Speeldag 27: Antwerp-STVV (zo 21-02 om 20:45h)

Alles over de wedstrijden van STVV
ertee
Berichten: 477
Lid geworden op: 21 aug 2019, 17:41

Re: Speeldag 27: Antwerp-STVV (zo 21-02 om 20:45h)

Bericht door ertee »

Johan schreef: 21 feb 2021, 23:48 Onder Maes mag er niet gevoetbald worden blijkbaar. Ik begrijp die man niet meer. Ge hebt de gevaarlijkste spits in Uw ploeg,die moet verdedigen en werken als een paard, Nazon,is geen wereldvoetballer maar weegt zeer op een verdediging, mag enkel opkomen voor een paar minuten.
Deridder constant achteruit, Cacace wordt slechter met de dag, Mboyo onzichtbaar .... staan er altijd in . Waarom hebben we een bank eigenlijk.
Ik denk dat we met voorsprong ,behalve Moeskroen misschien, de slecht spelende en traagste ploeg van de Jupiler League zijn. Dit voetbal trekt wekelijk op niks . oervervelend.
Geeuw. En niet omdat het hoog bedtijd is.
Smurf
Berichten: 384
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 27: Antwerp-STVV (zo 21-02 om 20:45h)

Bericht door Smurf »

Die fucking 32 jarige? Die staat in elke basiself in deze competitie dit seizoen hoor. Die hoort elke keer weer bij de uitblinkers. Laat alle trainers van 1A een ideale 11 opstellen, hij zal er verdacht vaak bij zijn. Die wordt ondertussen zelfs in verband gebracht met de Rode Duivels.
Dan denk ik persoonlijk dat Cacace dat niet slecht gedaan heeft. Volledig akkoord dat hij vaker naar voor moet spelen of zijn lijn af gaan. Hij ging deze wedstrijd een paar keer, maar kreeg slechts 1 keer de bal. Hij haalde de achterlijn en gaf een prima voorzet. Die jongen heeft tijd nodig. En ze zijn er mee bezig hoor, want aan het begin van de tweede helft werd hij aangepakt door Deridder en Maes.

En nog over de wedstrijd. Na het zien van de samenvatting (en ja, ik heb heel de wedstrijd gezien): als er een ploeg verdient om te winnen, is het STVV.
Want vooraleer een trainer van de andere ploeg zegt “we verdienden niet om te winnen”...
En waar ik daarstraks nog niets wou zeggen over het doelpunt. Na een paar herhalingen wordt het ronduit ridicuul dat er daar gefloten wordt.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 27: Antwerp-STVV (zo 21-02 om 20:45h)

Bericht door Jones »

We hebben zowat het zwakste middenveld van eerste klasse. Offensief 0,0. Brüls en De ridder zijn de offensieve middenvelders en schieten geen enkele keer op doel , laat staan, de spitsen van ons in het straatje sturen
Deze ploeg heeft terug een zege nodig om de trein terug op gang te krijgen, dan kan men losser voetballen. Onze spitsen spelen veel te laag
Laatst gewijzigd door Jones op 22 feb 2021, 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Yellow Feaver
Berichten: 1801
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Speeldag 27: Antwerp-STVV (zo 21-02 om 20:45h)

Bericht door Yellow Feaver »

Zwakste middenveld?????

@ Jacques overdrijven is idd een kunst. En het begint hier op de Koningin Elisabeth-wedstrijd te lijken.

En ja, ik zit ook met gemengde gevoelens na deze match... ma serieus blijven aub!
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 27: Antwerp-STVV (zo 21-02 om 20:45h)

Bericht door Halenaar »

STVV-fan schreef: 21 feb 2021, 23:41
Smurf schreef: 21 feb 2021, 23:02 Wat verwachten we hier eigenlijk? We lopen een punt uit op Moeskroen, behouden de kloof met Beveren en Cercle komt 2 punten dichter.
Waar hadden jullie dit weekend dan op gehoopt? Wij spelen op de enige ploeg die nog een beetje in het zog van Club Brugge blijft. Moeskroen of Cercle (of beide) gingen sowieso punten pakken.
Wat onze wedstrijd betreft. Uiteraard spelen we georganiseerd, niet eens hyperdefensief. We geven weinig tot niks weg. We krijgen de beste kans, maar missen ze helaas. Over het afgekeurde doelpunt zullen we het niet hebben.
Dit punt is niet alleen een extra puntje, maar ook een moreel heel belangrijk punt.Op papier was dit onze moeilijkste wedstrijd en we hebben een punt gehaald. Dit betekent dat we in principe elke wedstrijd nog iets kunnen halen. Na de sterke wedstrijd tegen Waregem en een punt op Antwerp, denk ik dat Maes dit zeker kan gebruiken om dit met deze groep over de streep te trekken.
Ik denk dat er veel mensen lastig zijn omdat we nu het voetbal gezien hebben van de zwanenzang onder Brys.

- Backs die niet mogen of kunnen de lijn afgaan
- Eindeloos draaien met de bal aan de voet om dan toch weer achteruit te spelen.
- Gevaarlijke situaties creëren door de bal koste wat het kost naar achter te spelen om "voetballend" uit te verdedigen.
- Kans op counter vakkundig de nek omwringen door het voornoemd terugdraaien. Of soms zelfs negeren.

Caccace die de lijn niet durft af te gaan tegen een f*cking 32-jarige die sowieso al niet de snelste is en 3 dagen ervoor al een match gespeeld heeft.

Dit heeft alles niks te maken met Barcelona te zijn, maar wel met de pamper waarmee we gespeeld hebben, want het waren stuk voor stuk broekschijters.
Ah, jij terug de weg naar hier gevonden?

Marc Brys, de coach die jij ook zo enorm slecht vond, staat nog altijd dicht bij een PO1 plaats met een promovendus. Dat was al van Guido geleden dat daar nog een promovendus geslaagd in is.

Hoe staat het trouwens nog met uwe poulain, toppertje Lee? Heeft die ondertussen al een selectie gehaald bij zijn nieuwe ploeg :mrgreen:
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 27: Antwerp-STVV (zo 21-02 om 20:45h)

Bericht door Halenaar »

Maes weer boenk erop:
Peter Maes was tevreden dat zijn STVV er in slaagde om een punt te pakken op Antwerp. Al had het volgens hem wel meer kunnen en mogen zijn.

Het was een tevreden Peter Maes na de wedstrijd tegen Antwerp: "Ik ben tevreden met een punt vandaag en ook de manier waarop. We hebben vandaag op geen enkel moment echt in de problemen gekomen. Onze opbouw was goed verzorgd. We wisten dat het een zware wedstrijd ging worden want Antwerp speelt altijd goed georganiseerd. Lamkel Zé en Gerkens hebben we veel laten lopen maar zonder dat ze echt gevaarlijk waren. Onze spitsen daartegenover stonden op een eiland en we creëerden zelf te weinig. Al was ik tevreden dat we de 2de helft toch naar ons toe trokken.

Peter Maes kwam nog eens terug op de afgekeurde goal van Lavalée: "Ik heb ondertussen de beelden al vijfmaal herbekeken en dat maakt de frustratie nog groter. Het was eerder een fout op Caufriez dan één op Seck. Volgens mij had het doelpunt altijd goedgekeurd moeten worden. Ik snap niet dat de VAR niet ingrijpt."

song
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 jul 2013, 23:28
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 27: Antwerp-STVV (zo 21-02 om 20:45h)

Bericht door song »

Smurf schreef: 22 feb 2021, 00:03 Die fucking 32 jarige? Die staat in elke basiself in deze competitie dit seizoen hoor. Die hoort elke keer weer bij de uitblinkers. Laat alle trainers van 1A een ideale 11 opstellen, hij zal er verdacht vaak bij zijn. Die wordt ondertussen zelfs in verband gebracht met de Rode Duivels.
Dan denk ik persoonlijk dat Cacace dat niet slecht gedaan heeft. Volledig akkoord dat hij vaker naar voor moet spelen of zijn lijn af gaan. Hij ging deze wedstrijd een paar keer, maar kreeg slechts 1 keer de bal. Hij haalde de achterlijn en gaf een prima voorzet. Die jongen heeft tijd nodig. En ze zijn er mee bezig hoor, want aan het begin van de tweede helft werd hij aangepakt door Deridder en Maes.
Akkoord, het is ook niet dat de ruimte vandaag op de linkerflank lag in de rug van De Laet.

Ik snap de kritiek van sommigen op Cacace, maar overdrijving steekt toch vaak mee de kop op. Als hij op links de bal krijgt & hij heeft voor zich geen direct vrij aanspeelpunt zonder deze in de problemen te brengen, wat verwachten we dan? De bal los naar voor keilen? Ahja want dan speelt hij naar voor...
STVVninof
Berichten: 579
Lid geworden op: 18 jan 2011, 10:41

Re: Speeldag 27: Antwerp-STVV (zo 21-02 om 20:45h)

Bericht door STVVninof »

Johan schreef: 21 feb 2021, 23:48 Onder Maes mag er niet gevoetbald worden blijkbaar. Ik begrijp die man niet meer. Ge hebt de gevaarlijkste spits in Uw ploeg,die moet verdedigen en werken als een paard, Nazon,is geen wereldvoetballer maar weegt zeer op een verdediging, mag enkel opkomen voor een paar minuten.
Deridder constant achteruit, Cacace wordt slechter met de dag, Mboyo onzichtbaar .... staan er altijd in . Waarom hebben we een bank eigenlijk.
Ik denk dat we met voorsprong ,behalve Moeskroen misschien, de slecht spelende en traagste ploeg van de Jupiler League zijn. Dit voetbal trekt wekelijk op niks . oervervelend.
Wederom... Nuance is iets dat je thuis nooit hebt meegekregen..
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Speeldag 27: Antwerp-STVV (zo 21-02 om 20:45h)

Bericht door Geel-Blauw »

De VAR kon niet ingrijpen omdat de scheidsrechter al had gefloten voor de bal erin was. Had gewoon moeten wachten en daarna fluiten, maar hij maakte nog meer opmerkelijke beslissingen. Had wel een paar keer voordeel mogen geven en dan fluit hij af voor een hoekschop.
Nie zievere, speile!
nastase
Berichten: 111
Lid geworden op: 10 jan 2021, 13:46
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 27: Antwerp-STVV (zo 21-02 om 20:45h)

Bericht door nastase »

Toch een puntje.
Geeft moed. :D
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 27: Antwerp-STVV (zo 21-02 om 20:45h)

Bericht door Jack »

Puntje beter dan niks!
Maar vreselijk saai zeg. Had een vermoeiende dag en heb echt moeten vechten tegen de slaap.

Die fout op Seck... belachelijk en men gaat er nogal licht over.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 27: Antwerp-STVV (zo 21-02 om 20:45h)

Bericht door lindoke »

De kritiek op De Ridder vind ik niet volledig terecht. Hij speelt inderdaad te weinig offensief maar ik denk dat dit vooral te maken heeft met het feit dat we zeer weinig mensen vóór de bal hebben en er dus weinig aanspeelpunten zijn. Maar hij is wel een enorm belangrijk rustpunt in het middenveld en heeft daardoor toch veel waarde voor dit team. Suzuki is iemand die veel beter kan en dat ook zou doen moest hij in een offensieve geheel kunnen spelen. Laat die bij Bruhhe spelen en hij maakt er gemakkelijk 20 op een seizoen. Maar dan moet je hem ook ontheffen van zijn defensieve opdrachten. Mboyo gaan we vrees ik niet meer veel aan hebben. Kan door zijn balvastheid inderdaad de ploeg wel laten opschuiven maar heeft los daarvan echt erg weinig rendement. Als we volgend seizoen terug een type Boli kunnen vinden valt hij gegarandeerd naast de ploeg. Met Cacace gaat het week na week bergaf. Ik denk wel dat hij de kwaliteiten heeft maar dat hij het lef mist om een goede flankspeler te zijn. Als hij hier volgend seizoen nog rond loopt en met andere medespelers nog steeds zo weinig brengt zou het wel eens kunnen dat het er nooit uitkomt en mogen ze bij STVV zichzelf op de kop slaan omdat ze hem deze winter toch niet voor die overal geciteerde 6 miljoen hebben laten gaan.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
wiekes
Berichten: 867
Lid geworden op: 15 jul 2017, 11:29

Re: Speeldag 27: Antwerp-STVV (zo 21-02 om 20:45h)

Bericht door wiekes »

Hij fluit af wanneer hij wil als de tijd om is behalve bij strafschop die moet genomen worden.
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 27: Antwerp-STVV (zo 21-02 om 20:45h)

Bericht door Positivo »

Kevin Muscat verklaarde bij zijn aantreden :
Goed spelen en de punten volgen. Ik heb nooit in die strategie geloofd. De resultaten hebben ook zijn ongelijk bevestigd

Peter Maes zegt het tegenovergestelde : Eerst punten halen (het goede spel volgt dan wel, als dat bereikt is)

In die optiek verdedig ik dan ook de aanpak op Antwerp. Een nederlaag zou erg slecht geweest zijn voor het verdere (belangrijke ) verloop van de competitie.

Aan de mensen die zich stoorden aan het spelniveau van Mboyo, Brüls heb ik deze vraag : Waren de geroemde Lamkel Zé, of gouden schoen Refaelov of onze Pieter Gerkens dan zo veel meer spelbepalend ?
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Speeldag 27: Antwerp-STVV (zo 21-02 om 20:45h)

Bericht door Henri is de man »

Positivo schreef: 22 feb 2021, 10:42 Kevin Muscat verklaarde bij zijn aantreden :
Goed spelen en de punten volgen. Ik heb nooit in die strategie geloofd. De resultaten hebben ook zijn ongelijk bevestigd

Peter Maes zegt het tegenovergestelde : Eerst punten halen (het goede spel volgt dan wel, als dat bereikt is)

In die optiek verdedig ik dan ook de aanpak op Antwerp. Een nederlaag zou erg slecht geweest zijn voor het verdere (belangrijke ) verloop van de competitie.

Aan de mensen die zich stoorden aan het spelniveau van Mboyo, Brüls heb ik deze vraag : Waren de geroemde Lamkel Zé, of gouden schoen Refaelov of onze Pieter Gerkens dan zo veel meer spelbepalend ?
Klopt helemaal.

Onder Muscat zouden we deze match aanvallender gespeeld hebben maar ook 1-0 of 2-0 in het krijt hebben gestaan bij de rust.
Antwerp speelt zelf vanuit de organisatie tegenwoordig. Nogal logisch dat je daar geen mooi aanvallend voetbal tegen kan/ gaat spelen.
Dit is na Brugge de beste ploeg in 1A he ? We hebben nagenoeg niets weggegeven.

Ik vond trouwens zowel Mboyo als Bruls vrij goed de 2e helft (1e helft was minder). Als de goal niet wordt afgekeurd, winnen we en zijn de commentaren hier helemaal anders. Weer een voorbeeld van hoe de uitslag de prestatie van spelers plots verandert...

In Maes we trust
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Plaats reactie