Speeldag 27: Antwerp-STVV (zo 21-02 om 20:45h)

Alles over de wedstrijden van STVV
enerkey
Berichten: 2095
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 27: Antwerp-STVV (zo 21-02 om 20:45h)

Bericht door enerkey »

BoemBoem schreef: 22 feb 2021, 15:04
Henri is de man schreef: 22 feb 2021, 15:01
BoemBoem schreef: 22 feb 2021, 14:57
Henri is de man schreef: 22 feb 2021, 14:34 Die fout van Lavalée was sowieso geel. Altijd, in de 1e minuut, in de 90e, bij de eerste fout en bij de 50e fout.
Waarom Vercauteren daar meer dan geel in zag, begrijp ik dan weer niet :gek:

Het doelpunt is loepzuiver. Je mag je gerust bekocht voelen.
Vercauteren vroeg balvoordeel voor rafaelov omdat die ‘vrij’ naar doel kon doorgaan.

Foute interpretatie van de commentator, die was te hard gefocust op Antwerpen ophemelen.
Ah ok, had ik zelf niet gezien
Ja.
Hij riep vanaf de zijlijn ‘hij was alleen door!’.
Kan natuurlijk op 2 manieren geïnterpreteerd worden, maar aangezien het een professionele fout was ga ik ervan uit dat hij gewoon balvoordeel wou en geen rode kaart ofzo.
In de persconferentie na de match heeft hij die fase aangehaald. Doelde wel degelijk dat er balvoordeel moest gegeven zijn.
Condor
Berichten: 49
Lid geworden op: 11 apr 2014, 11:54
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 27: Antwerp-STVV (zo 21-02 om 20:45h)

Bericht door Condor »

Goed zo kanaries en proficiat, want het is geen sinecure om van de great old te winnen, daarom rapen we een gouden punt; kortom we verdienden te winnen ware het niet dat de arbiter en dit voor de zoveelste keer weer iets zag wat er niet was. Het wordt ondraaglijk !!! , zo kan het niet verder. De moderne voetbal is te snel en te technisch geworden voor de referee en de VAR wordt nu vaak misbruikt volgens de goodwill van de fluiter. Daarbij komt nog het ongebreideld schreeuwen van pijn bij een fout. Meestal is de gekneusde speler na 20 sec terug fit maar wordt er wel geel getrokken.
Tegenover die komedianten moet krachtiger worden opgetreden, zij verzieken het spel.
Bij een fout en het daarbij gekreun steken trainers en spelers onmiddellijk de handen in de lucht om Gods genade af te smeken en met het nodige verbaal geweld wordt de arbiter gedwongen van een beslissing te nemen. Dit moet stoppen. Vooruit Stvv zo pakken wij de puntjes mee.
wiekes
Berichten: 875
Lid geworden op: 15 jul 2017, 11:29

Re: Speeldag 27: Antwerp-STVV (zo 21-02 om 20:45h)

Bericht door wiekes »

Dat is al twee weken op rij dat ze ons bestelen Seck loopt achteruit en botst op Cauffriez.
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 27: Antwerp-STVV (zo 21-02 om 20:45h)

Bericht door Franz »

Het is toch altijd iets hé.
We klagen steen en been omdat bij corners en vrije trappen voor de goal de aanvallers worden neergetrokken, vastgehouden, geblokt, geduwd, versmacht, geplet,...
en dan fluit er een keer een ref voor zo'n fout,
en is het kot weer te klein.

Caufriez loopt verticaal terug en Seck loopt op dat moment onbewust horizontaal tegen Caufriez aan.
In een reactie zet deze zich schrap en maakt zich breed tegen het lichaam van Seck om deze de doorgang moeilijk(er) te maken.
Het is een spontane reactie van Caufriez, maar wel bewust gedaan om Seck minder makkelijk door te laten.
Dat is volgens het reglement een lichte obstructiefout.
Het is geen foutieve beslissing als de ref hiervoor fluit.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 27: Antwerp-STVV (zo 21-02 om 20:45h)

Bericht door lakie »

Ik begrijp het ergens toch niet goed hoor...

Je speelt op verplaatsing bij de 2e in de stand, je geeft amper een kans weg en je maakt zelf een onterecht afgekeurde goal EN Suzuki krijgt een dot van een kans, waardoor je eigenlijk (mss beetje gevleid, maar ook niet heel onverdiend) zou kunnen gewonnen hebben.
Ik zie vaak de commentaar 'speel naar voren', 'ge moet naar voren', 'altijd de gestrik'... Ik zou graag eens weten wat men daar mee bedoelt?
Bedoel je dan de lange bal? Ja, daar zitten onze spitsen op te wachten....
Bedoel je dat niet? Dan ga je toch meer moeten vertellen.... Naar waar moet men dan precies spelen? Hoe moet men lopen? Wie moet welke positie innemen? Allemaal makkelijk gezegd, maar als er niemand is waar je de bal aan kwijt kan, heb ik graag dat er 'gestrikt' wordt... anders ben je voortdurend de bal kwijt...

Het enige waar ik mij in heb opgejaagd tegen Antwerp is dat er soms sneller van flank kan gewisseld worden en dat de bal die wordt teruggelegd niet over de verdediging wordt gespeeld. Het is 2 of 3 keer gebeurd dat de verdediging van Antwerp stil staat, wij de bal inspelen van het middenveld naar de spits, die de bal terugkaatst en wij een lopende speler hebben die over de verdediging wil gaan, maar de bal wordt niet gespeeld.
Ook mocht er iets sneller gewisseld worden, maar ik vond Mboyo niet zo slecht. Was balvast.

Een punt op Antwerp is dus goed. Zaak is van nu te winnen tegen Eupen en ik denk dat je dan gered bent.
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 27: Antwerp-STVV (zo 21-02 om 20:45h)

Bericht door Franz »

lakie schreef: 23 feb 2021, 10:03 Ik begrijp het ergens toch niet goed hoor...

Je speelt op verplaatsing bij de 2e in de stand, je geeft amper een kans weg en je maakt zelf een onterecht afgekeurde goal EN Suzuki krijgt een dot van een kans, waardoor je eigenlijk (mss beetje gevleid, maar ook niet heel onverdiend) zou kunnen gewonnen hebben.
Ik zie vaak de commentaar 'speel naar voren', 'ge moet naar voren', 'altijd de gestrik'... Ik zou graag eens weten wat men daar mee bedoelt?
Bedoel je dan de lange bal? Ja, daar zitten onze spitsen op te wachten....
Bedoel je dat niet? Dan ga je toch meer moeten vertellen.... Naar waar moet men dan precies spelen? Hoe moet men lopen? Wie moet welke positie innemen? Allemaal makkelijk gezegd, maar als er niemand is waar je de bal aan kwijt kan, heb ik graag dat er 'gestrikt' wordt... anders ben je voortdurend de bal kwijt...

Het enige waar ik mij in heb opgejaagd tegen Antwerp is dat er soms sneller van flank kan gewisseld worden en dat de bal die wordt teruggelegd niet over de verdediging wordt gespeeld. Het is 2 of 3 keer gebeurd dat de verdediging van Antwerp stil staat, wij de bal inspelen van het middenveld naar de spits, die de bal terugkaatst en wij een lopende speler hebben die over de verdediging wil gaan, maar de bal wordt niet gespeeld.
Ook mocht er iets sneller gewisseld worden, maar ik vond Mboyo niet zo slecht. Was balvast.

Een punt op Antwerp is dus goed. Zaak is van nu te winnen tegen Eupen en ik denk dat je dan gered bent.
Iedereen vindt een punt op Antwerp prima, dat is de discussie niet.
Onze aanpak met ons instellen op de tegenstander en het zeer uitgesproken spelen op balbezit maakt dat we zeer afhankelijk zijn van een of twee ballen die goed/niet goed vallen. In ons voordeel of in ons nadeel. De laatste matchen was dat veelal in ons nadeel...: Sankhon tegen Gent, Onuachu via Buatu tegen Genk, de misser van Suzuki tegen Antwerp, etc.
We zouden ook meer onze eigen kans kunnen gaan, en dan zouden we bijvoorbeeld ervoor kunnen zorgen om Suzuki en Nazon zo dikwijls mogelijk aan de bal te krijgen in de zestien. Die zijn daar allebei zeer gevaarlijk, en een garantie op goals. We hebben daar twee erg goede spelers voor, we zouden die hun capaciteiten maximaal kunnen gebruiken. En dan wordt je resultaat meer zelf afgedwongen, minder het gevolg van een of twee toeval-momenten. En dan krijg je ook een leukere match om naar te kijken, zonder dat je als kijker moet vechten tegen de slaap zoals op Antwerp.
Maes kiest ervoor om de punten bij elkaar te harken, ik begrijp die keuze maar word er niet vrolijk van.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 27: Antwerp-STVV (zo 21-02 om 20:45h)

Bericht door stvvilvoorde »

Ik denk niet dat we het materiaal hebben om op een andere manier punten bijeen te harken.
Heb Suzuki bvb nooit beter weten renderen/spelen als onder Maes. Wanneer we bij vorige trainers (oa Brys) hoog druk zetten, rendeerde die niet beter dan nu.
Voor het overige ben je aanvallend erg afhankelijk van je flanken in dit systeem en dat is voor beide flanken toch nog steeds ondermaats.
Het zal nog punten harken worden tot de redding een feit is.
Dan mag men volop beginnen concentreren op volgend seizoen en weer niet alles op zen beloop laten komen tot op het laatste moment.
Laatst gewijzigd door stvvilvoorde op 23 feb 2021, 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 27: Antwerp-STVV (zo 21-02 om 20:45h)

Bericht door lakie »

Franz schreef: 23 feb 2021, 10:43
lakie schreef: 23 feb 2021, 10:03 Ik begrijp het ergens toch niet goed hoor...

Je speelt op verplaatsing bij de 2e in de stand, je geeft amper een kans weg en je maakt zelf een onterecht afgekeurde goal EN Suzuki krijgt een dot van een kans, waardoor je eigenlijk (mss beetje gevleid, maar ook niet heel onverdiend) zou kunnen gewonnen hebben.
Ik zie vaak de commentaar 'speel naar voren', 'ge moet naar voren', 'altijd de gestrik'... Ik zou graag eens weten wat men daar mee bedoelt?
Bedoel je dan de lange bal? Ja, daar zitten onze spitsen op te wachten....
Bedoel je dat niet? Dan ga je toch meer moeten vertellen.... Naar waar moet men dan precies spelen? Hoe moet men lopen? Wie moet welke positie innemen? Allemaal makkelijk gezegd, maar als er niemand is waar je de bal aan kwijt kan, heb ik graag dat er 'gestrikt' wordt... anders ben je voortdurend de bal kwijt...

Het enige waar ik mij in heb opgejaagd tegen Antwerp is dat er soms sneller van flank kan gewisseld worden en dat de bal die wordt teruggelegd niet over de verdediging wordt gespeeld. Het is 2 of 3 keer gebeurd dat de verdediging van Antwerp stil staat, wij de bal inspelen van het middenveld naar de spits, die de bal terugkaatst en wij een lopende speler hebben die over de verdediging wil gaan, maar de bal wordt niet gespeeld.
Ook mocht er iets sneller gewisseld worden, maar ik vond Mboyo niet zo slecht. Was balvast.

Een punt op Antwerp is dus goed. Zaak is van nu te winnen tegen Eupen en ik denk dat je dan gered bent.
Iedereen vindt een punt op Antwerp prima, dat is de discussie niet.
Onze aanpak met ons instellen op de tegenstander en het zeer uitgesproken spelen op balbezit maakt dat we zeer afhankelijk zijn van een of twee ballen die goed/niet goed vallen. In ons voordeel of in ons nadeel. De laatste matchen was dat veelal in ons nadeel...: Sankhon tegen Gent, Onuachu via Buatu tegen Genk, de misser van Suzuki tegen Antwerp, etc.
We zouden ook meer onze eigen kans kunnen gaan, en dan zouden we bijvoorbeeld ervoor kunnen zorgen om Suzuki en Nazon zo dikwijls mogelijk aan de bal te krijgen in de zestien. Die zijn daar allebei zeer gevaarlijk, en een garantie op goals. We hebben daar twee erg goede spelers voor, we zouden die hun capaciteiten maximaal kunnen gebruiken. En dan wordt je resultaat meer zelf afgedwongen, minder het gevolg van een of twee toeval-momenten. En dan krijg je ook een leukere match om naar te kijken, zonder dat je als kijker moet vechten tegen de slaap zoals op Antwerp.
Maes kiest ervoor om de punten bij elkaar te harken, ik begrijp die keuze maar word er niet vrolijk van.
Thuis tegen Zulte was het toch anders?
Daar hebben we ons niet ingesteld op de tegenstander... Of tegen Cercle…
Maar dat je dat doet op Antwerp en op Gent kan ik best begrijpen... zeker met deze kern...
En hoe ga je Suzuki en Nazon aan de bal krijgen in het strafschopgebied? Het is allemaal makkelijk gezegd... Das gelijk 'ge moet hem nie naast de goal shotten, maar erin'. Nogmaals, zeg me hoe? Welke veldbezetting, wie loopt waar, tegen welke tegenstander, hoe speelt de tegenstander, welke looplijnen gebruiken we, wie vangt wie op, spelen we man op man vanachter, hoe hoog staan de backs enzovoort...
Maes kiest er helemaal niet voor om de punten bij elkaar te harken. Hij speelt gewoon realistisch, en probeert zo snel mogelijk zoveel mogelijk punten te pakken.
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 27: Antwerp-STVV (zo 21-02 om 20:45h)

Bericht door lakie »

stvvilvoorde schreef: 23 feb 2021, 10:47 Heb Suzuki bvb nooit beter weten renderen/spelen als onder Maes.
Suzuki is een topspits voor hier in België.
Zeker bij een kleinere ploeg.
Werkt enorm hard en een neus voor doelpunten.
Tegen Zulte had hij beter moeten met zijn kopkansen, maar die 2e toen was echt niet zo makkelijk, was een bal die zelf geen snelheid had, om die dan snelheid te geven is niet makkelijk. Voor de rest scoort hij die match eigenlijk ook weer 2 keer.
En die kans op Antwerp, was ook helemaal niet simpel. Maar als je ziet hoe hij daar het gat induikt.
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
wiekes
Berichten: 875
Lid geworden op: 15 jul 2017, 11:29

Re: Speeldag 27: Antwerp-STVV (zo 21-02 om 20:45h)

Bericht door wiekes »

Niks fout wat moet Cauffriez dan doen verdwijnen als sneeuw voor de zon, ze zijn de voetbal aan het kapot maken met al hun kutregels.
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 27: Antwerp-STVV (zo 21-02 om 20:45h)

Bericht door Franz »

stvvilvoorde schreef: 23 feb 2021, 10:47 Ik denk niet dat we het materiaal hebben om op een andere manier punten bijeen te harken.
Heb Suzuki bvb nooit beter weten renderen/spelen als onder Maes. Wanneer we bij vorige trainers (oa Brys) hoog druk zetten, rendeerde die niet beter dan nu.
Voor het overige ben je aanvallend erg afhankelijk van je flanken in dit systeem en dat is voor beide flanken toch nog steeds ondermaats.
Het zal nog punten harken worden tot de redding een feit is.
Dan mag men volop beginnen concentreren op volgend seizoen en weer niet alles op zen beloop laten komen tot op het laatste moment.
Onder Maes rendeert Suzuki inderdaad goed.
Hij zou nog meer renderen in een ploeg die veel beweging genereert in de zestien, het is niet zozeer het hoog druk zetten maar wel die beweging rond hem die hij goed gebruikt.
Iemand schreef het hier recent nog: bij een ploeg als Brugge zou hij er 20 maken.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 27: Antwerp-STVV (zo 21-02 om 20:45h)

Bericht door stvvilvoorde »

lakie schreef: 23 feb 2021, 10:54
stvvilvoorde schreef: 23 feb 2021, 10:47 Heb Suzuki bvb nooit beter weten renderen/spelen als onder Maes.
Suzuki is een topspits voor hier in België.
Zeker bij een kleinere ploeg.
Werkt enorm hard en een neus voor doelpunten.
Tegen Zulte had hij beter moeten met zijn kopkansen, maar die 2e toen was echt niet zo makkelijk, was een bal die zelf geen snelheid had, om die dan snelheid te geven is niet makkelijk. Voor de rest scoort hij die match eigenlijk ook weer 2 keer.
En die kans op Antwerp, was ook helemaal niet simpel. Maar als je ziet hoe hij daar het gat induikt.
ik vond hem tegen Zulte alavst niks verkeerd doen.
kopbalkansen waren twee keer heel goed naar de grond gekopt, maar keeper was uitstekend op die ballen.
Bal op de paal was ook ongelukkig.


Ik vind hem onder Maes heel erg goed, maar onder alle trainers ervoor kwam het er niet uit.
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 27: Antwerp-STVV (zo 21-02 om 20:45h)

Bericht door Franz »

stvvilvoorde schreef: 23 feb 2021, 10:47 Dan mag men volop beginnen concentreren op volgend seizoen en weer niet alles op zen beloop laten komen tot op het laatste moment.
Dat zal inderdaad nodig zijn.
Verder bouwen op de stevige defensieve organisatie van vandaag is prima, maar het zou toch de bedoeling moeten zijn om ook offensief te groeien.
Ik acht de kans klein dat Suzuki, Nazon en Cacace hier volgend seizoen nog zullen spelen.
Als die zouden vertrekken moet je bijna een heel nieuw offensief compartiment aantrekken.
Op tijd beginnen...
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 27: Antwerp-STVV (zo 21-02 om 20:45h)

Bericht door stvvilvoorde »

Franz schreef: 23 feb 2021, 11:27
stvvilvoorde schreef: 23 feb 2021, 10:47 Dan mag men volop beginnen concentreren op volgend seizoen en weer niet alles op zen beloop laten komen tot op het laatste moment.
Dat zal inderdaad nodig zijn.
Verder bouwen op de stevige defensieve organisatie van vandaag is prima, maar het zou toch de bedoeling moeten zijn om ook offensief te groeien.
Ik acht de kans klein dat Suzuki, Nazon en Cacace hier volgend seizoen nog zullen spelen.
Als die zouden vertrekken moet je bijna een heel nieuw offensief compartiment aantrekken.
Op tijd beginnen...
Suzuki en Nazon inderdaad...
Cacace heeft toch nog veel te leren (tenzij dat Juve er meer dan 5M aan zou geven, dan is hij per direct weg)
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 27: Antwerp-STVV (zo 21-02 om 20:45h)

Bericht door Halenaar »

Veel gaat ook afhangen hoe Maes wilt spelen volgend jaar. Hij heeft nu al een paar keer geëxperimenteerd met een viermansverdediging, het zou me niet verbazen moest hij naar volgend seizoen toe een andere opstelling wil gebruiken.

Maar dat Suzuki weg is deze zomer staat nu al vast.
Plaats reactie