Speeldag 26: STVV- Zulte Waregem (za 13-02 om 18:30)

Alles over de wedstrijden van STVV
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 26: STVV- Zulte Waregem (za 13-02 om 18:30)

Bericht door Dreke »

Grensrechters durven ook niet meer te vlaggen. Of ze mogen niet. En als ze vlaggen duurt het soms tergend lang vooraleer die vlag omhoog gaat. Hoogst irritant.
A loyal football fan only supports the shirt...
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 26: STVV- Zulte Waregem (za 13-02 om 18:30)

Bericht door STimVV »

Nu we niet meer in het stadion mogen zitten valt het niet zo op. Maar wat mij het meest stoort aan de VAR is dat het de grootste charme van het voetbal kapot maakt.
Namelijk: juichen bij een goal.
Nu durf je toch al nimeer juichen want bij élke goal moet de VAR het nog eens herbekijken. Je bent pas zeker wanneer hij het spel weer op gang fluit. Het maakt die hele emotie en euforie van een goal te maken voor een heel groot deel kapot.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 26: STVV- Zulte Waregem (za 13-02 om 18:30)

Bericht door enerkey »

STimVV schreef: 15 feb 2021, 11:28 Nu we niet meer in het stadion mogen zitten valt het niet zo op. Maar wat mij het meest stoort aan de VAR is dat het de grootste charme van het voetbal kapot maakt.
Namelijk: juichen bij een goal.
Nu durf je toch al nimeer juichen want bij élke goal moet de VAR het nog eens herbekijken. Je bent pas zeker wanneer hij het spel weer op gang fluit. Het maakt die hele emotie en euforie van een goal te maken voor een heel groot deel kapot.
Ben ik het 100% mee eens. Ik heb sinds de goal van Bezus op Waasland-Beveren niet meer gejuicht. Toen werd de goal afgekeurd omdat bijna een minuut eerder er een buitenspel op het middenveld niet gefloten werd. Sindsdien ben ik iedere keer ongelofelijk paranoia. Ik wacht iedere keer bang af tot de aftrap gegeven wordt en dan is het te laat om te juichen natuurlijk.
Vroeger als STVV scoorde keek ik eerst eens naar de linesman. En dan volledig losgaan ;) Dan was het nog niet te laat :D

Ik denk dat we zo stilaan mogen concluderen dat het systeem levert geen correctere arbitrage oplevert. Er worden evenveel extra fouten toegevoegd dan dat er rechtgezet worden.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 26: STVV- Zulte Waregem (za 13-02 om 18:30)

Bericht door Mikman »

Er zal altijd een grijze zone zijn, met of zonder VAR. Die grijze zone schuift alleen op. Er zal altijd discussie zijn over de randgevallen. Zonder VAR zouden we in Waregem nooit gewonnen hebben (handsbal van Vossen ) , nu was het omgekeerd. Ik ben nog altijd voorstander maar het is duidelijk dat ze het begrip 'clear error' -zelf heb ik het liever zoals in de NFL over 'undisputed evidedence', dat is duidelijker- nogal vreemd interpreteren. Er was zeker géén onweerlegbaar bewijs dat Suzuki hands maakte, en als het wél hands was, had men met de bewijzen moeten komen. Er geldt het principe van de omgekeerde, onweerlegbare bewijslast, en die was er hier niet, dit was gewoon gokken of een hoogstens een interpretatie. En dan verdient de VAR de kritiek.

Er is niks mis met het principe van de VAR, wel met de regeltjes en de uitvoering ervan. Of beter: de uitvoerders.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 26: STVV- Zulte Waregem (za 13-02 om 18:30)

Bericht door stvvilvoorde »

Fout van Govea op De Ridder eerste helft was toch ook VAR-materiaal?

Spelbederf + bewuste aanval op integriteit speler (tackle langs achteren op de enkels)

Verder kan ik ook niet begrijpen dat er geen herhaling was van die herneming van Cacace.
Blijkbaar hebben ze het toch ergens op een franstalige stream laten zien en bleek dat de bal er voor de helft over was.
Geen VAR-decision achteraf gezien over deze fase...
Dacht echt dat er een technisch defect bij de VAR was, tot ze dan op die fase van Suzuki wel nodig vonden in te grijpen.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 26: STVV- Zulte Waregem (za 13-02 om 18:30)

Bericht door lindoke »

Bijkomend heb ik het gevoel dat er door onze slechte naam wat betreft gele en rode kaarten niemand verhaal ging halen bij de ref ( of ik moest het gemist hebben). Verplicht die man dan toch om naar dat scherm te gaan kijken!
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 26: STVV- Zulte Waregem (za 13-02 om 18:30)

Bericht door Dreke »

STimVV schreef: 15 feb 2021, 11:28 Nu we niet meer in het stadion mogen zitten valt het niet zo op. Maar wat mij het meest stoort aan de VAR is dat het de grootste charme van het voetbal kapot maakt.
Namelijk: juichen bij een goal.
Nu durf je toch al nimeer juichen want bij élke goal moet de VAR het nog eens herbekijken. Je bent pas zeker wanneer hij het spel weer op gang fluit. Het maakt die hele emotie en euforie van een goal te maken voor een heel groot deel kapot.
Amen.
A loyal football fan only supports the shirt...
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 26: STVV- Zulte Waregem (za 13-02 om 18:30)

Bericht door Dreke »

lindoke schreef: 15 feb 2021, 12:56 Verplicht die man dan toch om naar dat scherm te gaan kijken!
Kan een arbiter dan zelf vragen om beelden te bekijken? Ik dacht dat die enkel geroepen kon worden?
A loyal football fan only supports the shirt...
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 26: STVV- Zulte Waregem (za 13-02 om 18:30)

Bericht door lakie »

Dreke schreef: 15 feb 2021, 11:16 Grensrechters durven ook niet meer te vlaggen. Of ze mogen niet. En als ze vlaggen duurt het soms tergend lang vooraleer die vlag omhoog gaat. Hoogst irritant.
STimVV schreef: 15 feb 2021, 11:28 Nu we niet meer in het stadion mogen zitten valt het niet zo op. Maar wat mij het meest stoort aan de VAR is dat het de grootste charme van het voetbal kapot maakt.
Namelijk: juichen bij een goal.
Nu durf je toch al nimeer juichen want bij élke goal moet de VAR het nog eens herbekijken. Je bent pas zeker wanneer hij het spel weer op gang fluit. Het maakt die hele emotie en euforie van een goal te maken voor een heel groot deel kapot.
Mij stoort dat op zich niet zo eigenlijk...
Mits natuurlijk de VAR wel de juiste beslissingen kan nemen...

Laat de actie maar doorgaan, vlag dan als je denkt dat het buitenspel was, en kijk dan of het wel goal was. Dan kan je nog terugkeren op de beslissing. Andersom, als je vlagt en fluit en het bleek dan toch geen buitenspel, is dat niet meer mogelijk natuurlijk...

En ik snap wel dat de charme op die manier er voor een deel uitgaat.
Maar ik herinner mij dat er een ploeg degradeerde nadat men op Cercle serieus de mist in ging qua buitenspel.
Dan blijf je toch ook met een ongelooflijk kutgevoel achter?
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 26: STVV- Zulte Waregem (za 13-02 om 18:30)

Bericht door stvvilvoorde »

lakie schreef: 15 feb 2021, 13:52 Mij stoort dat op zich niet zo eigenlijk...
Mits natuurlijk de VAR wel de juiste beslissingen kan nemen...

Laat de actie maar doorgaan, vlag dan als je denkt dat het buitenspel was, en kijk dan of het wel goal was. Dan kan je nog terugkeren op de beslissing. Andersom, als je vlagt en fluit en het bleek dan toch geen buitenspel, is dat niet meer mogelijk natuurlijk...

En ik snap wel dat de charme op die manier er voor een deel uitgaat.
Maar ik herinner mij dat er een ploeg degradeerde nadat men op Cercle serieus de mist in ging qua buitenspel.
Dan blijf je toch ook met een ongelooflijk kutgevoel achter?
Idem,

Ook op OHL dit seizoen, zijn we op die manier 2x van een mogelijke goal onthouden.
Lijnrechter stond toen ook met de vlag omhoog en Vergoote fluit onmiddelijk.
Gevolg, niks wait and see.
save-stvv
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 mei 2013, 10:59
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 26: STVV- Zulte Waregem (za 13-02 om 18:30)

Bericht door save-stvv »

Kan iemand eens geen samenvatting maken van alle Arbitrage- en var momenten tegen ons?
Antwerp thuis, vrijtrap binnen na onterechte fout, tegen Beveren idem, op ohl een pen plus die buitenspelfases, nu tegen Zulte... volgens mij zijn het er een pak meer
Gewoon op Social media gooien, wij zullen ze wel delen
Kwestie dat er toch wat gehoor aan gegeven gaat worden
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 26: STVV- Zulte Waregem (za 13-02 om 18:30)

Bericht door BoemBoem »

save-stvv schreef: 15 feb 2021, 16:06 Kan iemand eens geen samenvatting maken van alle Arbitrage- en var momenten tegen ons?
Antwerp thuis, vrijtrap binnen na onterechte fout, tegen Beveren idem, op ohl een pen plus die buitenspelfases, nu tegen Zulte... volgens mij zijn het er een pak meer
Gewoon op Social media gooien, wij zullen ze wel delen
Kwestie dat er toch wat gehoor aan gegeven gaat worden
Mag de VAR tussenkomen als de arbiter een onterechte vrije trap geeft eigenlijk?
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
save-stvv
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 mei 2013, 10:59
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 26: STVV- Zulte Waregem (za 13-02 om 18:30)

Bericht door save-stvv »

Nee ma ik zou het wel opnemen in onterechte cruciale beslissingen tegen ons
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 26: STVV- Zulte Waregem (za 13-02 om 18:30)

Bericht door Jacques »

Bespaar u de moeite. Gaat u niks opleveren behalve een imago als calimero. We hadden gewoon onze momenten moeten nemen. Net als op Gent trouwens (daar wel puntenverlies door blunder Sankhon). We moeten niet janken, wel werken om beter te worden.

Voor mij mogen ze de VAR trouwens wel afvoeren. Het spel ligt er te vaak door stil en er is geen duidelijk kader wanneer de VAR (niet) mag optreden, waardoor het willekeur troef is. Het idee erachter is goedbedoeld, maar in de praktijk is het gewoon k*t en haalt het veel te vaak de beleving en het momentum uit de match. Op Genk heb ik de VAR geen seconde gemist, geen seconde. Een weekend later is het weer al VAR-discussies dat de klok slaat. Dit is het 3de jaar VAR en het 3de jaar gezeik. Wat een oplossing moest bieden voor bepaalde flagrante fouten is gewoon een veel te frequente bron van ergernis geworden. Het sop is de kool gewoon niet waard.
Overdrijven is een kunst
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Speeldag 26: STVV- Zulte Waregem (za 13-02 om 18:30)

Bericht door Bartman »

Jacques schreef:Bespaar u de moeite. Gaat u niks opleveren behalve een imago als calimero. We hadden gewoon onze momenten moeten nemen. Net als op Gent trouwens (daar wel puntenverlies door blunder Sankhon). We moeten niet janken, wel werken om beter te worden.

Voor mij mogen ze de VAR trouwens wel afvoeren. Het spel ligt er te vaak door stil en er is geen duidelijk kader wanneer de VAR (niet) mag optreden, waardoor het willekeur troef is. Het idee erachter is goedbedoeld, maar in de praktijk is het gewoon k*t en haalt het veel te vaak de beleving en het momentum uit de match. Op Genk heb ik de VAR geen seconde gemist, geen seconde. Een weekend later is het weer al VAR-discussies dat de klok slaat. Dit is het 3de jaar VAR en het 3de jaar gezeik. Wat een oplossing moest bieden voor bepaalde flagrante fouten is gewoon een veel te frequente bron van ergernis geworden. Het sop is de kool gewoon niet waard.
Ik heb hetzelfde gevoel, maar als er in Genk een, VAR geweest was dan hadden we wellicht toch maar tegen 10 Genkenaars meer gestaan in de tweede helft.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Plaats reactie