Speeldag 28: STVV-Eupen (zo 28-02 om 20:45h)

Alles over de wedstrijden van STVV
enrique
Berichten: 2871
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 28: STVV-Eupen (zo 28-02 om 20:45h)

Bericht door enrique »

Ach, allemaal nie erg jongens
Ge draait toch bijna break-even
Cijfers liegen niet
Ge zijt bij de zwaksten van de klas
Alleen, op school moogt ge blijven zitten...
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 28: STVV-Eupen (zo 28-02 om 20:45h)

Bericht door toyotacorolla »

Het zal snel moeten keren, of we halen zelfs geen 35 punten zoals Maes voorop stelde voor het behoud.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4144
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 28: STVV-Eupen (zo 28-02 om 20:45h)

Bericht door lindoke »

toyotacorolla schreef: 01 mar 2021, 08:52 Het zal snel moeten keren, of we halen zelfs geen 35 punten zoals Maes voorop stelde voor het behoud.
Neen die halen we niet als er niet drastisch wordt ingegrepen wordt wat betreft ploegopstelling. In de ploeg die al weken mag starten zit - zoals we allemaal weten - te weinig intrinsieke kwaliteit. Bijkomend probleem nu is dat deze ploeg compleet geen vertrouwen meer heeft en met de daver op het lijf aan het spelen is. Enige kans op het halen van die broodnodige punten is enkele jongens op de bank posteren en een aantal bankzitters volop vanaf de eerste minuut hun kans geven. Dit houdt zeker risico's in, maar het grote verschil is dat je van de startende ploeg van gisteren weet dat het te weinig is en kans op puntengewin heel klein is en een nieuwe samenstelling voor een verassing kan zorgen en er tenminste aanvallender kan gespeeld worden en er kansen kunnen uit komen.

Heel erg benieuwd nar de opstelling tegen Charleroi!
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 28: STVV-Eupen (zo 28-02 om 20:45h)

Bericht door stvvilvoorde »

Op deze manier kan het wel nog moeilijk worden, dat staat vast.

Teen buitenspel houdt ons van de gelijkmaker, voor het overige vrij zoutloze partij die eigenlijk geen winnaar verdiende.
Eupen is nu mathematisch gered, voor ons blijft het nog met de kak in de broek spelen.
Ik vond de invalbeurt van Hashioka wel hoopgevend (vooral als je dat vergelijkt met wat Matsubara een jaar geleden tegen KVM liet zien).
Steuckers en Van Dessel vielen ook gretig in.

De Ridder zit toch al enkele weken in mindere vorm (geen verwijt naar hem toe, maar eerder weer hetzelfde manco als in het begin van het seizoen - er is geen alternatief)
Bruls bevestigt wat ik vermoedde, heeft het conditioneel toch moeilijk om de overstap naar 1A te verteren.
Mboyo vind ik niet compleet waardeloos (zowat enige in de kern die echt als targetman kan functioneren) maar het mocht toch wel wat meer zijn.
Cacace vond ik dan weer terug net wat beter dan de vorige matchen.
Elgromi
Berichten: 419
Lid geworden op: 19 dec 2018, 17:20

Re: Speeldag 28: STVV-Eupen (zo 28-02 om 20:45h)

Bericht door Elgromi »

Vind toch dat ze Nazon nog is in de basis mogen gooien. Of alleszinds eerder opgooien, komt soms uit moeilijke situaties goed uit. Waardoor er van niks soms toch een goeie kans komt. Ook gelijk eerder gezegt heeft gezorgt voor de nodige punten onder de laatste matchen van Muscat. Anders was plek 17 onze plek.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 28: STVV-Eupen (zo 28-02 om 20:45h)

Bericht door Jacques »

Zeer matige wedstrijd die we evenwel niet hadden moeten verliezen. We slepen ons naar het einde op deze manier en het begint precies stilaan frustrerend te worden (zie o.a. het vele geklaag van De Ridder tegen de scheids) en verlammend te werken. Dit wordt zwoegen en harken tot het einde. We hebben nog 3 matchen om het schip de haven in te loodsen...
De beste spelers bij ons waren Durkin en Buatu. Suzuki deed zijn werk buiten de zestien, maar wordt zo weinig goed in stelling gebracht in de zestien, de plek waar hij op zijn best is. Cacace en Lavalée krijgen nog een gemiddeld/voldoende als beoordeling. De rest van de basisopstelling was allemaal een pak minder. Mboyo houdt af en toe wel een bal bij, roept veel op Steve en Christian maar dreiging voor doel is er niet bij, ook veel te traag om in de rug van de verdediging te duiken, wordt er telkens uitgelopen (zie bv. die schitterende pass buitenkant rechts van Durkin 2de helft). De Ridder veel afval in zijn spel. Caufriez teveel technische mankementen, rendeert eigenlijk alleen maar als hij kan opstomen op rechts (cf. match tegen Zulte), in de kleine ruimte loopt hij zich steeds vast. Teixeira pakt een noodzakelijke en tegelijk gênante rode kaart. Schmidt rommelig in het uitvoetballen. Als ik het allemaal in 1 woord moet omschrijven: amechtig
Graag meer speelminuten voor Nazon, Steuckers en Van Dessel, overweeg ook om Caufriez te vervangen door Hashioka of Durkin (en dan Konaté op de 6). Zij kunnen de broodnodige schwung in ons spel brengen, ook al is het bij Nazon vaak als een kip zonder kop (maar een kip die wel dreigender is dan Mboyo).

In de marge: eindelijk speeltijd voor Van Dessel! Er steekt zoveel goesting en panache in zijn manier van spelen. :love: Hij liet op 10 minuten zien waarom het compleet ridicuul is dat sommigen hem al afschreven. Volgend seizoen moet het seizoen van de doorbraak worden voor Van Dessel en Steuckers, hopelijk in 1A...
Overdrijven is een kunst
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Speeldag 28: STVV-Eupen (zo 28-02 om 20:45h)

Bericht door Jan Bulder »

Tompie schreef: 01 mar 2021, 06:52
Guggenheimer schreef: 28 feb 2021, 22:36
smol schreef: 28 feb 2021, 22:10
lakie schreef: 28 feb 2021, 22:07
darion schreef: 28 feb 2021, 22:03 Na deze match duidelijk verandering nodig. Cacace al zeker eruit
Dikke zever... Cacace is vandaag uwe slechtste man nie... Heeft zelfs dikwijls de goede looplijn gehad, ma da hij de bal gwn niet krijgt...
Komaan brengt aanvallend niks bij. Wat heeft Nazon misdaan vraag ik me af.
Altijd die behoudens speelstijl. Eupen gaf bij de rust meer balbezit dan ons!!
Cacace moet vaak terugspelen omdat er geen lopende mensen zijn + hij wordt bijna altijd in de voet aangespeeld met 2 man voor hem ipv in de loop.
Iedere keer als hij de bal in de loop krijgt, gebeurt er iets. Er is wel nog wat werk aan zijn voorzetten maar dat komt wel.

Als Suzuki aan zijn kant verschijnt, komt hij veel beter uit de verf. Suzuki vraagt de bal met de rug naar doel en speelt dan af naar Cacace in de loop. Meestal staat Mboyo daar echter die in het gat loopt waar Cacace heen wil.

Omdat hij het etiket van talent heeft, wordt er precies wel erg veel van hem verwacht. Hij is een jonge beloftevolle, aanvallende linksachter. Niet Messi die 2 verdedigers oprolt.
Ik verwacht niet meer van hem dan van een andere basisspeler. Maar wat hij brengt is toch echt wel bijzonder pover.

Het is allemaal zo besluiteloos. Zelfs defensief, voetje zetten maar toch weer niet écht stevig genoeg. In duel maar met de handrem op. En aanvallend, zelfs als hij de bal in de loop krijgt is het toch zijn achteruitfunctie die standaard staat ingesteld. Soms zeker en vast omdat er geen andere opties zijn, maar dat geldt lang niet altijd.

Het is gewoon te weinig momenteel. Talent of geen talent. Alleen is er geen alternatief en dat is Cacace zijn schuld natuurlijk niet.

Gisterenavond waren er nog wel grotere problemen. Ik denk dat Maes toch eens moet sleutelen aan zijn basis. Ik begrijp ook niet dat een Konate zomaar afgeserveerd wordt en Nazon verdient ook opnieuw meer speelminuten. Steuckers en Vandessel brachten ook direct wat extra.
Ik heb gisteren op 15min meer potentieel gezien in Hashioka dan in 3/4e seizoen Cacace.
enerkey
Berichten: 2095
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 28: STVV-Eupen (zo 28-02 om 20:45h)

Bericht door enerkey »

Het probleem met deze ploeg is dat ze niet mag achterkomen. Het enige wat ze kunnen is compact spelen en weinig weggeven.
Maar als dan eens een voorzet goed valt en er moet omgeschakeld worden is het een compleet fiasco. De 2de helft als je ziet wat een countermogelijkheden Eupen heeft en dit op 15 minuten tijd,...

In Steuckers en Van Dessel zit zeker een heel pak potentieel. De tijd is voorbij dat de invallers de ploeg verzwakten,... Als je dat vergelijkt met een invalbeurt van Lee ;)
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 28: STVV-Eupen (zo 28-02 om 20:45h)

Bericht door stvvilvoorde »

Ik vind ook dat er nogal licht gegaan wordt over het gemis van Garcia.

Lavalee is zeker een aanwinst en doet het verre van slecht, maar aanvallend bracht Garcia wel veel meer bij.
Niet toevallig dat we nog amper punten sprokkelen en gewoon veel minder kansen creeren sinds zijn vertrek.

Kan wat hier bovenstaat ook beamen qua flanken, heel spijtig dat dit probleem ook al bestaat van het begin van het seizoen.
Brol
Berichten: 193
Lid geworden op: 18 aug 2019, 19:57

Re: Speeldag 28: STVV-Eupen (zo 28-02 om 20:45h)

Bericht door Brol »

Ik vond Lavalee ook maar zwakjes vooral inspelen is een probleem,en inderdaad de mannen op ons middenveld die draaien rondjes om gek van te worden vooral Deridder heeft een probleem om in 1 tijd te voetballen en dit is dan weer moeilijk voor Susuki om zich vrij te lopen.
Er ontbreekt een echte ouderwetse 10 met veel ervaring en die rust in de ploeg kan brengen ,soms heb ik de indruk dat ze sneller willen spelen dan in hun mogelijkheid ligt.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 28: STVV-Eupen (zo 28-02 om 20:45h)

Bericht door Vouch »

Jacques schreef: 01 mar 2021, 11:08 Zeer matige wedstrijd die we evenwel niet hadden moeten verliezen. We slepen ons naar het einde op deze manier en het begint precies stilaan frustrerend te worden (zie o.a. het vele geklaag van De Ridder tegen de scheids) en verlammend te werken. Dit wordt zwoegen en harken tot het einde. We hebben nog 3 matchen om het schip de haven in te loodsen...
De beste spelers bij ons waren Durkin en Buatu. Suzuki deed zijn werk buiten de zestien, maar wordt zo weinig goed in stelling gebracht in de zestien, de plek waar hij op zijn best is. Cacace en Lavalée krijgen nog een gemiddeld/voldoende als beoordeling. De rest van de basisopstelling was allemaal een pak minder. Mboyo houdt af en toe wel een bal bij, roept veel op Steve en Christian maar dreiging voor doel is er niet bij, ook veel te traag om in de rug van de verdediging te duiken, wordt er telkens uitgelopen (zie bv. die schitterende pass buitenkant rechts van Durkin 2de helft). De Ridder veel afval in zijn spel. Caufriez teveel technische mankementen, rendeert eigenlijk alleen maar als hij kan opstomen op rechts (cf. match tegen Zulte), in de kleine ruimte loopt hij zich steeds vast. Teixeira pakt een noodzakelijke en tegelijk gênante rode kaart. Schmidt rommelig in het uitvoetballen. Als ik het allemaal in 1 woord moet omschrijven: amechtig
Graag meer speelminuten voor Nazon, Steuckers en Van Dessel, overweeg ook om Caufriez te vervangen door Hashioka of Durkin (en dan Konaté op de 6). Zij kunnen de broodnodige schwung in ons spel brengen, ook al is het bij Nazon vaak als een kip zonder kop (maar een kip die wel dreigender is dan Mboyo).

In de marge: eindelijk speeltijd voor Van Dessel! Er steekt zoveel goesting en panache in zijn manier van spelen. :love: Hij liet op 10 minuten zien waarom het compleet ridicuul is dat sommigen hem al afschreven. Volgend seizoen moet het seizoen van de doorbraak worden voor Van Dessel en Steuckers, hopelijk in 1A...
Nazon is op zijn eigen onbehouwen manier een serieuze last op een verdediging, ne hele rare speler waarvan ik mij dikwijls afvraag wat die in 1A doet maar dan af en toe komt er dan iets geniaals uit. In ieder geval... Mboyo brengt op het moment zeker niet meer, integendeel zelfs.

Durkin is enorm gegroeid onder Maes, gister goed gespeeld. Maar je kan niet om het feit heen dat je met Konaté centraal op het middenveld véél meer punten pakt. Dus zou ik Durkin inderdaad terug op de flank posteren.

Voor de rest... Ik sta liever met 31 punten dan met 27 op dit moment. Maar 31 gaan niet volstaan, 35 wel dus moet je zelf ook nog punten pakken. Waasland kan niet meer aan ons, die moeten op 5 matchen 7 punten meer pakken. Dat gaat niet gebeuren. Maar Moeskroen en vooral (het herboren) Cercle, dat is andere kak.
enrique
Berichten: 2871
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 28: STVV-Eupen (zo 28-02 om 20:45h)

Bericht door enrique »

Testmatch tegen Westerlo... ;)
Jones
Berichten: 3177
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 28: STVV-Eupen (zo 28-02 om 20:45h)

Bericht door Jones »

vdl schreef: 28 feb 2021, 23:03
Jones schreef: 28 feb 2021, 22:47
Haal die Caufriez aub weg van die back. Doet pijn aan de ogen.
Caufriez is ne centrale verdediger en doet het beter dan zijn collega aan de overzijde, de alom geprezen Cacace,die nooit een man voorbij kan of een voorzet geeft.
Het probleem is dat Cacace een back is en geen wingback en is inderdaad te traag. Caufriez was een noodoplossing blijkt nu. We moeten stoppen met met 5 achteraan te spelen, we missen volk in het middenveld. Lopend en werkend volk, dat durft naar voor te spelen. Zet De ridder anders op de rechtshalf, waar hij bij Lokeren speelde en zet Asamoah op de 8 en speel met Steukers op de linkshalf. En zet Ito als doublure op de bank. Zo komen uw spitsen automatisch hoger te staan.
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Speeldag 28: STVV-Eupen (zo 28-02 om 20:45h)

Bericht door Henri is de man »

Afbeelding

Het was mij tijdens de match niet opgevallen. Maar hoe scheef is die buitenspellijn ? Vergelijk eens met de baklijn ? :shock: :shock: :shock:
Zal wel optisch bedrog zijn zeker ?
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
enerkey
Berichten: 2095
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 28: STVV-Eupen (zo 28-02 om 20:45h)

Bericht door enerkey »

Henri is de man schreef: 01 mar 2021, 20:18 Afbeelding

Het was mij tijdens de match niet opgevallen. Maar hoe scheef is die buitenspellijn ? Vergelijk eens met de baklijn ? :shock: :shock: :shock:
Zal wel optisch bedrog zijn zeker ?
Afbeelding

Dat is de invalshoek van het camerastandpunt dat door voor zorgt. Als je de baklijn als referentie zou gebruiken dan is de grijze lijn de offsidelijn. En dat lijkt me ook al helemaal niet kunnen :lol:
Plaats reactie