Speeldag 28: STVV-Eupen (zo 28-02 om 20:45h)

Alles over de wedstrijden van STVV
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 28: STVV-Eupen (zo 28-02 om 20:45h)

Bericht door vdl »

Jones schreef: 28 feb 2021, 22:47
Haal die Caufriez aub weg van die back. Doet pijn aan de ogen.
Caufriez is ne centrale verdediger en doet het beter dan zijn collega aan de overzijde, de alom geprezen Cacace,die nooit een man voorbij kan of een voorzet geeft.
bor
Berichten: 192
Lid geworden op: 29 nov 2010, 11:05

Re: Speeldag 28: STVV-Eupen (zo 28-02 om 20:45h)

Bericht door bor »

Tijd om van systeem te veranderen en at meer steun op de flanken te bieden

Schmidt of Steppe

Hashioka. Buatu Lavalée. Cacace

Konatée

Durkin. Steuckers

Bruls

Suzuki. Nazon

4-4-2 met ruit in middenveld. Tex nu toch geschorst dus ideale moment. Konaté extra kracht op middenveld. De Ridder en Bruls vervangen door Steuckers en Nazon die meer verticaal spelen.
nastase
Berichten: 111
Lid geworden op: 10 jan 2021, 13:46
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 28: STVV-Eupen (zo 28-02 om 20:45h)

Bericht door nastase »

1 op 12 uit onze laatste 4 wedstrijden - een dip op het verkeerde moment.
Nu vrijdag al naar Charleroi.
En dan break.
Stan
Berichten: 297
Lid geworden op: 27 feb 2016, 23:20

Re: Speeldag 28: STVV-Eupen (zo 28-02 om 20:45h)

Bericht door Stan »

lakie schreef: 28 feb 2021, 22:57 Dikke kutmatch...
Ge hebt eigenlijk nooit in de wedstrijd gezeten...
Traag, voetbal uit stilstand, gemiste controles, slordigheden, misverstanden, passes achter de man ipv voor de man, uitglijden, enz...
Bruls kon ge er al na 30 min uithalen... Raakte gene bal, en als hij er ene raakte ging hij een fantasieke proberen, ook al liep het voor gene meter... Dan weet je dat het niet goed komt met Bruls... Ofwel start hij goed en trekt hij die lijn door, ofwel start hij slecht en trekt hij die lijn ook door...
De Ridder leek gefrustreerd rond te lopen...
Cauffriez liep constant achter de bal en de spelers van Eupen... had letterlijk handen en voeten nodig om ze tegen de houden...
Mboyo moest bij de rust al vervangen geweest zijn... Nazon is toch gevaarlijker...
Beste man voor mij vandaag was Lavalee... Niet foutloos, maar toch degelijk...

Je kon gered zijn vandaag...
Geen man overboord, maar dringend tijd om nog eens 3 punten te pakken...

P.s.: het was buitenspel bij de 1-1 en het was geen rood...
en ... Buatu
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4143
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 28: STVV-Eupen (zo 28-02 om 20:45h)

Bericht door lindoke »

Haspengouw schreef: 28 feb 2021, 22:52
Halenaar schreef: 28 feb 2021, 22:50 Grootse kenners hier weer :lol: Eupen die zowaar voetballes gaf :grappig:
Ik las hier ook dat Eupen dik verdiend op voorsprong kwam in de eerste helft. Tja...
Ja en dat is zo. Niet omdat Eupen zo goed was maar omdat STVV zo slecht was. Als ge het op een andere manier wilt horen: STVV verdiende vandaag geen enkel punt. Voila!
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Stan
Berichten: 297
Lid geworden op: 27 feb 2016, 23:20

Re: Speeldag 28: STVV-Eupen (zo 28-02 om 20:45h)

Bericht door Stan »

Brol schreef: 28 feb 2021, 22:54 Verdedigers stvv moeten dringend leren uitvoetballen en vooral perfect inspelen ,maar ja dat leren ze normaal in jeugdreeksen
Als je dat nog moet leren als je 25 jaar bent ... Alleen Teixeira kan uitverdedigen; de rest is blij dat ze terug van de bal af zijn. Wij worden door de meeste ploegen technisch overklast. Wij hebben geen enkele speler, die een actie kan maken (type Storm, Benson, Ito (Genk). Mboyo is nog een schim van een paar seizoenen geleden. Begrijp niet, na de voorbije matchen, dat we niet met Nazon starten.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 28: STVV-Eupen (zo 28-02 om 20:45h)

Bericht door Halenaar »

Ik heb nog niet teveel commentaar gegeven op Mboyo, omdat ik besef dat ik door zijn verleden niet objectief ben, maar ik ga het nu toch proberen...

Die brengt toch echt bijzonder weinig he?

Bruls heeft zijn momenten nog dat hij een meerwaarde is, maar van Mboyo betwijfel ik het toch heel hard. Kan een bal bijhouden, wat zeker niet onbelangrijk is, maar het mag toch wel meer zijn dan dat alleen hoor. Zet geen druk op een verdediging, geen enkele snelheid meer in zijn benen, aat zich in duels ook vaak aftroeven en ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat hij met weinig goesting op het veld staat.

Laat Nazon volgende keer maar starten.
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 28: STVV-Eupen (zo 28-02 om 20:45h)

Bericht door toyotacorolla »

Zwakke match.
Spelen steeds met 10.
Cacace brengt niks bij.
Weinig diepgang in het spel van Stvv.
Ik krijg meer en meer het gevoel dat het dit seizoen verkeerd gaat uitdraaien.
Elfaste
Berichten: 71
Lid geworden op: 24 nov 2010, 12:50

Re: Speeldag 28: STVV-Eupen (zo 28-02 om 20:45h)

Bericht door Elfaste »

Bruls kan je nog het voordeel van de twijfel geven, maar Mboyo, dat is echt dramatisch. Steuckers en Nazon hebben tijdens hun invalbeurt meer grinta laten zien dan beide heren samen in de afgelopen weken. En Cauffriez, tja... die hoort echt niet thuis op die flank. De manier waarop hij een bal controleert, een pass geeft/probeert te geven doen echt pijn aan de ogen. Hebben ze er wel goesting in eigenlijk? Om met een positieve noot te eindigen: Durkin en Buatu spelen (alweer) een berematch!
Roman
Berichten: 269
Lid geworden op: 17 dec 2019, 12:15
Supporter van: Stvv

Re: Speeldag 28: STVV-Eupen (zo 28-02 om 20:45h)

Bericht door Roman »

Elfaste schreef: 28 feb 2021, 23:21 Bruls kan je nog het voordeel van de twijfel geven, maar Mboyo, dat is echt dramatisch. Steuckers en Nazon hebben tijdens hun invalbeurt meer grinta laten zien dan beide heren samen in de afgelopen weken. En Cauffriez, tja... die hoort echt niet thuis op die flank. De manier waarop hij een bal controleert, een pass geeft/probeert te geven doen echt pijn aan de ogen. Hebben ze er wel goesting in eigenlijk? Om met een positieve noot te eindigen: Durkin en Buatu spelen (alweer) een berematch!
Aan de prestatie van Lavalee was voor mij ook niet veel verkeerd.
Steuckers en Nazon, ook Van Dessel, vielen sterk in en speelden ten minste naar het juiste doel wat ook al een serieuze verbetering was. Die gasten weten precies wel wat een een/twee is, wat een doorsteekpas is ... en die gaan er ten minste voor.
Vaststelling : zoals het een tijdje geleden allemaal meezat zit het nu ook wel allemaal tegen : 2 onterecht afgekeurde doelpunten (Suzuki / Lavalee) die ons punten kosten, onverdiend verloren tegen Zulte, Mboyo vandaag een dikke teen buitenspel, rood voor Tex (gelijkaardige fases in de JPL dit seizoen die slechts met geel bestraft werden).
En ... we halen tegen Eupen - WB - Cercle en Moeskroen een schamele 5 op 21 en we moeten nog naar WB. Dat is toch veel en veel te weinig.
Die match in WB gaat allicht cruciaal worden en hoe dat dan steeds afloopt dat weten we allen maar al te goed.
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 28: STVV-Eupen (zo 28-02 om 20:45h)

Bericht door toyotacorolla »

Telkens bij een verloren match hopen we dat de volgende winst oplevert, helaas... Het is telkens van dat.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3063
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Speeldag 28: STVV-Eupen (zo 28-02 om 20:45h)

Bericht door Tompie »

Guggenheimer schreef: 28 feb 2021, 22:36
smol schreef: 28 feb 2021, 22:10
lakie schreef: 28 feb 2021, 22:07
darion schreef: 28 feb 2021, 22:03 Na deze match duidelijk verandering nodig. Cacace al zeker eruit
Dikke zever... Cacace is vandaag uwe slechtste man nie... Heeft zelfs dikwijls de goede looplijn gehad, ma da hij de bal gwn niet krijgt...
Komaan brengt aanvallend niks bij. Wat heeft Nazon misdaan vraag ik me af.
Altijd die behoudens speelstijl. Eupen gaf bij de rust meer balbezit dan ons!!
Cacace moet vaak terugspelen omdat er geen lopende mensen zijn + hij wordt bijna altijd in de voet aangespeeld met 2 man voor hem ipv in de loop.
Iedere keer als hij de bal in de loop krijgt, gebeurt er iets. Er is wel nog wat werk aan zijn voorzetten maar dat komt wel.

Als Suzuki aan zijn kant verschijnt, komt hij veel beter uit de verf. Suzuki vraagt de bal met de rug naar doel en speelt dan af naar Cacace in de loop. Meestal staat Mboyo daar echter die in het gat loopt waar Cacace heen wil.

Omdat hij het etiket van talent heeft, wordt er precies wel erg veel van hem verwacht. Hij is een jonge beloftevolle, aanvallende linksachter. Niet Messi die 2 verdedigers oprolt.
Ik verwacht niet meer van hem dan van een andere basisspeler. Maar wat hij brengt is toch echt wel bijzonder pover.

Het is allemaal zo besluiteloos. Zelfs defensief, voetje zetten maar toch weer niet écht stevig genoeg. In duel maar met de handrem op. En aanvallend, zelfs als hij de bal in de loop krijgt is het toch zijn achteruitfunctie die standaard staat ingesteld. Soms zeker en vast omdat er geen andere opties zijn, maar dat geldt lang niet altijd.

Het is gewoon te weinig momenteel. Talent of geen talent. Alleen is er geen alternatief en dat is Cacace zijn schuld natuurlijk niet.

Gisterenavond waren er nog wel grotere problemen. Ik denk dat Maes toch eens moet sleutelen aan zijn basis. Ik begrijp ook niet dat een Konate zomaar afgeserveerd wordt en Nazon verdient ook opnieuw meer speelminuten. Steuckers en Vandessel brachten ook direct wat extra.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
wiekes
Berichten: 875
Lid geworden op: 15 jul 2017, 11:29

Re: Speeldag 28: STVV-Eupen (zo 28-02 om 20:45h)

Bericht door wiekes »

Bruls en De Ridder dat moet de motor zijn op het middenveld maar het is eerder een diesel van 20 jaar pas opzij, achteruit , strikken vastlopen protesteren te weinig voetballend vermogen en leeggespeelt zeker De Ridder en Mboyo heeft die meegedaan?.
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Speeldag 28: STVV-Eupen (zo 28-02 om 20:45h)

Bericht door Bartman »

Deze wedstrijd was dus geen uitzondering op de regel. Behalve tegen Cercle hebben we (veel) punten laten liggen tegen alle degradatiekandidaten. Zo wordt het extra moeilijk natuurlijk. Maar tegelijk de reden waarom ik hoopvol ben voor de verplaatsing nar Charleroi vrijdag.

Het elftal dat Maes al weken aan een stuk tussen de lijnen brengt heeft een dik probleem : te weinig kwaliteit op het middenveld. De Ridder, Durkin en Bruls is gewoon veel te weinig. De flanken brengen ook veel te weinig. Eigenlijk staat alleen de verdediging echt op punt, we geven wekelijks weinig kansen weg. In die zin zou ik volgende week Steuckers bijvoorbeeld meteen laten starten. Slechter zal hij het niet doen. Hashioku mag ook de plaats van Caufriez krijgen.

Over de versterkingen blijf ik bij mijn mening, de Japanners hebben het heel erg zuinigjes gespeeld met goedkope versterkingen en dit hield risico’s in. Temeer omdat er op 2 belangrijke posities niet de direct inzetbare versterking gehaald werd. Als Bruls echt zo goed was, dan zat hij niet in 1B te modderen (hoewel hij zeker nog zijn goede momenten heeft maar je ziet toch dat hij het moeilijk heeft met het tempo). En Mboyo is voor mij toch de grote teleurstelling, hier had ik veel meer van verwacht. Ik snap niet dat hij de voorkeur blijft krijgen op Nazon, terwijl Nazon er (bij wijze van spreken) voor de winterstop in zijn eentje voor gezorgd heeft dat het kalf nog niet helemaal verloren was.

Wat Maes betreft, ik vind het jammer dat hij zo lang wacht met wissels én ik begrijp niet dat sommige spelers helemaal geen kansen meer krijgen (Asamoah, Filippov, zelfs Sankhon). Hij houdt naar mijn gevoel toch wat te veel vast aan zijn basiself.

Met dit team staan we op onze waarde, dat is een pijnlijke vaststelling. Het is heus niet alleen dankzij Muscat dat we nu tegen de degradatie zitten te strijden.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
nepike
Berichten: 84
Lid geworden op: 06 mar 2016, 10:25

Re: Speeldag 28: STVV-Eupen (zo 28-02 om 20:45h)

Bericht door nepike »

Sankhon heb ik gisteren bijna de hele steenweg naar tienen zien aflopen.... dacht “jij hebt moed jongen”
Plaats reactie