Speeldag 27: Antwerp-STVV (zo 21-02 om 20:45h)

Alles over de wedstrijden van STVV
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 27: Antwerp-STVV (zo 21-02 om 20:45h)

Bericht door Mikman »

Ik denk dat Maes wel wil voortbouwen op de 5-3-2. Je bent er iedere match competitief mee en ik denk ook niet dat Teixeira nog zou renderen in een 4-mans-verdediging.

Suzuki verkopen zal noodzakelijk zijn om financieel rond te komen, maar je moet eigenlijk blij zijn dat je iemand kan verkopen voor veel geld. Een paar maanden geleden was Suzuki bijna niks meer waard.
Wat Cacace betreft zou ik een sell-and-hire-back-deal maken. Verkopen aan een club in een grote competitie en dan nog een jaartje huren. Zijn prestaties zijn de laatste weken minder maar het potentieel is overduidelijk aanwezig en het is daar waar de scouts naar kijken natuurlijk.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 27: Antwerp-STVV (zo 21-02 om 20:45h)

Bericht door Jacques »

Een en ander zal misschien ook wel afhangen van de toekomst van Tomi en hoeveel percent we daar nog op krijgen. Het probleem is dat je geen vat hebt op die situatie en ook niet tot half augustus kan wachten, maar indien Tomi bv. begin juli een dikke transfer zou maken voor pakweg 25 miljoen en je krijgt daar nog een deel van, kunnen de kaarten voor ons ineens helemaal anders liggen.
Als we erin zouden slagen om Lavalée voor langere tijd vast te leggen, behoort zowel een drie/vijfmans- als viermansverdediging tot de mogelijkheden. Teixeira kan je dan af en toe wat rust gunnen.
Overdrijven is een kunst
Yellow Feaver
Berichten: 1801
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Speeldag 27: Antwerp-STVV (zo 21-02 om 20:45h)

Bericht door Yellow Feaver »

We moeten nog voor 4 miljoen EUR meer verkopen in 2021 dan dat we inkopen. Naar alle waarschijnlijkheid kijk je dan naar Suzuki. Maar eigenlijk zijn er genoeg opportuniteiten om te verkopen.

Je gebruikt Nazon en Filipov niet. Zou er van die zotte bedragen van Cacace iets waar zijn? Welke afkoopclausules staat er in de contracten van Colombatto en lee? Verder hebben we nog Matsubaru, Lucas en Ito die iets kunnen opleveren. En zo zijn er nog wel pistes.
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 27: Antwerp-STVV (zo 21-02 om 20:45h)

Bericht door Franz »

Jacques schreef: 23 feb 2021, 13:37 Een en ander zal misschien ook wel afhangen van de toekomst van Tomi en hoeveel percent we daar nog op krijgen. Het probleem is dat je geen vat hebt op die situatie en ook niet tot half augustus kan wachten, maar indien Tomi bv. begin juli een dikke transfer zou maken voor pakweg 25 miljoen en je krijgt daar nog een deel van, kunnen de kaarten voor ons ineens helemaal anders liggen.
Als we erin zouden slagen om Lavalée voor langere tijd vast te leggen, behoort zowel een drie/vijfmans- als viermansverdediging tot de mogelijkheden. Teixeira kan je dan af en toe wat rust gunnen.
Een viermansverdediging is inderdaad moeilijk met Teixeira.
Ik ga er van uit dat Buatu centraal een certitude is.
Maar dan op de flanken: wie ga je daar posteren van de huidige kern?
Achteraan links: Matsubara? Dat is voor hem alleszins meer haalbaar dan als wingback in een 5-3-2. Of toch Cacace, al is die offensief potentiëel wel een meerwaarde met zijn infiltratiemogelijkheden? Lavalée? Of zetten we die centraal?
En achteraan rechts: Caufriez? Die is defensief OK, en kan mee oprukken. Maar ga je die centraal niet nodig hebben? Dan terug Sankhon op rechts???
En ook op de flanken in het middenveld: links Cacace, en rechts? Ito? Maar die heeft nauwelijks kunnen overtuigen... Colidio?
En centraal De Ridder solo als verdedigende mid? Of toch met Durkin of Konaté, en dan kiezen tussen De Ridder en Bruls als aanvallende mid? Dan zal De Ridder toch meer vooruit moeten gaan spelen tegenover tegenwoordig (zowel qua plaatsing als qua passing :mrgreen: )
Een 4-4-2 met de huidige kern lijkt me toch (veel) minder aangewezen dan de huidige 5-3-2.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 27: Antwerp-STVV (zo 21-02 om 20:45h)

Bericht door Jacques »

In een viermansverdediging zet ik op links sowieso Cacace. In Matsubara zie ik het niet, mag beschikken. Als reserve eens kijken in eigen jeugd, 1A of of 1B. Op rechts zal het gaan tussen Caufriez en Hashioka. In mijn dromen keert Odoi terug, dan heb je ineens iemand die op alle posities achteraan uit de voeten kan.
Aanvallend liggen de zaken moeilijker. Met Brüls en De Ridder centraal in de basis moet je geen 4-4-2 gaan spelen, dat trekken ze fysiek niet. Dan zal het eerder een 4-2-3-1 ofzo moeten worden, maar dan is het puzzelen op de flank. Maes zal sowieso eens met de bezem door de selectie moeten gaan, wat ballast overboord gooien (iedereen kent de namen intussen uit het hoofd), dan creëren we ineens plek om vervangers te halen en eventueel een ander systeem te hanteren. Idealiter zie ik aanvallend wat dynamischer spelers met een versnelling (ook zonder bal) komen. Jan Bulder zei me na Antwerp: Brüls en Mboyo hebben hun waarde, mogen zeker blijven in de breedte, maar als je volgend seizoen opnieuw op plaats 8 wil mikken, moeten er ook voor hen (betere) vervangers komen. Hij heeft gelijk.
Overdrijven is een kunst
Yellow Feaver
Berichten: 1801
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Speeldag 27: Antwerp-STVV (zo 21-02 om 20:45h)

Bericht door Yellow Feaver »

Als het een 4-4-2 zou worden zal het altijd met ruit zijn ipv dubbele flanken. Tot er iemand terug een oplossing zal vinden voor het ondertal centraal op het middenveld in een 'platte 4-4-2'. Dan krijgen we terug deze trend in Europa.

Trouwens echt wel leuk om deze trends door de jaren heen af te toetsen met de individuele spelerskwaliteiten in dezelfde tijdspanne.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 27: Antwerp-STVV (zo 21-02 om 20:45h)

Bericht door Vouch »

Jacques schreef: 23 feb 2021, 14:42 In een viermansverdediging zet ik op links sowieso Cacace. In Matsubara zie ik het niet, mag beschikken. Als reserve eens kijken in eigen jeugd, 1A of of 1B. Op rechts zal het gaan tussen Caufriez en Hashioka. In mijn dromen keert Odoi terug, dan heb je ineens iemand die op alle posities achteraan uit de voeten kan.
Aanvallend liggen de zaken moeilijker. Met Brüls en De Ridder centraal in de basis moet je geen 4-4-2 gaan spelen, dat trekken ze fysiek niet. Dan zal het eerder een 4-2-3-1 ofzo moeten worden, maar dan is het puzzelen op de flank. Maes zal sowieso eens met de bezem door de selectie moeten gaan, wat ballast overboord gooien (iedereen kent de namen intussen uit het hoofd), dan creëren we ineens plek om vervangers te halen en eventueel een ander systeem te hanteren. Idealiter zie ik aanvallend wat dynamischer spelers met een versnelling (ook zonder bal) komen. Jan Bulder zei me na Antwerp: Brüls en Mboyo hebben hun waarde, mogen zeker blijven in de breedte, maar als je volgend seizoen opnieuw op plaats 8 wil mikken, moeten er ook voor hen (betere) vervangers komen. Hij heeft gelijk.
Ik weet niet of dat zo is. Versterking mag natuurlijk altijd, en ik hoop dat er die komt! Maar als je het klassement sinds speeldag 16 neemt (dus mét Charleroi thuis erbij), toen Maes nog maar een paar dagen hier was, staan we 7e. (Waasland en Cercle staan dan trouwens laatste en voorlaatste).
Elgromi
Berichten: 419
Lid geworden op: 19 dec 2018, 17:20

Re: Speeldag 27: Antwerp-STVV (zo 21-02 om 20:45h)

Bericht door Elgromi »

Jacques schreef: 23 feb 2021, 14:42 In een viermansverdediging zet ik op links sowieso Cacace. In Matsubara zie ik het niet, mag beschikken. Als reserve eens kijken in eigen jeugd, 1A of of 1B. Op rechts zal het gaan tussen Caufriez en Hashioka. In mijn dromen keert Odoi terug, dan heb je ineens iemand die op alle posities achteraan uit de voeten kan.
Aanvallend liggen de zaken moeilijker. Met Brüls en De Ridder centraal in de basis moet je geen 4-4-2 gaan spelen, dat trekken ze fysiek niet. Dan zal het eerder een 4-2-3-1 ofzo moeten worden, maar dan is het puzzelen op de flank. Maes zal sowieso eens met de bezem door de selectie moeten gaan, wat ballast overboord gooien (iedereen kent de namen intussen uit het hoofd), dan creëren we ineens plek om vervangers te halen en eventueel een ander systeem te hanteren. Idealiter zie ik aanvallend wat dynamischer spelers met een versnelling (ook zonder bal) komen. Jan Bulder zei me na Antwerp: Brüls en Mboyo hebben hun waarde, mogen zeker blijven in de breedte, maar als je volgend seizoen opnieuw op plaats 8 wil mikken, moeten er ook voor hen (betere) vervangers komen. Hij heeft gelijk.
Arnaud Dony is wel een goed opkomend talent voor positie van linkerflank of linksachter
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 27: Antwerp-STVV (zo 21-02 om 20:45h)

Bericht door Franz »

Yellow Feaver schreef: 23 feb 2021, 18:48 Als het een 4-4-2 zou worden zal het altijd met ruit zijn ipv dubbele flanken. Tot er iemand terug een oplossing zal vinden voor het ondertal centraal op het middenveld in een 'platte 4-4-2'. Dan krijgen we terug deze trend in Europa.
Dat is goed gezien.
Met onze kern is een ruit op het middenveld al meer haalbaar: bijvoorbeeld Durkin of Konaté met daarvoor De Ridder links en Colidio rechts en aanvallend Bruls. En achteraan op de backs dan Cacace en Caufriez (of Hashioka).
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 27: Antwerp-STVV (zo 21-02 om 20:45h)

Bericht door vdl »

Mikman schreef: 23 feb 2021, 13:02 Ik denk dat Maes wel wil voortbouwen op de 5-3-2. Je bent er iedere match competitief mee en ik denk ook niet dat Teixeira nog zou renderen in een 4-mans-verdediging.

Suzuki verkopen zal noodzakelijk zijn om financieel rond te komen, maar je moet eigenlijk blij zijn dat je iemand kan verkopen voor veel geld. Een paar maanden geleden was Suzuki bijna niks meer waard.
Wat Cacace betreft zou ik een sell-and-hire-back-deal maken. Verkopen aan een club in een grote competitie en dan nog een jaartje huren. Zijn prestaties zijn de laatste weken minder maar het potentieel is overduidelijk aanwezig en het is daar waar de scouts naar kijken natuurlijk.
Ik zal dan wel weer negatief zijn zeker, maar zie het echt niet in Cacace, lopen, lopen en nog eens lopen, maar kan geen man voorbij.
Volgens mij technisch te beperkt en ook verdedigend te makkelijk te pakken.
Plaats reactie