Speeldag 29: Charleroi - STVV (Vr 05-03 om 20:45h)

Alles over de wedstrijden van STVV
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 29: Charleroi - STVV (Vr 05-03 om 20:45h)

Bericht door BoemBoem »

Snap de hype rond Hasioka niet echt eigenlijk.
Werd gisteren verschillende malen gerold door zijn rechtstreekse tegenstander. In duel werd hij ook enkele keren zonder probleem van de bal gezet en geen enkele voorzet kwam aan.
In vergelijking met Cauffriez had hij natuurlijk wel meer diepgang, wat niet meer dan logisch is.

Hij is er nog maar pas en technisch zat het wel goed in elkaar en je ziet wel dat er zeker nog marge opzit. Mede door zijn invalbeurt vorige week ben ik benieuwd naar de toekomst, maar op basis van gisteren zeggen dat het een lichtpunt is of onze vaste rechterflank moet worden vind ik wat voorbarig.
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Speeldag 29: Charleroi - STVV (Vr 05-03 om 20:45h)

Bericht door Franz »

Word meer en meer voorstander om bij 0-0 beide ploegen nul punten te geven.
Ziet er naar uit dat we zo nog 4 matchen naar einde seizoen gaan harken.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Jebus4life
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Speeldag 29: Charleroi - STVV (Vr 05-03 om 20:45h)

Bericht door Jebus4life »

BoemBoem schreef: 06 mar 2021, 11:38 Snap de hype rond Hasioka niet echt eigenlijk.
Werd gisteren verschillende malen gerold door zijn rechtstreekse tegenstander. In duel werd hij ook enkele keren zonder probleem van de bal gezet en geen enkele voorzet kwam aan.
In vergelijking met Cauffriez had hij natuurlijk wel meer diepgang, wat niet meer dan logisch is.

Hij is er nog maar pas en technisch zat het wel goed in elkaar en je ziet wel dat er zeker nog marge opzit. Mede door zijn invalbeurt vorige week ben ik benieuwd naar de toekomst, maar op basis van gisteren zeggen dat het een lichtpunt is of onze vaste rechterflank moet worden vind ik wat voorbarig.
Zeker de eerste helft zag hij af. Gezien hij tegen Kayembe stond (toch echt niet minste in de jupkes league) geef ik hem het voordeel van de twijfel. Zeker omdat het in de tweede helft toch wel beter was. Geen idee of Hashioka gewoon beter begon te spelen, ofdat Kayembe gewoon minder was.

Opvallend dat het een centrale verdediger zou zijn. Speelde toch ontzettend hoog bij momenten (niet dat we er veel uit puurden).
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 29: Charleroi - STVV (Vr 05-03 om 20:45h)

Bericht door stvvilvoorde »

Jebus4life schreef: 06 mar 2021, 12:48
BoemBoem schreef: 06 mar 2021, 11:38 Snap de hype rond Hasioka niet echt eigenlijk.
Werd gisteren verschillende malen gerold door zijn rechtstreekse tegenstander. In duel werd hij ook enkele keren zonder probleem van de bal gezet en geen enkele voorzet kwam aan.
In vergelijking met Cauffriez had hij natuurlijk wel meer diepgang, wat niet meer dan logisch is.

Hij is er nog maar pas en technisch zat het wel goed in elkaar en je ziet wel dat er zeker nog marge opzit. Mede door zijn invalbeurt vorige week ben ik benieuwd naar de toekomst, maar op basis van gisteren zeggen dat het een lichtpunt is of onze vaste rechterflank moet worden vind ik wat voorbarig.
Zeker de eerste helft zag hij af. Gezien hij tegen Kayembe stond (toch echt niet minste in de jupkes league) geef ik hem het voordeel van de twijfel. Zeker omdat het in de tweede helft toch wel beter was. Geen idee of Hashioka gewoon beter begon te spelen, ofdat Kayembe gewoon minder was.

Opvallend dat het een centrale verdediger zou zijn. Speelde toch ontzettend hoog bij momenten (niet dat we er veel uit puurden).
Zijn eerste 10 minuten waren goed, dan was het echt zwemmen tot aan de halve time.
Maar hij heeft zich wel heel goed herpakt tweede helft.
Ik zie er ook potentieel in, doet me wel meer aan Tomiyasu denken, dan aan een echte back.

Zag hem ook een paar keer vocaal moeien tov ploegmaten.
Laat voor mij alvast een veel betere eerste indruk dan bvb Matsubara vorig jaar.
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Speeldag 29: Charleroi - STVV (Vr 05-03 om 20:45h)

Bericht door BoemBoem »

stvvilvoorde schreef: 06 mar 2021, 13:12
Jebus4life schreef: 06 mar 2021, 12:48
BoemBoem schreef: 06 mar 2021, 11:38 Snap de hype rond Hasioka niet echt eigenlijk.
Werd gisteren verschillende malen gerold door zijn rechtstreekse tegenstander. In duel werd hij ook enkele keren zonder probleem van de bal gezet en geen enkele voorzet kwam aan.
In vergelijking met Cauffriez had hij natuurlijk wel meer diepgang, wat niet meer dan logisch is.

Hij is er nog maar pas en technisch zat het wel goed in elkaar en je ziet wel dat er zeker nog marge opzit. Mede door zijn invalbeurt vorige week ben ik benieuwd naar de toekomst, maar op basis van gisteren zeggen dat het een lichtpunt is of onze vaste rechterflank moet worden vind ik wat voorbarig.
Zeker de eerste helft zag hij af. Gezien hij tegen Kayembe stond (toch echt niet minste in de jupkes league) geef ik hem het voordeel van de twijfel. Zeker omdat het in de tweede helft toch wel beter was. Geen idee of Hashioka gewoon beter begon te spelen, ofdat Kayembe gewoon minder was.

Opvallend dat het een centrale verdediger zou zijn. Speelde toch ontzettend hoog bij momenten (niet dat we er veel uit puurden).
Zijn eerste 10 minuten waren goed, dan was het echt zwemmen tot aan de halve time.
Maar hij heeft zich wel heel goed herpakt tweede helft.
Ik zie er ook potentieel in, doet me wel meer aan Tomiyasu denken, dan aan een echte back.

Zag hem ook een paar keer vocaal moeien tov ploegmaten.
Laat voor mij alvast een veel betere eerste indruk dan bvb Matsubara vorig jaar.
Sowieso wel hè.
Als hij de helft van Tomiyasu kan opleveren ben ik al heel blij ;) .

Hij zal ook wel meer kosten.
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 29: Charleroi - STVV (Vr 05-03 om 20:45h)

Bericht door Brusselmans »

Punten pakken op verplaatsing is altijd goed.
Gebeurd op Standard (3), Kortrijk (3), ZW (3), Gent (1), Charleroi (1), Antwerp (1).
Dat is behoorlijk indrukwekkend en schitterend.

Maar je schiet er geen kl... mee op als je thuis verliest van Eupen, Moeskroen, ZW en 1 puntje tegen Beveren.

De laatste weken heb ik bovenop de indruk dat er niet eens meer geprobeerd wordt om een goal te maken.
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 29: Charleroi - STVV (Vr 05-03 om 20:45h)

Bericht door enrique »

Ik vind het gewoon bijzonder jammer dat je moet zeggen als Cercle en Moeskroen hun match winnen, je alweer in zware problemen zit
In 1977 of 1978 ging ik voor het eerst naar stvv kijken
De tijd van Wismann
We zijn nu bijna 45 jaar verder
En wat is de rode draad, op en af, zowel kwa resultaten als degradaties
Om de 7 jaar heb je zowat een goed seizoen
4 kampioenstitels, maar wel in 2e klasse
Nu staan ze weer 15e en met de billen dicht naar einde competitie
Vind het gewoon jammer allemaal
Nooit eens paar seizoenen na mekaar zonder zorgen
Zoiets kan je niet volhouden en daar haken veel mensen op af, sorry
Neem het mij maar kwalijk
Het is een mening, meer niet
Iemand anders mag gerust iets anders schrijven
Er zijn nu eenmaal altijd mensen die de toekomst van stvv rooskleurig zien
Geen probleem
Ik hoop het van harte, maar ik denk niet dat het ooit rustig zal zijn
Laatst gewijzigd door enrique op 06 mar 2021, 15:02, 3 keer totaal gewijzigd.
Elgromi
Berichten: 419
Lid geworden op: 19 dec 2018, 17:20

Re: Speeldag 29: Charleroi - STVV (Vr 05-03 om 20:45h)

Bericht door Elgromi »

Goed dat Hashioka het goed doet, had het bij momenten moeilijk. Maar Kayembe is ook wel niet de minste. Qua luchtduels, strijdvaardig en machtig. Voor aan populariteit te winnen zal deze zeker niet slecht zijn om binnetehalen. In real madrid zit nog een groot japans talent. Middenvelder dat voor nodige creativiteit kan zorgen. Weet niet wat plannen zijn voor deze jonge gast dat op de ridder zijn plek in toekomst kan spelen.
https://www.transfermarkt.nl/pipi/profil/spieler/728135
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Speeldag 29: Charleroi - STVV (Vr 05-03 om 20:45h)

Bericht door AirMontella »

Elgromi schreef: 06 mar 2021, 14:40 Goed dat Hashioka het goed doet, had het bij momenten moeilijk. Maar Kayembe is ook wel niet de minste. Qua luchtduels, strijdvaardig en machtig. Voor aan populariteit te winnen zal deze zeker niet slecht zijn om binnetehalen. In real madrid zit nog een groot japans talent. Middenvelder dat voor nodige creativiteit kan zorgen. Weet niet wat plannen zijn voor deze jonge gast dat op de ridder zijn plek in toekomst kan spelen.
https://www.transfermarkt.nl/pipi/profil/spieler/728135
Die van Real zal nog wa bokes moeten eten, want ziet er nu maar een piske uit....



:mrgreen:
Jebus4life
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Speeldag 29: Charleroi - STVV (Vr 05-03 om 20:45h)

Bericht door Jebus4life »

enrique schreef: 06 mar 2021, 14:24 Ik vind het gewoon bijzonder jammer dat je moet zeggen als Cercle en Moeskroen hun match winnen, je alweer in zware problemen zit
In 1977 of 1978 ging ik voor het eerst naar stvv kijken
De tijd van Wismann
We zijn nu bijna 45 jaar verder
En wat is de rode draad, op en af, zowel kwa resultaten als degradaties
Om de 7 jaar heb je zowat een goed seizoen
4 kampioenstitels, maar wel in 2e klasse
Nu staan ze weer 15e en met de billen dicht naar einde competitie
Vind het gewoon jammer allemaal
Nooit eens paar seizoenen na mekaar zonder zorgen
Zoiets kan je niet volhouden en daar haken veel mensen op af, sorry
Neem het mij maar kwalijk
Het is een mening, meer niet
Iemand anders mag gerust iets anders schrijven
Er zijn nu eenmaal altijd mensen die de toekomst van stvv rooskleurig zien
Geen probleem
Ik hoop het van harte, maar ik denk niet dat het ooit rustig zal zijn
Ik snap de frustratie, maar dat zal altijd het lot van een klein team (kleine stad) blijven. Op een zeldzame uitschieter na, valt er voor ons niet veel meer om op te hopen dan in eerste klasse blijven meedraaien, het de groten zo vaak mogelijk moeilijk te maken en hopen op een positieve uitschieter.

Inwoners van de steden met eerste klassevoetbal:
Antwerpen: +-500.000
Gent: +- 250.000
Charleroi: +- 200.000
Luik: +- 200.000
Brugge: +- 120.000
Anderlecht: +- 110.000 (1.2 miljoen in het gewest)
Leuven: +- 100.000
Mechelen: +- 90.000
Kortrijk: +- 75.000
Oostende: +- 70.000
Genk: +- 67.000
Moeskroen: +- 60.000
Zulte+Waregem: +- 55.000
Beveren: +- 50.000
Sint-Truiden: +- 40.000
Eupen: +- 20.000

Het is geen toeval dat Luik, Brugge en Anderlecht (Brussel) al sinds mensenheugenis meestrijden bovenin hoor... Genk is de enige échte overperformer in die lijst. Ja, Eupen staat bv voor ons, maar die mannen draaien hun 6e seizoen in eerste klasse, wij ons 44e... Dat is eerder toeval dan traditie dus.

Ja, ik wil graag bovenin meedraaien, en ik droom van Europees voetbal of een titel/beker. Maar als ik dat verwacht, kan ik na het werk beter in Brussel blijven plakken en naar den Anderlecht gaan kijken.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 29: Charleroi - STVV (Vr 05-03 om 20:45h)

Bericht door lindoke »

enrique schreef: 06 mar 2021, 14:24 Ik vind het gewoon bijzonder jammer dat je moet zeggen als Cercle en Moeskroen hun match winnen, je alweer in zware problemen zit
In 1977 of 1978 ging ik voor het eerst naar stvv kijken
De tijd van Wismann
We zijn nu bijna 45 jaar verder
En wat is de rode draad, op en af, zowel kwa resultaten als degradaties
Om de 7 jaar heb je zowat een goed seizoen
4 kampioenstitels, maar wel in 2e klasse
Nu staan ze weer 15e en met de billen dicht naar einde competitie
Vind het gewoon jammer allemaal
Nooit eens paar seizoenen na mekaar zonder zorgen
Zoiets kan je niet volhouden en daar haken veel mensen op af, sorry
Neem het mij maar kwalijk
Het is een mening, meer niet
Iemand anders mag gerust iets anders schrijven
Er zijn nu eenmaal altijd mensen die de toekomst van stvv rooskleurig zien
Geen probleem
Ik hoop het van harte, maar ik denk niet dat het ooit rustig zal zijn
Ja jong, klinkt bekend in de oren. Ik ben erbij sinds 1979, ongeveer in dezelfde periode als jij dus. Ik speelde toen bij de kadetten van STVV en we kregen toen een gratis abonnement. We moesten wel in het hoekje van de oude zittribune gaan zitten (vanop het veld gezien rechts bovenaan) maar daar konden we dan ferm op de golfplaten kloppen :D . Mooie tijden.

Ik ben wel overtuigd dat er meer uit deze club te halen is mits een goeie structuur in alle geledingen waardoor sportieve stabiliteit en sportieve successen meer voor de hand liggen. Of dit genoeg is om Stayen terug vol laten te lopen.......ik weet het niet. Die discussie is in het verleden hier op het forum reeds gevoerd en ik ben nog altijd van mening dat dit enkel kan lukken als we een boerenjaar meemaken en enorme sterke kern hebben die mooi voetbal brengt en we volledig tot op het einde meespelen voor de kampioenstitel. Het zou mooi zijn moesten we dit kunnen realiseren op ons 100-jarig bestaan. Eigenlijk wat Lierse in het seizoen 96/97 gedaan heeft. Maar nu ben ik natuurlijk weer aan het dromen :lol:
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 29: Charleroi - STVV (Vr 05-03 om 20:45h)

Bericht door voetballiefhebber »

AirMontella schreef: 06 mar 2021, 15:12
Elgromi schreef: 06 mar 2021, 14:40 Goed dat Hashioka het goed doet, had het bij momenten moeilijk. Maar Kayembe is ook wel niet de minste. Qua luchtduels, strijdvaardig en machtig. Voor aan populariteit te winnen zal deze zeker niet slecht zijn om binnetehalen. In real madrid zit nog een groot japans talent. Middenvelder dat voor nodige creativiteit kan zorgen. Weet niet wat plannen zijn voor deze jonge gast dat op de ridder zijn plek in toekomst kan spelen.
https://www.transfermarkt.nl/pipi/profil/spieler/728135
Die van Real zal nog wa bokes moeten eten, want ziet er nu maar een piske uit....
:mrgreen:
Pipi, klinkt niet slecht. Kaka was toch ook een zeer goede speler :lol:
Elgromi
Berichten: 419
Lid geworden op: 19 dec 2018, 17:20

Re: Speeldag 29: Charleroi - STVV (Vr 05-03 om 20:45h)

Bericht door Elgromi »

Jebus4life schreef: 06 mar 2021, 17:19
enrique schreef: 06 mar 2021, 14:24 Ik vind het gewoon bijzonder jammer dat je moet zeggen als Cercle en Moeskroen hun match winnen, je alweer in zware problemen zit
In 1977 of 1978 ging ik voor het eerst naar stvv kijken
De tijd van Wismann
We zijn nu bijna 45 jaar verder
En wat is de rode draad, op en af, zowel kwa resultaten als degradaties
Om de 7 jaar heb je zowat een goed seizoen
4 kampioenstitels, maar wel in 2e klasse
Nu staan ze weer 15e en met de billen dicht naar einde competitie
Vind het gewoon jammer allemaal
Nooit eens paar seizoenen na mekaar zonder zorgen
Zoiets kan je niet volhouden en daar haken veel mensen op af, sorry
Neem het mij maar kwalijk
Het is een mening, meer niet
Iemand anders mag gerust iets anders schrijven
Er zijn nu eenmaal altijd mensen die de toekomst van stvv rooskleurig zien
Geen probleem
Ik hoop het van harte, maar ik denk niet dat het ooit rustig zal zijn
Ik snap de frustratie, maar dat zal altijd het lot van een klein team (kleine stad) blijven. Op een zeldzame uitschieter na, valt er voor ons niet veel meer om op te hopen dan in eerste klasse blijven meedraaien, het de groten zo vaak mogelijk moeilijk te maken en hopen op een positieve uitschieter.

Inwoners van de steden met eerste klassevoetbal:
Antwerpen: +-500.000
Gent: +- 250.000
Charleroi: +- 200.000
Luik: +- 200.000
Brugge: +- 120.000
Anderlecht: +- 110.000 (1.2 miljoen in het gewest)
Leuven: +- 100.000
Mechelen: +- 90.000
Kortrijk: +- 75.000
Oostende: +- 70.000
Genk: +- 67.000
Moeskroen: +- 60.000
Zulte+Waregem: +- 55.000
Beveren: +- 50.000
Sint-Truiden: +- 40.000
Eupen: +- 20.000

Het is geen toeval dat Luik, Brugge en Anderlecht (Brussel) al sinds mensenheugenis meestrijden bovenin hoor... Genk is de enige échte overperformer in die lijst. Ja, Eupen staat bv voor ons, maar die mannen draaien hun 6e seizoen in eerste klasse, wij ons 44e... Dat is eerder toeval dan traditie dus.

Ja, ik wil graag bovenin meedraaien, en ik droom van Europees voetbal of een titel/beker. Maar als ik dat verwacht, kan ik na het werk beter in Brussel blijven plakken en naar den Anderlecht gaan kijken.
Daarom dat stvv staat voor de ploeg als haspengouw voor meer mensen te lokken, hetzelfde bij genk en de mijn.
Hasselt Steunt STVV
Berichten: 214
Lid geworden op: 20 apr 2012, 20:34

Re: Speeldag 29: Charleroi - STVV (Vr 05-03 om 20:45h)

Bericht door Hasselt Steunt STVV »

Haspengouw is ook niet meteen dichtbevolkt, hé. En gelukkig maar. Vooral problematisch dat een deel van voetbalminnend Haspengouw voor Standard en Genk supportert. Goed dat er nog Hasselaars zijn die voor STVV supporteren :cool:
Schimpen steunt STVV
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 29: Charleroi - STVV (Vr 05-03 om 20:45h)

Bericht door enerkey »

Jaren geleden werd er door sport economen al geopperd dat er in onze streek economisch en bevolkingsgewijs geen plaats was voor een eersteklasser. Nu rekenen ze ons er wel bij door de doodsimpele reden dat de insfrastructuur er staat. Maar echte economisch en bevolkingsgewijs is het enkel maar erger geworden :P
Plaats reactie