:

Op Gent speel je gelijk omdat Sankhon een blunder begaat in de allerlaatste minuut, en als we vandaag met twee goals verschil -of een goede scheids- hadden gewonnen had ZW er ook niks op tegen in te brengen. Mogen hun beide pollekes kussen dat ze hier de drie punten krijgen.

Zoals gezegd: scorebordjournalistiek. Dit was 1 van de betere wedstrijden de afgelopen tijd en zeer genietbaar, wat mij betreft zat Maes er boenk op bij de persconferentie na de match.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4144
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 26: STVV- Zulte Waregem (za 13-02 om 18:30)

Bericht door lindoke »

Mja, het is te hopen dat de ploegen onder ons deze speeldag ook geen punten rapen dan komt het behoud toch een stap dichterbij. Het wordt toch weer met de billen dicht en dat had ik niet echt verwacht na de mooie reeks onder PM.

Veel punten zie ik ons trouwens niet meer halen als je ons programma ziet: Antwerp (uit), Eupen (thuis), Charleroi (uit), Waasland-Beveren (uit), KV Mechelen (thuis), KRC Genk (uit) en RSC Anderlecht (thuis). We zullen misschien verplicht gaan zijn om tegen Waasland-Beveren en Eupen een 6/6 te halen en we weten allemaal als het bij STVV van te moeten is.......

Het kan zomaar zijn dat het tegen RSCA de laatste thuismatch op leven en dood is en dan geef ik ons niet te veel kans. Ik heb het toen direct na de match gezegd en zeg het nu nog eens, die 2 punten die tegen AA Gent te grabbel werden gegooid zouden wel eens heeeeeeel dure punten kunnen worden.

Wat de match van gisteren betrof: we verdienden inderdaad dubbel en dik een punt. Maar wat is het toch pover gesteld met de intrinsieke kwaliteit van onze spelers. Het is heel sympathiek om de goeie 1ste helft aan te halen maar dat weegt bijlange niet op tegen het voetbal dat STVV dit hele seizoen gebracht heeft. Veel te veel spelers die het niveau "net niet goed genoeg" halen. Je kan er zo een twee-drie in een ploeg hebben en die worden dan meegetrokken door de rest, maar je kan er zo geen 6-7 in je ploeg hebben.

Wat er onder PM verandert is, is dat hij een defensief blok heeft neergezet en Caufriez op de flank heeft laten spelen. Maar ik mis toch zijn accenten in aanvallend oogpunt hoor. Het blijft pijn in de ogen doen als je de looplijnen ziet van de spelers zonder bal als wij in balbezit zijn. Dat is echt schrijnend. Dat gecombineerd met het feit dat we met zeer weinig spelers zitten die individueel een man kunnen uitschakelen maakt dat je dat oeverloos terug spelen krijgt. Enkel De Ridder en in iets mindere mate Bruls kunnen die ruimte voor zichzelf creëren door hun individuele technische bagage. Al de rest heeft dat zo goed als niet in huis en dan moet het er uit komen via passing. Maar begin er maar aan als je de bal hebt en de rest staat achter een tegenstander geposteerd met het handje in de lucht stekend om de bal te krijgen. Heel even was er een moment in de tweede helft dat er een 4-tal passen in één tijd gegeven werden (met oa Steuckers) en dan zie je hoe snel je opschuift en de organisatie van ZW er nog niet stond. Dat is het soort voetbal wat moet gebracht worden, maar ik vrees ervoor dat dit met de huidige spelerskern niet mogelijk is.

Als vrouwe Fortuna ons gunstig gezind is en we weten ons toch te redden dit seizoen dan moet er toch erg veel veranderen qua spelersmateriaal in de zomer en echt aangekocht worden met visie en oog om een bepaald spelsysteem te spelen en de nodige profielen met die kwaliteiten aan te trekken. Spelers als Lavalée, Sankhon, Janssens, Cacace, Matsubara, Vagiannidis, Durkin, Lucas, Ito, Colidio, Filippov, Balongo en zelfs Mboyo zijn eigenlijk beneden de middenmaat en onvoldoende wat nodig is om volgend seizoen een zorgeloos seizoen te draaien en niet op plaats 16, 17 of 18 te eindigen.
Laatst gewijzigd door lindoke op 14 feb 2021, 08:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 26: STVV- Zulte Waregem (za 13-02 om 18:30)

Bericht door Jean-Paul »

wiekes schreef: 13 feb 2021, 20:33 Wie er in dat busje zit een limburger Put maar dat doet er niet toe open kansen afwerken en gewint gemakkelijk en even herhaling gezien van de afgekeurd doelpunt van SUSUKI geen handspel te zien dat zegt Boeckx ook in de studio .
Put is inderdaad een Limburger maar die heb ik liever niet, nooit geen goed gevoel bij gehad remember de burgemeester van Lummen die ons altijd tegenfloot. Ook niet die boerenpummels uit de Antwerpse kempen en ook geen Vloandereers lijk vettige Smet, van Driesche den dikke nek. Jan mn kloten Lambrechts of lange nek Geldhof.
Geef mij maar Visser, Boucaut, Laforge of Lardot. Maar die krijgen wij amper of niet.
smol
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Speeldag 26: STVV- Zulte Waregem (za 13-02 om 18:30)

Bericht door smol »

Na een goede match zoveel slechte commentaar.
We zijn maar STVV he mannen.
Neen ik was gisteren zelfs niet ontgoocheld na de match. We speelden een voortreffelijke wedstrijd die jammer genoeg verloren werd. Op naar de volgende!
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 510
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: Speeldag 26: STVV- Zulte Waregem (za 13-02 om 18:30)

Bericht door KNRI »

We waren minsten de evenknie van zulte. Hadden ongeloofelijke pech in de afwerking waar zulte uiterst effecient was in de tweede helft.

Wat vb. Bruls van zijn dribbelvaardigheden liet zien in de eerste helft :shock: en een Suzuki die week na week blijft groeien...nee dit STVV is geen vogel voor de kat meer!
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 26: STVV- Zulte Waregem (za 13-02 om 18:30)

Bericht door vdl »

Na een goede match verliezen kan, efficiënt zijn is de zaak, enkel Suzuki kan scoren.
De geloofde Cacace raakt amper zijn man voorbij en kan niet scoren voor een leeg doel,Juventus wacht vol ongeduld :grappig:
Ook tegen Genk kon het anders gelopen zijn, nog een punt of vier en Maes kan naar volgend seizoen toe werken.
Er zal kwaliteit moeten bijkomen, om volgend seizoen een goed seizoen te draaien, want er zullen spelers vertrekken, Suzuki en een paar huurlingen.
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 26: STVV- Zulte Waregem (za 13-02 om 18:30)

Bericht door Franz »

vdl schreef: 14 feb 2021, 09:09 Na een goede match verliezen kan, efficiënt zijn is de zaak, enkel Suzuki kan scoren.
De geloofde Cacace raakt amper zijn man voorbij en kan niet scoren voor een leeg doel,Juventus wacht vol ongeduld :grappig:
Ook tegen Genk kon het anders gelopen zijn, nog een punt of vier en Maes kan naar volgend seizoen toe werken.
Er zal kwaliteit moeten bijkomen, om volgend seizoen een goed seizoen te draaien, want er zullen spelers vertrekken, Suzuki en een paar huurlingen.
Cacace is een rare speler. Je ziet dat die jongen veel kwaliteit heeft, maar hijzelf gelooft er precies niet in. En hij durft zijn kwaliteiten precies zelf niet te gebruiken.
Wanneer hij aan de bal komt en tijd en ruimte heeft, krijgt hij schrik en draait terug naar achteren, en passt hij achteruit.
Daarentegen: wanneer hij onder druk staat en op instinct moet spelen, gaat het meestal zeer goed. Dan intercepteert hij de bal, winst het duel, passt goed in, gaat zijn lijn af,...
Gisteren was hij verdedigend prima, hij is verschillende keren goed tussengekomen op zijn flank. Telkens was het 'alle hens aan dek', en dan gaat het goed.
Aanvallend heeft Suzuki enkele een-twees opgezet met hem waarbij Suzuki hem 'dwong' diep te gaan: ook dat ging telkens uitstekend, hij was Opare elke keer voorbij. En dan krijgt hij tijd om na te denken, slaat de schrik precies toe en volgt er een voorzet zonder kracht of precisie.
Ik zou hem toch niet te goedkoop laten gaan, hij kan een grote speler worden met zijn kwaliteiten. Maar dat zal toch nog wat tijd vergen, vooral mentaal precies.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Speeldag 26: STVV- Zulte Waregem (za 13-02 om 18:30)

Bericht door Bartman »

Ik vond dit echt één van de beste wedstrijden van het seizoen, helaas kwam er geen loon naar werken maar dit had wel gekund. Misschien wel gemoeten, maar als je zoveel kansen nodig hebt om te scoren wordt het lastig. Maar er werd bij momenten goed gevoetbald tegen een vrij goede tegenstander.

No stress, we gaan nog punten pakken. Wellicht waar we het niet meteen verwachten. Ik zie ons echt niet meer in de problemen komen.

Maar ik ben akkoord met het merendeel, om volgend seizoen beter te doen moet er een stevige kwaliteitsinjectie komen. Prioriteit zijn de flanken, maar ook het centrale middenveld moet versterkt worden.

Positief is dat vandaag de evaluatie al gemaakt kan worden, en dat Maes samen met het bestuur de voorbereiding van de mercato kan opstarten. Startend met het klaarmaken van een lijstje met vertrekkers, want dit zou een zeer lange lijst moeten worden.

In die optiek misschien niet slecht om enkele twijfelgevallen in de loop van de komende weken (mits de kloof groot genoeg blijft) nog eens uit te proberen. Ik denk dan oa aan Asamoah, Sankhon en Filippov.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 26: STVV- Zulte Waregem (za 13-02 om 18:30)

Bericht door STimVV »

Als het slecht is of als er spelers zijn die het niveau niet halen heb ik het ook altijd gezegd.
Maar gisteren speelde iedereen gewoon een goede match.
Als er 1 ploeg verdiende om te winnen was het STVV.
Durkin heeft me ondertussen ook overtuigd dat hij een goede 6 is. Op alle andere posities dat hij speelde kwam hij te kort, maar op de 6 heeft hij een mooie toekomst.
Maar als hij Dompé even goed zou kennen zoals wij hem allemaal kennen was de 1e goal niet gevallen. Al-tijd korte rugdekking geven in zo een fase.
Die fase en de gemaakte goals die Bostyn er uit haalt maken het verschil tss winst en verlies.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 26: STVV- Zulte Waregem (za 13-02 om 18:30)

Bericht door stvvilvoorde »

Ik zou geen twijfelgevallen uitproberen totdat we mathematisch gered zijn.
Tot dan blijft het elke week alle hens aan dek.

Over de match zelf.
Suzuki, was niet mijn grootste favoriet tot Maes hier arriveerde, maar was gisteren wel bij de betere spelers.
Hij werkte zijn kansen goed af, maar paal en een goede Bostyn verhinderden telkens een doelpunt in de eerste helft.
Tweede helft scoort ie en ik ben nog aan het zoeken achter de hands in de afgekeurde goal van een minuut voordien.
Je kan hem weinig verwijten.

Cacace had die rebound er toch alijd in moeten knallen (en met zelfs zo slecht af te werken, leek die bal toch nog altijd achter de lijn)
Aan de overkant ligt Caufriez dan weer met zwak verdedigen aan de basis van die eerste tegengoal.
Spijtig dat er tijdens de wintermercato weer zo weinig gedaan is om die pijnpunten te versterken.
Ik geef Cacace nog niet op, komt van de andere kant van de wereld, geen voorbereiding meegemaakt.
Bij zijn aankomst verwachtte ik er vooral pas iets van voor volgend seizoen en die mening blijf ik toegedaan.
Lijkt me zoals hierboven beschreven ook meer mentaal probleem te zijn dan iets anders.
Dat er ook niks alternatief voor hem is (tenzij die wabbe van een matsubara), is best schrijnend.
Op rechts bewijst Caufriez ook dat hij hoogstens een wisseloplossing op die positie is.
Veel goede wil, veel drive, maar technisch ondermaats om de flank te doen.

Al bij al speelden we een redelijk goede match, dwingen we voldoende kansen af om ruimschoots te winnen, maar gaan we de boot in.
Leek alsof er geen VAR aanwezig was, tot ze het nodig vonden om die goal van Suzuki af te keuren.
Fout van Govea en herneming van Cacace op die kans van Suzuki mochten toch altijd eens door de VAR herbekeken worden.
Shit happens op naar de volgende wedstrijd.
wiekes
Berichten: 875
Lid geworden op: 15 jul 2017, 11:29

Re: Speeldag 26: STVV- Zulte Waregem (za 13-02 om 18:30)

Bericht door wiekes »

Wat een amateuristisch gedoe hier om de velden speelklaar te krijgen.,Ze moesten ze allemaal een 5 -0 aansmeren het zou rap gedaan zijn, kijk maar eens naar Engeland dat zijn biljart velden.
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 26: STVV- Zulte Waregem (za 13-02 om 18:30)

Bericht door voetballiefhebber »

Ik hoop dat Hashioka snel helemaal fit is en genoeg niveau haalt om te spelen. Dan is er eindelijk nog eens een rechtsachter die is opgeleid voor die positie.

Zo slecht was het niet, alleen kwam het aan op efficiëntie. Ik vond wel dat er niet scherp werd gestart in zowel de eerste als in de tweede helft. De eerste tien minuten van iedere helft waren vrij zwak. En dit seizoen is al bewezen dat bijna iedereen van iedereen kan winnen. Tegen Eupen, Charleroi en Waasland-Beveren kan het ook alle kanten uit en waarom kun je op Antwerp niet voor de verrassing zorgen? Zij hebben onder Vercauteren wel een stevig geheel en verdedigen vooral stevig ... maar je weet nooit. Hopelijk zijn ze nog wat vermoeid na de trip tegen de Rangers.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3063
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 26: STVV- Zulte Waregem (za 13-02 om 18:30)

Bericht door Tompie »

Naar volgend seizoen moet je wat mij betreft toch ook op zoek naar wat meer snelheid in de ploeg.

Ik lees het graag: verticaal spel en snel naar de overzijde. Maar noch Suzuki noch Mboyo zijn snelheidsduivels en zelfs Nazon doet het eerder op kracht dan op snelheid. Dan moet het van de flanken komen, maar de enige keren dat dat lukt is wanneer Caufriez op zijn onorthodoxe manier op rechts voor diepgang zorgt. Cacace staat jammer genoeg standaard geprogrammeerd in achteruit.

Met Brüls heb je echt wel een type die een snelle speler perfect diep kan sturen en zelfs Durkin heeft me al enkele keren verrast met een prima diepe bal. Maar omdat we vaak laag spelen en vanuit een stevige organisatie, is de weg naar doel dan doorgaans nog veel te lang voor onze spitsen.

Desalniettemin speelden we gisteren echt wel een goede wedstrijd.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Plaats reactie