Speeldag 26: STVV- Zulte Waregem (za 13-02 om 18:30)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 26: STVV- Zulte Waregem (za 13-02 om 18:30)

Bericht door lindoke »

Tompie schreef: 14 feb 2021, 14:41 Naar volgend seizoen moet je wat mij betreft toch ook op zoek naar wat meer snelheid in de ploeg.

Ik lees het graag: verticaal spel en snel naar de overzijde. Maar noch Suzuki noch Mboyo zijn snelheidsduivels en zelfs Nazon doet het eerder op kracht dan op snelheid. Dan moet het van de flanken komen, maar de enige keren dat dat lukt is wanneer Caufriez op zijn onorthodoxe manier op rechts voor diepgang zorgt. Cacace staat jammer genoeg standaard geprogrammeerd in achteruit.

Met Brüls heb je echt wel een type die een snelle speler perfect diep kan sturen en zelfs Durkin heeft me al enkele keren verrast met een prima diepe bal. Maar omdat we vaak laag spelen en vanuit een stevige organisatie, is de weg naar doel dan doorgaans nog veel te lang voor onze spitsen.

Desalniettemin speelden we gisteren echt wel een goede wedstrijd.
Om die reden zit ik hier al weken te leuteren om hoog druk te zetten zodat er niet op de counter moet gespeeld worden maar vanuit de omschakeling zodat de afstand naar de 16 van de tegenstander een pak minder is. We hebben gewoonweg niet de aanvallende spelers om vanuit dat laag blok te spelen. Wedstrijden winnen op de manier waarop onze ploeg speelt is veel te riskant en puntengewin heeft dan meer met goed geluk te maken als iets anders. Maw, je moet 90' de deur achteraan potdicht houden en hopen dat dat ene kansje van ons erin gaat. Ik weet dat we gisteren meerdere kansen gekregen hebben, maar dit was naar onze normen uitzonderlijk. Meestal krijgen we 1 of 2 kansen in een wedstrijd. Als we die dan niet benutten of we komen op achterstand is het meestal boeken toe omdat we niet bij machte zijn een tegenstander te overrompelen en tegen zijn goal te plakken.

Dat we tegen de sterke ploegen in de JPL die bus parkeren en hopen op die ene kans kan ik mee leven. Maar ik heb ons dat ook zien doen tegen ploegen van ons kaliber en dat kan ik maar moeilijk begrijpen. Als je als ploeg zelf de creativiteit mist om uitgespeelde kansen te creëren, forceer dan de tegenstander tot het maken van fouten en puur daar de kansen uit. Ik zie het andere ploegen constant tegen ons doen.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Condor
Berichten: 49
Lid geworden op: 11 apr 2014, 11:54
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 26: STVV- Zulte Waregem (za 13-02 om 18:30)

Bericht door Condor »

Stvv speelde een mooie wedstrijd,aangenaam om naar te kijken. Mits een betere scheidsrechter en linesmen hadden we die wedstrijd gewonnen. Als men de VAR niet wil raadplegen op een fase waarbij Suzuki niet buitenspel stond dan kan je u aan de onwil van de fluitgast ophangen. We gaan nu zien wat de drie achter ons gaan toveren.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 26: STVV- Zulte Waregem (za 13-02 om 18:30)

Bericht door Jones »

Het is gewoon heel simpel : we hebben maar 1 scorende speler. Hadden we er 2 of 3, er waren hier geen discussies.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 26: STVV- Zulte Waregem (za 13-02 om 18:30)

Bericht door STVV-fan »

Jones schreef: 14 feb 2021, 19:22 Het is gewoon heel simpel : we hebben maar 1 scorende speler. Hadden we er 2 of 3, er waren hier geen discussies.
Suzuki en Nazon zijn bij mijn weten 2 scorende spelers en nog is er hier discussie
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 26: STVV- Zulte Waregem (za 13-02 om 18:30)

Bericht door enrique »

Los van het feit dat Sint-Truiden zijn kansen moet benutten
Vinden of denken jullie nu echt dat die toestanden met de VAR toeval zijn? Zijn dat zo'n idioten die in dat busje zitten? Niemand die zo dom is. Wat moet de maatschappij er anders mee?
Rode kaarten, handsballen, strafschoppen, buitenspel...
Dat alles eerlijk verloopt en dat er geen ploegen zijn die constant bevoordeeld of benadeeld worden?
Kijk, de resultaten worden beïnvloed dat het geen naam meer heeft
Als ze willen dat stvv zakt, ben je alsnog de klos
Voetbal is zo corrupt als wat
Niet alleen in België
Ze klagen overal steen en been
Het wordt er niet beter op
In Spanje of in Engeland is het niveau van de scheidsrechters soms zo irritant vergeleken met het spelniveau
Wat heb je aan een sport waarvan het resultaat van een wedstrijd zo afhankelijk is van bewust oneerlijke partijen die ook nog eens het resultaat van een hele competitie kunnen bepalen?
Op die manier heeft het gewoon geen zin meer
Elgromi
Berichten: 419
Lid geworden op: 19 dec 2018, 17:20

Re: Speeldag 26: STVV- Zulte Waregem (za 13-02 om 18:30)

Bericht door Elgromi »

Mboyo heeft maar 1 schot op goal in zen laatste 4 wedstrijden; Is goed in het spel laten opschuiven en is al belangrijk geweest voor ons. Maar dit mag toch wat hoger liggen.
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 26: STVV- Zulte Waregem (za 13-02 om 18:30)

Bericht door toyotacorolla »

Eerste doelpunt Suzuki afgekeurd na tussenkomst van de VAR. Geen handsbal, gewoon in de loop met de borst meegenomen.
Schaf de VAR af.
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 26: STVV- Zulte Waregem (za 13-02 om 18:30)

Bericht door Jean-Paul »

Elgromi schreef: 15 feb 2021, 00:31 Mboyo heeft maar 1 schot op goal in zen laatste 4 wedstrijden; Is goed in het spel laten opschuiven en is al belangrijk geweest voor ons. Maar dit mag toch wat hoger liggen.
Ja ok maar hij heeft Suzuki wel twee loepzuivere kansen voor de voet en hoofd geschoteld. Enfin, we hadden altijd moeten winnen
wiekes
Berichten: 867
Lid geworden op: 15 jul 2017, 11:29

Re: Speeldag 26: STVV- Zulte Waregem (za 13-02 om 18:30)

Bericht door wiekes »

Tweede doelpunt Mechelen gisteren Schoofs stond meter buitenspel, antwoord var ze hadden de juiste beelden niet OPDOEKEN DIE HANDEL .
bert1924
Berichten: 839
Lid geworden op: 11 okt 2010, 14:48

Re: Speeldag 26: STVV- Zulte Waregem (za 13-02 om 18:30)

Bericht door bert1924 »

Een meter buitenspel ziet men niet(knuffelploegje en handel in keukens) maar een onbestaande hands ziet men WELHier mocht de VAR zelfs niet tussenkomen!!!!!!
De maffia bond en de scheidsrechters zullen bepalen wie naar 1B moet. En als er een ploeg is die niet in de gunst staat van beiden is het STVV
BTW als men het van de limburgse scheidsrechters moet hebben is STVV altijd de klos!!!!!!!!!!Proficiat bert put !!!
STVVninof
Berichten: 579
Lid geworden op: 18 jan 2011, 10:41

Re: Speeldag 26: STVV- Zulte Waregem (za 13-02 om 18:30)

Bericht door STVVninof »

Iets anders in de marge: nog mannen die ambras beginnen te krijgen thuis omwille van de uren dat je de voetbal moet zien ? 16u, 18 u... Volle avondrush met de kinderen... Niet evident om het nog verkocht te krijgen :)
Roman
Berichten: 268
Lid geworden op: 17 dec 2019, 12:15
Supporter van: Stvv

Re: Speeldag 26: STVV- Zulte Waregem (za 13-02 om 18:30)

Bericht door Roman »

bert1924 schreef: 15 feb 2021, 09:08 Een meter buitenspel ziet men niet(knuffelploegje en handel in keukens) maar een onbestaande hands ziet men WELHier mocht de VAR zelfs niet tussenkomen!!!!!!
De maffia bond en de scheidsrechters zullen bepalen wie naar 1B moet. En als er een ploeg is die niet in de gunst staat van beiden is het STVV
BTW als men het van de limburgse scheidsrechters moet hebben is STVV altijd de klos!!!!!!!!!!Proficiat bert put !!!
Heel juist. En als dit zoals nu in het nadeel is van STVV wordt het gewoon doodgezwegen, overkomt dat toevallig eens een andere ploeg en zeker een van de topploegen dan is het kot te klein.
We kunnen alleen maar hopen dat de ploegen onder ons geen positief reeksje kunnen neerzetten want anders gaan we het, onze kalender indachtig, nog zèèr moeilijk krijgen. Hoe rapper we punten kunnen pakken, hoe beter, op welke manier dan ook.
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Speeldag 26: STVV- Zulte Waregem (za 13-02 om 18:30)

Bericht door Henri is de man »

wiekes schreef: 15 feb 2021, 08:21 Tweede doelpunt Mechelen gisteren Schoofs stond meter buitenspel, antwoord var ze hadden de juiste beelden niet OPDOEKEN DIE HANDEL .
Grappigste was dat de doelpuntenmaker van KV (Druijf) eigenlijk niet juichte na het doelpunt. En je kan meteen liplezen: "Nee, het was off-side". :grappig: https://sporza.be/nl/2021/02/14/bekijk- ... 325566128/

Aan de andere kant, die penalty voor Beerschot was ook wel heel licht. Ik twijfel of Brogno geraakt wordt.

Wat ik niet begrijp:
1) Als ze in het busje niet de juiste beelden krijgen, kunnen ze toch ook gewoon de beelden gebruiken die Eleven heeft ? De beelden in het busje zijn blijkbaar andere beelden begreep ik onlangs - notabene nog van een mindere kwaliteit.
2) Als er een technische storing was, OK, maar in de meeste gevallen zijn de beelden er wel. Wacht dan toch gewoon enkele minuten tot het hersteld is (lang kan dat niet duren he). Is dat nu zo erg dat het spel een aantal minuten stilligt ? Het gaat toch over heel belangrijke beslissingen. Zeker in het geval van Beerschot - KV Mechelen, omdat de match sowieso gedaan was..

Maarja, als ze dan wel beeld hebben, keuren ze toch nog de goal van Suzuki af ook al vraagt iedereen zich af waarom dat dat hands is...
Laatst gewijzigd door Henri is de man op 15 feb 2021, 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 26: STVV- Zulte Waregem (za 13-02 om 18:30)

Bericht door lindoke »

Wat betreft de al dan niet handsbal van Suzuki is het eigenlijk simpel. Je moet niet zozeer focussen op de arm van Suzuki maar op het natuurlijke traject van de bal. Is er geen afwijking te zien in dat natuurlijk traject van de bal kan er geen sprake van hands zijn. Ik heb alvast geen afwijking gezien dus volgens mij is er geen sprake van handspel.

Meest flagrante was dan wel dat het GEEN clear error was dat gemist werd door de ref en de VAR eigenlijk niet had mogen tussenkomen. Clear error betekent dat de fout via videobeelden duidelijk te zien is hetgeen bij Suzuki niet te zien is.

Ik begin stilaan heimwee te krijgen naar het tijdperk toen er geen sprake van een VAR was.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Speeldag 26: STVV- Zulte Waregem (za 13-02 om 18:30)

Bericht door tesneusdoek »

bert1924 schreef: 15 feb 2021, 09:08 Een meter buitenspel ziet men niet(knuffelploegje en handel in keukens) maar een onbestaande hands ziet men WELHier mocht de VAR zelfs niet tussenkomen!!!!!!
De maffia bond en de scheidsrechters zullen bepalen wie naar 1B moet. En als er een ploeg is die niet in de gunst staat van beiden is het STVV
BTW als men het van de limburgse scheidsrechters moet hebben is STVV altijd de klos!!!!!!!!!!Proficiat bert put !!!
Als we hierdoor uiteindelijk een punt tekortkomen, moeten we gewoon de traditie van de laatste jaren volgen...naar het BAS en procederen tot we gelijk krijgen of tot de KBVB ons een compromis voorstelt. Wat een klucht is de Jupiler Pro League geworden...eerste met uw belachelijke play-offs waardoor een grote ploeg op een paar weken tijd toch nog een k#@seizoen kan goedmaken, daarna de hele gokchineesaffaire, de omkoopaffaire waar de betrokken ploegen vrijwel voor vrijuit gingen, de jaarlijkse licentieproblemen van Moeskroen en zijn makelaars die hofleveranciers zijn aan enkele grote clubs, het gesjoemel in de achterkamertjes waar clubvoorzitters tegelijk betrokken partij en rechter zijn en waar ze onderling bedissen wie erin mag blijven en wie niet, de torenhoge schulden van virtueel failliete "topclubs" die toch maar mogen verderdoen, hun bijzonder fiscaal statuut, de derderangsbuitenlanders (ofte de niet home grown spelers) die hier de prima donna komen uithangen, de talentvolle jongeren die zo snel mogelijk hier weg willen om in een fatsoenlijke competitie te gaan spelen... :kots: :kots: :kots: Geen wonder dat er vanuit Nederland weinig interesse is om met deze stinkende mesthoop in zee te gaan. Ik vermoed dat er bij onze noorderburen veel minder oogluikend wordt toegestaan door politiekers, rechters... Hier zijn het twee (of veel meer) handen op één buik, nog meer handen met enveloppes onder de tafel en nog meer dikke buiken in de loges... Wanneer gaat er eens iemand echt werk maken van het uitmesten van die varkensstal?
Plaats reactie